από maverick4wd » 14 Σεπ 2005, 15:55
[quote="mavlover"]Καλημέρα σε όλους. Κοίταγα χθές τα προσπέκτους του μαβ και είδα κάποιες διαφορές που δεν έχουν αναφερθεί ποτέ οπότε θεωρώ σκόπιμο να τις επισημάνω. ::
Maverick MY2003
Βάθος Διέλευσης: 600mm
Γωνία προσέγγισης:28 μοίρες
Γωνία αναχώρησης:31.8 μοίρες
Γωνια κλίσης: 47 μοίρες
Εδαφική ανοχή:214 mm
Maverick MY2005
Βάθος διέλευσης: 400mm
Γωνία προσέγγισης: 19 μοίρες
Γωνία αναχώρησης: 27 μοίρες
Γωνία κλίσης: 49 μοίρες
Εδαφική ανοχή: 210 mm
Έχουν αρκετή διαφορά και δεν καταλαβαίνω το γιατί.....
[Οι αλλαγές που παρατηρείς στα προσπέκτους, οφείλονται στους ακόλουθους λόγους:
Βάθος Διέλευσης:Η μείωση από τα 600 στα 400 mm μάλλον οφείλεται σε προληπτικούς λόγους, αφού η εισαγωγή και τα ηλεκτρικά του νέου κινητήρα (2.3) δεν βρίσκονται χαμηλότερα από αυτά του παλαιού (2.0). Ούτως ή άλλως, ο 3.0 έμεινε απαράλλακτος. Σε κάθε περίπτωση, η νέα τετρακίνηση θα βρίσκεται μέσα στο νερό, όπως και η παλιά.
Γωνία προσέγγισης:
Στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα του ΜΥ2005 έχει τοποθετηθεί μία εύκαμπτη διακριτική αεροτομή, η οποία μόλις συναντήσει εμπόδιο παραμορφώνεται και μετά επανέρχεται στην αρχική της μορφή. Σε αυτή την αεροτομή οφείλεται η αλλαγή της γωνίας προσέγγισης αλλά πρακτικά δεν επηρεάζει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Γωνία αναχώρησης:
Στο ΜΥ2005 ως γνωστόν η κανονικού μεγέθους πλέον ρεζέρβα τοποθετήθηκε εξωτερικά, κάτω από πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Το γεγονός αυτό είχε σαν αποτέλεσμα (α)να χαμηλώσει λίγο η απόσταση από το έδαφος στο σημείο αυτό και (β) να αυξηθεί το μήκος του αυτοκινήτου με επιμήκυνση του προφυλακτήρα. Η τελευταία είναι σαφώς εμφανής, καθόσον ο νέος προφυλακτήρας είναι πιο «φουσκωμένος» από τον παλιό, το δε σκαλοπάτι έξω από την πέμπτη πόρτα είναι πιο μεγάλο σε σχέση με αυτό των ΜΥ2001 & 2003. Αυτή την ελαφρά αύξηση του μήκους του αυτοκινήτου δεν την αναφέρουν τα προσπέκτους. Επιπλέον, εσωτερικά στον νέο προφυλακτήρα, έχει τοποθετηθεί μία δοκός τετράγωνης διατομής για ενίσχυση του αμαξώματος, κάτι το οποίο δεν θυμάμαι να υπήρχε στο παλιό μοντέλο.
Γωνία κλίσης:
Η γωνία κλίσης είναι μία καθαρά θεωρητική παράμετρος, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την φόρτωση του αυτοκινήτου, περιορίζεται δε και από την ισχύ του. Πρακτικά, γωνίες κλίσης 45 μοιρών είναι ήδη οριακές και νομίζω ότι σε αυτό το σημείο πρέπει να περιορίσουμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το μοντέλο.
Εδαφική ανοχή:
Η εδαφική ανοχή αυξήθηκε και δεν μειώθηκε στο ΜΥ2005, λόγω της χρήσης διαφορετικών αμορτισέρ μπροστά. Τα 214 mm που αναφέρεις αφορούν στο παλιό 3.0 που φορούσε ελαστικά 235/70/16 και όχι στο 2.0. Σε κάθε περίπτωση, και αυτή η παράμετρος είναι θεωρητική, καθόσον επηρεάζεται σημαντικά (α) από την εκάστοτε πίεση των ελαστικών, (β) από την μάρκα και το μοντέλο του ελαστικού, καθόσον ως γνωστόν υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους και τέλος (γ) από τις διαστάσεις του ελαστικού. Σημειώνω ότι με διάσταση 235/70/16 (που φορούσε το ΜΥ2001-2003 3.0 και συνεχίζει να φορά το TRIBUTE 3.0), έχει μία αύξηση στην διάμετρο του τροχού της τάξης των 3-4 εκατοστών και κατά συνέπεια στην ακτίνα 1,5 με 2 εκατοστά. Συγκεκριμένα το δικό μου πήρε 1,8 εκατοστά περίπου μόλις έβαλα τα OPEN COUNTRY της TOYO σε διάσταση 235/70/16.
]