από maverick4wd » 23 Οκτ 2006, 11:00
Θα συμφωνήσω με τον SUVord στις παρατηρήσεις του τη μεταβολή της διάστασης από 215 σε 235. Όταν είχα το 2.0 δεν είχα σκεφθεί καν να την αλλάξω, λόγω του ασθενικού κινητήρα. Στο 2.3 όμως έκανα την αλλαγή κυρίως διότι το αυτοκίνητο είχε βρει από κάτω κάνα δυο φορές στα δύσκολα. Με το 235 λάστιχο (TOYO Open Country) το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο άνετο εκτός δρόμου (μεγαλύτερα μάγουλα), δεν βρίσκει από κάτω (έχει ψηλώσει 1,5 εκ. στην ακτίνα του τροχού) και γενικά έχει πολύ πιο σταθερό πάτημα. Βεβαίως σε εκκίνηση και ρεπριζ με λίγα χλμ έχει χάσει ελάχιστο μέρος της σβελτάδας του αλλά δεν με πολυενοχλεί. Επιπλέον έχει κερδίσει σε τελική ταχύτητα.
Όσον αφορά στην κατανάλωση, δεν έχω δει καμία ουσιαστική διαφορά. Με τα παλαιά λάστιχα στον ανοιχτό δρόμο κατανάλωνε 9.5 με 10.0 λίτρα (130 χλμ) με δύο άτομα και πράγματα. Τώρα βλέπω τα ίδια ακριβώς στα 120 χλμ που στην ουσία είναι τα παλαιά 130. Γενικά, σε κάθε είδους διαδρομή και με κάθε είδους φορτίο, δεν έχω δει διαφορά μεγαλύτερη του 0.50 λίτρου.
Όσον αφορά στο θόρυβο, πάλι δεν έχω δει διαφορά καθόσον τα ΤΟΥΟ είναι ιδιαιτέρως ήσυχα.
Νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του και να επιλέξει σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Σημειώνω όμως δύο στοιχεία που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν.
Πρώτον, ότι το κοντέρ του ΜΑΒ δεν δέχεται ως διάσταση το 235/70/16 αλλά η πιο κοντινή σε αυτή είναι η 235/65/16. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: (1)Τα χιλιόμετρα που θα δείχνει θα είναι ακριβώς τα πραγματικά, χωρίς να κλέβει καθόλου, στις δε χαμηλές ταχύτητες (μέχρι 50-60 χλμ) δείχνει λιγότερα (2-4 χλμ) και (2) ανάλογα με τη διάσταση που θα προγραμματίσεις στο κοντέρ, ο ψεκασμός ρυθμίζει ανάλογα και το μίγμα του καυσίμου, ρελαντί κλπ προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει τη βέλτιστη απόδοση και κατανάλωση με κάθε διάσταση ελαστικού. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να καταναλώνει πολύ ή λίγο να τραβάει ή να κολλάει λόγω εσφαλμένης ρύθμισης και όχι τόσο λόγω της διαφοράς της διάστασης. Το δικό μου το είχα προγραμματίσει στο 235/65/16 αρχικά αλλά τώρα (που πάει και μια χαρά) δεν ξέρω τι έχουν κάνει στο συνεργείο μετά το σέρβις.
Δεύτερον, στη διάσταση 215/70 τα λάστιχα έχουν πολύ μικρότερο δείκτη φορτίου απ΄ ότι στη 235/70. Αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο ελαστικό είναι πιο ανθεκτικό στην καταπόνηση, δεν «στραμπουλιέται» στις στροφές με φορτίο και γενικά δεν παραμορφώνεται. Αυτό το έχω εκτιμήσει ιδιαιτέρως, διότι κατά κανόνα το αυτοκίνητο ταξιδεύει πάντα πολύ φορτωμένο (και με 450 λίτρα μπαγκαζιέρα οροφής) και σε χωματόδρομους, όπου τα λάστιχα έχουν βγει «αστέρια». Το γεγονός αυτό με κάνει να ξεχνάω και την μικρή έλλειψη σβελτάδας, η οποία σε ταχύτητες πάνω από 70-80 χλμ (ή γενικά αν είσαι πάνω από τις 2.000 στροφές) δεν μου κάνει διαφορά. Σημειώνω ότι τα «μαμίσια» λάστιχα και στα δύο ΜΑΒ που είχα, σχίσθηκαν στα 8.500 χλμ αλλά και μέχρι τότε η συμπεριφορά τους με φορτίο ήταν δράμα.
Αυτά τα ολίγα.