Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Σωστή διάσταση ελαστικών.

Συντονιστής: SUVord

Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό helias » 21 Οκτ 2006, 16:06

Ψάχνοντας για ελαστικά εκτός από τις διάφορες μάρκες και τύπους ελαστικών διαπίστωσα μια διαφοροποίηση και στη διάσταση.

Η Ελληνική καθώς και η Γερμανική FORD, εξοπλίζουν το MAVERICK 2.3XLT με ελαστικά 215/70R/16. Ενώ στη χώρα παραγωγής του, την Αμερική, όπου και ονομάζεται ESCAPE φοράει 235/70R/16.:shock:

Η συγκεκριμένη διαφορά στη διάσταση, αφού δεν αλλάζει το προφίλ του και παραμένει το 70R, πιστεύω ότι έχει επιπτώσεις και στο βήμα του αυτοκινήτου, αφού αυξάνεται το ύψος όλου του ελαστικού. Έχει πιά άλλη διάμετρο και περίμετρο. Ή κάνω λάθος; :wink:
Τελικά ποιά είναι η σωστή διάσταση ελαστικού για το αυτοκίνητό μας ;;;; :(
Έχουμε μέλλον πίσω μας !
Άβαταρ μέλους
helias
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 14 Φεβ 2006, 03:13
Τοποθεσία: Πεύκη Αττικής

Re: Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό SUVord » 21 Οκτ 2006, 17:03

helias έγραψε:Ψάχνοντας για ελαστικά εκτός από τις διάφορες μάρκες και τύπους ελαστικών διαπίστωσα μια διαφοροποίηση και στη διάσταση.

Η Ελληνική καθώς και η Γερμανική FORD, εξοπλίζουν το MAVERICK 2.3XLT με ελαστικά 215/70R/16. Ενώ στη χώρα παραγωγής του, την Αμερική, όπου και ονομάζεται ESCAPE φοράει 235/70R/16.:shock:

Η συγκεκριμένη διαφορά στη διάσταση, αφού δεν αλλάζει το προφίλ του και παραμένει το 70R, πιστεύω ότι έχει επιπτώσεις και στο βήμα του αυτοκινήτου, αφού αυξάνεται το ύψος όλου του ελαστικού. Έχει πιά άλλη διάμετρο και περίμετρο. Ή κάνω λάθος; :wink:
Τελικά ποιά είναι η σωστή διάσταση ελαστικού για το αυτοκίνητό μας ;;;; :(


Οι αμερικανικοί αυτοκινητόδρομοι και επαρχιακοί δρόμοι είναι τελείως διαφορετικά κατασκευασμένοι, μηχανολογικά, απο τους ευρωπαϊκούς.
Το φαρδύτερο λάστιχο εκεί θεωρείται οτι δεν επηρεάζει την ασφάλεια σε βρεγμένους δρόμους καθότι αυτοί έχουν ελάχιστη κορώνα σε σχέση με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Στην Ευρώπη η χρήση στενώτερου ελαστικού επιβάλεται για καθημερινή χρήση.Απο εκεί και πέρα είναι στην διάθεση του χρήστη οποιαδήποτε αλλαγή ανάλογα με τις συνθήκες που γίνονται τα περισσότερα χιλιόμετρα.
Δεν υπάρχει σωστή διάσταση για κάποιο αυτοκίνητο αλλά κατάλληλη
διάσταση για τη χρήση του.
Για οικογενειακή χρήση στο 2.3 δεν θα ανέβαινα στις διαστάσεις χωρίς να κάνω και άλλα πράγματα, διότι αυτόματα θα γίνει αισθητή η απώλεια εκμετάλευσης της ροπής του αυτοκινήτου που ήδη είναι στα όρια για το βάρος του.Συν την αυξηση της κατανάλωσης συν την παραπάνω καταπώνηση του συμπλέκτη κλπ.
ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΑΚΡΥ ΤΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΝΤΟ ΤΟΥ!
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ!!!
LEEDS UNITED
Άβαταρ μέλους
SUVord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1369
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005, 16:47
Τοποθεσία: Σαπάν...

Re: Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό helias » 23 Οκτ 2006, 07:41

Πρέπει να ομολογήσω ότι έχεις απόλυτο δίκιο. Όχι Όχι, διάσταση δεν αλλάζω, μου κάνει εντύπωση μόνο η διαφορετική διάσταση που σημαίνει και διαφορετική κύληση-βήμα, εφ΄ όσον έχουμε διαφορετική διάμετρο-περίμετρο.
Κατανόησα τα γραφόμμενά σου και σε ευχαριστώ. :P
Έχουμε μέλλον πίσω μας !
Άβαταρ μέλους
helias
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 14 Φεβ 2006, 03:13
Τοποθεσία: Πεύκη Αττικής

Re: Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό maverick4wd » 23 Οκτ 2006, 11:00

Θα συμφωνήσω με τον SUVord στις παρατηρήσεις του τη μεταβολή της διάστασης από 215 σε 235. Όταν είχα το 2.0 δεν είχα σκεφθεί καν να την αλλάξω, λόγω του ασθενικού κινητήρα. Στο 2.3 όμως έκανα την αλλαγή κυρίως διότι το αυτοκίνητο είχε βρει από κάτω κάνα δυο φορές στα δύσκολα. Με το 235 λάστιχο (TOYO Open Country) το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο άνετο εκτός δρόμου (μεγαλύτερα μάγουλα), δεν βρίσκει από κάτω (έχει ψηλώσει 1,5 εκ. στην ακτίνα του τροχού) και γενικά έχει πολύ πιο σταθερό πάτημα. Βεβαίως σε εκκίνηση και ρεπριζ με λίγα χλμ έχει χάσει ελάχιστο μέρος της σβελτάδας του αλλά δεν με πολυενοχλεί. Επιπλέον έχει κερδίσει σε τελική ταχύτητα.
Όσον αφορά στην κατανάλωση, δεν έχω δει καμία ουσιαστική διαφορά. Με τα παλαιά λάστιχα στον ανοιχτό δρόμο κατανάλωνε 9.5 με 10.0 λίτρα (130 χλμ) με δύο άτομα και πράγματα. Τώρα βλέπω τα ίδια ακριβώς στα 120 χλμ που στην ουσία είναι τα παλαιά 130. Γενικά, σε κάθε είδους διαδρομή και με κάθε είδους φορτίο, δεν έχω δει διαφορά μεγαλύτερη του 0.50 λίτρου.
Όσον αφορά στο θόρυβο, πάλι δεν έχω δει διαφορά καθόσον τα ΤΟΥΟ είναι ιδιαιτέρως ήσυχα.
Νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του και να επιλέξει σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Σημειώνω όμως δύο στοιχεία που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν.
Πρώτον, ότι το κοντέρ του ΜΑΒ δεν δέχεται ως διάσταση το 235/70/16 αλλά η πιο κοντινή σε αυτή είναι η 235/65/16. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: (1)Τα χιλιόμετρα που θα δείχνει θα είναι ακριβώς τα πραγματικά, χωρίς να κλέβει καθόλου, στις δε χαμηλές ταχύτητες (μέχρι 50-60 χλμ) δείχνει λιγότερα (2-4 χλμ) και (2) ανάλογα με τη διάσταση που θα προγραμματίσεις στο κοντέρ, ο ψεκασμός ρυθμίζει ανάλογα και το μίγμα του καυσίμου, ρελαντί κλπ προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει τη βέλτιστη απόδοση και κατανάλωση με κάθε διάσταση ελαστικού. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να καταναλώνει πολύ ή λίγο να τραβάει ή να κολλάει λόγω εσφαλμένης ρύθμισης και όχι τόσο λόγω της διαφοράς της διάστασης. Το δικό μου το είχα προγραμματίσει στο 235/65/16 αρχικά αλλά τώρα (που πάει και μια χαρά) δεν ξέρω τι έχουν κάνει στο συνεργείο μετά το σέρβις.
Δεύτερον, στη διάσταση 215/70 τα λάστιχα έχουν πολύ μικρότερο δείκτη φορτίου απ΄ ότι στη 235/70. Αυτό σημαίνει ότι το μεγαλύτερο ελαστικό είναι πιο ανθεκτικό στην καταπόνηση, δεν «στραμπουλιέται» στις στροφές με φορτίο και γενικά δεν παραμορφώνεται. Αυτό το έχω εκτιμήσει ιδιαιτέρως, διότι κατά κανόνα το αυτοκίνητο ταξιδεύει πάντα πολύ φορτωμένο (και με 450 λίτρα μπαγκαζιέρα οροφής) και σε χωματόδρομους, όπου τα λάστιχα έχουν βγει «αστέρια». Το γεγονός αυτό με κάνει να ξεχνάω και την μικρή έλλειψη σβελτάδας, η οποία σε ταχύτητες πάνω από 70-80 χλμ (ή γενικά αν είσαι πάνω από τις 2.000 στροφές) δεν μου κάνει διαφορά. Σημειώνω ότι τα «μαμίσια» λάστιχα και στα δύο ΜΑΒ που είχα, σχίσθηκαν στα 8.500 χλμ αλλά και μέχρι τότε η συμπεριφορά τους με φορτίο ήταν δράμα.
Αυτά τα ολίγα.
maverick4wd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004, 10:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Re: Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό helias » 25 Οκτ 2006, 15:38

Κ α τ α τ ο π ι σ τ ι κ ό τ α τ ο ς ! ! ! !

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Έχουμε μέλλον πίσω μας !
Άβαταρ μέλους
helias
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 14 Φεβ 2006, 03:13
Τοποθεσία: Πεύκη Αττικής

Δημοσίευσηαπό karanti » 25 Οκτ 2006, 21:13

φιλε maverick4wd,
εισαι πραγματικα κατατοπιστικοτατος.
σκεφτομουνα το 215 αλλα μαλλον θα ακολουθησω τον δρομο σου.
ποιο ακριβως λαστιχο εχεις βαλει?
ειναι ΑΤ? για να πηγαινουμε και λιγο χωμα.
σκεφτομουνα το Bridgestone Dueler AT. εχω ακουσει καλα λογια γι αυτο.
το εχει χρησιμοποιησει κανεις για να μας πει την γνωμη του?
Άβαταρ μέλους
karanti
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 17 Μαρ 2006, 16:38

Δημοσίευσηαπό maverick4wd » 26 Οκτ 2006, 08:32

Θέλω να σημειώσω για τους φίλους του φόρουμ ότι οι απόψεις για τα ελαστικά (όπως και για τα περισσότερα τεχνικά θέματα) είναι αποκλειστικά προσωπική εμπειρία. Δηλαδή, αν μία λύση με ευχαριστεί εμένα δεν σημαίνει ότι κάποιος άλλος θα εξυπηρετηθεί στον ίδιο βαθμό ή ακόμη ότι δεν θα δυσαρεστηθεί. Τα μεγαλύτερα λάστιχα τα έβαλα επειδή το 215/70 δεν κάλυπτε σε αυτό που ήθελα και όχι επειδή «…μπορεί κάποια φορά να πήγαινα εκτός δρόμου και τότε ενδεχομένως να είχα κάποιο πρόβλημα κλπ…». Δυστυχώς όμως, τα όποια συμπεράσματα θα τα βγάλετε μετά την αγορά και αφού έχετε δώσει τα ωραία σας λεφτά. Οπότε αυτό το σημείο θέλει περισσή σκέψη γιατί ενέχει σε ένα βαθμό και κάποιο ρίσκο. Από την άλλη πλευρά, καλό θα ήταν να κάνετε και μία επικοινωνία με το συνεργείο σας (εγώ δυστυχώς το έχω αμελήσει) για να πάρετε και τη γνώμη του ειδικού και κυρίως να ρωτήσετε αν υπάρχει κάποιο θέμα με την εγγύηση. Δεν σας κρύβω ότι ψιλοαποφεύγω να ρωτήσω γιατί την δαπάνη την έχω κάνει ήδη!! Επίσης, να διευκρινίσετε το θέμα της ρύθμισης του κοντέρ, το οποίο είναι σημαντικό. Όπως ανέφερα και πιο πάνω, τα λάστιχα που έχω βάλει είναι ΤΟΥΟ, μοντέλο OPEN COUNTRY. Τα έχω κάτι περισσότερο από ένα χρόνο και έχουν κάνει 20.000 χλμ και μέχρι τώρα μου αρέσουν σε στεγνό, βροχή, λάσπη και λίγο χιόνι πέρσι. Περιμένω να δω τις βροχές και τα χιόνια φέτος για να δω αν η «ευχαρίστηση» θα διαρκέσει ή αν έχουν σκληρύνει πολύ. Θεωρώ αυτονόητο ότι άλλα ελαστικά μπορεί να είναι είτε καλύτερα, είτε χειρότερα και αυτό είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας για την διαμόρφωση του τελικού (θετικού ή αρνητικού) αποτελέσματος
Καλημέρα σας
maverick4wd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004, 10:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό helias » 27 Οκτ 2006, 15:43

Φίλε maverick4wd, έχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με την υποκειμενική επιλογή των ελαστικών. :P
Πρέπει να διευκρινίσω, ότι ήσουν απόλυτα κατατοπιστικός σχετικά με τις ΔΙΚΕΣ σου επιλογές. Ευχαριστώ που τις μοιράστηκες μαζί μας. Προσωπικά μετά απ΄ όσα διάβασα, αποφάσισα να διατηρήσω την υπάρχουσα διάσταση 215/70/16 για πολλούς λόγους, κατά βάση οι δικές μου ανάγκες είναι διαφορετικές από τις δικές σου, επομένως δεν νομίζω ότι η αύξηση της διάστασης του ελαστικού θα με βοηθήσει , αντίθετα θα μου δημιουργήσει προβλήματα. :wink:
Σχετικά με την εγγύηση δεν γνωρίζω να σου απαντήσω.
Φίλε Karanti, όμοίως έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για τα Bridgestone Dueler 694AT, περιμένω μονο τα καινούργια Yokohama και μετά θα αποφασίσω. Είπαν ότι θα έρχονταν τον Οκτώβρη, αλλά μέχρι σήμερα τίποτα, ίσως πρέπει να περιμένουμε το Νοέμβρη. Άσε που έφαγα τα χρήματα δεξιά και αριστερά και τώρα με βλέπω και αυτό το χειμώνα με τα μαμίσια...μπλιάχ!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops:
Έχουμε μέλλον πίσω μας !
Άβαταρ μέλους
helias
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 14 Φεβ 2006, 03:13
Τοποθεσία: Πεύκη Αττικής

Δημοσίευσηαπό ANDREAS2003 » 30 Οκτ 2006, 09:48

Φίλε helias φοράω τα bridgestone 694 AT εδώ και ένα χρόνο και είναι πάρα πολύ καλά στο στεγνό, στο βρεγμένο στην λάσπη αλλά και στο χιόνι. Έχω κάνει περίπου 20.000 χλμ. και δεν έχω παρατηρήσει καμμία διαφορά τουλάχιστον στην λάσπη μιας και πάω πολύ συχνά λόγω εξοχικού αλλά και στην εθνική βρεγμένη ή στεγνή.
ANDREAS2003
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2003, 10:07
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό karanti » 30 Οκτ 2006, 10:30

φοράω τα bridgestone 694 AT εδώ και ένα χρόνο και είναι πάρα πολύ καλά στο στεγνό, στο βρεγμένο στην λάσπη αλλά και στο χιόνι.


σε τι διασταση?
Άβαταρ μέλους
karanti
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 17 Μαρ 2006, 16:38

Δημοσίευσηαπό gepaka » 01 Νοέμ 2006, 09:21

Για όσους προβληματίζονται για τα ποια είναι τα σωστά ελαστικά για το ΜΑV τους.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
gepaka
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 14 Αύγ 2006, 19:37
Τοποθεσία: Πετρούπολη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό ANDREAS2003 » 14 Νοέμ 2006, 13:51

Φίλε karanti η διάσταση είναι 215/70/16. Επίσης η κατανάλωση με λογικό πάτημα του γκαζιού δεν έχει ξεπεράσει ποτέ τα 10 λίτρα στα 100 χλμ. τόσο φορτωμένος όσο και μόνος πάντα στην εθνική μιλάμε.
ANDREAS2003
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 87
Εγγραφή: 11 Νοέμ 2003, 10:07
Τοποθεσία: ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό helias » 23 Νοέμ 2006, 21:40

ANDREAS2003 έγραψε:Φίλε helias φοράω τα bridgestone 694 AT εδώ και ένα χρόνο και είναι πάρα πολύ καλά στο στεγνό, στο βρεγμένο στην λάσπη αλλά και στο χιόνι. Έχω κάνει περίπου 20.000 χλμ. και δεν έχω παρατηρήσει καμμία διαφορά τουλάχιστον στην λάσπη μιας και πάω πολύ συχνά λόγω εξοχικού αλλά και στην εθνική βρεγμένη ή στεγνή.


Έχεις μήπως παρατηρήσει αύξηση στο θόρυβο ;
Έχουμε μέλλον πίσω μας !
Άβαταρ μέλους
helias
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 302
Εγγραφή: 14 Φεβ 2006, 03:13
Τοποθεσία: Πεύκη Αττικής

Re: Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό karanti » 08 Δεκ 2006, 12:00

maverick4wd έγραψε:Πρώτον, ότι το κοντέρ του ΜΑΒ δεν δέχεται ως διάσταση το 235/70/16 αλλά η πιο κοντινή σε αυτή είναι η 235/65/16. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: (1)Τα χιλιόμετρα που θα δείχνει θα είναι ακριβώς τα πραγματικά, χωρίς να κλέβει καθόλου, στις δε χαμηλές ταχύτητες (μέχρι 50-60 χλμ) δείχνει λιγότερα (2-4 χλμ) και (2) ανάλογα με τη διάσταση που θα προγραμματίσεις στο κοντέρ, ο ψεκασμός ρυθμίζει ανάλογα και το μίγμα του καυσίμου, ρελαντί κλπ προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει τη βέλτιστη απόδοση και κατανάλωση με κάθε διάσταση ελαστικού. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να καταναλώνει πολύ ή λίγο να τραβάει ή να κολλάει λόγω εσφαλμένης ρύθμισης και όχι τόσο λόγω της διαφοράς της διάστασης. Το δικό μου το είχα προγραμματίσει στο 235/65/16 αρχικά αλλά τώρα (που πάει και μια χαρά) δεν ξέρω τι έχουν κάνει στο συνεργείο μετά το σέρβις.


πως μπορει καποιος να προγραμματισει το κοντερ?
χρειαζεται συνεργειο?
απο την στιγμη που αποφασισω να βαλω 235/70 πρεπει να παω και για ρυθμιση του ψεκασμου?
Άβαταρ μέλους
karanti
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 83
Εγγραφή: 17 Μαρ 2006, 16:38

Re: Σωστή διάσταση ελαστικών.

Δημοσίευσηαπό maverick4wd » 08 Δεκ 2006, 19:06

Το κοντέρ προγραμματίζεται μόνο στο συνεργείο, με το διαγνωστικό μηχάνημα της ΦΟΡΝΤ, το οποίο μπαίνει σε μία φύσα αριστερά κάτω από το τιμόνι. Στην ουσία, για να είμαι ακριβής έπρεπε να γράψω «προγραμματισμός εγκεφάλου», κάτι το οποίο έμμεσα το αναφέρω πιο πάνω (βλ. …..ο ψεκασμός ρυθμίζει ανάλογα και το μίγμα του καυσίμου, ρελαντί κλπ προκειμένου το αυτοκίνητο να έχει τη βέλτιστη απόδοση και κατανάλωση με κάθε διάσταση ελαστικού….), διότι στην ουσία τη διάσταση την εισάγεις στον εγκέφαλο, ο οποίος εν συνεχεία προγραμματίζει μόνος του όλα τα περιφερειακά (κοντέρ, αβάνς, ρελαντί, ψεκασμό κλπ).
maverick4wd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004, 10:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Επόμενο

Επιστροφή στο Ford

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 38 επισκέπτες