Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Λειτουργεια 4κινησης στη θεση Auto.

Συντονιστής: SUVord

Λειτουργεια 4κινησης στη θεση Auto.

Δημοσίευσηαπό MAVERICKios » 05 Μαρ 2004, 23:54

Οταν ο διακοπτης 4κινησης ειναι στο Auto,σε μια στροφη, οπου ο εσωτερικος τροχος διαγραφει διαφορετικη πορεια απο τον εξωτερικο,γινεται το Maverick απο προσθιοκινητο τετρακινητο??Δηλ.ουσιαστικα σε καθε στροφη κινουμαστε με τετρακινηση???Νομιζω πως ετσι ειναι.Ξερει κανεις να μας το επιβαιβεωσει?? :roll: :roll: :roll:
SUV + MT/S γιατι OFFειλεις να ΟΝειρευεσαι.....
Άβαταρ μέλους
MAVERICKios
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 03 Ιαν 2004, 18:25
Τοποθεσία: Panorama-Thessaloniki

Re: Λειτουργεια 4κινησης στη θεση Auto.

Δημοσίευσηαπό juan » 06 Μαρ 2004, 00:04

MAVERICKios έγραψε:Οταν ο διακοπτης 4κινησης ειναι στο Auto,σε μια στροφη, οπου ο εσωτερικος τροχος διαγραφει διαφορετικη πορεια απο τον εξωτερικο,γινεται το Maverick απο προσθιοκινητο τετρακινητο??Δηλ.ουσιαστικα σε καθε στροφη κινουμαστε με τετρακινηση???Νομιζω πως ετσι ειναι.Ξερει κανεις να μας το επιβαιβεωσει?? :roll: :roll: :roll:


Το έχω διαπιστώσει σε αρκετές περιπτώσεις και ειδικά σε ορισμένες οριακές στιγμές . Συγκεκριμένα σε μια στροφή με αρκετά μεγάλη κλίση και έχοντας αρκετά χλμ ένοιωσα το αυτοκίνητο να μαζέυεται και να κρατειέται στο δρόμο λόγω λειτουργίας του συστήματος.Μια άλλη φορά σε βροχή ενω ένοισα ότι το αυτοκίνητο έφευγε ακούσα ένα θ'ορυβο απόπίσω και ένοιωσα σαν κάποιος να μάζεψε το αυτοκίνητο προς τα μέσα πραγματικά εκπληκτικό - μοιάζει να λειτουργεί σαν ESP - :P :P :P :P :P
Ήρεμη Δύναμη.........
kj 2,8
Άβαταρ μέλους
juan
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Athens - Palio Iraklio

Δημοσίευσηαπό MAVERICKios » 06 Μαρ 2004, 00:14

:P :P Ακριβως την ιδια αισθηση εχω αποκομισει και εγω,αρα μαλλον ισχιει αυτο που προανεφερα....Δικιο εχουν τα λεγομενα των περιοδικων στα τεστ,οτι η 4κινηση εμπλεκεται με πολυ ομαλο-αποτελεσματικο τροπο.
SUV + MT/S γιατι OFFειλεις να ΟΝειρευεσαι.....
Άβαταρ μέλους
MAVERICKios
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 03 Ιαν 2004, 18:25
Τοποθεσία: Panorama-Thessaloniki

Δημοσίευσηαπό juan » 06 Μαρ 2004, 00:17

MAVERICKios έγραψε::P :P Ακριβως την ιδια αισθηση εχω αποκομισει και εγω,αρα μαλλον ισχιει αυτο που προανεφερα....Δικιο εχουν τα λεγομενα των περιοδικων στα τεστ,οτι η 4κινηση εμπλεκεται με πολυ ομαλο-αποτελεσματικο τροπο.


Και μάλιστα όσο χρειάζεται κάθε φορά - 40-60 , 30-70 , 20-80 μέχρη και 50-50. :wink:
Ήρεμη Δύναμη.........
kj 2,8
Άβαταρ μέλους
juan
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Athens - Palio Iraklio

Δημοσίευσηαπό maverickman » 06 Μαρ 2004, 00:22

juan έγραψε:
MAVERICKios έγραψε::P :P Ακριβως την ιδια αισθηση εχω αποκομισει και εγω,αρα μαλλον ισχιει αυτο που προανεφερα....Δικιο εχουν τα λεγομενα των περιοδικων στα τεστ,οτι η 4κινηση εμπλεκεται με πολυ ομαλο-αποτελεσματικο τροπο.


Και μάλιστα όσο χρειάζεται κάθε φορά - 40-60 , 30-70 , 20-80 μέχρη και 50-50. :wink:


ειστε σιγουροι οτι η σχεση μεταδοσης μπορει να μεταβληθει?
ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑΣ ΘΑ ΠΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΣ...
Άβαταρ μέλους
maverickman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 689
Εγγραφή: 09 Οκτ 2003, 19:10
Τοποθεσία: Κaλαμαρια Θεσ/νικη

Δημοσίευσηαπό MAVERICKios » 06 Μαρ 2004, 00:34

maverickman έγραψε:
juan έγραψε:
MAVERICKios έγραψε::P :P Ακριβως την ιδια αισθηση εχω αποκομισει και εγω,αρα μαλλον ισχιει αυτο που προανεφερα....Δικιο εχουν τα λεγομενα των περιοδικων στα τεστ,οτι η 4κινηση εμπλεκεται με πολυ ομαλο-αποτελεσματικο τροπο.


Και μάλιστα όσο χρειάζεται κάθε φορά - 40-60 , 30-70 , 20-80 μέχρη και 50-50. :wink:


ειστε σιγουροι οτι η σχεση μεταδοσης μπορει να μεταβληθει?
νομιζω πως δεν εχουμε .....αυτο το πλεονεκτημα :( :(
SUV + MT/S γιατι OFFειλεις να ΟΝειρευεσαι.....
Άβαταρ μέλους
MAVERICKios
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 03 Ιαν 2004, 18:25
Τοποθεσία: Panorama-Thessaloniki

Δημοσίευσηαπό xtrail » 06 Μαρ 2004, 00:49

Νομίζω πως όταν είναι στο αυτοματο ή μετάδοση είναι μεταβαλλόμενη. Αν έχετε LOCK (όπως έγω) τότε είναι μόνιμα και σταθερα 50-50 περίπου.
Εγώ αυτό που λέτε το έχω νοιωσει σε βρεγμένο σίγουρα. Και στο συνεργειο μου είπαν να το έχω μόνιμα ειδικά όταν βρέχει
Τελευταία επεξεργασία από xtrail και 06 Μαρ 2004, 01:04, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
xtrail
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2589
Εγγραφή: 20 Απρ 2003, 10:16
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό juan » 06 Μαρ 2004, 00:59

xtrail έγραψε:Νομίζω πως όταν είναι στο αυτοματο ή μετάδοση είναι μεταβαλλόμενη. Αν έχετε LOCK (όπως έγω) τότε είναι 50-50 περίπου.
Εγώ αυτό που λέτε το έχω νοιωσει σε βρεγμένο σίγουρα. Και στο συνεργειο μου είπαν να το έχω μόνιμα ειδικά όταν βρέχει



Ναι έχουμε LOCK στο MAV λέγεται 4x4 ON μοιράζει σε 50-50 κλειδώνει ....

Ενω στη θέση AUTO είναι τετρακίνητο όποτε απαιτηθεί . Τώρα όσο για το μετβαλλόμενο δεν είμαι απόλυτος.
Ήρεμη Δύναμη.........
kj 2,8
Άβαταρ μέλους
juan
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Athens - Palio Iraklio

Δημοσίευσηαπό maverick4wd » 08 Μαρ 2004, 15:10

Καλημέρα σε όλους.
Το σύστημα του MAV έχει ως ακολούθως: Το αυτοκίνητο είναι μόνο προσθιοκίνητο σε κανονικές συνθήκες κίνησης, δηλαδή δεν μεταφέρεται καθόλου κίνηση στους πίσω τροχούς, οι οποίοι περιστρέφονται ελεύθερα. Σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης των μπροστινών τροχών (η οποία διαπιστώνεται από τον εγκέφαλο της τετρακίνησης κάθε φορά που κρίνει ότι οι μπροστινοί τροχοί περιστρέφονται ταχύτερα από τους πίσω, αφού όμως ληφθούν υπόψιν όλες οι παράμετροι της κίνησης π.χ. στροφή, ευθεία, επιτάχυνση ή επιβράδυνση), αυτόματα εμπλέκεται ο κεντρικός άξονας και μεταφέρει στους πίσω τροχούς τόση ακριβώς ροπή και για όσο χρόνο χρειάζεται, προκειμένου να αποκατασταθεί η σύγχρονη κίνηση και των τεσάρρων τροχών. Στη συνέχεια το σύστημα απεμπλέκεται αυτόματα. Έτσι, η κίνηση μπορεί να μεταφερθεί πίσω σε ποσοστό από 0-100 μέχρι 50-50. Όμως, πάνω από 50% δεν μπορεί να μεταφερθεί πίσω, ούτε μπορεί να μεταβληθεί η κατανομή ροπής μεταξύ δεξιών και αριστερών τροχών, γιατί το αυτοκίνητο δεν έχει διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης.
Από την άλλη πλευρά, όταν το σύστημα είναι στην θέση 4Χ4 ΟΝ, υπάρχει κατανομή ροπής 50-50 συνέχεια, γιαυτό τον λόγο πρέπει να αποφεύγεται στην άσφαλτο επειδή το σύστημα κουρδίζει και φθείρεται υπέρμετρα.
Γενικά, έχει κριθεί ότι το 4Χ4 στην θέση AUTO, είναι ιδανικό για όλες τις συνθήκες, ακόμα και για εκτός δρόμου διότι το αυτοκίνητο κινείται με περισσότερη ομοιογένεια. Η απόκριση εμπλοκής είναι ακαριαία. Το 4Χ4 στην θέση ΟΝ προσωπικά το χρησιμοποιώ μόνο σε πολύ δύσκολες συνθήκες, όταν δεν θέλω να έχω ούτε το ελάχιστο σπινιάρισμα των μπροστινών τροχών. Σημειώνω ότι το 4Χ4 στο ΟΝ, ανοίγει πολύ τον κύκλο στροφής και δυσκολεύει σε φουρκέτες.
Στην βρεγμένη άσφαλτο με πολλά χλμ σε στροφή, έχω παρατηρήσει το εξής φαινόμενο: Το αυτοκίνητο στην αρχή "μουριάζει" και αμέσως κλειδώνει ο άξονας (με τον χαρακτηριστικό ήχο "κρ", "κρ") και το μαζεύει δίνοντάς του εντελώς ουδέτερη συμπεριφορά. Αν όμως ενθουσιαστείς πολύ και αφήσεις το γκάζι, τότε ξεκλειδώνει αυτόματα ο άξονας και η συμπεριφορά γίνεται πάλι μπροστοκίνητη με αποτέλεσμα να διώξει ουρά. Αν το προκαλέσεις και το χειριστείς σωστά, κάνεις πολύ θεαματικά μπασίματα με πολλά χλμ. Πριν τρείς μήνες, με σταμάτησε αστυνομικός της Διώξης για να με ρωτήσει για το αυτοκίνητο! κάναμε μαζί βόλτα κανένα μισάωρο σε πλατείες. Τώρα έχει και αυτός ένα MAV.

Maverick4wd
maverick4wd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004, 10:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό juan » 08 Μαρ 2004, 16:16

maverick4wd έγραψε:Σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης των μπροστινών τροχών (η οποία διαπιστώνεται από τον εγκέφαλο της τετρακίνησης κάθε φορά που κρίνει ότι οι μπροστινοί τροχοί περιστρέφονται ταχύτερα από τους πίσω, αφού όμως ληφθούν υπόψιν όλες οι παράμετροι της κίνησης π.χ. στροφή, ευθεία, επιτάχυνση ή επιβράδυνση), αυτόματα εμπλέκεται ο κεντρικός άξονας και μεταφέρει στους πίσω τροχούς τόση ακριβώς ροπή και για όσο χρόνο χρειάζεται, προκειμένου να αποκατασταθεί η σύγχρονη κίνηση και των τεσάρρων τροχών. Στη συνέχεια το σύστημα απεμπλέκεται αυτόματα. Έτσι, η κίνηση μπορεί να μεταφερθεί πίσω σε ποσοστό από 0-100 μέχρι 50-50.
Maverick4wd


Αρα λοιπόν ισχύει το όσο χρειάζεται κάθε φορά για παράδειγμα ως εξής (θεωρητικά πάντα ) :

40πίσω -60εμπρός
30 πίσω-70μπροστά
20 πίσω - 80μπροστά

μέχρη και 50-50.
Ήρεμη Δύναμη.........
kj 2,8
Άβαταρ μέλους
juan
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Μαρ 2003, 17:43
Τοποθεσία: Athens - Palio Iraklio

Δημοσίευσηαπό maverickman » 09 Μαρ 2004, 20:50

maverick4wd έγραψε:Καλημέρα σε όλους.
Το σύστημα του MAV έχει ως ακολούθως: Το αυτοκίνητο είναι μόνο προσθιοκίνητο σε κανονικές συνθήκες κίνησης, δηλαδή δεν μεταφέρεται καθόλου κίνηση στους πίσω τροχούς, οι οποίοι περιστρέφονται ελεύθερα. Σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης των μπροστινών τροχών (η οποία διαπιστώνεται από τον εγκέφαλο της τετρακίνησης κάθε φορά που κρίνει ότι οι μπροστινοί τροχοί περιστρέφονται ταχύτερα από τους πίσω, αφού όμως ληφθούν υπόψιν όλες οι παράμετροι της κίνησης π.χ. στροφή, ευθεία, επιτάχυνση ή επιβράδυνση), αυτόματα εμπλέκεται ο κεντρικός άξονας και μεταφέρει στους πίσω τροχούς τόση ακριβώς ροπή και για όσο χρόνο χρειάζεται, προκειμένου να αποκατασταθεί η σύγχρονη κίνηση και των τεσάρρων τροχών. Στη συνέχεια το σύστημα απεμπλέκεται αυτόματα. Έτσι, η κίνηση μπορεί να μεταφερθεί πίσω σε ποσοστό από 0-100 μέχρι 50-50. Όμως, πάνω από 50% δεν μπορεί να μεταφερθεί πίσω, ούτε μπορεί να μεταβληθεί η κατανομή ροπής μεταξύ δεξιών και αριστερών τροχών, γιατί το αυτοκίνητο δεν έχει διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης.
Από την άλλη πλευρά, όταν το σύστημα είναι στην θέση 4Χ4 ΟΝ, υπάρχει κατανομή ροπής 50-50 συνέχεια, γιαυτό τον λόγο πρέπει να αποφεύγεται στην άσφαλτο επειδή το σύστημα κουρδίζει και φθείρεται υπέρμετρα.
Γενικά, έχει κριθεί ότι το 4Χ4 στην θέση AUTO, είναι ιδανικό για όλες τις συνθήκες, ακόμα και για εκτός δρόμου διότι το αυτοκίνητο κινείται με περισσότερη ομοιογένεια. Η απόκριση εμπλοκής είναι ακαριαία. Το 4Χ4 στην θέση ΟΝ προσωπικά το χρησιμοποιώ μόνο σε πολύ δύσκολες συνθήκες, όταν δεν θέλω να έχω ούτε το ελάχιστο σπινιάρισμα των μπροστινών τροχών. Σημειώνω ότι το 4Χ4 στο ΟΝ, ανοίγει πολύ τον κύκλο στροφής και δυσκολεύει σε φουρκέτες.
Στην βρεγμένη άσφαλτο με πολλά χλμ σε στροφή, έχω παρατηρήσει το εξής φαινόμενο: Το αυτοκίνητο στην αρχή "μουριάζει" και αμέσως κλειδώνει ο άξονας (με τον χαρακτηριστικό ήχο "κρ", "κρ") και το μαζεύει δίνοντάς του εντελώς ουδέτερη συμπεριφορά. Αν όμως ενθουσιαστείς πολύ και αφήσεις το γκάζι, τότε ξεκλειδώνει αυτόματα ο άξονας και η συμπεριφορά γίνεται πάλι μπροστοκίνητη με αποτέλεσμα να διώξει ουρά. Αν το προκαλέσεις και το χειριστείς σωστά, κάνεις πολύ θεαματικά μπασίματα με πολλά χλμ. Πριν τρείς μήνες, με σταμάτησε αστυνομικός της Διώξης για να με ρωτήσει για το αυτοκίνητο! κάναμε μαζί βόλτα κανένα μισάωρο σε πλατείες. Τώρα έχει και αυτός ένα MAV.

Maverick4wd


θα συμφωνησω και εγω Η τετρακινηση "lock" ειναι παρα πολυ καλη σε καταστασεις αναρηχησης Το προβλημα ομως ειναι οτι πολλες φορες το κουρδισμα ειναι εντονο κυριως σε οπισθοπορια και μανουβρες με πολυ κομμενο το τιμονιΣτην λασπη και σε λιγο χιονι ειναι καλυτερα η χρηση του αυτοματου μιας και η συμπεριφορα του αυτοκινητου ειναι κατα κυριο λογο ενος εμπροσθοκινητου αυτοκινητου που σε συνδιασμο με ενα καλο λαστιχο ισχυει το "εκει που στριβεις εκει παει" και δεν εχει αρτσουμπαλες συμπεριφορες παρα μονο στην περιπτωση που πιεσεις το γκαζι.

μιας και εχω μπερδευτει αν μπορει καποιος να μου πει στο κενουργιο μαβερικ υπαρχει η δυνατοτητα κλειδωματος τελικα? Και αν οχι ποια ειναι η γνωμη σας (καλυτερα η χειροτερα) μηπως το συστημα οντας αυτοματο εντελως θα υποβοηθηθει με καποιο LSD?(BLEPE TERIOS)
ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑΣ ΘΑ ΠΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΣ...
Άβαταρ μέλους
maverickman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 689
Εγγραφή: 09 Οκτ 2003, 19:10
Τοποθεσία: Κaλαμαρια Θεσ/νικη

Δημοσίευσηαπό maverick4wd » 10 Μαρ 2004, 13:35

Το καινούργιο MAV. δεν έχει δυνατότητα κλειδώματος με το χέρι 50-50. Είναι πλήρως αυτόματο και κατά τα λεγόμενα της FORD πιο ευαίσθητο και ακριβές από το υπάρχον σύστημα. Ούτε για LSD έχουν πει κάτι, ούτε και για ESP ή άλλο σύστημα αντισπίν. Μάλιστα, όλα τα ξένα site της FORD δεν δύνουν κάποιο τέτοιο σύστημα ούτε σαν έξτρα στο καινούργιο μοντέλο. Μένει να το δούμε στην πράξη κατά πόσον είναι πιο αποτελεσματικό από τα δικά μας.

Maverick4wd
maverick4wd
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: 20 Φεβ 2004, 10:49
Τοποθεσία: Αθήνα

Δημοσίευσηαπό MAVERICKios » 10 Μαρ 2004, 22:21

Συμφωνω σε ολα.Αν σου φυγει παντως το πισω μερος μαζευεται πολυ δυσκολα λογω βαρους και μικρης ιπποδυναμης,και γινεται αποτομα απο ενα σημειο και μετα...
Επισεις με 4χ4 στο on, με κομμενο τελειως το τιμονι ακουγεται (σε πορεια) εντονο "κρακ".Ειναι μαλλον ασφαλισμα της 4κινησης.
Οσο για το νεο μοντελο,νομιζω,χωρις να ειμαι σιγουρος πως θα εχει πιο ασφαλτινο χαρακτηρα απο τα δικα μας...
SUV + MT/S γιατι OFFειλεις να ΟΝειρευεσαι.....
Άβαταρ μέλους
MAVERICKios
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 202
Εγγραφή: 03 Ιαν 2004, 18:25
Τοποθεσία: Panorama-Thessaloniki

.

Δημοσίευσηαπό KONSTANTINOS » 17 Μαρ 2004, 22:27

Τι ζημιά μπορεί να προκαλέσει το κλείδωμα της τετρακίνησης στην άσφαλτο.Το λεγόμενο κούρδισμα τι μπορεί να "σπάσει".
Πάντως εγώ την περασμένη κυριακή που το έβαλα να τραβήξει το σκάφος μου (πρώτη φορά) γύρω στα 500κιλά και σε άμμο,με κλειδωμένη την τετρακίνηση δεν έχασε καθόλου.Και μιλάμε πραγματικά καθόλου και ας ήταν παχιά η άμμος.Απο λάστιχα τα μανίσια.
Άβαταρ μέλους
KONSTANTINOS
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 196
Εγγραφή: 06 Ιαν 2004, 23:06
Τοποθεσία: ARTA

Re: .

Δημοσίευσηαπό maverickman » 18 Μαρ 2004, 11:37

KONSTANTINOS έγραψε:Τι ζημιά μπορεί να προκαλέσει το κλείδωμα της τετρακίνησης στην άσφαλτο.Το λεγόμενο κούρδισμα τι μπορεί να "σπάσει".
Πάντως εγώ την περασμένη κυριακή που το έβαλα να τραβήξει το σκάφος μου (πρώτη φορά) γύρω στα 500κιλά και σε άμμο,με κλειδωμένη την τετρακίνηση δεν έχασε καθόλου.Και μιλάμε πραγματικά καθόλου και ας ήταν παχιά η άμμος.Απο λάστιχα τα μανίσια.

Δεν νομιζω να συμβαινει κατι ιδιαιτερο αλλά οταν ρωτησα μηχανικο στην Ford μου απάντησε οτι θα πρεπει να το αποφευγουμε.
ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΤΑΣ ΘΑ ΠΑΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑΣ...
Άβαταρ μέλους
maverickman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 689
Εγγραφή: 09 Οκτ 2003, 19:10
Τοποθεσία: Κaλαμαρια Θεσ/νικη

Επόμενο

Επιστροφή στο Ford

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 24 επισκέπτες