Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Δαμαζoντας την... καταναλωση!

Συζητήσεις, tips, συμβουλές και άλλα!

Δαμαζoντας την... καταναλωση!

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 08 Απρ 2012, 13:39

Ποσα λιτρα σου καιει ρε φιλαρακι; Ρωταει ο τυπος με το κτηνωδες ον-οφφ τον διπλανο του με το παπακι στο φαναρι.
Με την τιμη του λιτρου της βενζινης να πλησιαζει αυτη της του ουΐσκυ λογικο ειναι πολλοι κατοχοι μεγαλων μηχανων να σκεφτονται τα μικρα και ευελικτα παπακια για την πολη τοσο απο πλευρας χρηστικοτητας οσο και απο πλευρας καταναλωσης. Και επειδη πλεον οι καιροι ειναι δυσκολοι και οι αγοραπωλησιες οχηματων πολλων κυβικων εχουν γινει σπανιο φαινομενο, μηπως πρωτου σκοτωσουμε τη μεγαλη και πιο ασφαλη μηχανη μας για ενα μικρο μηχανακι που απλα θα πηγαινει να βλέπαμε τι θα μπορουσαμε να κανουμε για να γινει πιο ανεκτη οικονομικα η συμβιωση με το μαστοδοντο που αγορασαμε ακριβα και θα πουλησουμε για ενα κομματι ..παπι!
Κυριοτερη παραμετρος είναι η καταναλωση βενζινης, αν υποθεσουμε οτι βαζουμε 10.000 το χρονο με 10λτ/100χλμ θα μας κοστιζει 10.000/100χλμ=100Χ10λτ=1000χ2ευρω=2.000 ευρω το χρονο η βενζινη με ε2/λτ. Αν εχουμε 9λτ/100χλμ καταναλωση εχει πεσει ΑΜΕΣΩΣ 200 ευρω κατω το κοστος ανα ετος! Η μιση ασφαλεια δλδ και κατι απο τα τελη!
Πως μπορω να μειωσω την καταναλωση;
1)Αεροδυναμικη.
Οτιδηποτε εξεχει του οχηματος και διαταρασσει την ομαλη ροη του αερα δημιουργει αντισταση οπερ χρειαζομαστε περισσοτερη ενεργεια αρα ΚΑΙΜΕ! Μπαρες κινητηρα, τριπλετες, βαλιτσες πορτ μπαγκαζ πισω,μπαουλα στο πλαι, τσαντακια στα μπουτια, ζελατινες-ασπιδα ΜΑΤ κτλ αυξανουν την καταναλωση σε απιστευτο βαθμο. Ειδικα δε οι πλαϊνες βαλιτσες που εξεχουν δημιουργουν μεγαλη αεροδυναμικη αντισταση και αν ειμαστε στην κινηση , επειδη το πλατος μας πλησιαζει αυτο αυτοκινητου αναγκαστικα φρακαρουμε περισσοτερες φορες οποτε αυξανεται και ο νεκρος χρονος (ο χρονος που το μοτερ δουλευει χωρις να κινουμαστε ομως) αρα και η καταναλωση! Ζελατινες που φτανουν στο Θεο προστατευουν μεν απο βροχη, κρυο, μυγακια αλλα τις πληρωνουμε καινουριες καθε χρονο απο την αυξηση στην καταναλωση. Μαμα ζελατινα για την πολη, αν πρεπει να παμε ταξιδι, 6 βιδες ειναι, βαζουμε την μεγαλη, ποσο συχνα κανετε ταξιδι πανω απο 100χλμ για να χρειαζεται μονιμα επανω η ψηλη. Οσο για το κρυο κτλ απλα φροντιζουμε να εχουμε σωστο εξοπλισμο. Κρανος-Μπουφαν-Γαντια θα μας προστατευσουν οχι μονο απο το κρυο αλλα και απο ενδεχομενη πτωση, θα μας κρατησουν στεγνους πιο πολυ χρονο και ας μην ξεχναμε οτι ειναι σχεδιασμενη για χρηση σε μηχανη, ειναι φτιαγμενα να αντεχουν στα πολλα χιλιομετρα. Το μπουφανακι και το φουτερ που ανεμιζουν ειναι χαλαρα αλλα δεν προστευουν, στα πολλα χιλιομετρα ξηλωνουν, και βεβαια συμβαλλουν στην αυξηση της καταναλωσης λογω χαλια αεροδυναμικης!
2) Ενεργοβορα οδηγηση
Καθε φορα που πρεπει να αλλαξουμε την κινητικη κατασταση τυο συστηματος απαιτειται ενεργεια. Οταν λοιπον επιταχυνουμε και ανοιγουμε το γκαζι ριχνουμε παραπανω βενζινη στον κυλινδρο μεγαλο μερος της οποιας απλα παει χαμενο. Οταν ανοιγουμε τερμα απο φαναρι σε φαναρι, ξοδευουμε βενζινη ιση με το εργο που χρειαζεται για να κινηθουν 300 κιλα με 50-60 χλμ/ωρα ενω απλα θα μπορουσαμε να φτασουμε τα 40, παλι πρωτοι θα ημαστε στο επομενο φαναρι, τα αμαξια εχουν 1200 κιλα να κινησουν απο σταση! Γενικα μεγαλες και αποτομες μεταβολες στην ταχυτητα ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ! Οι υψηλοι ρυθμοι περιστροφης επισης καταναλωνουν ενεργεια χωρις λογο! Οδηγωντας με μετριο ρυθμο ακομα και σε ανοιχτο δρομο, οχι σπριντ πχ στην Κηφησιας μετα το Υγεια μεχρι Μαρουσι με 160 στο κοντερ για να ... ξεμπουκωσει, δεν ξεμπουκωνει με 1 λεπτο ταπα γκαζι!
3) Σωστη συντηρηση.
Πιεση ελαστικων, τεντωμα αλυσιδας, βαλβιδες, ρυθμιση καρμπυρατερ συμβαλλουν πολυ στη σωστη και οικονομικη λειτουργια του κινητηρα, αποδιδει καλιτερα (οχι περισσοτερο! προσοχη εδω η αγωνιστικη ρυθμιση εχει σκοπο να βγαλει αλογα με οποιοδηποτε κοστος, η εργοστασιακη ρυθμιση παρεχει λογικη ιπποδυναμη σε λογικη καταναλωση)
Εχει παρατηρηθει οτι, ειδικα στα μεγαλα ον-οφφ τα οποια ειναι κια πιο ακριβα στη συντηρηση, οι ιδιοκτητες αμελουν τα τακτικα σερβις (ουτε λαδια δεν αλλαζουν μερικοι, απλα συμπληρωνουν) το οποιο βεβαια το πληρωνουν διπλο και τριδιπλο στην βενζινη. Ενα κακοσυντηρημενο μηχανακι σχετικα καινουριο, θα το πληρωσουμε πολυ πιο ακριβα σε χρηση ανα ετος απο ενα καλοσυντηρημενο παλιο.
Τέλος να πω οτι ο πιο απλος τροπος να δουμε αν οντως υπαρχει διαφορα, ειναι απλα να γραψουμε τα λίτρα στα γεμισματα και τα χιλιομετρα. Εχω ακουσει πολλους να μετρανε καταναλωση με την γεωγραφικη μεθοδο, ήτοι "Περιστερι-Κηφησια-Αγια Παρασκευη-Γλυφαδα-Αιγαλεω, μου εκαψε τρεις γραμμες" ! (Ελα δικε μου, το δικο μου καιει τελειες!) Θελετε να ειστε σιγουροι; Γραψτε τα, για αυτο εφευρεθηκε αυτη η ρημαδα η γραφη, για να θυμομαστε!
Καλες βολτες.
Λείψιππος
Τελευταία επεξεργασία από leipsippos και 15 Νοέμ 2013, 17:48, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Re: Δαμαζωντας την... καταναλωση!

Δημοσίευσηαπό H1N1 » 09 Απρ 2012, 09:41

Σωστός ο παικτουά, αυτά έχει επιβεβαιώσει κ η δική μου εμπειρία πολλές φορές.

Να προσθέσω επίσης στο 3) την ανάγκη γιά καλά, 'ελεύθερα' ρουλεμάν τροχών κ τακάκια / σιαγόνες που ΔΕΝ ακουμπάνε [πέρα από πολύ ελαφρά] σε δίσκους / ταμπούρα.

Γενικώς το μυστικό είναι ήπια, στρωτή οδήγηση με καλή πρόβλεψη κινήσεων άλλων οδηγών κ φαναριών μπροστά μας.
Άβαταρ μέλους
H1N1
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 330
Εγγραφή: 18 Σεπ 2009, 09:06
Τοποθεσία: Αλσούπολη, Αθήνα

Re: Δαμαζωντας την... καταναλωση!

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 09 Απρ 2012, 11:51

Και επειδη ειναι Μ.Δευτερα σημερα και βαριεμαι πολυ να τελειωσω κατι δουλειες που εχω παραθετω στατιστικα που εχουμε τσεκαρει. Συγκεκριμενα:
KLE 500 με αναβατη 100κιλων εβγαζε σε μενα 220-240 χλμ το ντεποζιτο και φιλος γυρω στα 80 κιλα δεν ειχε καταφερει να βγαλει πανω απο 180 στην πολη, το προβλημα λυθηκε οταν τον ειδα να οδηγαει, απλα δεν ειχε κλεισει γκαζι πουθενα!
XTZ750 με χαλαρη αλυσιδα, λαθος πιεση ελαστικων εντος πολης 10λτ/100 μολις τα διορθωσαμε , αμεσα 1λτ/100 κατω η καταναλωση.
XL1000V με αρυθμιστες βαλβιδες, καρμπυρατερ κτλ (MY 2001 και ο Dennis ανοιξε για πρωτη φορα ψευτοκαπακο το 2012! )Απο 8-10/100 μαζι με συμαζεμματακι και ξεφορτωμα μπαρες, βαλιτσα πισω με σημαιακι, προβολακια (τι τα ηθελε; στην Αθηνα ομιχλη;) η καταναλωση ειναι κατι πιο πανω απο 6/100! Ουτε εμεις το πιστευαμε!
Και τα ιντζεκτιον:
Τ135(παπι) χωρις ζελατινα απο Vespa του 60, αυτη που βλεπεις απο μεσα αν θυμαστε οι πιο παλιοι βαζαν και μπλε φασα ψηλα για τον ηλιο, εβγαζε με 3λτ 100χλ με ηρεμη οδηγηση. ΜΕ τη ζελατινα μολις 60-70. Το χειροτερο... η εθνικη. Τα 3 λτ βγαζουν 50 χλμ, αρα 6λτ/100! (Για μισο, τοσο βγαζει και το Varadero και ειναι 1000κεκ! Ουπς!)
Και το κερασακι στη τουρτα:
XL1200 (Harley Davidson Nightster) Με 120 στο κοντερ καιει κατι λιγοτερο απο 6/100 στην εθνικη, με 90 η καταναλωση μετρηθηκε καπου στα 4,5 και θα το ξανατσεκαρουμε αυτο οταν εχει ζεστη για να δουμε ποσο εππηρεαζει. Μετρηθηκε με 17 κελσιου εξω και βαρομετρικο υψηλο με καποια σχετικη υγρασια (ανω του 50%) το καλοκαιρι λογικα θα πεφτει πολυ η αποδοση του πισω κυλινδρου αλλα δεν σταματαει να εχει καταφερει κατω απο 5/100.
Τ135
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Re: Δαμαζωντας την... καταναλωση!

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 11 Απρ 2012, 16:58

και ενα λινκ για το ιδιο θεμα στο mototriti.gr

http://www.mototriti.gr/data/news/previ ... /90643.asp
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι


Επιστροφή στο Moto Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 11 επισκέπτες