Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Οδηγηση στο χιονι?

Συζητήσεις, tips, συμβουλές και άλλα!

Οδηγηση στο χιονι?

Δημοσίευσηαπό T63 » 24 Ιαν 2006, 12:22

Καλησπερα σε ολους.

Πριν δυο περιπου βδομαδες εκανα μια βολτα στον χιονισμενο Υμμητο ακολουθωντας ενα μικρο χωματοδρομο που μαλλον (!) οδηγει προς αργυρουπολη.Μαλλον διοτι δεν τον ακολουθησα ως το τελος του λογο κρυου! Ο δρομος αρκετα χιονισμενος , αλλα το χιονι ηταν παγωμενο , σε μεγαλο κομματι ανακατεμμενο με λασπη και σε αρκετα σημεια δεν υπηρχε χιονι. Γενικα δεν προβληματιστηκα ιδιαιτερα με την συμπεριφορα της μοτοσυκλετας (DR 650 SE) αλλα αυτο μαλλον ειχε να κανει με την πολυ χαμηλη ταχυτητα (γυρω στα 15-20χλμ).Δεν δοκιμασα να τρεξω παραπανω καθως με το παραμικρο ανοιγμα το μηχανακι πηγαινε σα μεθυσμενο γαιδουρι και η αληθεια ειναι οτι φοβομουν!.Δεν εχω ξαναοδηγησει σε τετοιες συνθηκες μπορω να πω ομως οτι ηταν αρκετα διασκεδαστικο! Ωστοσο ομως 20 χλμ δεν ειναι μια ταχυτητα με την οποια μπορεις να ταξιδευεις ιδιως οταν εχεις να καλυψεις μεγαλες αποστασεις.
Ηθελα να ρωτησω αν εχει καποιος οδηγικη εμπειρια σε χιονισμενο δρομο.Ειτε σε ασφαλτο ειτε σε χωματοδρομο.Υπαρχουν συγκεκριμενες "τεχνικες" που μπορει καποιος να ακολουθησει? Χρειαζεται συγκεκριμενος τυπος ελαστικων 'η βοηθουν τα χωματινα λαστιχα (το μηχανακι μου φοραει Μιchelin Τ63) ? Αλυσιδες οπως τον αυτοκινητων μπορει να βαλει καποιος?

Ελπιζω το post να βοηθησει και αλλους!

Ευχαριστω πολυ!
Άβαταρ μέλους
T63
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 13 Νοέμ 2005, 03:28

Οδηγηση στο χιονι?

Δημοσίευσηαπό finrond » 25 Ιαν 2006, 09:21

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι ειδικός. Αλλά η μέχρι τώρα (σχετικά μιρκή) εμπειρία μου από την οδήγηση σε ολισθηρό τεραίν λέει τα παρακάτω:

- Τα λάστιχα που έχεις δεν είναι ότι καλύτερο, καθώς δεν είναι χωμάτινα racing αλλά είναι και σχετικά σκληρά από όσο έχω ακούσει. Ένα πιο μαλακό racing λάστιχο για χώμα θα σου έδινε ένα κλικ καλύτερο κράτημα.
- Οδηγάς όρθιος. Τόσο για να έχει πιο ελαφριά αίσθηση η μοτοσυκλέτα όσο και για να έχεις καλύτερο έλεγχο χωρίς να τρως σφαλιάρες στον κώλο από την σέλα. Αυτό ισχύει γενικά για την χωμάτινη οδήγηση. Αν όμως είναι να περάσεις ένα ιδιαίτερα λασπερό κομμάτι (μιλάμε για 4-5 πόντους λάσπη τουλάχιστον) τότε κάθεσαι στην σέλα όσο πιο πίσω μπορείς για να βοηθήσεις το πίσω ελαστικό να αποκτήσει πρόσφυση και το μπροστινό να μην βουλιάξει στην λάσπη και κολήσεις.
- Με τα πόδια σου "μαγκώνεις" το ρεζερβουάρ. Αυτό γιατί ως γνωστόν ( ; ) η μοτοσυκλέτα δεν οδηγιέται από το τιμόνι, αλλά από τους μαρσπιέδες. Τουλάχιστον ΚΑΙ από αυτούς. Έτσι έχεις καλύτερο έλεγχο. Με την μετατόπιση του βάρους σου στον δεξί ή αριστερό μαρσπιέ οδηγείς την μηχανή και με το "μάγκωμα" του ρεζερβουάρ της δίνεις σταθερότητα.
- Το γκάζι σε βοηθάει να περνάς ανωμαλίες και να μην κολάς στις λάσπες. Χρησιμοποίησέ το από νωρίς όταν βλέπεις την δυσκολία να έρχεται. Δηλαδή γκαζώνες ΠΡΙΝ τις πολλές λάσπες ώστε να μπεις σε αυτές με φόρα και όχι δεν περιμένεις πρώτα να μπεις για τα καλά στο λασπερό/ολισθηρό κομμάτι για να θυμηθείς τότε να επιταχύνεις.
- Για να έχει καλύτερη πρόσφυση ο πίσω τροχός οδήγα ως επί το πλείστον με "μία πάνω". Δηλαδή εκεί που θα είχες δευτέρα, βάλε τρίτη. Έτσι, ο πίσω τροχός θα σπινιάρει πιο δύσκολα από ότι αν πας με την ίδια ταχύτητα αλλά με μικρότερη σχέση στο κιβώτιο (έχει καθαρά να κάνει με τα άλογα που μεταφέρονται στον τροχό).

Ελπίζω αυτά που λέω να είναι σωστά, γιαυτό ας βοηθήσει και κανένας άλλος διορθώνοντάς με όπου έχω πει πατάτα.

Και μία τελευταία συμβουλή, επειδή είδα ένα post σου σε άλλο thread. ΠΑΝΤΑ πάμε βόλτα με ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ!! Μπότες, επιγονατίδες, προστατευτικό μέσης, θώρακα, επιαγκωνίδες, κράνος. Οτιδήποτε από αυτά λείπει, απλά ΔΕΝ πάμε! Όταν φας την πρώτη γερή θα καταλάβεις τί εννοώ. Ειδικά σε ολισθηρά τεραίν και με το DR 650 που δεν είναι και κανένα πούπουλο...

Καλές βόλτες!
Άβαταρ μέλους
finrond
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 03 Ιαν 2005, 15:34

Δημοσίευσηαπό furious » 25 Ιαν 2006, 22:23

Είμαι κι εγώ προβληματισμένος με την οδήγηση στο χιόνι ρε γμτ. Θέλω να κάνω touring μεγάλο και σίγουρα θα συναντήσω και χιόνι και απορώ τι θα κάνω :? Κι άντε στην ευθεία κάτι γίνεται, αλλά άμα έχω κανένα στροφιλίκι πάνω σε καμιά ανηφόρα ή ακόμη χειρότερα σε καμιά κατηφόρα τι γίνεται; Κι άμα είμαι στην ανηφόρα και δε μπορώ να ανέβω το μπούλο... ούτε να σταματήσω δε θα μπορώ! Μπροστινό φρένο δε θα κάνει τίποτα, πισινό δε θα μπορώ να πατήσω γιατί θα βάλω αμέσως τα πόδια κάτω και άμα με πάρει ο κατήφορος προς τα πίσω... bye bye

Κάτι αλυσίδες, υποτίθεται, βρέθηκαν εδώ [url]
http://www.mv-motorrad.de/ [/url], αλλά έτσι που τα βλέπω αυτά δε νομίζω να κάνουν και τίποτα σπουδαίο, οπότε δεν τα πήρα. Άλλωστε το πρόβλημα είναι κυρίως στη μπροστινή, μη φάει καμιά γλύστρα και ψαχνόμαστε. Αυτά τα πραματάκια δε νομίζω να βοηθάνε σ' αυτό το θέμα.
furious
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: 02 Δεκ 2003, 02:30

Δημοσίευσηαπό finrond » 27 Ιαν 2006, 00:19

Κοίτα, οι συμβουλές οπωσδήποτε βοηθάνε, αλλά η βελτιώση έρχεται μόνο με την προπόνηση. Για να μας λες furious ότι στις δυσκολίες βάζεις ποδαράκια κάτω σημαίνει ότι θέλεις εξάσκηση. Don't worry. Αυτά δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Σιγά σιγά, προπόνηση με την προπόνηση θα έρθεις σύντομα σε κάποιο καλύτερο επίπεδο. Ούτε να το ζορίζεις ιδιαίτερα τώρα που είναι αρχή. Να ξέρεις πάντως ότι το να φεύγει το μπροστινό δεν είναι απαραίτητα κακό, φτάνει να έχεις τον έλεγχο. Και για να τον αποκτήσεις πρέπει να φας μερικές. Αλλιώς πώς θα μάθεις μέχρι ποιό σημείο μπορείς να το ζορίσεις χωρίς να πέσεις; :D
Άβαταρ μέλους
finrond
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 22
Εγγραφή: 03 Ιαν 2005, 15:34

Δημοσίευσηαπό furious » 27 Ιαν 2006, 19:51

Ναι, ελάχιστα έχω οδηγήσει στο χιόνι. Εννοείται θέλει προπόνηση, απλώς περιμένω να αλλάξω λαστιχάκι, γιατί τώρα φοράω Tourance!
furious
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: 02 Δεκ 2003, 02:30

Δημοσίευσηαπό T63 » 29 Ιαν 2006, 06:51

Καλησπερα και παλι!

Την Πεμπτη εκανα παλι μια μικρη βολτουλα στον Υμμητο! :clubbed: :crazy:Απο χιονι αλλο τιποτε!! Οποτε ειπα να καταθεσω τις εμπειριες μου.

Δυστυχως σε οσους χωματοδρομους (αλλα και ασφαλτοδρομους )δοκιμασα να παω το χιονι ηταν πατημενο απο αυτοκινητα, πραγμα που μου εκανε την ζωη πολυ δυσκολη.Ειχαν δημιουργηθει αρκετα λουκια με παγωμενο χιονι, καθως και αρκετα βαθια σκαψιματα.

Αυτο ειχε σαν συνεπεια το εδαφος να μην εχει σταθερη κλιση (εννοωντας την επιφανεια που παταει η ροδα) πραγμα που σημαινε οτι η μπροστινη ροδα ολισθαινε συνεχως αναλογα με την κλιση του εδαφους (το ιδιο εκανε και η πισω , μονο που δεν ακολουθουσε την μπροστα!).Με λιγα λογια πολυ χαμηλη ταχυτητα , ασταθη πορεια, ποδια κατω, τουμπες , τουμπες, τουμπες , τουμπες...!!
:haha2: :haha2: :haha2: :D :D Δεν ξερω αν ενα ποιο μαλακο ελαστικο θα βοηθουσε, καθως η αδυναμια προσφυσης οφειλοταν στην σκληροτητα του παγου , την λεια επιφανεια και την αδυναμια του ελαστικου να "γαντζωθει" στην επιφανεια.Ισως μια αναλογη πατεντα σαν αυτην που παραθεσε ποιο πανω ο furious να βοηθουσε.

Ενα αλλο πολυ σημαντικο προβλημα ηταν οτι οταν σε καποια ανηφορικα κομματια χρειαζοταν να πατησω ποδι για να στηριχτω 'η για να μην πεσω, δεν ειχαν προσφυση τα ορειβατικα που φοραγα ωστε να κρατησω το βαρος της μηχανης και το δικο μου. Με αποτελεσμα more toumpes!!!!

Σε καμια περιπτωση δεν με βολεψε να οδηγησω ορθιος (βλεπε δεν μπορεσα!).Δεδομενου οτι η εμπειρια μου στην off road οδηγηση ειναι μικρη ,ποσο μαλλον στο χιονι , δεν ξερω αν με βοηθουσε 'η οχι.Επισης δεν βοηθησε πολυ αυτο που ανεφερε ο φιλος finrond για τις σχεσεις (του κιβωτιου).Ισως εφταιγε και το γεγονος οτι το DR εχει πολυ μακρυ γραναζωμα , πραγμα που δεν σου δινει μεγαλο περιθωρειο να καταλαβεις για το πια σχεση ειναι ποιο χρησιμη.

Στα μονα κομματια που μπορεσα να οδηγησω με σχετικη ανεση (εννοωντας γρηγορα και χωρις τουμπες!) ηταν αυτα που ειχαν παχυ απατητο χιονι (20-40εκ).Τα προβληματα σε αυτην την περιπτωση ηταν α) οτι δεν φενεται το τι υπαρχει κατω απο το χιονι (εγω συναντησα ενα πολυ μεγαλο λουκι, ενα μικρο πευκο, και μια κοτρωνα!!) β) οτι πολλες φορες κατω απο το απατητο χιονι υπαρχει στρωμα παγου. Επισης η συμπιεση που προκαλουν οι ροδες στο χιονι δημιουργει στρωμα παγου.Ετσι αρκετες φορες που χρειαστηκε να σταματησω εστω και για λιγο δεν ηταν ευκολο να ξεκινησω, και οταν τελικα πηρα το δρομο του γυρισμου δεν μπορουσα να ακολουθησω τις ροδιες μου.

Ενα ακομα προβλημα ηταν ο ρουχισμος.Επειδη ειχε πολυ κρυο εγω ειχα ντυθει σαν κρεμμυδι :onfire: .Μπουφαν, επενδυσεις, φουτερ,ισοθερμικα, ενισχυσεις, γαντια, κασκολ κλπ κλπ κλπ κλπ. Αυτο με δυσκολεψε πολυ στις κινησεις που εκανα και εκτος αυτου απο την προσπαθεια να κραταω το μηχανακι το δρομο που θελω (επι 3 ωρες) ιδρωσα πολυ και ενιωθα δυσφορια.(Καπου εχω διαβασει οτι μπορει να δημιουργηθει και σοβαρη υποθερμια εξαιτιας αυτου.)

Ενα βασικο συμπερασμα: Θα χρειαστω συντομα πλαστικο τεποζιτο!!!!
:moose: :rockout: :moose: :rockout: :moose:

Αυτα!!! Περιμενω υποδειξεις, ερωτησεις, σχολια, δουλεμα κλπ!!
Άβαταρ μέλους
T63
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 13 Νοέμ 2005, 03:28

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 29 Ιαν 2006, 08:20

Δεν δοκιμαζεις με κανα quad? Θα εχεις το ιδιο κρυο αλλα χωρις τουμπες!!!
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Δημοσίευσηαπό lpks » 07 Φεβ 2006, 07:56

ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΞΑΠΛΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ...
ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΛΑΣΤΙΧΑ ΠΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΤΑΚΟΥΝΙΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΛΙΚΗ ΑΚΙΔΑ (ΤΟ ΕΙΧΑ ΔΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΣΑΝ ΠΑΓΟΚΟΦΤΕΣ)
lpks
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 21:09

Δημοσίευσηαπό alexandros » 09 Φεβ 2006, 06:40

leipsippos έγραψε:Δεν δοκιμαζεις με κανα quad? Θα εχεις το ιδιο κρυο αλλα χωρις τουμπες!!!


και πολλάααα παντιλίκια !! :evil: :evil: :evil:

χα χα !! πάντως αν και τα quad φαίνονται ιδανικά για χιόνια δεν προσφέρουν ιδιαίτερη απόλαυση στο πολύ-πολύ χιόνι αλλά είναι super για οδήγηση σε δάσος με μέχρι 25, max 30εκ !! ωραία αίσθηση δίχως αγχοι για χαζές τούμπες απο γλυστρίματα ...

η δε οδήγηση σε χιονισμένο - παγωμένο ασφάλτινο κομμάτι είναι απλά και μόνο, ηδονή !! μιλάμε για την φαντασίωση του παγκόσμιου πρωτθλητή WRC !! :D :D :D :D

(α α !! πήρα και εγώ μηχανάκι τώρα)
Άβαταρ μέλους
alexandros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 3029
Εγγραφή: 04 Μαρ 2004, 19:35
Τοποθεσία: Πάρνηθα

Δημοσίευσηαπό axelkal » 09 Φεβ 2006, 07:02

alexandros έγραψε:
leipsippos έγραψε:Δεν δοκιμαζεις με κανα quad? Θα εχεις το ιδιο κρυο αλλα χωρις τουμπες!!!


και πολλάααα παντιλίκια !! :evil: :evil: :evil:

χα χα !! πάντως αν και τα quad φαίνονται ιδανικά για χιόνια δεν προσφέρουν ιδιαίτερη απόλαυση στο πολύ-πολύ χιόνι αλλά είναι super για οδήγηση σε δάσος με μέχρι 25, max 30εκ !! ωραία αίσθηση δίχως αγχοι για χαζές τούμπες απο γλυστρίματα ...

η δε οδήγηση σε χιονισμένο - παγωμένο ασφάλτινο κομμάτι είναι απλά και μόνο, ηδονή !! μιλάμε για την φαντασίωση του παγκόσμιου πρωτθλητή WRC !! :D :D :D :D

(α α !! πήρα και εγώ μηχανάκι τώρα)
& καλά ρε Alex , γιατί το γράφεις με <ψείρες> ;;;;

ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ;;;;
Αντε & σιγά-σιγά θα μάθεις & ισοροπία ,!!!!!!!!!!!!!

VAYA CON DIOS
"IN MUD WE TRUST"

"TEAM 100+"
Άβαταρ μέλους
axelkal
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 900
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 08:04
Τοποθεσία: kantza-pallini

Δημοσίευσηαπό alexandros » 09 Φεβ 2006, 18:53

χα χα χα !! προσπαθω, προσπαθω !!
Άβαταρ μέλους
alexandros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 3029
Εγγραφή: 04 Μαρ 2004, 19:35
Τοποθεσία: Πάρνηθα

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 10 Φεβ 2006, 23:34

Αν ειναι αυτος που θυμαμαι απο το νερο-σκληροπυρηνικο του καλοκαιριου δεν νομιζω οτι θα εχει και πολυ θεμα για να βρει ισορροπια.

Οντως ομως γιατι το γραφεις με μικρα; Ειναι καποιου ειδους ντροπη για τους γουρουνισιους η στροφη σε δικυκλο?
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Δημοσίευσηαπό alexandros » 11 Φεβ 2006, 00:24

όχι δεν είναι ντροπή !! αλλά έχει αρχίσει να πέφτει κράξιμο που τώρα είμαι και δίτροχος απο τα φιλαράκια με τα γουρούνια ...

άλλο πράμα όμως και το μηχανάκι ε ε !!!
Άβαταρ μέλους
alexandros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 3029
Εγγραφή: 04 Μαρ 2004, 19:35
Τοποθεσία: Πάρνηθα

Δημοσίευσηαπό axelkal » 11 Φεβ 2006, 00:34

Τι κράξιμο & πράσιν΄άλογα :twisted: :twisted:
ΟΣΑ ΔΕ ΦΤΑΝΕΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΡΕΜΑΣΤΑΡΙΑ
Ή
ΠΗΔΑΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΦΤΑΝΕΙ :D :D :D :D :D

VAYA CON DIOS
Άβαταρ μέλους
axelkal
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 900
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 08:04
Τοποθεσία: kantza-pallini

Δημοσίευσηαπό leipsippos » 11 Φεβ 2006, 00:54

Τελικα δεν μου απαντησες ομως. Εισαι ή οχι ο τρελος με το μηχανακι που το εβγαλε αεροπορια το τελευταιο κομματι στην terradura?
Ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα!

"ΤΕΑΜ 100+"
Άβαταρ μέλους
leipsippos
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1974
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 17:58
Τοποθεσία: Πευκόφυτοι Πετρώδεις Ορεινοί Όγκοι

Επόμενο

Επιστροφή στο Moto Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 24 επισκέπτες

cron