Σελίδα 1 από 2

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 15:22
από Boomerang
Καλησπέρα σε όλους καταρχήν. Κατα δεύτερον ελπίζω να θέτω την απορία μου στη σωστή θεματική ενότητα..(να μη φάμε και ξύλο.. :oops: ).Παραθέτω την εξής απορία για συζήτηση: τι σχέση έχει ένας εντουράς που σέβεται τον εαυτό του με τα άλματα??Το κατέχει το άθλημα?Και πόσο καλά συμπεριφέρεται ένα enduro μηχανάκι στα άλματα?Οι αναρτήσεις "αντέχουν" ή θέλουν σκάλισμα??Τελικά πόσο motocross-ας είναι ένας εντουράς και πόσο εντουράς είναι ένας motocross-ας?Και τελικά πόσο εύκολα μπορείς να μάθεις να κάνεις μεγάλααα άλματα?

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 15:40
από ktmakis
Καλησπέρα Boomerang

Εγώ θα σου απαντήσω στο ένα σκέλος....
Ενας εντουράς πρέπει να είναι ο καλύτερος μοτοκροσσάς και ένας μοτοκροσσάς πρέπει να είναι ο καλύτερος εντουράς...
Βλέπε: Stefan Everts (Six Days Brasil) , Juha Salminen GNCC
Για όλους μέρος της προπόνησης είναι το μοτοκρος όπως και η τεχνική, η ισορροπία, ταχύτητα σε δύσβατα κομμάτια ή γλυστερά κλπ κλπ
Απλά οι ΜΧάδες δίνουν πιο πολύ βάρος φυσικά στο ΜΧ και οι εντουράδες στην διάρκεια το control και την ταχύτητα στα δύσκολα εδάφη.
Δεν υπάρχει "σέβεται τον εαυτό του'" ....
Φαντάζομαι μιλάς για καθαρά αγωνιστική εμπλοκή....(αλλιώς δεν έχει σημασία να κάνεις άλματα για να πας μια βολτα)
Αν θες να μάθεις να κάνεις μεγάλα άλματα είναι άλλο κεφάλαιο...
Υπάρχουν τρόποι και τεχνικές που πρέπει να ακολουθήσεις για αυτό.

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 15:55
από THANOS_KTM
Οταν λές "μεγάλα άλματα"...πόσο μεγάλα τα εννοείς?Να περάσεις ένα τριπλό στο SUpercross ή να πηδήξεις ένα σχετικα μεγάλο άλμα σε μια πίστα motocross ή special stage σε αγώνα enduro?

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 15:59
από Boomerang
Καλησπέρα ktmakis,

Το "σέβεται τον εαυτό του" το λέω αστειευόμενος με την έννοια ενός εντουρά μεσαίου οδηγικού επιπέδου!Ούτε αρχάριος εντελώς, ούτε expert. Συμφωνώ μαζί σου αλλά μόνο όταν μιλάμε για τόσο κορυφαίο επίπεδο (Stefan Everts, Juha Salminen, κ.λ.π). Δεν νομίζω ότι όλοι οι ερασιτέχνες εντουράδες είναι κορυφαίοι στο ΜΧ. Μπορεί φυσικά να νομίζω λανθασμένα. Ο προβληματισμός μου προέρχεται από το ότι προτιμώ το εντούρο και το δάσος αλλά τα άλματα (και μόνο αυτά όχι οι πίστα motocross) είναι φοβερή αίσθηση. Και επέιδή προσωπικά δυσκολεύομαι λίγο να επιχειρήσω μεγάλα άλματα (ναι φοβάμαι το παραδέχομαι.... :alright: :D ) αναρωτιέμαι αν η συμπεριφορά μου αυτή είναι γενικά "εντουράδικη" ή αν είμαι ειδική περίπτωσάρα. Και για να το κάνω πιο άμεσο: Ένας καλός εντουράς (όχι ο Juha Salminen...κάποιος ερασιτέχνης εννοώ) μπορεί κάνει μεγάλα άλματα ή όχι??

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 16:02
από Boomerang
Ένα μεγάλο άλμα σε πίστα motocross. Και το πόσο μεγάλο άλμα θα γίνει πέρα από τή "γεωμετρία" του άλματος δεν εξαρτάται από το πόσο ανοιχτό θα μείνει το γκάζι??Άλλο άλμα κάνεις με 40 km/h άλλο με 140.....Γενικά εννοώ πάντως φυσιολογικά μεγάλα άλματα όχι τριπλά και τέτοια...

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 16:05
από THANOS_KTM
οκ...ενας καλός εντουράς μπορεί και πρέπει να μπορεί να κάνει "καλά" άλματα.
Αν έχει και ένα ελαφρύ μηχανάκι τότε τα πράγματα είναι ακόμη ποιό εύκολα.

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιαν 2007, 16:46
από ktmakis
Τα άλματα όποως έλεγε και ο Mc Grath είναι από τα πιο θεαματικά και ωραία πράγματα που έχει το σπόρ της μοτοσυκλετας εκτός δρόμου.
Εγώ δεν είμαι ειδικός να σου απαντήσω διότι το μόνο που κάνω είναι να κρατάω το γκάζι ανοιχτό ανάλογα με τη κατασκευή και τη μορφολογία του άλματος. Σιγά σιγά και με σωστή προσέγγιση μαθαίνεις να κρατάς το γκάζι ανοιχτό και αφού απογειωθείς μαθαίνεις να χειρίζεσαι τη μοτοσυκλέτα στον αέρα.
Αν πέφτει με τη μούρη κάτω ανοίγεις το γκάζι ΤΕΡΜΑ απότομα. Αν σηκώνεται και βλέπεις ουρανό πατάς μπροστά ή πίσω φρένο ανάλογα με το πόσο γρήγορα θές να κατέβει η "μούρη".
Και στη προσγείωση βέβαια το γκάζι μένει τερμα ανοιχτό.
Αυτά κάνω εγώ τελείως εμπειρικά.
Το καλό είναι να δοκιμάζεις σε διάφορα αλματα και σιγά σιγά θα αποκτήσεις την τεχνική.
Το ελαφρύ μηχανάκι είναι πιο εύκολο να το χειριστείς στον αέρα όπως λέει και ο Θάνος. Να φανταστείς στα 125 που ειχα κατέβαζα το μηχανακι με το τιμόνι και χωρίς φρένο.

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 05 Φεβ 2007, 23:06
από KickStarter
Θα συμφωνήσω με τον Thanos KTM. Τα αλματά ή καλύτερα την τεχνική τους, θα πρέπει να εισαι σε θέση να τα χρησιμοποιείς όποτε σου χρειαστεί σαν enduras και δεν είναι λίγες οι φορές.
Από προσωπική εμπειρία θεωρώ οτι θα πρέπει να ξέρεις καλά το μηχανάκι σου, να copareis κανα δυο tips από τους μετρ του είδους (διάβασμα του άλματος, θέση σώματος και παιχνίδια με γκάζι, φρένο) και να ξεκινήσεις χαλαρά.
Σύντομα θα δεις μεγάλη διαφορά!

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 12:02
από Boomerang
Το μόνο διάβασμα του άλματος που ξέρω είναι να φέρω παπά να το διαβάσει γιατί είναι "δαιμονισμένο".Κάθε φορά που πάω να το κάνω θέλει να με πετάξει κάτω σαν καρπούζι! Οπότε δεν μπορείς να είσαι λίγο πιο συγκεκριμένος μπας και μάθουμε να "πετάμε"?Ποια τα είδη των αλμάτων και πως τα διαχωρίζεις?Το σώμα σε ποια θέση πρέπει να είναι πριν το άλμα , κατά τη διάρκεια του άλματος και μετά το άλμα και γιατί??Γιατί πολλά από αυτά μπορεί να γίνονται εμπειρικά με αποτέλεσμα μια να το κάνεις καλά ένα άλμα και την επόμενη να πας να σκοτωθείς και να σε φοβίζει να το ξαναδοκιμάσεις με περισσότερη ταχύτητα ας πούμε.Περιμένω συμβουλές!!

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 13:19
από Chronis
(διάβασμα του άλματος, θέση σώματος και παιχνίδια με γκάζι, φρένο


όταν λέει διάβασμα του άλματος προφανώς εννοεί το σημείο που θα μπει κ θα βγει από τη ράμπα ώστε τουλάχιστον στις πρώτες προσπάθειες αυτη η διαδικασία να είναι ομαλή...

Άλματα !!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 13:23
από geco
Πολύ φιλολογία γιά άλματα βλέπω και πρέπει να σας διευκρινήσω κάποια πράγματα που θα σας επιτρέψουν να χαρείτε το εντουράκι σας γιά χρόνια !

Έχω τρέξει στο πρωτάθλημα εντούρο πολλά χρόνια ! (Από το 1982)

Ποτέ δεν ήμουν κορυφαίος οδηγός και δεν έκανα ποτέ ΜΧ.

Άλματα δεν υπάρχουν στους αγώνες εντούρο γιατί η διαδρομή είναι άγνωστη !

Μπορεί να βάλει ο οργανωτής Ειδική Διαδρομή σε πίστα ΜΧ αλλά στις απλές δεν βάζουν ποτέ άλματα! Είναι λογικό αφού δεν μπορείς να ξέρεις τι υπάρχει πίσω από ένα άλμα χωρίς να το έχεις δοκιμάσει!

Η Προπόνηση και η συμμετοχή σε αγώνες ΜΧ βοηθάει να ανεβάσουν το οδηγικό επίπεδο τους οι εντουράδες αλλά τα πράγματα εκεί είναι πολύ πολύ πιό δύσκολα! Κάποιοι δοκιμάζουν τους αγώνες scramble που είναι κάπως πιό εύκολοι αλλά και εκεί οι απαιτήσεις είναι μεγάλες!

Προπονηθείτε σε πίστες ΜΧ, μάθετε τεχνικές γιά να περνάτε τα άλματα, δοκιμάστε διαφορετικούς αγώνες και εδάφη, ανεβάστε το επιπεδό σας όσο μπορείτε αλλά μην μπερδευόσαστε!

Άλματα πρέπει να γίνονται μόνο σε κλειστή και φυλασσόμενη πίστα ΜΧ και πάντα μαζί με άτομα που παρακολουθούν και μπορούν να βοηθήσουν άν χρειαστεί!

Μιά άτσαλη πτώση από άλμα μπορεί να έχει αποτέλεσμα ΣΟΒΑΡΟ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ή ακόμη και ΘΑΝΑΤΟ ! Μην παίζετε με αυτά τα πράγματα χωρίς προστασία, εξοπλισμό και γνώσεις.

Πρόσφατα χάσαμε τον Βασίλη Σπηλιώτόπουλο επειδή κανείς δεν ήξερε να του προσφέρει πρώτες βοήθειες !

Μπροστά μου πέθανε αναβάτης (στην Άμφισα) από άσχημη πτώση! Ο γνωστός ορθοπεδικός Κώστας Πλατής που ήταν παρών δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα γιά να τον σώσει !

Το άθλημα που κάνουμε είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ !!!

Μην το αντιμετωπίζουμε με υπερβολική ελαφρότητα !!!

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 13:23
από Chronis
(διάβασμα του άλματος, θέση σώματος και παιχνίδια με γκάζι, φρένο


όταν λέει διάβασμα του άλματος προφανώς εννοεί το σημείο που θα μπει κ θα βγει από τη ράμπα ώστε τουλάχιστον στις πρώτες προσπάθειες αυτη η διαδικασία να είναι ομαλή...
Το καλό είναι να δοκιμάζεις σε διάφορα αλματα και σιγά σιγά θα αποκτήσεις την τεχνική.


θα συμμφωνήσω στην άποψη αυτή...βρες ένα μικρό σχετικό άλμα κ άρχισε να παίζεις...όχι με μεγάλη ταχύτητα αλλά περισσότερο με το σώμα(για να βρεις πως δε θα κάνεις λαθάκια που σε τρομάζουν κ που θέλουν να σε χωρίσουν απότο μηχανάκι σου) πρίν κ κατα τη δειάρκεια καθώς κ με την προσγείωση(μη σκας πχ λες και κάνεις εντο) κ σιγά σιγά αυξάνεις ταχύτητα κ δοκιμάζεις κ σε άλλα άλματα...Υπομονή θέλει

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 15:02
από Chronis
Πολύ φιλολογία γιά άλματα βλέπω και



Δε νομίζω πως είναι φιλολογία για άλματα ούτε βέβαια θα διαφωνήσω σε όσα είπες....γι αυτό άλλωστε υπάρχετε εσεις οι μεγαλύτεροι κ εμπειρότεροι για να μας δίνετε τα φώτα σας...απλά ο καθένας νομίζω πως μπορεί να εκφράσει την άποψη του κ οι ειδικοί να διωρθώνουν ότι θέωρούν λάθος...αυτή άλλωστε δεν είναι κ η λογική του εκάστοτε Forum?

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 15:30
από Boomerang
Μιά άτσαλη πτώση από άλμα μπορεί να έχει αποτέλεσμα ΣΟΒΑΡΟ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ή ακόμη και ΘΑΝΑΤΟ ! Μην παίζετε με αυτά τα πράγματα χωρίς προστασία, εξοπλισμό και γνώσεις.


Συμφωνώ με όσα λες αλλά γνώμη μου είναι ότι οι γνώσεις δεν έρχονται χωρίς πρακτική εξάσκηση. Δεν πρέπει να "παίξουμε" αν δεν έχουμε γνώσεις?Και αν δεν παίξουμε πως θα έρθουν οι γνώσεις? Η θεωρία (του άλματος π.χ) είναι ευπρόσδεκτη αλλά αν δεν δοκιμάσεις και στην πράξη δεν θα μάθεις ποτέ. Παρόλα αυτά σίγουρα τα άλματα είναι γενικά επικίνδυνα και θέλουν σεβασμό και όχι επιπολαιότητα.

Enduro και άλματα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Φεβ 2007, 21:37
από KickStarter
Geco εισαι σωστός αλλά δεν φιλολογούμε, προσπαθούμε να μοιραζόμαστε και να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο.
Κανείς ποτέ δεν είπε οτι μαθαίνεις backflip, no hands, superman και άλλα τέτοια stylish μέσα από τα post, ούτε και ισχυρίστηκε κανείς οτι κάνουμε κατι ακίνδυνο.

Τα βασικά συζητάμε να βοηθηθούμε όλοι...

Φίλε boomerang εχεις δίκιο με την εξάσκηση έρχεται και η γνώση...

Μιλάω σαν ενας Endurasπου αγαπάει αυτό που κάνει και έχει την τύχη να μένει κοντά στον Κρητικό!!

ΥΓ. Για το φίλο ΒΑΣΙΛΗ που έκανε το μεγάλο "άλμα" την μοιραία Κυριακή...
Τίμή σε μας, που πατήσαμε το χώμα που πάτησε εκέινη την ημέρα. Αντίο Φίλε!!!