Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

2 ερωτησεις για ελαστικα χωμάτινων μοτο...

Συζητήσεις, tips, συμβουλές και άλλα!

2 ερωτησεις για ελαστικα χωμάτινων μοτο...

Δημοσίευσηαπό patrinos » 07 Μάιος 2007, 01:23

Δυο ερωτησεις για τα ελαστικα που φοραμε στις χωματινες μοτο μας...
1.Γιατι ενω στη χρηση ασφαλτου με αλλες μοτο πχ sport αλλά και με τις χωματινες ακομα αλλά οταν κινουμαστε ασφαλτο,βαζουμε περισσοτερο αερα στο πισω ελαστικο και λιγοτερο εμπρος ενω στο χωμα (γενικοτερα χωματινες συνθηκες...)αυτο αντιστρεφεται;...
2.Ειναι σωστο να τοποθετουμε ελαστικα διαφορετικου τυπου και εταιρειας εμπρος και πισω;...
:roll: Για πειτε... :?:
Kώστας
Άβαταρ μέλους
patrinos
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 218
Εγγραφή: 01 Απρ 2005, 19:50
Τοποθεσία: Πάτρα

ΣΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ...

Δημοσίευσηαπό geco » 07 Μάιος 2007, 11:12

Πρίν από όλα να εξηγήσουμε ότι χρησιμοποιούμε λάστιχα μοτοκρος (συνήθως).

Οι πιέσεις με τις οποίες δουλεύουν καλύτερα αυτά τα λάστιχα είναι κάπου ανάμεσα στις 12 με 14 λίμπρες ανά τετραγωνική ίντσα (psi).

Την ίδια αντιστοιχία έχει περίπου και ο αφρός (bib mousse) αντί γιά αεροθάλαμο, αλλά είναι ακριβός και έχει μικρή ζωή.

Στην χρήση off road η ποικιλομορφία του εδάφους είναι τέτοια που θα πρέπει να κάνει κανείς συμβιβασμό ώστε να συμπεριφέρονται ικανοποιητικά τα λάστιχα αλλά να μην κλατάρουν πάνω σε βράχια ! Ιδιαίτερα το μπροστινό που είναι πιό ευαίσθητο !

Η πείρα έχει δείξει ότι μπροστά χρησιμοποιόντας ΧΟΝΤΡΗ σαμπρέλα (Εγώ βάζω Bridgestone Heavy Duty) και πίεση 18 psi, έχεις περισσότερες πιθανότητες να την "βγάλεις καθαρή"! Εντάξει, μπιστάει λίγο παραπάνω αλλά αντέχει!

Πίσω ίδια σαμπρέλα και 16 psi σε φυλάνε από τις ... κακοτοπιές !

Τώρα τα διαφορετικά λάστιχα μπρός-πίσω δεν είναι ότι καλύτερο !
Δεν είναι όμως και ότι χειρότερο έτσι που πάμε εμείς οι διάφοροι ... κουλοί !

Γιά γρηγορότερους μπορεί να είναι ακατάλληλος συνδυασμός !
Ένας στο χώμα - χιλιάδες στον αγώνα !
Άβαταρ μέλους
geco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1524
Εγγραφή: 03 Μαρ 2004, 13:47
Τοποθεσία: Όπου έχει χώμα !

Δημοσίευσηαπό patrinos » 07 Μάιος 2007, 21:29

Εληφθη,αλλά μια απορια.Αφου το μπροστινο ελαστικο εχει μεγαλυτερη ευαισθησια σε "κακοτοπιες" απο το πισω τοτε δεν θα επρεπε να βαζουμε λιγοτερο αερα μπροστα απ'οτι στο πισω;;;... :?: :?: Κατι ομως που δεν κανουμε και βαζουμε περισσοτερο εμπρος λιγοτερο πισω,ειναι ετσι;...
Kώστας
Άβαταρ μέλους
patrinos
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 218
Εγγραφή: 01 Απρ 2005, 19:50
Τοποθεσία: Πάτρα

Δημοσίευσηαπό sacram » 08 Μάιος 2007, 09:47

Σε μαλακά εδάφη βάζεις λίγο λιγότερο μπροστά για να ακούει καλύτερα.
Αλλά καλοκαίρι και γενικά σε κοτρώνα κατάσταση βάζεις λίγο περισσότερο για να μην τερματίσει-κλατάρει-σκάσει το λάστιχο από καμιά κοτρώνα

Εγώ τώρα που καλοκαίριασε βάζω 17 με 18 μπροστά και 16 με 17 πίσω
Άβαταρ μέλους
sacram
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1026
Εγγραφή: 28 Μάιος 2005, 19:49
Τοποθεσία: ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΑΣΠΗ

Δημοσίευσηαπό axelkal » 08 Μάιος 2007, 10:04

Σεβαστές οι απόψεις όλων , αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιτα .
Χρησιμοποιώ ultra heavy duty σαμπρέλες της bridgestone &
πιέσεις από 9-10 psi για μαλακά χώματα έως 14-15 psi το πολύ
για νταμαροκαταστάσεις .
Φυλάγοντας & λίγο τα κοπανήματα του μπροστινού , έχω
ξεχάσει απο πότε έχει να με πιάσει λάστιχο , & δεν φταίει
το αλτσχάιμερ :twisted: :twisted:
Σαφώς & παίζει ρόλο & το βάρος της μηχανής - αναβάτη .
Η αναφορά μου αφορά σύνολο που φτάνει τα 230-240 kg !!!!
Όσο αφορά το συνδυασμό εμπρός -πίσω ελαστικών καλό
είναι να φοράς τα ίδια . Άν όμώς το κόστος τους είναι θέμα ,
επιλέγεις για μπροστά πάντα κάποιο καλό επώνυμο , & πίσω
βάζεις κάτι φτηνό , στη λογική οτι το πίσω & να διώξει το
μαζεύεις , ενώ το μπροστά άμα διώξει , συνήθως σε μαζεύουνε :wink:
"IN MUD WE TRUST"

"TEAM 100+"
Άβαταρ μέλους
axelkal
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 901
Εγγραφή: 08 Απρ 2005, 08:04
Τοποθεσία: kantza-pallini

Δημοσίευσηαπό ktmakis » 08 Μάιος 2007, 12:02

Πρώτη φορά φέτος με σαμπρέλες χοντρές και με έχει πιάσει λαστιχο 2 φορές σε ένα μήνα. Ελεος...
Σε λίγο όσα λεφτά έχω δώσει σε σαμπρέλες θα πάρω μους. Μια πρόκες μια σκισίματα...με 16 psi.
Ελεος πια...
Άβαταρ μέλους
ktmakis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 968
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2005, 14:45
Τοποθεσία: Αθήνα - Μελίσσια

Κι άν σου κάτσει ...

Δημοσίευσηαπό geco » 08 Μάιος 2007, 12:46

Καλό είναι να παίρνεις τα μέτρα σου με χοντρές σαμπρέλες και λίγο μεγαλύτερη πίεση.

Καλό είναι και να "το φυλάς" στα βράχια και τις "φυτεμένες", κοφτερές πέτρες!

Το μπροστινό με 21 ίντσες διάμετρο έχει πολύ λιγότερο λάστιχο ανάμεσα στην ζάντα και τον βράχο !

Πρέπει όμως και να ... σε θέλει λίγο !

Στο "Αττικό" ξεκίνησα με 16 psi και χοντρή σαμπρέλα και είχα μπροστινό λάστιχο στα 12,5 χλμ. Αφού γύρισα και το έφτιαξα (καινούργια σαμπρέλα και 18 psi) στο ίδιο περίπου σημείο κλατάρησε και το δεύτερο μπροστινό λάστιχο !

Ευτυχώς αυτά (με λίγη σύνεση) δεν συμβαίνουν συχνά!
Ένας στο χώμα - χιλιάδες στον αγώνα !
Άβαταρ μέλους
geco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1524
Εγγραφή: 03 Μαρ 2004, 13:47
Τοποθεσία: Όπου έχει χώμα !

Κι άν σου κάτσει ...

Δημοσίευσηαπό ktmakis » 08 Μάιος 2007, 13:15

Oταν εμπλέκεσαι αγωνιστικά τα μους είναι μονόδρομος. Παίρνεις με 200 ευρώ και τα δύο και βγάζεις τουλάχιστον μια σαιζόν. Κρίμα να τσιγκουνευόμαστε 200 ευρώ και να μην χαρούμε ένα αγώνα φυλάγοντας το μηχανάκι ή έχοντας ένα λάστιχο τη στιγμή που έχουμε επενδύσει τόσα για να εμπλακούμε μια σαιζόν αγωνιστική. Και να έχουμε ταξιδέψει και στην άλλη άκρη της Ελλάδας. Τη πρόκα ή τα σιδεράκια δεν μπορείς να τα δείς και θα σε πιάσει λάστιχο όσο χοντρή σαμπρέλα και να φοράς. Και καλά να έχει μαζί σου ανταλλακτική και λεβιέδες κρίμα να χάσεις τόσο χρονο και να ξενερώσεις αλλάζοντας λάστιχο και να βλέπεις όλο τον αγώνα να σε περνάει. Με 20 ευρώ π.χ τη σαμπρέλλα με 5 σαμπρέλλες έχεις πάρει ένα μους. Στη προπόνηση αλλάζεις λαστιχάκι, βάζεις το προπονητικό και βγάζεις τα μους αμα θες να τα κρατήσεις πιο πολύ.
Άβαταρ μέλους
ktmakis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 968
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2005, 14:45
Τοποθεσία: Αθήνα - Μελίσσια

Κι άν σου κάτσει ...

Δημοσίευσηαπό THANOS_KTM » 08 Μάιος 2007, 15:00

Τα μούς δεν λένε ότι έχουν κάποιους περιορισμούς στην ταχύτητα?
Άβαταρ μέλους
THANOS_KTM
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1156
Εγγραφή: 25 Ιαν 2005, 12:11

Δημοσίευσηαπό drMel » 08 Μάιος 2007, 15:22

axelkal έγραψε:Σεβαστές οι απόψεις όλων , αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιτα .


Οσο πιο κουλός τόσο καλύτερα λάστιχα χρειάζεσαι, άρα καλό και επώνυμο μπρός πίσω, δίοτι το διώχνειν και μαζεύειν είναι διασκεδαστικόν για όποιον κατέχει το μαζεύειν.
Το τουμπίδι απο λάστιχο θα κοστίσει έως και όσο 2 ζευγάρια καλα λάστιχα, αφού μετράς τιμόνια, πλαστικά, ψυγεία κλπ κλπ.
Οι heavy duty είναι μονόδρομος για τους ερασιτέχνες αφού μόνο πρόκα θα το τρυπήσει (όπως το δικό μου στην Αρκούδα).
drMel
 


Επιστροφή στο Moto Forum

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης