Σελίδα 1 από 1

2 ερωτησεις για ελαστικα χωμάτινων μοτο...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2007, 01:23
από patrinos
Δυο ερωτησεις για τα ελαστικα που φοραμε στις χωματινες μοτο μας...
1.Γιατι ενω στη χρηση ασφαλτου με αλλες μοτο πχ sport αλλά και με τις χωματινες ακομα αλλά οταν κινουμαστε ασφαλτο,βαζουμε περισσοτερο αερα στο πισω ελαστικο και λιγοτερο εμπρος ενω στο χωμα (γενικοτερα χωματινες συνθηκες...)αυτο αντιστρεφεται;...
2.Ειναι σωστο να τοποθετουμε ελαστικα διαφορετικου τυπου και εταιρειας εμπρος και πισω;...
:roll: Για πειτε... :?:

ΣΤΑ ΧΩΜΑΤΑ ...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2007, 11:12
από geco
Πρίν από όλα να εξηγήσουμε ότι χρησιμοποιούμε λάστιχα μοτοκρος (συνήθως).

Οι πιέσεις με τις οποίες δουλεύουν καλύτερα αυτά τα λάστιχα είναι κάπου ανάμεσα στις 12 με 14 λίμπρες ανά τετραγωνική ίντσα (psi).

Την ίδια αντιστοιχία έχει περίπου και ο αφρός (bib mousse) αντί γιά αεροθάλαμο, αλλά είναι ακριβός και έχει μικρή ζωή.

Στην χρήση off road η ποικιλομορφία του εδάφους είναι τέτοια που θα πρέπει να κάνει κανείς συμβιβασμό ώστε να συμπεριφέρονται ικανοποιητικά τα λάστιχα αλλά να μην κλατάρουν πάνω σε βράχια ! Ιδιαίτερα το μπροστινό που είναι πιό ευαίσθητο !

Η πείρα έχει δείξει ότι μπροστά χρησιμοποιόντας ΧΟΝΤΡΗ σαμπρέλα (Εγώ βάζω Bridgestone Heavy Duty) και πίεση 18 psi, έχεις περισσότερες πιθανότητες να την "βγάλεις καθαρή"! Εντάξει, μπιστάει λίγο παραπάνω αλλά αντέχει!

Πίσω ίδια σαμπρέλα και 16 psi σε φυλάνε από τις ... κακοτοπιές !

Τώρα τα διαφορετικά λάστιχα μπρός-πίσω δεν είναι ότι καλύτερο !
Δεν είναι όμως και ότι χειρότερο έτσι που πάμε εμείς οι διάφοροι ... κουλοί !

Γιά γρηγορότερους μπορεί να είναι ακατάλληλος συνδυασμός !

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μάιος 2007, 21:29
από patrinos
Εληφθη,αλλά μια απορια.Αφου το μπροστινο ελαστικο εχει μεγαλυτερη ευαισθησια σε "κακοτοπιες" απο το πισω τοτε δεν θα επρεπε να βαζουμε λιγοτερο αερα μπροστα απ'οτι στο πισω;;;... :?: :?: Κατι ομως που δεν κανουμε και βαζουμε περισσοτερο εμπρος λιγοτερο πισω,ειναι ετσι;...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 09:47
από sacram
Σε μαλακά εδάφη βάζεις λίγο λιγότερο μπροστά για να ακούει καλύτερα.
Αλλά καλοκαίρι και γενικά σε κοτρώνα κατάσταση βάζεις λίγο περισσότερο για να μην τερματίσει-κλατάρει-σκάσει το λάστιχο από καμιά κοτρώνα

Εγώ τώρα που καλοκαίριασε βάζω 17 με 18 μπροστά και 16 με 17 πίσω

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 10:04
από axelkal
Σεβαστές οι απόψεις όλων , αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιτα .
Χρησιμοποιώ ultra heavy duty σαμπρέλες της bridgestone &
πιέσεις από 9-10 psi για μαλακά χώματα έως 14-15 psi το πολύ
για νταμαροκαταστάσεις .
Φυλάγοντας & λίγο τα κοπανήματα του μπροστινού , έχω
ξεχάσει απο πότε έχει να με πιάσει λάστιχο , & δεν φταίει
το αλτσχάιμερ :twisted: :twisted:
Σαφώς & παίζει ρόλο & το βάρος της μηχανής - αναβάτη .
Η αναφορά μου αφορά σύνολο που φτάνει τα 230-240 kg !!!!
Όσο αφορά το συνδυασμό εμπρός -πίσω ελαστικών καλό
είναι να φοράς τα ίδια . Άν όμώς το κόστος τους είναι θέμα ,
επιλέγεις για μπροστά πάντα κάποιο καλό επώνυμο , & πίσω
βάζεις κάτι φτηνό , στη λογική οτι το πίσω & να διώξει το
μαζεύεις , ενώ το μπροστά άμα διώξει , συνήθως σε μαζεύουνε :wink:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 12:02
από ktmakis
Πρώτη φορά φέτος με σαμπρέλες χοντρές και με έχει πιάσει λαστιχο 2 φορές σε ένα μήνα. Ελεος...
Σε λίγο όσα λεφτά έχω δώσει σε σαμπρέλες θα πάρω μους. Μια πρόκες μια σκισίματα...με 16 psi.
Ελεος πια...

Κι άν σου κάτσει ...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 12:46
από geco
Καλό είναι να παίρνεις τα μέτρα σου με χοντρές σαμπρέλες και λίγο μεγαλύτερη πίεση.

Καλό είναι και να "το φυλάς" στα βράχια και τις "φυτεμένες", κοφτερές πέτρες!

Το μπροστινό με 21 ίντσες διάμετρο έχει πολύ λιγότερο λάστιχο ανάμεσα στην ζάντα και τον βράχο !

Πρέπει όμως και να ... σε θέλει λίγο !

Στο "Αττικό" ξεκίνησα με 16 psi και χοντρή σαμπρέλα και είχα μπροστινό λάστιχο στα 12,5 χλμ. Αφού γύρισα και το έφτιαξα (καινούργια σαμπρέλα και 18 psi) στο ίδιο περίπου σημείο κλατάρησε και το δεύτερο μπροστινό λάστιχο !

Ευτυχώς αυτά (με λίγη σύνεση) δεν συμβαίνουν συχνά!

Κι άν σου κάτσει ...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 13:15
από ktmakis
Oταν εμπλέκεσαι αγωνιστικά τα μους είναι μονόδρομος. Παίρνεις με 200 ευρώ και τα δύο και βγάζεις τουλάχιστον μια σαιζόν. Κρίμα να τσιγκουνευόμαστε 200 ευρώ και να μην χαρούμε ένα αγώνα φυλάγοντας το μηχανάκι ή έχοντας ένα λάστιχο τη στιγμή που έχουμε επενδύσει τόσα για να εμπλακούμε μια σαιζόν αγωνιστική. Και να έχουμε ταξιδέψει και στην άλλη άκρη της Ελλάδας. Τη πρόκα ή τα σιδεράκια δεν μπορείς να τα δείς και θα σε πιάσει λάστιχο όσο χοντρή σαμπρέλα και να φοράς. Και καλά να έχει μαζί σου ανταλλακτική και λεβιέδες κρίμα να χάσεις τόσο χρονο και να ξενερώσεις αλλάζοντας λάστιχο και να βλέπεις όλο τον αγώνα να σε περνάει. Με 20 ευρώ π.χ τη σαμπρέλλα με 5 σαμπρέλλες έχεις πάρει ένα μους. Στη προπόνηση αλλάζεις λαστιχάκι, βάζεις το προπονητικό και βγάζεις τα μους αμα θες να τα κρατήσεις πιο πολύ.

Κι άν σου κάτσει ...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 15:00
από THANOS_KTM
Τα μούς δεν λένε ότι έχουν κάποιους περιορισμούς στην ταχύτητα?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Μάιος 2007, 15:22
από drMel
axelkal έγραψε:Σεβαστές οι απόψεις όλων , αλλά περι ορέξεως κολοκυθόπιτα .


Οσο πιο κουλός τόσο καλύτερα λάστιχα χρειάζεσαι, άρα καλό και επώνυμο μπρός πίσω, δίοτι το διώχνειν και μαζεύειν είναι διασκεδαστικόν για όποιον κατέχει το μαζεύειν.
Το τουμπίδι απο λάστιχο θα κοστίσει έως και όσο 2 ζευγάρια καλα λάστιχα, αφού μετράς τιμόνια, πλαστικά, ψυγεία κλπ κλπ.
Οι heavy duty είναι μονόδρομος για τους ερασιτέχνες αφού μόνο πρόκα θα το τρυπήσει (όπως το δικό μου στην Αρκούδα).