Σελίδα 1 από 1

σωστή λειτουργία & χρήση του 4x4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2007, 20:45
από andreasds
Καλησπέρα σε όλους.
Εϊμαι κάτοχος ενός Liberty 3.7 και έχω την εξής απορία. Που μπορώ να βρω πληροφορίες για σωστή λειτουργία – χρήση του 4x4.
π.χ Πήγα σήμερα το πρωί στην αντιπροσωπεία διότι ακούγετε ένας θόρυβος από το μπλοκέ διαφορικού, όταν κόβω πολύ το τιμόνι και τους είπα ότι, όταν βάζω το part time και στρίβω ο θόρυβος επιδεινώνεται, το ίδιο και με το Full time.
- Απάντηση τεχνικού: Απαγορεύετε να στρίβεις τόσο πολύ το τιμόνι με το part time
- Άμεση απάντηση μου: Που το αναφέρει στο manual;
- Απάντηση τεχνικού: ΕΕΕΕΕΕ….
Με λίγα λόγια θα ήθελα αν γνωρίζει κανείς περισσότερες πληροφορίες να τις μοιραστεί σε αυτό το Topic.

σωστή λειτουργία & χρήση του 4x4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 15 Νοέμ 2007, 23:02
από vaggelis
Στο manual τα λέει αναλυτικά. Θα το κοιτάξω και θα σου πω σε ποια σελίδα τα λέει. Για την ώρα δες αυτά:
-part time = περιορισμένη χρήση. μόνο σε πολύ ολισθηρά εδάφη. Αν για κάποιο λόγο την επιλέξεις σε όχι ολισθηρό δρόμο τότε δεν στρίβεις το τιμόνι γιατί κουρδίζουν τα διαφορικά.
-full time =μπορείς να την έχεις μόνιμα. Για όλους τους τύπους οδοστρώματος.
-4low =όπως και η part time αλλά για δύσκολες περιπτώσεις πχ μεγάλη ανηφόρα. Την επιλέγεις πάντα με 1η ή 2α κλειδωμένες.

Re: σωστή λειτουργία & χρήση του 4x4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 01:06
από ZooL
Θα έλεγα ότι αν ο θόρυβος που ακούς είναι συγκριτικά εντονότερος από παλιά, καλό θα είναι να δει το αυτοκίνητο τεχνικός.
Αν δεν έχεις ο ίδιος κριτήριο σύγκρισης (πχ αν μόλις πήρες το αυτοκίνητο στα χέρια σου), δες το σε σχέση με κάποιο άλλο παρόμοιο Cherokee - μπορεί ο θορύβος που ακους να είναι φυσιολογικός.

Πληροφορίες για την off-road οδήγηση, τεχνικές, κλπ, καλό θα είναι να τις αναζητήσεις είτε σε "έγκυρες" πηγές στο Internet, είτε σε κάποια σχετικά βιβλία.
Σ΄αυτό εδώ το forum θα βρεις πολλή πληροφόρηση, θα πρέπει όμως να την φιλτράρεις ανάλογα, όπως και σε κάθε άλλο forum άλλωστε.
Μπορείς επίσης να δεις τα αμερικάνικα fora για το KJ: [lostkjs.com] και [jeepkj.com].
Πολύ χρήσιμα άρθρα επίσης θα βρεις και στο site των nomads, [nomads.gr].
Τέλος, αν χρειαστείς μπορείς να κατεβάσεις και το manual του KJ σου [από αυτό το link]

Για το part time και πάντα μιλώντας για εδάφη χαμηλής πρόσφυσης, όντως, καλό είναι να αποφεύγεται το "κλείδωμα" του τιμονιού στο τέρμα της διαδρομής του γιατί ζορίζονται τα μπροστινά ημιαξόνια και δεν είναι απίθανο, υπό κάποιες συνθήκες, με μια απότομη γκαζιά να κόψεις κάποιο από αυτά...

Το "απαγορεύεται" του τεχνικού, αν και υπερβολικό για την περίσταση, δεν είναι γενικά λάθος.
Θα ήταν πάντως απόλυτα σωστό αν αναφερόταν στην οδήγηση σε άσφαλτο, ή αν είχες μπροστά κάποιο κατ' επιλογήν 100% μπλοκαριζόμενο διαφορικό.

Στο manual τώρα, μου φαίνεται μάλλον απίθανο να αναφέρεται κάτι σχετικά με το θέμα της γωνίας των τροχών όταν είναι επιλεγμένη η τετρακίνηση, ή ακόμη ειδικότερα όταν έχεις part-time.
Γιατί γενικότερα όσον αφορά την off-road οδήγηση, στο manual αναφέρονται μόνο τα απολύτως πιο βασικά - διαφορετικά το συγκεκριμένο κεφάλαιο θα έπρεπε να είναι ξεχωριστό βιβλίο με όγκο εγκυκλοπαίδειας...

Τέλος,
vaggelis έγραψε:4low =όπως και η part time αλλά για δύσκολες περιπτώσεις πχ μεγάλη ανηφόρα. Την επιλέγεις πάντα με 1η ή 2α κλειδωμένες.

χμμμ... τo "πάντα" (υπογραμμισμένο από 'μένα) στην παραπάνω φράση δεν είναι σωστό.
Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως όταν πχ. χρειάζεσαι "φόρα" (το λεγόμενο momentum), όπου η χαμηλή σχέση μόνο σε μπελάδες μπορεί να σε βάλει, αφού μπορεί να προκληθεί σπινάρισμα των τροχών και τελικά απώλεια κινητικότητας.

Χ.

Re: σωστή λειτουργία & χρήση του 4x4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 08:11
από vaggelis
Αν θυμάσαι Zool σε άλλο topic που γράφαμε για το ποια είναι η διαφορά με τις σχέσεις...
άρα, ή 1η ή 2α κοντή.... διαφορετικά αν θέλεις τρίτη κοντή βάλε πρώτη κανονική! Αυτός είναι και ο λόγος που το κιβώτιο έχει το κλείδωμα 1η-2α.
vaggelis έγραψε:3.7 Gear Ratios
1st 2.84
2nd 1.57
3rd 1
4th 0.69
Reverse 2.21

Low Range Ratio 2.72:1
AXLE RATIO 3.73:1

Από αυτά έχουμε:
Με 1η κανονική για κάθε 1000rpm 94,4 περιστροφές του τροχού
Με 3η Low για κάθε 1000rpm 98,5 περιστροφές του τροχού

Αν πιστεύεις πως οι 4,1 περιστροφες θα σου κάνουν διαφορά...

Πάλι τα ίδια με βάζεις να γράφω.... :twisted: :twisted: :twisted:

Re: σωστή λειτουργία & χρήση του 4x4

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 08:15
από vaggelis
Και προσοχή παιδιά γιατί αν κάποιος διαβάσει το τεστ για το Cherokee στο auto motor und sport στο ιντερνετ γράφει ότι η part time είναι κάτι σαν την τετρακίνηση των suv's δηλαδή είναι κίνηση πίσω και αν χρειαστεί μεταφέρει ροπή και μπροστά. Μέγα λάθος!!! προσοχή! Part Time μόνο σε πολύ ολισθηρά εδάφη

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 14:13
από ZooL
Φίλε Βαγγέλη, όπως θα είδες αυτό που υπέδειξα ως λάθος ήταν το "πάντα", η απόλυτη γενίκευση δηλαδή.

Και εξηγώ:
Στις πραγματικές συνθήκες μια μικτής διαδρομής όπου γενικά έχεις επιλέξει να κινηθείς με κοντές σχέσεις, σε κάποια σημεία ενδεχομένως να επιβάλλεται να έχεις μια μακρύτερη σχέση (πχ. εκεί που θα χρειαστείς φόρα, όπως προανέφερα).
Εκεί λοιπόν και εφόσον έχεις ήδη το transfer σου στο 4Low, δεν θα είχε κανένα απολύτως νόημα να πρέπει να σταματήσεις (σχεδόν) για να γυρίσεις σε 4Hi και να βάλεις την "1η κανονική" που λες - εκεί απλά περνάς σε D και κάνεις τη δουλειά σου.

Νομίζω πως σε κάποια τέτοια σημεία εντοπίζεται η πραγματική διαφορά ανάμεσα στην θεωρία των αριθμών (οι "4,1 περιστροφές" που ανέφερες) και στην πράξη :):):)

Happy Jeeping!

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 15:18
από vaggelis
Πολύ σωστά τα λες Zool. Απλά στην πρώτη διατύπωση κάτι δεν κατάλαβα... Αυτό που πρέπει να προσέξει σίγουρα ο φίλος μας είναι αν κάνει αυτό που λες εσύ (και αυτό που στην πράξη όλοι κάνουμε), να μην το παρακάνει με το τιμόνι αν δεν είναι πολύ ολισθηρό το έδαφος. Ανοιχτά - ανοιχτά τις στροφές γιατί μπορεί να πάρει κανένα διαφορικό στα χέρια...

θα πάμε καμιά εκδρομή να κάνουμε καμιά δοκιμή - μέτρηση...?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 18:16
από andreasds
Και πάλι χαιρετώ την παρέα, αν κάποιος δεν είχε Internet για να βρει πληροφορίες, τι θα γινόταν??? Οι πληροφορίες που αναφέρθηκαν μου έχουν δώσει μία εικόνα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Νοέμ 2007, 19:51
από vaggelis
Θα ρωτούσες εδώ και εκεί.... θα διάβαζες τον "ειδικό τύπο".... και θα έκανες μόνος σου δοκιμές... μετά, αφού θα είχες μάθει, θα επισκέυαζες τις ζημιές που θα είχες κάνει!!!
Έτσι και εσύ θα ήξερες αλλά και το συνεργείο θα είχε δουλειά!!! Όλοι ευχαριστημένοι!!!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Νοέμ 2007, 12:54
από NIKOLAS_L200
Όλα καλά τα λέτε αλλα γιατί να του κάνει θόρυβο και με την Full Time? Έτσι λειτουργούν και τα δικά σας?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 17 Νοέμ 2007, 17:41
από vaggelis
Εχεις δίκιο Νικόλα! πιάσαμε την τετρακίνηση και ξεχάσαμε τον θόρυβο....
Αν ο θόρυβος υπάρχει και με Full time ίσως είναι από το πίσω διαφορικο. Ίσως θέλει ένα βελτιοτικό βαλβολίνης το οποίο "ξεχνάνε" στα συνεργεία...
ειδικά αν το κάνει με ζεστό αυτοκίνητο πιο πολύ και τιμόνι αρκετά στριμένο και με χαμηλές ταχύτητες είναι σίγουρα αυτό.
δεν είναι τίποτα φοβερό.... 20 λεπτά εργασία είναι και κόστος περίπου 35 ευρώ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Νοέμ 2007, 14:42
από vasdaris
Είναι σχεδόν απαραίτητο θα έλεγα, να γίνουν δοκιμές στη χρήση του 4χ4 αυτοκινήτου μας σε ελεγχόμενες συνθήκες πρίν τη χρήση του σε κανονικές συνθήκες εκτός.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως χρησιμοποιούμε τις σχέσεις ή το τιμόνι σε άμμο, λάσπη, ανηφόρα κατηφόρα κτλ.

Εμένα με βοήθησε ιδιαίτερα η συμμετοχή μου σε σχετικά forum και ο ειδικός τύπος.

Χρησιμοποιώ ελάχιστα το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και μόνο σε νεροφαγώματα και σε σημεία όπου μπορέι να κρεμάσει η ανάρτηση. Σε άμμο ή χιόνι ή λάσπη το αποφεύγω γιατί επηρεάζει αρνητικά το τιμόνι και μου δημιουργεί πρόβλημα.

Συνήθως χρησιμοποιώ την απλή τερακίνηση εκτός και στα δύσκολα (μεγάλες κλίσεις, πέτρα, ξεκόλλημα ...) πάω κατευθείαν στα αργά.