Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

overdrive cherokee 02

overdrive cherokee 02

Δημοσίευσηαπό kire612002 » 03 Ιαν 2008, 20:19

Καλησπερα

Μετα απο 12 ετη απροβληματιστης συμβιωσης με ενα cherokee 2,5 μοντ.96 και 200.000 χλμ. αποφασισα να ενδωσω για ενα KJ 3.7L μοντ.2002 το οποιο και βρηκα σε καλη κατασταση και λιγα χιλιομετρα.
Ο λογος που γραφω ειναι επειδη η πειρα μου με αυτοματα ειναι ελαχιστη θα ηθελα να μου πειτε λιγα πραγματα για το οβερντραιβ του συγκεκριμενου αυτοκινητου.Ειναι καλο να το εχουμε παντα η μονο εθνικη?
το manual τα λεει λιγο συγκεχυμενα και στο διαδικτυο δεν διδονται σαφεις απαντησεις.

Σας ευχαριστω και καλως σας βρηκα

Σαββας
Άβαταρ μέλους
kire612002
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 03 Ιαν 2008, 15:42
Τοποθεσία: glyfada

overdrive cherokee 02

Δημοσίευσηαπό yannis24 » 03 Ιαν 2008, 20:52

το O/D αμα το εχεις παντα πατημενο θα γινεις ο καλυτερος πελατης του βενζινα σου !
το O/D βασικα σου κατεβαζει μια ταχυτητα στο κιβωτιο ( μονο μια !!) χωρις να αναγκαστεις να κανεις kick down !!
εγω βασικα το χρησιμοποιω οταν στον εθνικο δρομο πηγαινω σταθερα με 120κμ περιπου και ο δρομος εχει ανηφορα λιγο και βλεπω οτι το αυτοκινητο παει να κοψει λιγο !! οποτε χωρις να σηκωσω το ποδι απο το γκαζι παταω το O/D ( εμφανιζεται η ενδειξη στο ταμπλο !!) μου κατεβαζει μια ταχυτητα ( ανεβαινουν δηλαδη οι στροφες ) και δεν κοβει...
αμα σε επαρχιακο δρομο θελεις να προσπερασεις γρηγορα ειναι προτιμοτερο να κανεις kick-down ....
δεν το εχεις λοιπον παντα ενεργοποιημενο πουθενα και ποτε παρα σε ελαχιστες περιπτωσεις....
Άβαταρ μέλους
yannis24
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 550
Εγγραφή: 13 Ιαν 2006, 12:02
Τοποθεσία: athens

overdrive cherokee 02

Δημοσίευσηαπό kostas_renegade » 03 Ιαν 2008, 22:32

Εφ 'οσον όπως πολύ σωστά είπε και ο προλαλήσας Yannis24 το O/D κατεβάζει μια ταχύτητα, μπορεί να χρησιμοποιείται και στην εθνική σε ψιλοκατηφόρες για να κόψεις λίγο την ταχύτητα του Jeep, για να μη καταπονούνται μόνο τα φρένα (όπως θα κατέβαζες πχ ταχύτητα για να φρενάρεις με ένα χειροκίνητιο κιβώτιο, μόνο που το αποτέλεσμα με το Overdrive είναι αρκετά πιο "λίγο").πχ, εαν είσαι με 140 και βλέπεις ότι πρέπει να αρχίσεις να φρενάρεις σιγα σιγά διότι θα σε πάρει η κατηφόρα, παράλληλα με λίγο φρενάκι μπορείς να πατήσεις και το overdrive ([οπως από πέμπτη θα κατέβαζες πχ σε μια τετάρτη, η από τετάρτη σε μια τρίτη)...αυτά! ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΝΤΩΣ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΠΩς ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ!! (μη σε πάρω και στο λαιμό μου :) :) )
04 KJ Renegade 3.7L Black Clear
Άβαταρ μέλους
kostas_renegade
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 135
Εγγραφή: 11 Σεπ 2007, 18:54

Δημοσίευσηαπό ZooL » 04 Ιαν 2008, 01:46

Καλημέρα, καλώς ήλθες και Καλή Χρονιά!

edit στο edit...:
[H Overdrive είναι ένας μηχανισμός που βρίσκεται μετά το κιβώτιο ταχυτήτων και αυτό που κάνει είναι να μακραίνει την τελική σχέση μετάδοσης. Λειτουργεί (θεωρητικά) με οποιαδήποτε ταχύτητα μπορεί να είναι επιλεγμένη στο αυτόματο κιβώτιο.]
πράγματι υπάρχει και τέτοια overdirve - όχι όμως στα KJ.

H overdrive στα 42RFE & 42RLE κιβώτια που φοράνε τα KJ, δεν είναι τίποτε άλλο από την 4η ταχύτητα, μέ σχέση μετάδοσης 0.69:1

-----------------------------------

Όταν λοιπόν πατάς το σχετικό κουμπί στον μοχλό των ταχυτήτων, δεν "βάζεις" την Overdrive αλλά την "βγάζεις", θέτεις δηλαδή την 4η ταχύτατα εκτός λειτουργίας - γι' αυτό και το λαμπάκι που ανάβει τότε στο ταμπλό λέει "O/D OFF".

Αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου γενικά θες να κρατήσεις τις στροφές του κινητήρα ψηλά, όπως έγραψε και ο Γιάννης νωρίτερα. Για το φρενάρισμα που λέει ο Κώστας, δεν ξέρω αν πραγματικά θα υπήρχε πρακτικό αποτέλεσμα, θέλει λίγο σκέψη και πειραματισμό. Προσωπικά πάντως βγάζω την Overdrive off μόνο όταν κινούμαι σε ανηφορικούς δρόμους με στροφές.

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένη - αυτό άλλωστε είναι και το default setting του κιβωτίου και γι' αυτό κάθε φορά που βάζεις μπροστά βλέπεις ότι έχει ξαναγυρίσει στο Overdrive on (και έχει σβήσει το λαμπάκι στο ταμπλό).

Χ.
Τελευταία επεξεργασία από ZooL και 18 Μάιος 2008, 23:12, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό kire612002 » 04 Ιαν 2008, 06:28

Σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις .
Άβαταρ μέλους
kire612002
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 03 Ιαν 2008, 15:42
Τοποθεσία: glyfada

Δημοσίευσηαπό yannis24 » 04 Ιαν 2008, 10:08

ναι για την κατηφορα δεν το ειχα ξανακουσει και εγω....λογικο μου φαινεται οπως το περιεγραψε ο κωστας παντως....


Για τα αλλα συμφωνω....
Άβαταρ μέλους
yannis24
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 550
Εγγραφή: 13 Ιαν 2006, 12:02
Τοποθεσία: athens

Δημοσίευσηαπό m.misk(j)is » 07 Ιαν 2008, 11:29

Το κιβώτιο μας ειναι τετρατάχυτο. Στην πραγματικότητα ομως έχουμε τρείς ταχύτητες και μια O/D. Η Ο/D χρησιμοποιήται σε ανοιχτό δρόμο για να μοιώσει τις στροφές του κινητήρα με αποτέλεσμα την μικρότερη κατανάλωση και λιγότερο θόρυβο (γι' αυτό είναι και τόσο μακριά 0,69). Προσωπικά την βγάζω (O/D OFF) οταν κινούμε σε διαδρομές με στροφές, ορεινό δύκτιο, σε συνεχείς προσπεράσεις, εκτος δρόμου.Εαν θέλω να βοηθήσω το αυτοκίνητο σε φρενάρισμα χρησιμοποιώ την δεύτερη σχέση, γιατί η τρίτη (με σχέση κοντά στο 1/1) ειναι μακριά για τέτοια χρήση. Η τρίτη η δικιά μας αντιστοιχεί σε 5η εξατάχυτου κιβωτίου ή 4η πεντατάχυτου.
KJ 2004 3.7 Extreme Sport
WH 2009 3.0 crd Overland
Άβαταρ μέλους
m.misk(j)is
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: 22 Δεκ 2006, 10:49
Τοποθεσία: Αργυρούπολη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό ermis1975 » 18 Μάιος 2008, 22:24

Τα παραπάνω ισχύουν σε όλα τα 3,7 ?.. Υπάρχει και επιλογή ταχύτητας 3ης? εκτός απο 1,2...?σαν σειριακό ΄δηλ?
Άβαταρ μέλους
ermis1975
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008, 10:34

Δημοσίευσηαπό ZooL » 18 Μάιος 2008, 23:18

ermis1975 έγραψε:Τα παραπάνω ισχύουν σε όλα τα 3,7 ?.. Υπάρχει και επιλογή ταχύτητας 3ης? εκτός απο 1,2...?σαν σειριακό ΄δηλ?

Όχι, δεν είναι σειριακό.

Όταν επιλέγεις "1" στο αυτόματο κιβώτιο, σημαίνει ότι αυτό δουλεύει μόνο με την 1η.
Όταν επιλέγεις "2", δουλεύει είτε με 1η ή και 2α.
Όταν επιλέγεις "D", δουλεύει με όλες του τις σχέσεις: 1η, 2α, 3η (direct ή drive) και 4η (overdrive).
Όταν τέλος βγάζεις την O/D off, δουλεύει είτε με 1η, 2α ή 3η (drive).

Στην πράξη δηλαδή, μπορείς μόνο να αποκλείσεις κάποιες σχέσεις - δεν μπορείς να επιλέξεις την σχέση που θέλεις (εκτός κι αν είναι η 1η).

Χ.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό ermis1975 » 19 Μάιος 2008, 10:00

Σε σύγκριση με το καινούριο, είναι ίδιο το κιβώτιο ?
(οι ταχύτητες 4 νομίζω).
Άβαταρ μέλους
ermis1975
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008, 10:34

Δημοσίευσηαπό ZooL » 19 Μάιος 2008, 11:04

ermis1975 έγραψε:Σε σύγκριση με το καινούριο, είναι ίδιο το κιβώτιο ?
(οι ταχύτητες 4 νομίζω).

Tο ίδιο κι απαράλλαχτο (42RLE)
Το συγκεκριμένο κιβώτιο έχει εμφανιστεί στην πρώτη του μορφή το 1989...

X.

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό ermis1975 » 09 Νοέμ 2009, 15:04

Μετά απο 1 χρόνο συμβίωσης με το κιβώτιο μπορώ να πώ πως o/d off βγάζω εκτός όταν κινούμαι σε βουνά με στροφές, η σε παρατεταμένη ανηφόρα στην εθνική. Γιατί? Πάς πχ με 120 σταθερά με cruise control και βλέπεις οτι αλλάζει συνεχώς σχέση 3η-4η-3η εκέί κουράζεται το κιβώτιο, δε μπορεί να κρατήσει μόνο του τη 4η αλλά αλλάζει και τη 3η! Ετσι πατάς το κουμπάκι και ησυχάζεις. Επίσης το κιβώτιο μπορεί να δουλέψει άνετα και σαν σειριακό με τη βοήθεια του o/d και του λεβιέ!... Δεν είναι σίγουρα το καλύτερο κιβώτιο, θα προτιμούσα να έχει ακόμα και 6 σχέσεις!! Το "περιεργο" είναι που στο καινούριο cherokee βάλανε το ίδιο... να δούμε στην επόμενη γενιά τί θα κάνουν! Αν βέβαια υπάρχουν τότε jeep μεγάλου κυβισμού....
Άβαταρ μέλους
ermis1975
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008, 10:34

Δημοσίευσηαπό kire612002 » 12 Νοέμ 2009, 14:20

[quote="ermis1975"] Επίσης το κιβώτιο μπορεί να δουλέψει άνετα και σαν σειριακό με τη βοήθεια του o/d και του λεβιέ!... quote]

Το εξηγεις πως το κανεις αυτο?
Άβαταρ μέλους
kire612002
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 03 Ιαν 2008, 15:42
Τοποθεσία: glyfada

Δημοσίευσηαπό ermis1975 » 18 Νοέμ 2009, 12:27

kire612002 έγραψε:
ermis1975 έγραψε: Επίσης το κιβώτιο μπορεί να δουλέψει άνετα και σαν σειριακό με τη βοήθεια του o/d και του λεβιέ!... quote]

Το εξηγεις πως το κανεις αυτο?


Απλά ξεκινάς με 1η....ανεβάζεις στροφές, μετακινείς στο 2, μετά στο D με o/d πατημένο... Ε, δεν είναι και τόσο ενδεδειγμένο αλλά ΠΧ ανεβαίνεις βουνό, μπορείς να ελένξεις ποιά ταχύτητα θές.
Άβαταρ μέλους
ermis1975
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008, 10:34

Δημοσίευσηαπό yannis24 » 18 Νοέμ 2009, 12:31

ermis1975 έγραψε:
Απλά ξεκινάς με 1η....ανεβάζεις στροφές, μετακινείς στο 2, μετά στο D με o/d πατημένο... Ε, δεν είναι και τόσο ενδεδειγμένο αλλά ΠΧ ανεβαίνεις βουνό, μπορείς να ελένξεις ποιά ταχύτητα θές.



ναι.....γινεται αυτο αλλα η καταναλωση σου πρεπει να βαραει κοκκινα !!
Άβαταρ μέλους
yannis24
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 550
Εγγραφή: 13 Ιαν 2006, 12:02
Τοποθεσία: athens

Επόμενο

Επιστροφή στο Jeep

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 4 επισκέπτες