Σελίδα 1 από 2

overdrive cherokee 02

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Ιαν 2008, 20:19
από kire612002
Καλησπερα

Μετα απο 12 ετη απροβληματιστης συμβιωσης με ενα cherokee 2,5 μοντ.96 και 200.000 χλμ. αποφασισα να ενδωσω για ενα KJ 3.7L μοντ.2002 το οποιο και βρηκα σε καλη κατασταση και λιγα χιλιομετρα.
Ο λογος που γραφω ειναι επειδη η πειρα μου με αυτοματα ειναι ελαχιστη θα ηθελα να μου πειτε λιγα πραγματα για το οβερντραιβ του συγκεκριμενου αυτοκινητου.Ειναι καλο να το εχουμε παντα η μονο εθνικη?
το manual τα λεει λιγο συγκεχυμενα και στο διαδικτυο δεν διδονται σαφεις απαντησεις.

Σας ευχαριστω και καλως σας βρηκα

Σαββας

overdrive cherokee 02

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Ιαν 2008, 20:52
από yannis24
το O/D αμα το εχεις παντα πατημενο θα γινεις ο καλυτερος πελατης του βενζινα σου !
το O/D βασικα σου κατεβαζει μια ταχυτητα στο κιβωτιο ( μονο μια !!) χωρις να αναγκαστεις να κανεις kick down !!
εγω βασικα το χρησιμοποιω οταν στον εθνικο δρομο πηγαινω σταθερα με 120κμ περιπου και ο δρομος εχει ανηφορα λιγο και βλεπω οτι το αυτοκινητο παει να κοψει λιγο !! οποτε χωρις να σηκωσω το ποδι απο το γκαζι παταω το O/D ( εμφανιζεται η ενδειξη στο ταμπλο !!) μου κατεβαζει μια ταχυτητα ( ανεβαινουν δηλαδη οι στροφες ) και δεν κοβει...
αμα σε επαρχιακο δρομο θελεις να προσπερασεις γρηγορα ειναι προτιμοτερο να κανεις kick-down ....
δεν το εχεις λοιπον παντα ενεργοποιημενο πουθενα και ποτε παρα σε ελαχιστες περιπτωσεις....

overdrive cherokee 02

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Ιαν 2008, 22:32
από kostas_renegade
Εφ 'οσον όπως πολύ σωστά είπε και ο προλαλήσας Yannis24 το O/D κατεβάζει μια ταχύτητα, μπορεί να χρησιμοποιείται και στην εθνική σε ψιλοκατηφόρες για να κόψεις λίγο την ταχύτητα του Jeep, για να μη καταπονούνται μόνο τα φρένα (όπως θα κατέβαζες πχ ταχύτητα για να φρενάρεις με ένα χειροκίνητιο κιβώτιο, μόνο που το αποτέλεσμα με το Overdrive είναι αρκετά πιο "λίγο").πχ, εαν είσαι με 140 και βλέπεις ότι πρέπει να αρχίσεις να φρενάρεις σιγα σιγά διότι θα σε πάρει η κατηφόρα, παράλληλα με λίγο φρενάκι μπορείς να πατήσεις και το overdrive ([οπως από πέμπτη θα κατέβαζες πχ σε μια τετάρτη, η από τετάρτη σε μια τρίτη)...αυτά! ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΝΤΩΣ ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΠΩς ΟΤΑΝ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ ΣΕ ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ!! (μη σε πάρω και στο λαιμό μου :) :) )

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιαν 2008, 01:46
από ZooL
Καλημέρα, καλώς ήλθες και Καλή Χρονιά!

edit στο edit...:
[H Overdrive είναι ένας μηχανισμός που βρίσκεται μετά το κιβώτιο ταχυτήτων και αυτό που κάνει είναι να μακραίνει την τελική σχέση μετάδοσης. Λειτουργεί (θεωρητικά) με οποιαδήποτε ταχύτητα μπορεί να είναι επιλεγμένη στο αυτόματο κιβώτιο.]
πράγματι υπάρχει και τέτοια overdirve - όχι όμως στα KJ.

H overdrive στα 42RFE & 42RLE κιβώτια που φοράνε τα KJ, δεν είναι τίποτε άλλο από την 4η ταχύτητα, μέ σχέση μετάδοσης 0.69:1

-----------------------------------

Όταν λοιπόν πατάς το σχετικό κουμπί στον μοχλό των ταχυτήτων, δεν "βάζεις" την Overdrive αλλά την "βγάζεις", θέτεις δηλαδή την 4η ταχύτατα εκτός λειτουργίας - γι' αυτό και το λαμπάκι που ανάβει τότε στο ταμπλό λέει "O/D OFF".

Αυτό μπορεί να φανεί χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου γενικά θες να κρατήσεις τις στροφές του κινητήρα ψηλά, όπως έγραψε και ο Γιάννης νωρίτερα. Για το φρενάρισμα που λέει ο Κώστας, δεν ξέρω αν πραγματικά θα υπήρχε πρακτικό αποτέλεσμα, θέλει λίγο σκέψη και πειραματισμό. Προσωπικά πάντως βγάζω την Overdrive off μόνο όταν κινούμαι σε ανηφορικούς δρόμους με στροφές.

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένη - αυτό άλλωστε είναι και το default setting του κιβωτίου και γι' αυτό κάθε φορά που βάζεις μπροστά βλέπεις ότι έχει ξαναγυρίσει στο Overdrive on (και έχει σβήσει το λαμπάκι στο ταμπλό).

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιαν 2008, 06:28
από kire612002
Σας ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις .

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Ιαν 2008, 10:08
από yannis24
ναι για την κατηφορα δεν το ειχα ξανακουσει και εγω....λογικο μου φαινεται οπως το περιεγραψε ο κωστας παντως....


Για τα αλλα συμφωνω....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Ιαν 2008, 11:29
από m.misk(j)is
Το κιβώτιο μας ειναι τετρατάχυτο. Στην πραγματικότητα ομως έχουμε τρείς ταχύτητες και μια O/D. Η Ο/D χρησιμοποιήται σε ανοιχτό δρόμο για να μοιώσει τις στροφές του κινητήρα με αποτέλεσμα την μικρότερη κατανάλωση και λιγότερο θόρυβο (γι' αυτό είναι και τόσο μακριά 0,69). Προσωπικά την βγάζω (O/D OFF) οταν κινούμε σε διαδρομές με στροφές, ορεινό δύκτιο, σε συνεχείς προσπεράσεις, εκτος δρόμου.Εαν θέλω να βοηθήσω το αυτοκίνητο σε φρενάρισμα χρησιμοποιώ την δεύτερη σχέση, γιατί η τρίτη (με σχέση κοντά στο 1/1) ειναι μακριά για τέτοια χρήση. Η τρίτη η δικιά μας αντιστοιχεί σε 5η εξατάχυτου κιβωτίου ή 4η πεντατάχυτου.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μάιος 2008, 22:24
από ermis1975
Τα παραπάνω ισχύουν σε όλα τα 3,7 ?.. Υπάρχει και επιλογή ταχύτητας 3ης? εκτός απο 1,2...?σαν σειριακό ΄δηλ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Μάιος 2008, 23:18
από ZooL
ermis1975 έγραψε:Τα παραπάνω ισχύουν σε όλα τα 3,7 ?.. Υπάρχει και επιλογή ταχύτητας 3ης? εκτός απο 1,2...?σαν σειριακό ΄δηλ?

Όχι, δεν είναι σειριακό.

Όταν επιλέγεις "1" στο αυτόματο κιβώτιο, σημαίνει ότι αυτό δουλεύει μόνο με την 1η.
Όταν επιλέγεις "2", δουλεύει είτε με 1η ή και 2α.
Όταν επιλέγεις "D", δουλεύει με όλες του τις σχέσεις: 1η, 2α, 3η (direct ή drive) και 4η (overdrive).
Όταν τέλος βγάζεις την O/D off, δουλεύει είτε με 1η, 2α ή 3η (drive).

Στην πράξη δηλαδή, μπορείς μόνο να αποκλείσεις κάποιες σχέσεις - δεν μπορείς να επιλέξεις την σχέση που θέλεις (εκτός κι αν είναι η 1η).

Χ.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2008, 10:00
από ermis1975
Σε σύγκριση με το καινούριο, είναι ίδιο το κιβώτιο ?
(οι ταχύτητες 4 νομίζω).

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 19 Μάιος 2008, 11:04
από ZooL
ermis1975 έγραψε:Σε σύγκριση με το καινούριο, είναι ίδιο το κιβώτιο ?
(οι ταχύτητες 4 νομίζω).

Tο ίδιο κι απαράλλαχτο (42RLE)
Το συγκεκριμένο κιβώτιο έχει εμφανιστεί στην πρώτη του μορφή το 1989...

X.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Νοέμ 2009, 15:04
από ermis1975
Μετά απο 1 χρόνο συμβίωσης με το κιβώτιο μπορώ να πώ πως o/d off βγάζω εκτός όταν κινούμαι σε βουνά με στροφές, η σε παρατεταμένη ανηφόρα στην εθνική. Γιατί? Πάς πχ με 120 σταθερά με cruise control και βλέπεις οτι αλλάζει συνεχώς σχέση 3η-4η-3η εκέί κουράζεται το κιβώτιο, δε μπορεί να κρατήσει μόνο του τη 4η αλλά αλλάζει και τη 3η! Ετσι πατάς το κουμπάκι και ησυχάζεις. Επίσης το κιβώτιο μπορεί να δουλέψει άνετα και σαν σειριακό με τη βοήθεια του o/d και του λεβιέ!... Δεν είναι σίγουρα το καλύτερο κιβώτιο, θα προτιμούσα να έχει ακόμα και 6 σχέσεις!! Το "περιεργο" είναι που στο καινούριο cherokee βάλανε το ίδιο... να δούμε στην επόμενη γενιά τί θα κάνουν! Αν βέβαια υπάρχουν τότε jeep μεγάλου κυβισμού....

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Νοέμ 2009, 14:20
από kire612002
[quote="ermis1975"] Επίσης το κιβώτιο μπορεί να δουλέψει άνετα και σαν σειριακό με τη βοήθεια του o/d και του λεβιέ!... quote]

Το εξηγεις πως το κανεις αυτο?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Νοέμ 2009, 12:27
από ermis1975
kire612002 έγραψε:
ermis1975 έγραψε: Επίσης το κιβώτιο μπορεί να δουλέψει άνετα και σαν σειριακό με τη βοήθεια του o/d και του λεβιέ!... quote]

Το εξηγεις πως το κανεις αυτο?


Απλά ξεκινάς με 1η....ανεβάζεις στροφές, μετακινείς στο 2, μετά στο D με o/d πατημένο... Ε, δεν είναι και τόσο ενδεδειγμένο αλλά ΠΧ ανεβαίνεις βουνό, μπορείς να ελένξεις ποιά ταχύτητα θές.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 18 Νοέμ 2009, 12:31
από yannis24
ermis1975 έγραψε:
Απλά ξεκινάς με 1η....ανεβάζεις στροφές, μετακινείς στο 2, μετά στο D με o/d πατημένο... Ε, δεν είναι και τόσο ενδεδειγμένο αλλά ΠΧ ανεβαίνεις βουνό, μπορείς να ελένξεις ποιά ταχύτητα θές.



ναι.....γινεται αυτο αλλα η καταναλωση σου πρεπει να βαραει κοκκινα !!