Ας αρχισουμε λοιπον.
Ως γνωστόν η κλασσικη τετρακίνηση (παλιο sorento,vitara,pajero,terrano,navara,l200 κοκ) δουλευει ως εξης:οχημα πισωκινητο και κατ'επιλογην μπλοκαρισμα πισω με μπροστα κινητηριο αξονα,ωστε να δουλευουνε και οι 2 σαν ενας συμπαγης αξονας.Φανταστειτε τωρα στα ακρα αυτα του ακαμπτου αξονα τα 2 διαφορικα(μπρος και πισω),να παιρνουνε κινηση.
Αν λοιπον σηκωσουμε τις 3 ροδες ενος τετοιου τζιπ και αφησουμε να παταει μονο η μια απο τις 2 μπροστινες και προσπαθησουμε να περιστρεψουμε την μπροστα σηκωμενη τοτε θα εχουμε κινηση του κλειδωμενου αξονα και κατ'επεκταση κινηση της μιας πισινης ροδας(και των 2 αν το πισω διαφορικο ειναι LSD).
Ε στο Sorento TOD τα πραγματα δεν δουλευουνε ετσι.
Αντι για κεντρικο διαφορικο εχει εναν συμπλεκτη που αποτελειται απο πολλους δισκους(απο ειδικο φερριτικο ανθεκτικο υλικο) οι οποιοι ειναι σε αποσταση μεταξυ τους. Αυτος ο συμπλεκτης βρισκεται αναμεσα στους 2 προαναφερομενους αξονες και στην ακρη του εχει ενα πηνιο.
Το πηνιο παιρνει ταση απο τον εγκεφαλο της τετρακινησης TOD .Οσο μεγαλυτερη ταση παιρνει το πηνιο τοσο μεγαλυτερο μαγνητικο πεδιο δημιουργειται επαγωγικα και με αναλογα αυξανομενη ενταση ελκονται οι δισκοι.Οσο περισσοτερο εμπλεκονται αυτοι τοσο λιγοτερη σχετικη ολισθηση υπαρχει μεταξυ τους ,ωσπου στα 12 volt οι δισκοι κολλανε μεταξυ τους και εχουμε ιση κατανομη ροπης μπρος-πισω 50-50.
Ετσι στην ασφαλτο το οχημα παει μια χαρα ,αφου και τετρακινηση μονιμη αυξομειουμενη εχουμε(ο εγκεφαλος με βαση τα στοιχεια που παιρνει απο τους αισθητηρες του ABS,αισθητηρες μεσα στο κιβωτιο μεταφορας κοκ στελνει αναλογα Volt),αλλα και δεν ζοριζονται τα ημιαξονια οπως αν βαλουμε τετρακινηση vitara πχ στην ασφαλτο.
Αλλα υπαρχει ενα μεγαλο ΑΛΛΑ.
Οι μηχανικοι της ΚΙΑ δεν προγραμματισαν τον εγκεφαλο σωστα στην εκτος δρομου κινηση.
Ή καλυτερα για να τους δωσω καποιο δικιο επρεπε να κανουνε συμβιβασμους και να βρουνε μια μεση λυση για εντος και εκτος δρομου.
Αλλωστε πολλοι σημερα πηγαινουνε στα βουνα χωρις να ξερουνε τα στοιχειωδη για το ποτε πρεπει να κλειδωνουνε κεντρικα διαφορικα κοκ.
Στην ΚΙΑ προτιμησαν λοιπον να προγραμματιστει ετσι ωστε το αυτοκινητο να σκεφτεται για εμας και οχι εμεις.
Στο δυσκολο ομως εδαφος που θελουμε 50 -50 κατανομη ροπης το TOD δεν μπορει να τη δωσει,δεν ξερει αν ειναι χωμα ή εμεις σπινιαρουμε το αμαξι και δινει για παραδειγμα 30-70 κατανομη.
Ανακεφαλαιωνοντας:
1)με πληρες γκαζι δινει max 30-70
2)αν αφησετε το γκαζι δινει 0.2 volt πρακτικα 0-100!!!!
Τωρα στο low αστα να πανε:
1)στο ρελαντι δινει 0.2 volt πρακτικα 0-100!!!!
2)με πολυ μαλακο πατημα γκαζιου 0.2 volt χαλια
3)με αποτομα πατημα 12 volt 50-50 ενταξει
4)αν οι στροφες <1200 rpm και αφησω γκαζι 0.2 volt ,δηλαδη σε κατηφορα το αυτοκινητο αποτομα γινεται πισωκινητο αισχος
5)αν κανεις οπισθεν σε σαθρο εδαφος 6 volt δηλαδη 25-75 κατανομη.
Πρακτικα πας οπισθεν σχεδον πισωκινητα και επειδη ζυγιζει πανω απο 2 τονους τρανταζεται ολο και ζοριζεται τοσο πολυ που λες οτι θα διαλυθει το κιβωτιο μεταφορας,αν δε το εδαφος ειναι πολυ χαλαρο τοτε υπαρχει περιπτωση να σε φερει σιγα σιγα καθετα στον δρομο.
Ολα αυτα δεν ειναι δικες μου ανακαλυψεις ,τα διαβασα στο
www.clubterracan.net.
Εκει οι ανθρωποι κανανε τρομερη δουλεια,μετρησανε με παλμογραφο την ταση του TOD και πηρανε τις μετρησεις που σας ειπα.
Τωρα θα μου πειτε και πού ξερανε οτι στα 12 volt "κλειδωνει" ο συμπλεκτης?
Μα αυτο το στοιχειο τους το εδωσε η ιδια η ΚΙΑ!!!
Μαζευτηκανε ολοι μαζι και κανανε παραπονο στην HYUNDAI με αποτελεσμα η εταιρια να αναγκαστει να βγαλει ενα κιτ που στελνει 12 volt μονιμα οποτε θελουμε εμεις.
Τωρα στα δικα μας ,εμεις τι κανουμε?
Τα εχω γραψει παλιοτερα αλλα εκτος 2 φιλων που με πηρανε τηλ. αλλος δεν ενδιαφερθηκε,ενω η ΚΙΑ αδιαφορησε σε e-mail που τους παρουσιαζα ολα τα στοιχεια.
Εγω επικοινωνησα με τους Ισπανους στο προαναφερθεν site, μου στειλανε το διαγραμμα του κιτ ,και το εφτιαξα με την βοηθεια ενος ηλεκτρονικου αφου πρωτα του καναμε μια ψιλοβελτιωση.
Το κολπο ειναι απλο.Παρεμβαλω ενα διακοπτη στον εγκεφαλο TOD και στελνω 12 volt οποτε θελω εγω κλειδωμα,ενω η ταση που βγαζει το TOD μου ειναι εκεινη τη στιγμη αχρηστη και τη στελνω σε μια αντισταση να καταναλωθει σαν θερμοτητα.
http://www.picpile.com/image.php?img=523504537.jpg
Να παρω μια ανασα
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)