Σελίδα 2 από 6

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιούλ 2005, 15:34
από xtrail
Σίγουρα δεν είναι απάντηση "αυτό ειναι για άλλα αυτοκίνητα". Μια κατάσταση πάντα την κρίνει ο οδηγός και εδώ παιζει ρόλο ποση επειρία έχει, πόσο γνωρίζει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου και πιθανόν και πόσο θάρρος έχει. Και κάθε κατάσταση έχει πάντα την μοναδικότητα της. Όσες περισσοτερες τέτοιες δύσκολες καταστάσεις τόσο περισσότερη εμπειρία.Μην τον αποπαίρνετε τον άνθρωπο.
Το αν είναι μαούνα,suv,4Χ4,εχει ΑΤ ή ΜΤ, έχει μπλοκέ, έχει σηκωθεί,με τα ίδια λεφτά παίρνεις καλύτερο, πάρε άλλο αυτοκίνητο ή πάρε άλλο δρόμο (χωρίς παρεξήγηση που χρησιμοποιώ εκφράσεις από την συζήτηση)...μου θυμίζει την γνωστή κόντρα που γίνεται και σε άλλες συζητήσεις.
Πολλές φορές ακουγεται σαν να έκανε κάποιος λάθος επιλογή(κατακρίνουμε δηλαδή κάποιον) και ξεχνάμε πως η επιλογή αυτοκινήτου είναι προσωπική υπόθεση- όχι πάντα προσωπική-, με κριτήρια προσωπικά...το ίδιο και ο δρόμος που θα ακολουθήσει κάποιος -επίσης όχι πάντα-, όπως και τα λάθη που θα κάνει κάποιος -αυτό πάντα-.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιούλ 2005, 17:06
από mprizolas
Φίλε X-trail έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα λες . Με μία και μόνη διαφορά εμείς δεν κατακρίναμε τον τύπο του οχήματος που επέλεξε ο συνforumistas μας . Όλα τα αυτοκίνητα είναι εξίσου ωραία και εξίσου ικανά για τον ιδιοκτήτη τους , αλλιώς δεν θα τα αγόραζε . Στην προκειμένη περίπτωση τώρα που εξήγησε ο φίλος tacuson τη φάση δύο πράγματα μπορεί να έπαιζαν καθοριστικό ρόλο για να μην κολλήσει 1) Η φόρα και 2) Τα ελαστικά . Όσο παράξενο και να σου φαίνεται σε σημεία με λάσπη που με τα προηγούμενα λάστιχά μου ήθελα τετρακίνηση , με τα τωρινά περνάω πίσωκίνητος . Οπότε αν έχει σκοπό να κάνει συχνά τέτοια περάσματα μια τετράδα A/T θα ήταν απαραίτητη . Επίσης καλό είναι να γνωρίζεις το αμάξι σου χωρίς να προκαλείς ζημιές . Όπως θα γνωρίζεις όταν καλείσαι να πληρώσεις πατατιές είναι μεγάλο το κόστος τους , οπότε προσωπική μου πάντα άποψη είναι καλύτερα να μαθαίνεις χωρίς να παθαίνεις . :P

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιούλ 2005, 18:10
από tasos953
Λυπάμαι, αλλά διαφωνώ κάθετα. Πέρα από τις επιθυμίες και την ικανότητα του οδηγού, υπάρχουν και οι δυνατότητες του κάθε αυτοκινήτου που για τις συνθήκες που περιέγραψε ο φίλος tacouson ήταν ανεπαρκείς τόσο εξ αιτίας των ελαστικών, όσο και από τον προσανατολισμό των συγκεκριμμένων τετρακίνητων. Και μή φανταζόμαστε πως 15 εκ λάσπης είναι απλή υπόθεση.......

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιούλ 2005, 19:29
από teroulas
Έτσι όπως το περιγράφει ο φίλος μας φαίνεται πως ήθελαν ΜΤ ή τουλάχιστον καλά ΑΤ

Δεν ένιωσαν ότι χρειάζονταν δύναμη, πιστεύω λοιπόν ότι με ένα καλύτερο off λαστιχάκι και λίγη φόρα θα τη βγάζαν τη λασπούλα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιούλ 2005, 21:21
από tacouson
Το θέμα είναι οτι με το συγκριμένο αυτοκίνητο έχω δεί 190 χλμ/ώρα στο κοντερ. Τα λάστιχα 50-50 ή 80-20 έχουν όριο τα 160χλμ/ώρα. Ξέρει κάποιος κάτι διαφορετικό όσον αφορά τα λάστιχα?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2005, 09:14
από xtrail
Κι εγώ είπα το ίδιο, ότι δηλαδή το αυτοκίνητο δεν είναι ουτε τρακτέρ ούτε έχει κοντά. Τα ελαστικά παίζουν πολυ μεγάλο ρόλο, το έχω δει κι εγώ προσωπικά. Μερικές φορές βεβαια δίνουν στο αυτοκίνητο καλύτερη μεν πρόσφυση αλλά λόγω έλλειψης κοντών το αυτοκίνητο πιθανον να ζορίζεται παραπάνω (σε απλό ελαστικό απλά κολλάς και μένεις εκεί :D ).
Για την εμπειρία θα πω ένα παράδειγμα. Δοκιμάσαμε χθες πολλοί μαζί παιχνίδι στην άμμο. Αυτοκίνητα της παρέας land cruiser, jimnys, niva, terios, xtrail, freelander,sorento. Ελαστικά ΗΤ, ΑΤ και ΜΤ (το ένα jimny).
Η δοκιμή έγινε με σκοπό να δούμε καταρχήν αν περνάμε και πιθανή δοκιμή να κάνουμε πράγματα που κανονικά δεν κάνεις εκεί για να κολλήσουμε. Αυτό που κόλλησε ήταν το freelander και πιστεύω όχι λόγω αυτοκινήτου αλλά λόγω απειρίας. Ο δίσκος βρώμισε γιατί τον ζόρισε και αρκετές από τις κινήσεις ήταν πολύ λάθος (απότομο φρενάρισμα).
Και πάνω σε αυτό θα πω πως, ναι εντάξει, πέρασαμε όλοι, αλλά σίγουρα αυτά που ζορίστηκαν περισσότερο ήταν τα suv(άλλο 1η και 3-4.000 στροφές και άλλο 1η αργό και 1500-2000 στροφές).
Φίλε tacouson νομίζω πως τα Bridgestone έχουν δείκτη 180. Αν βέβαια σκέφτεσαι να τρέχεις τόσο ή και παραπάνω το κρίμα στον λαιμό σου :D (πλάκα κάνω). Να έχεις υπόψη σου πως δεν μπορεις να τα έχεις όλα σε αυτή την ζωή. Η θα είναι street ή θα ειναι AT ή ΜΤ. Η καλύτερη μέση λύση είναι το ΑΤ, αν δεν μπορείς να έχεις 2 ή και 3 τετράδες

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2005, 15:11
από teroulas
Εεεετσι. Δεν μπορείς να απαιτείς να πηγαίνεις με 190 και να μην κολλάς και στη λάσπη :wink:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2005, 15:17
από teroulas
xtrail έγραψε:...Αυτοκίνητα της παρέας land cruiser, jimnys, niva, terios, xtrail, freelander,sorento. Ελαστικά ΗΤ, ΑΤ και ΜΤ...


Αν θέλεις γράψε σχόλιο για το τεριος

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2005, 19:55
από mprizolas
tacouson έγραψε:Το θέμα είναι οτι με το συγκριμένο αυτοκίνητο έχω δεί 190 χλμ/ώρα στο κοντερ. Τα λάστιχα 50-50 ή 80-20 έχουν όριο τα 160χλμ/ώρα. Ξέρει κάποιος κάτι διαφορετικό όσον αφορά τα λάστιχα?


Όποιος σου το είπε αυτό δεν ξέρει τι του γίνεται !!! :shock: :shock: :!: .
Τα All terrain Υοκο AT II + που φοράω εγώ έχουν δείκτη H ( 210 ) από όσο ξέρω βγαίνουν και σε V ( 240 ) . Φυσικά βγαίνουν και άλλα All Terain με αυτούς τους δείκτες π.χ: Scorpion ST / STR , Bf Goodrich AT , Bridgestone 694 και άλλα πολλά .
Τα καθαρά mud παίζουν από Q ( 150 ) μέχρι T ( 190 ) . Γνώμη μου είναι να πάς σε έναν καλό λαστιχά και να δεις τι ταιριάζει στο δικό σου αμάξι . 8) :wink:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2005, 19:57
από mprizolas
tasos953 έγραψε:Λυπάμαι, αλλά διαφωνώ κάθετα. Πέρα από τις επιθυμίες και την ικανότητα του οδηγού, υπάρχουν και οι δυνατότητες του κάθε αυτοκινήτου που για τις συνθήκες που περιέγραψε ο φίλος tacouson ήταν ανεπαρκείς τόσο εξ αιτίας των ελαστικών, όσο και από τον προσανατολισμό των συγκεκριμμένων τετρακίνητων. Και μή φανταζόμαστε πως 15 εκ λάσπης είναι απλή υπόθεση.......


Σε 15 εκατοστά λάσπη μπορεί να κλάψει κόσμος !!! . Έχει απόλυτο δίκιο ο Tassos .

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2005, 20:26
από gmav
teroulas έγραψε:
xtrail έγραψε:...Αυτοκίνητα της παρέας land cruiser, jimnys, niva, terios, xtrail, freelander,sorento. Ελαστικά ΗΤ, ΑΤ και ΜΤ...


Αν θέλεις γράψε σχόλιο για το τεριος


βγαίνουμε off topic......

ακόμα έχω τα μαμίσια λάστιχα.... bridgestone HT 205/70 15.
έχοντας σταθερά τις στροφές στις 2000-3000 αν δε χάσεις φόρα παει παντου.....
στο σημείο που κόλησε το freelander, κόλησα προς στιγμή και εγώ. βασικά σταμάτησα (χωρίς φρένο) και όταν προσπάθησα να ξεκινήσω, λόγο έλειψης ισχύς του κινητήρα μου έσβηνε.... (βέβαια προσπαθούσα να ξεκινήσω σα να είμουν στην άσφαλτο, με λίγες στροφές, για αποφυγή φθοράς).
η άμμος είχε καλύψει το ελαστικό (ίσα που έφτανε την αρχή της ζαντας).
κλειδωσα κεντρικό διαφορικό, ανέβασα τις στροφές στις 2500-3000, ξεκίνησα λίγο πατιναριστός (για να μη μου ξανασβήσει) και βγήκα.

η αίσθηση που φρανάρει κατευθείαν το αμάξι με το που αφήνεις το γκάζι μου ήταν λίγο παράξενη. σα να έριχνες άγκυρα!

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Ιούλ 2005, 16:42
από vayero4_4
Στη λάσπη και στο χιόνι, το πιο σημαντικό απ' όλα είναι να διατηρείς την κίνηση, να μην ακινητοποιηθείς. Αυτό γιατί ακόμα και αν ξύνεις από κάτω το έδαφος, ζημιά δεν κάνεις και περνάς, αν έχεις ικανή φόρα. Αν όμως σταματήσεις ("τακάρεις"), την έκατσες, κυριολεκτικά. Μόλις καταλάβεις ότι πας για σταμάτημα, γρήγορα όπισθεν μπας και το σώσεις και "ανακάτεψε" και λίγο το τιμόνι αριστερά-δεξιά μήπως πιάσουν πουθενά οι ρόδες και βγεις. Αφου βγεις στο στέρεο, βγαίνεις από το αμάξι και κάνεις επόπτευση του περάσματος, να δεις από που σε συμφέρει να πας.

Για να διατηρήσεις τώρα την κίνηση θες 3 πράγματα: 1. λάστιχα, 2. κοντό (βοηθητικό) κιβώτιο και 3. δυνατό κινητήρα. Τα λάστιχα (1), όσο και λασπερά να είναι, στη λάσπη και στο χιόνι στομώνουν γρήγορα. Πρέπει λοιπόν να είσαι σε θέση να τα σπινιάρεις λίγο για να πετάγονται οι λάσπες (να "αυτοκαθαρίζονται"). Για να το κάνεις αυτό όμως, δεν πρέπει να πας και γρήγορα, άρα θέλεις κοντό (2) και 2α ας πούμε. Αν έχεις και δυνατό κινητήρα (3), μπορείς άνετα να κρατάς τις στροφές χαμηλά (1500-2500) και να μη ζορίζεις κανένα μηχανικό μέρος του 4κίνητου συντρόφου σου.

Χαρακτηριστικά να πω σε βόλτα από Σαμαρίνα για το χιονοδρομικό Βασιλίτσας, είχε στο δρόμο 30-40 πόντους φρέσκο χιόνι και ανεμοσούρια. Μπροστά μου ήταν ένα Frontera (2λιτρο νομίζω) με λάστιχα Fedima που όλο σταματούσε. Κάποια στιγμή κατεβαίνω και τον ρωτάω τι γίνεται, μήπως θέλει τπτ βοήθεια και μου λέει πως του ανεβάζει θερμοκρασία (δυσκολευόταν να σκάψει το χιόνι γιατί δεν του τράβαγε ο κινητήρας χαμηλά και τον είχε τεντώσει συνεχώς στις 5000 στροφές). Του λέω ΟΚ, αλλά βρες ένα άνοιγμα να περάσω γιατί μας ταλαιπωρείς άδικα. Εντάξει μου λέει αλλά μπροστά είναι κολλημένο ένα Vitara και πήγαινε να το ξεκολλήσει. Τι να κάνω εγώ, ΟΚ του λέω, άσε με όμως να περάσω να καθαρίζω το δρόμο να περνάς πιο εύκολα και πάμε μαζί να τον βγάλουμε. Κοντά στο χιονοδρομικό, βλέπω το Vitara (με Fedima κι αυτός - λέτε να είναι άχρηστα στο χιόνι? :twisted: ) που είχε τακάρει από χαζομάρα σε ένα ανεμοσούρι. Τον έδεσα με τον ιμάντα, τον τίναξα κανά μέτρο μπροστά και μετά μου λέει "και τώρα τι κάνω?" "Βάζεις όπισθεν κοντή" του λέω, "παίρνεις λίγο φόρα και καθάρισες, πας εκεί πίσω στο πλάτωμα να περάσω εγώ και μετά τράβα στην ευχή του Θεού (αλλά με φόρα)" :wink:
Σε όλη τη διαδρομή είχα 2α κοντή και τα πετρέλαια στις 2000 στροφές, πάνω στην μέγιστη ροπή. Είχα μέσα 4 άτομα, μερικά μπαγκάζια και δεν κόλλησα πουθενά, όχι γιατί το Sorento είναι τρακτέρ, αλλά γιατί έτσι έπρεπε να κάνω αν ήθελα να παίξω με τα χιόνια και όχι με τα φτυάρια :) :P

Συγχωρέστε μου το μεγάλο post αλλά με έχει λαλήσει ο ήλιος και η έλειψη λίγης τόσο δα λασπούλας... Τι ζητάμε πια...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Ιούλ 2005, 08:01
από teroulas
vayero4_4 έγραψε:Σε όλη τη διαδρομή είχα 2α κοντή και τα πετρέλαια στις 2000 στροφές, πάνω στην μέγιστη ροπή. Είχα μέσα 4 άτομα, μερικά μπαγκάζια και δεν κόλλησα πουθενά, όχι γιατί το Sorento είναι τρακτέρ, αλλά γιατί έτσι έπρεπε να κάνω αν ήθελα να παίξω με τα χιόνια και όχι με τα φτυάρια :)


Έτσι ακριβώς όπως τα λές είναι τα πράγματα, το παραπάνω κομμάτι το ξεχώρισα για να κλάψουμε λίγο οι μη έχοντες «αργά».

Σε εκδρομή με το Stratego (Hrepi Branch) στον Αθ. Διάκο είχε 30cm χιόνι αφράτο, ανεβήκαμε μια χαρά, εγώ με 1η και 3000 rpm και δεν είχα κανένα πρόβλημα. Βέβαια κόλλησα σε ένα σημείο από βλακεία μου γιατί είχα μπλοκαρισμένο το κεντρικό και το πίσω lsd μου πετούσε συνεχώς τον κώλο στα S και κάποια στιγμή δεν το μάζεψα (φορούσα και BFG Long trail ότι πιο άχρηστο για χιόνι και στεγνό και γενικώς :evil: )

Θέλω να πω ότι και χωρίς αργά σε κάποιες συνθήκες πχ αφράτο χιόνι ή 2-3 ημερών κλπ πας άνετα

Δεν το συζητώ, το αργό είναι αργό 8)
Και προσωπικά, το επόμενο μου 4x4 θα έχει οπωσδήποτε low

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 31 Ιούλ 2005, 00:05
από vayero4_4
Οσον αφορα το βοηθητικο κιβωτιο, σε τετοιες περιπτωσεις σε βοηθαει να διατηρεις την κινηση, ή τη φόρα αν προτιμάς. Αν μπορεις να τη διατηρεις και χωρις αυτο, ολα ΟΚ.

Για το επομενο τετρακουνητο σου, θα προτεινα το κινεζικο:
1ον θα ειναι στα ιδια λεφτα με το Terios,
2ον θα εχει αργο ΚΑΙ diesel,
3ον σε λιγο καιρο δε θα μπορεις να βρεις 4Χ4 με τα χαρακτηριστικα που θελουμε ολοι, θα πουλανε ολοι "τζιπ" αλλα θα ειναι ψηλωμενα station-wagon, εμπρος στο δρομο που χαραξε το Rav4......

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Αύγ 2005, 08:42
από firelord
μμμ γι' αυτό λοιπόν εμπρός στο δρόμο των μεταχειρισμένων - και τελευταίων - καθαρόαιμων!