Εμεις στο Ζαγορι τις λεμε οβιρες (μεγαλες γουρνες που δημιουργουνται στα ποταμια) αλλα προσοχη! εχει και νεροφιδα το πακετο!
Οσον αφορα τη "διαμαχη", αυτο που πρεπει ολοι μας να καταλαβουμε ειναι οτι τα δικα μας αυτοκινητα ειναι αυτο ακριβως, αυτοκινητα. Δεν ειναι τερατα, ψηλωμενα στο Θεο, με αναρτησεις που κρεμανε 2 μετρα, κοντα με λογο 100:1, τροχους 38"Χ15" και κινητηρες 7000 κυβικων. Ειναι αυτοκινητα που χρησιμοποιουνται σε "recreational off-roading", ψυχαγωγικη κινηση εκτος δρομου. Σε αυτο το πλαισιο τα αγοραζουμε ολοι και γι αυτο ολα πανε στους ιδιους δρομους ή μονοπατια με (σχεδον) την ιδια ανεση. Υπο αυτο το πρισμα, κανεις δεν αγοραζει το LandCruiser γιατι "παει καλυτερα εκτος δρομου απο κουβαδες τυπου Sorento", ή γιατι "εκει που παει το LC δεν παει το Sorento", αλλα γιατι θελει (και εχει να πληρωσει) το status και τη μοστρα ενος αυτοκινητου που θεωρειται απο τα καλυτερα SUV. Αν ηταν υψηλοβαθμο στελεχος σε καποια πολυεθνικη π.χ. δεν θα επαιρνε ουτε Sorento ουτε και Landcruiser, BMW X5 θα επαιρνε (Νο1 σε εταιρικες πωλησεις) και δε θα το πηγαινε ποτε σε χωμα γιατι λερωνεται το καημενο (αφηνω το οτι δεν παει, δε μας απασχολει).
Οποιος δινει 60Κ για το LC με σκοπο να το σπασει βαζοντας το να κανει rock-crawling, ή εχει λεφτα για πεταμα, ή ειναι βλαμμενος, ή και τα δυο. Αν το θελει για να παει με μοστρα βολτα στα χιονοδρομικα, εχει καλως (ξερει ομως και απο αλυσιδες για καλο και για κακο). Αν ειναι συνηδητοποιημενος και εχει και τα χρηματα, το παιρνει για καλυτερη κινηση "πανω στα ελληνικα τα βουνα" (που λεει και το τραγουδακι). Μεταξυ μας βεβαια, τι θα κανει για λαστιχα με τις 17αρες ζαντες που φοραει ειναι ενα θεμα... Δλδ αν δε βρει (που δε θα βρει) 17αρι Μ/Τ και παει σε κανα ψιλο-Α/Τ και κολλησει σε μια λασπαρια που εγω (με την απλοϊκη μου τετρακινηση αλλα με Μ/Τ) θα την περασω αερας, ειναι κακο τετρακουνητο?
Σε προσφατη δοκιμη πολλων τετρακουνητων στο αγγλικο 4Χ4 (
http://www.4x4i.com/ ), ειχαν μια δοκιμασια σε λασπες που περιλαμβανε τη διελευση ενος "διαδρομου" που ηταν στο μαυρο του το χαλι. Το Sorento με τη συμβατικη τετρακινηση, τις συμβατικες αναρτησεις, που φορουσε ομως Μ/Τ, περασε ηρεμα και ομορφα. Το Disco3 απο την αλλη, με τα λαστιχακια της μαμας εμεινε στη μεση, παρα την αεραναρτηση, τα ηλεκτρονικα καλουδια, τα λαμπακια και τα φωτακια στη μεσαια κονσολα. Αρα τι πρεπει να πουμε? Οτι εκει που παει το Sorento δεν παει το Disco??? Σε αλλη δοκιμη, σε αλλο τευχος, βγηκε καλυτερο το GrandCherokee γιατι ηταν το μοναδικο που φορουσε Μ/Τ. Δλδ? Μονο το GC υπαρχει σαν SUV και ολα τα αλλα ειναι κουμποτρυπες???
Η ουσια ειναι οτι στη διαδρομη που θα διαλεξουμε ολοι, και δε θα ειναι επιπεδου αγωνιστικου trial αλλα κανονικης έως σκληρης βολτας, ολα τα αυτοκινητα αυτου του τυπου και με τον ιδιο τυπο ελαστικων θα πανε το ιδιο, γιατι ειναι φτιαγμενα γι αυτο το σκοπο.
Τελος, για να ξεκινησουμε αλλη κοντρα, δεν ξερω απο ορεινη Κορινθια, ξερω ομως καλα απο λασπες και χιονια στην Πινδο, στα βουνα της οποιας εχεις την πιθανοτητα να βρεις στεγνο χωματοδρομο απο το Μαιο έως και τον Ιουλιο, αν εισαι τυχερος