rav4cat, οταν εγραψα οτι τρωνε τα λαδια εννοουσα οτι τα καταστρεφουν πιο γρηγορα απο τους αντιστοιχους βενζινοκινητηρες. Ας μην ξεχναμε οτι οι πετρελαιοκινητηρες ανεβαζουν πολυ θερμοκρασια κατα τη λειτουργια τους, ειδικα η τουρμπινα (αν ειναι υπερτροφοδοτουμενοι) μπορει να φτασει και τους 500 βαθμους C μετα απο παρατεταμενη χρηση. Επισης κατα κανονα, τα λαδια για diesel ειναι πιο λεπτορευστα (αρα και πιο "ευπαθη") απο τα αντιστοιχα για βενζινοκινητηρες. Τα λαδια αυτα ψυχουν και τον κινητηρα, και το turbo και την αντλια υψηλης πιεσης για το common-rail.
Οσον αφορα τις αλλαγες τωρα, και στο Sorento λεει το βιβλιο αλλαγη λαδιων στις 15.000 χλμ. Εγω τα αλλαζω στις 7.500. Οπως ειπες ειναι θεμα χρησης, οι ταριφες ας πουμε, που κανουν πολλες ωρες λειτουργιας αλλά λιγοτερα χιλιομετρα λογω κινησης, αλλαζουν λαδια καθε 5.000 χλμ. Σημερα αλλαξα και φιλτρο καυσιμου, 2η φορα στις 31.000 χλμ, ειχα ξανα-αλλαξει στις 15.000. Το βιβλιο λεει καθε 45.000, εγω ομως δεν εμπιστευομαι τα ελληνικα πετρολαδα... Πεστε με φοβητσιαρη αλλά προτιμω να αλλαζω το φιλτρο πιο νωρις, παρα να με αφησει σε καμια βουνοκορφη, ή ακομα χειροτερα μεσα σε καμια λασπολιμνη. Ενας φιλος με Santa-Fe που την πατησε αναλογως (γυρισε απο Βασιλιτσα - Γιαννενα με 50 χλμ/ωρα και κατω απο τις 2000 στρ/λεπτο λογω βουλωμενου φιλτρου) κυκλοφοραει τωρα με εξτρα φιλτρο στο πορτ-μπαγκαζ, για ασφαλεια