Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αύξηση θερμοκρασίας

Δημοσίευσηαπό lysis » 02 Ιούλ 2006, 14:30

Πάντος εγω ξεκινόντας τώρα να μαζευω τα υλικά για να κάνω την μετατροπή σε ηλεκτρικό (του βεντιλατερ) αποφάσισα να βάλω ξεχωριστό όργανο για την θερμοκρασία νερού από το sender του θερμοστατικού του βεντιλατερ. Τις γειώσεις τις έχω ψάξει πάμπολες φορές , καλώδια έχω κολλήσει - αλλάξει - μονόσει και το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο..... η θερμοκρασία νερού είναι κολλημένη μία γραμμή κάτω από την μέση ακόμα και όταν έχω φτάσει τα κόκκινα.
Για την ιστορία όμως θέλω να κάνω το εξής.... θα βάλω και δευτερο fan μεταξύ του ψυγειου νερού και του ψυγειου A/C σχηματίζοντας κάτι σαν διάταξη push-pull. Δηλαδεί το πρώτο FAN τραβάει αέρα από το ψυγείο του A/C και τον σπρώχνει με δύναμη στο ψυγείο νερού όπου το δευτερο FAN αναλαμβάνει να τον πετάξει μακρυά πλέον. Το χωνί δεν θα το βάλω καθώς υπολογίζω να βάλω 3 περσίδες αλουμινίου για να διαμορφόνω την ροή του αέρα κάτω από το μπλόκ της μηχανής και όχι πάνω του, πέρνωντας έτσι κάτω από την μηχανή την πρόσθετη θερμοκρασία της ροής αέρα που βγαίνει από το βεντιλατέρ.
Dum Vivimus Vivamus
Άβαταρ μέλους
lysis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 43
Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 22:26
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fokion » 03 Ιούλ 2006, 09:52

Προσεξε αν σου θα σου κανει ο αισθητηρας του βαντιλατερ γι' αυτο που λες. Απ' οσο ξερω ουσιαστικα ειναι ενας "διακοπτης" οπου μολισ φτασει μια θερμοκρασια "ανοιγει" το κυκλωμα και μολις φταει μια αλλη κλεινει..
Μετα εχεις το θεμα καλυμπραρισματος μεταξυ αισθητηρα και οργανου....
Γνωμη μου ( αγορασε ενα σετ οργανο-αισθητηρα μαζι)
Πρεπει να το κανω και εγω τελικα αυτο.........
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό lysis » 03 Ιούλ 2006, 10:07

Για set παω να παρω και εγω. Απλα η βαλβίδα του βεντιλατερ θα μου δίνει την επαφή του μετάλου με το νερό χωρίς να χρειάζεται να κάνω και άλλη τρύπα - σύνδεση - και εγω δεν ξέρω τι άλλο.
Σαν πρώτος διδάξας εσύ, πώς σου φένεται η ιδέα για το δευτερο fan?
Dum Vivimus Vivamus
Άβαταρ μέλους
lysis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 43
Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 22:26
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fokion » 03 Ιούλ 2006, 10:57

δεν νομιζω οτι το συγκεκριμενο ειδος που δουλευει το βαντιλατερ κανει... Αν δεν βιαζεσαι ιδιαιτερα το ψαχνω και εγω και ενας φιλος για θεση...
Το δευτερο fan μου ακουγεται κατ' αρχην καλο με 3 θεματα για κουβεντα
Α. ποσο λεπτο θα βρεις να χωραει αναμεσα.
Β. καταναλωση ρευματος ( σφιγκουν τα πραγματα) 3 μοτερ εν λειτουργεια.........
Γ. Απαγωγή θερμοτητας... εχω αρχισει να πιστευω οτι ο ζεστος αερας δεν εχει απο που να φυγει απο τον χωρο του μοτερ και ΙΣΩΣ ειναι η αιτια που αυξανεται το προβλημα της υπερθερμανσης....
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό lysis » 03 Ιούλ 2006, 11:16

A. Bρήκα αρκετά λεπτό μοτερ της SPAL 16' (38cm) με φάρδος περίπου 5-6 εκ ( θα δώ το βράδυ ακριβώς πόσο είναι.) με κατανάλωση 7 amp. Τιμή 43€ μέ το ΦΠΑ.
Β. Υπολογιζώμενη κατανάλωση 22 amp maximum(με 3 μοτερ σε λειτουργεια) αλλά για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα. Αλλωστε το ρευμα εκκίνησης ακόμα και με ένα μοτερ ( το μέτρησα εχθές) είναι περίπου 35 αμπ. στιγμιαίο, άρα ένα σχετικό γονάτισμα του δυναμό θα έχω. Πιστέυω όμως ότι η μπαταρία δουλευοντας ώς πυκνωτής θα τα βγάλει πέρα άνετα.
Γ. Το χωνί δεν θα το βάλω καθώς υπολογίζω να βάλω 3 περσίδες αλουμινίου για να διαμορφόνω την ροή του αέρα κάτω από το μπλόκ της μηχανής και όχι πάνω του, πέρνωντας έτσι κάτω από την μηχανή την πρόσθετη θερμοκρασία της ροής αέρα που βγαίνει από το βεντιλατέρ.
Δ. Απλα η βαλβίδα του βεντιλατερ θα μου δίνει την επαφή του μετάλου με το νερό χωρίς να χρειάζεται να κάνω και άλλη τρύπα για τον αισθητήρα. ΔΛΔ, ακουμπάω την κάψα του αισθητήρα πάνω στο sender που έχει παρεί (λόγω επαφής) την θερμοκρασία του νερού. Αν έχεις καμία άλλη ιδέα ξέρεις ότι η γνώμη σου μετράει.
Dum Vivimus Vivamus
Άβαταρ μέλους
lysis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 43
Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 22:26
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fokion » 03 Ιούλ 2006, 11:45

a. Απο που το πηρες? Ετσι οπως το ακουω, αυτο ειναι το κυριο δικο μου... προσεχε η σπαλ εχει διαφορες ποιοτητες στην ιδια διαμετρο ( heavy duty - medium κ.λ.π.) αναλογα με τον ποσο αερα μπορουν να "ρουφηξουν"... αν εχεις τον κωδικο μπες στο site της spal και δες....
β. Θα σου κανει στιγμιαια πτωση στο ρελαντι ( εμενα το κανει αλλα ειναι και πεθαμενη η μπαταρια...)
Γ. η βαλβιδα του βαντιλατερ ειναι on-off σε δυο καθορισμενα σημεια. ΔΕΝ σου δεινει συνεχωμενη ταση διαφοροπηουμενη για να εχεις ενδειξεις....
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό lysis » 03 Ιούλ 2006, 12:12

Τον κωδικό θα τον βρώ το βράδυ. Αν θυμάμε καλά είναι 1700 περίπου κυβικά την ώρα (medium duty αλλα με ένοιαζε πολύ η κατανάλωση ρευματος) με κλειστό μοτερ.Αν θυμάμε καλά VA08-AP10/C-23A 38cm diam. straight blade.
Φτιάχνω ένα κύκλωμα με τρανζίστορ που θα δίνει ρευμα σιγά σιγά στο φαν και όχι απότομα (με ρυθμό από 0 σε 12volt εντός 3 δευτερολέπτων)Αυτό βέβαια θα μπεί σε δευτερη φάση μαζί με έναν πίνακα αυτοματισμών που σχεδιάζω(δουλειά δεν είχε ο διαολος λενε...) και όσο πέφτει η θερμοκρασία τόσο κόβει σταδιακα και το φαν. Η τρίτη φάση είναι και το ανάποδο (όσο ανεβένει η θερμοκρασία τόσο πιο γρύγορα δουλευει το φαν).
Γ. Δίκιο έχεις για την βαλβίδα. απλά θα βάλω (ακουμπίσω) πάνω της την κάψα του οργάνου. Δεν θα πέρνω ένδηξη από την ίδια την βαλβίδα γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να μου δώσει τέτοιου ίδους πληροφορία. Ο λόγος που θα βάλω την κάψα επάνω της είναι ότι η βαλβίδα έρχεται σε επαφή με το νερό. Έτσι λόγω απαγωγής όλη η βαλβίδα έχει την θερμοκρασία του νερού μείων μερικούς βαθμούς λόγω άμεσης διοχέτευσης αυτής της θερμοκρασίας στο περιβάλλον, (βλέπε σύνδεση με μεταλική σωλήνα κλπ). Ετσι απλά θα κολλήσω με ριτίνη τον αισθητήρα ανάμεσα στους πόλους (σημεία σύνδεσης) της βαλβίδας και λόγω απαγωγής θα έχω την ίδια θερμοκρασία που έχει η βαλβίδα και στον αισθητήρα.
Άλλος τρόπος (σωστός τρόπος) είναι αισθητήρας ίδιος με την βαλβίδα που να μπορεί να μου δώσει γραμμικά δεδομένα ΚΑΙ να έρχεται σε επαφή με το νερό. Ακόμα δεν έχω καταφέρει να βρώ κάτι τέτοιο.
Αρα συνοψίζοντας, η βαλβίδα δουλευει σαν βαλβίδα (ανήγει (κάνει επαφή) στους 90ο και κλείνει (διακόπτει επαφή) στους 85ο. Στους 83ο ανήγει ο θερμοστάτης άρα δεν κυνδηνευώ να λειτουργεί το βεντιλατερ χωρίς πλήρη κυκλοφορία του νερού.
Πώς σου φένεται?
Dum Vivimus Vivamus
Άβαταρ μέλους
lysis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 43
Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 22:26
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fokion » 03 Ιούλ 2006, 12:18

περιμενε μια φωτο αυριο... κατι εχω στο νου μου που μπορει να μην χρειαζεσαι ουτε αυτο και να βιδωσεις κατευθειαν...
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό fokion » 03 Ιούλ 2006, 12:19

"Αρα συνοψίζοντας, η βαλβίδα δουλευει σαν βαλβίδα (ανήγει (κάνει επαφή) στους 90ο και κλείνει (διακόπτει επαφή) στους 85ο. Στους 83ο ανήγει ο θερμοστάτης άρα δεν κυνδηνευώ να λειτουργεί το βεντιλατερ χωρίς πλήρη κυκλοφορία του νερού.
Πώς σου φένεται?"

Σωστα
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό lysis » 03 Ιούλ 2006, 12:28

Εκτός από εσένα δεν έχουν κάνει άλλοι την αλλαγή σε ηλεκτρικό?
Πάντος θα το κάνω και έγω σαν Case Study γιατί σκοπέυω να φτιάξω και αυτοματισμό με δεδωμένα από το ODBII ή με ξεχωριστούς σένσορες. Κυρίως fault signals όπως αν γυρίζει όντος το φαν, με τί ταχύτητα, ποιά είναι η θερμοκρασία των κυψελών σε σχέση με την ροή, θερμοκρασία εξόδου νερού από το ψυγείο, αν μου την δώσει θα βγάλω και τον θερμοστάτη και θα βάλω ηλεκτροβάνα με flow control για να βλέπω και την ποσότητα ροής νερού ίσως και την πίεση. :D
Είπαμε δουλειά δεν είχε ο διάολος...... :evil:
Dum Vivimus Vivamus
Άβαταρ μέλους
lysis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 43
Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 22:26
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fokion » 03 Ιούλ 2006, 12:52

aaaaaaaaaaa εσενα σε τρωει :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό fokion » 05 Ιούλ 2006, 08:39

H ΦΩΤΟ
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό lysis » 09 Ιούλ 2006, 21:10

Επέστρεψα απο τα Τρίκαλα και είμαι έτοιμος :lol: για την αλλαγή.
Fokion ευχαριστώ πολύ για την φοτο αλλά τι ειναι αυτό που βλέπω? Από ότι καταλαβαίνω κάποια πλαινή τάπα του μπλόκ της μηχανής δίπλα στον αισθητήρα θερμοκρασίας (στον θερμοστάτη απο επάνω ) έτσι? Είσαι σίγουρος ότι είναι το σωστό μέρος για να βάλω τον αισθητήρα? Θα δώ αυριο αν έχει σπείρωμα, τί τύπου και τί διαστάσεων, αν και άμα θυμάμε καλά πρέπει να είναι μικρό ενώ εγώ χρειάζομαι 9/4 της ίντζας σπείρωμα για το sender.

Η πλάκα είναι ότι έτσι και τεριάζει , ο μαμακας , :evil: :twisted: :evil: έκατσα και έκανα ιδιοκατασκευή το μεταλικό κομμάτι σύνδεσης του αισθητήρα :evil: :twisted: :evil: και κολούσα δύο ώρες με την ηλεκτροκόληση και το οξυγόνο . Πλακα θα έχει να παιδευτικα άδικα. Πάντος δοκιμάζοντας σε εργαστηριακές συνθήκες το set-up που θα κάνω κατέλιξα στα εξής (σε αλλαγή αυτών που έχεις εσύ από το κίτ.)
Α) Ρελέδες SPST 70Α
Β) Διακόπτης 4 θέσεων 20Α φωτιζόμενος
Γ) Γέφυρα εξομάλυνσης 50Α
Δ) Ασφάλειες (2) ηλεκτρονικές 25Α και 2Α φωτιζόμενες όταν 'πέσουν'.

Σύνολο κόστους (μαζί με τα λουριά) 85€
Θα βάλω αυριο φοτο από το sender.
Dum Vivimus Vivamus
Άβαταρ μέλους
lysis
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 43
Εγγραφή: 28 Φεβ 2006, 22:26
Τοποθεσία: Athens

Δημοσίευσηαπό fokion » 11 Ιούλ 2006, 08:02

Από ότι καταλαβαίνω κάποια πλαινή τάπα του μπλόκ της μηχανής δίπλα στον αισθητήρα θερμοκρασίας (στον θερμοστάτη απο επάνω ) έτσι?


ναι εκει ειναι

Είσαι σίγουρος ότι είναι το σωστό μέρος για να βάλω τον αισθητήρα?


για αισθητηρα θερμοκρασιας ειναι καλο μερος για το βαντιλατερ η πρωσωπικη μου αποψη ειναι οχι, αν και υπαρχει και η αποψη του ναι, αρκετα τεκμηριωμενη...

Γιατι τοσο μεγαλο διακοπτη? 20Α? τι σκευτεσαι???
Η γεφυρα εξομαλυνσης τι ειναι? αν ειναι γι αυτο που υποθετω, οταν αναβει το βαντιλατερ να μην ζηταει αποτομα ρευμα, με ενδιαφερει και εμενα!!!!!
Άβαταρ μέλους
fokion
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004, 12:14
Τοποθεσία: ΓΕΡΑΚΑΣ

Δημοσίευσηαπό captain » 11 Ιούλ 2006, 11:20

Δεν θα προσθέσω κάτι νέο σε ότι έκανε ήδη ο Φωκίωνας σε σχέση με το ηλεκτρικό βεντιλατέρ. Απλά μερικές παρατηρήσεις από τη δική μου μετατροπή που ολοκληρώθηκε το σκ που πέρασε:

Ο ανεμιστήρας που βρήκα είναι 12 ίντσες και είναι οριακός. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθεί πάρα πολύ για να κατεβάσει τη θερμοκρασία στους 82 που θεωρητικά ανοίγει πάλι η βαλβίδα. Ειδικά σε πολύ ζέστη πιστεύω ότι δεν θα σταματήσει να δουλεύει σε συνθήκες σταμάτα-ξεκίνα δηλαδή χωρίς βοήθεια από αέρα λόγω ταχύτητας.
Αρα, ο ανεμιστήρας πρέπει να είναι από 14 ίντσες και πάνω και ειδικά αν είναι 14 ιντσων πρέπει να είναι και ενισχυμένος (κωδικοί σε spal με δεύτερο συνθετικό AP71-51 etc www.spal-usa.com)

Πιστεύω επίσης ότι η βαλβίδα 82-87 για τις συνθήκες ελληνικού καλοκαιριού δεν είναι η σωστότερη. Μια 85-90 ή καλύτερα 87-92, θεωρητικά πάντα, θα κάνει καλύτερα τη δουλειά της αφού έτσι και αλλιώς ο θερμοστάτης ανοίγει πλήρως μετά τους 87-89 βαθμούς.

Εβαλα επίσης ένα λαμπάκι ενδεικτικό του πότε ενεργοποιείται ο ανεμιστήρας και σε συνδυασμό με ένα όργανο θερμοκρασίας της autogauge έχω μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης της θερμοκρασίας.

Το οργανάκι ήρθε με τον αισθητήρα του πακέτο και με μία βάση κολώνας για το σαλόνι του αυτκινήτου. Ο αισθητήρας εκτόπισε αυτόν που είχε ήδη το αυτοκίνητο για το δικό του όργανο θερμοκρασίας. Αυτός του αυτοκινήτου μπήκε σφηνωτός μια θέση πιο δίπλα αφού πρώτα βιδώθηκε σε έναν adaptor που περίσσεψε από τη συσκευασία του οργάνου θερμοκρασίας.

Το όργανο είναι σχετικά ακριβές αφού όντως όταν δείχνει λίγο πιο κάτω από 90 βαθμούς ανάβει ο ανεμιστήρας ενώ όταν δείχνει λίγο πάνω από 80 σβήνει. Αρα και η βαλβίδα 82-87 δουλεύει σχετικά καλά. Ενα τεστ που μπορεί να κάνει κανείς για να μετρήσει την ακρίβεια ενός οργάνου θερμοκρασίας είναι να βυθίσει τον αισθητήρα σε νερό και με ένα γκαζάκι να το ζεστάνει. Σε υψόμετρο 0 μέτρων το νερό βράζει ακριβώς στους 100 βαθμούς, άντε σε καμμιά Κηφισιά να βράζει στους 99.5. Αρα όταν το όργανο δείξει 100 θα πρέπει το νερό να βράζει. Αποκλίσεις 2-3 βαθμών δεν παίζουν ρόλο, το θέμα είναι να μην βράζει το νερό όταν το όργανο δείχνει 80 βαθμούς.

Τώρα σε ότι αφορά τον περιβόητο δείκτη θερμοκρασίας του ΚΙΑ, διαβάστε τις μετρήσεις : Οταν δείξει στη μέση για πρώτη φορά τότε η θερμοκρασία του νερού είναι κοντά στους 80 βαθμούς. Στην ίδια θέση θα μείνει μέχρι η θερμοκρασία να φτάσει τους 100 βαθμούς και θα αρχίσει να παίρνει την ανηφόρα από τους 110 και πάνω. Αν υπάρχει η κλασσική πτώση τάσης από φώτα, A/C κλπ, τότε την ανηφόρα -πάνω δηλαδή από τη μέση- την αρχίζει στους 100 βαθμούς.

Τέλος σε ότι αφορά τα υλικά, όντως μαζεύονται δύσκολα. Ανεμιστήρας, βαλβίδα, βάση για τη βαλβίδα είναι τα πιο δύσκολα με τα υπόλοιπα να βρίσκονται σχετικά εύκολα στα ηλεκτρικά αυτοκινήτων. Εγώ π.χ δεν μπορούσα να βρω εύκαμπτο σωλήνα μαύρο για την προστασία των καλωδίων από τη ζέστη και πήρα άσπρο για a/c με το αισθητικό αποτέλεσμα να μην είναι το καλύτερο δυνατό...

Ελπίζω να μην σας κούρασα...
Άβαταρ μέλους
captain
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 5
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2006, 11:13
Τοποθεσία: Βυρωνας, Αθηνα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Kia & Hyundai

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 24 επισκέπτες