Σελίδα 1 από 2

Οδήγηση Sorento

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Αύγ 2006, 22:09
από karkavito
Γεια σας! Εδω και είκοσι περίπου μέρες είμαι κάτοχος ενος ΚΙΑ Sorento ΕΧ 2.5 CDRi.Είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος απο το αυτοκίνητο μέχρι τώρα, αν και σίγουρα έχω ακόμα πάρα πολλά να ανακαλύψω. Η μέχρι τώρα εμπειρία μου με 4Χ4 ήταν οδήγηση σε χώμα με Jimny, με Vitara και ISUZU D-MAX.Να διευκρινίσω επίσης, ότι το Sorento μου είναι χωρίς TOD. Και τώρα το ερώτημα: Σε βρεγμένη και ολισθηρή άσφαλτο είναι σωστή η εμπλοκή της τετρακίνησης (4Η) ή αυτό καταπονεί το μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και πρέπει να κινούμε με πίσω κίνηση?
Επίσης έχω διαβάσει ότι με κοντά και αρκετό στρίψιμο του τιμονιού πάλι υπάρχει καταπόνηση.Σε χώμα με φουρκέτες όπου απαιτείται η χρήση του 4L υπάρχει πρόβλημα καταπόνησης?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 03 Αύγ 2006, 22:58
από panayiotis
Καλοριζικο το οχημα,αφου ειναι και με κλασσικη τετρακινηση,ακομα καλυτερα.
Τωρα σε βρεγμενη ασφαλτο πιστευω οτι εχεις καταπονηση,σε χωμα ομως δεν εχεις προβλημα.
Αφου εχεις οδηγησει και αλλα τετρακινητα θα εχεις παρατηρησει οτι σε χωμα ακομα και σε φουρκετες την διαφορα στρεψης των δυο τροχων την παιρνει το χωμα σαν σπινιαρισμα.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Αύγ 2006, 15:17
από karkavito
ναι ετσι όπως τα λες είναι.Στο χώμα δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά σε βρεγμένη άσφαλτο υποψιάζομαι πως το Sorento με τα λάστιχα μαμα και μόνο την πίσω κίνηση πρέπει να θέλει πολύ προσεκτική οδήγηση.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 04 Αύγ 2006, 15:38
από panayiotis
σε βρεγμένη άσφαλτο υποψιάζομαι πως το Sorento με τα λάστιχα μαμα και μόνο την πίσω κίνηση πρέπει να θέλει πολύ προσεκτική οδήγηση

Στην συγκεκριμενη περιπτωση υπερτερει αρκετα το Sorento TOD,αλλα πιστευω οτι για να φτασεις σε τετοιο σημειο πρεπει να κανεις πραγματα ανεπιτρεπτα για το τυπο του οχηματος,αλλωστε μην ξεχναμε οτι πηραμε 4χ4 και οχι GTI.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Αύγ 2006, 08:38
από fokion
panayiotis έγραψε:...............να κανεις πραγματα ανεπιτρεπτα για το τυπο του οχηματος,αλλωστε μην ξεχναμε οτι πηραμε 4χ4 και οχι GTI.


Μαγικη φραση............... και για αυτο που συζητιεται και για πολλά αλλα.........

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Αύγ 2006, 11:13
από giorgio
Καλορίζικο και καλούς δρόμους, μήν το λυπάσε πάει παντού!!!!!!!!!!!!!!Οσο για την οδήγηση σε βρεγμένο δρόμο συμφωνώ με τους προηγούμενος.Οταν οδηγείς μέσα σε λογικά όρια δεν υπάρχει πρόλημα.Εχω αναίβει Παρνασσό με ψιλόβροχο και δομοκό από φάρσαλα για λαμία με 4H και με 100 - 120 χιλ/ώρα και το αυτοκίνητο πήγαινε σαν τρένο χωρίς κανένα πρόβλημα

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 08 Αύγ 2006, 15:31
από karkavito
Ευχαριστώ giorgio! Απλά για να τα βάλω σε μια τάξη στο μυαλό μου θέλω μια διευρίνηση: Οι δρόμοι που αναφέρεις είναι ασφαλτος αν δεν κανω λάθος ετσι δεν είναι? Οπότε να επαναλάβω το ερώτημα: σε βρεγμένη ασφαλτο (ψιλόβροχο κλπ) υπάρχει πρόβλημα καταπόνησης με τη χρήση του 4L ή ενδυκνειται η χρήση του? Sorry αν γίνομαι κουραστικός αλλά έχω λίγο μπερδευτεί με όσα εχω ακούσει και διαβάσει και αναζητάω μια ξεκάθαρη άποψη.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 10:47
από giorgio
Oι δρόμοι ειναι ασφαλτος και δεν υπάρχει πρόβλημα με χρήση 4H ομως με χρήση 4L (αργό) υπάρχει πρόβλημα.Αλλωστε με αργό δεν μπορείς να κινήσε με μεγάλες ταχύτητες, το χρησιμοποιείς μόνο σε δύσκολες καταστάσεις η ελξη μεγάλων φορτίων σε ευθεία πορεία

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 11:04
από mprizolas
Στα οχήματα που έχουν transfer case ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ αυστηρώς και δια ροπάλου να κάνεις χρήση της τετρακίνησης σε μη ολισθαίνουσες επιφάνειες , π.χ.: στεγνή άσφαλτος . Το αμάξι που έχεις από όσα έχω δει , κάνει χρήση του συγκεκριμένου τύπου τετρακίνησης . Αν για κάποιο λόγο δεν σε καλύπτει θα ήταν καλύτερο να πάρεις ένα άλλο αμάξι με μόνιμη τετρακίνηση ή ένα με αυτόματη . Αλλιώς θα πληρώνεις σε ζημιές . :roll:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 12:38
από karkavito
Αγαπητέ mprizola με καλύπτει μια χαρά το Sorento και ίσως πολύ περισσότερο από ότι φαντάζομαι. Να το αλλάξω δεν νομίζω, γιατί μόλις τώρα το πήρα και είναι συνειδητή επιλογή η αγορά του. Δεν έχω την όρεξη να πληρώνω ζημιές σε καμία περίπτωση, γι' αυτό και απευθύνομαι σε εσάς, τους πιο παλιούς και πιο έμπειρους να λύσω κάποιες απορίες μου. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, νομίζω πλέον πως είναι πιο σαφή τα πράγματα, γιατί ψάχνοντας το manual ομολογώ πως είχα λίγο μπερδευτεί.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 13:06
από fokion
Να ρωτησω κατι που δεν εχω καταλαβει.... τα TOD μπορουν να πανε και 4κινητα στην ασφαλτο καθοτι εχουν ενδιαμεσα συνεκτικο συμπλεκτη???
Εχω καταλαβει καλα???

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 09 Αύγ 2006, 14:14
από mprizolas

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 11 Αύγ 2006, 07:45
από aenaon02
fokion : Τα TOD πανε μονιμα με πισω κινηση ( στην περιπτωση του sorento ) και αυτοματα εμπλεκουν την τετρακινηση ( εως 50:50 ) οταν καταλαβαινουν οτι χανεις προσφυση και εχουν μονο το αυτοματο TOD και τα αργα ( Α-4L ). Ο τροπος για να πηγαινεις με 50:50 και υψηλες ταχυτητες γινεται μονο με το κιτακι του Παναγιωτη που εχει ο Κυριακος και εγω, στο οποιο κιτακι με ηλ/κη ταση μενει μονιμα εμπλεγμενος ο συνεκτικος συμπλεκτης.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Αύγ 2006, 12:27
από donald
Σε ποιά ταχύτητα γίνεται απεμπλοκή του TOD:

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 16 Αύγ 2006, 20:39
από panayiotis
donald έγραψε:Σε ποιά ταχύτητα γίνεται απεμπλοκή του TOD:

Οι Ισπανοι και Γαλλοι μετρησανε οτιι οταν κινειται κατω απο 6 χμ/ωρα το αυτοκινητο παει μονο πισωκινητα.
Βεβαια δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα γιατι τα παντα εξαρτωνται και απο τον τροπο που πατησω το γκαζι.
Και γενικα η ρουτινα με την οποια ειναι προγραμματισμενος ο εγκεφαλος του TOD ειναι πολυ περιπλοκη και πολυ καλη για χρηση σε ασφαλτινα ολισθηρα οδοστρωματα.(Για παραδειγμα αν πηγαινεις λεει με 140 και κανεις φρεναρισμα πανικου τοτε δινει κατανομη 40-60 και ετσι γονατιζει καλυτερα το αμαξι.Παντως ορεξη να εχεις να κανεις δοκιμες,εγω καποια στιγμη θα τα μετρησω αυτα με το Hi-scan Pro της Hyundai,αρκει να τους πετυχω σε αναδουλεια,το φθινοπωρο λεω).
Οχι ομως για εκτος δρομου οπου θελω μονιμα 50-50 κατανομη ροπης,και δεν το εχω απο τη μανα του.