Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΜΠΡΑΒΟ Η ΚΙΑ !!! ΛΕΣ ???

Δημοσίευσηαπό donald » 26 Σεπ 2006, 07:59

Δεν ξέρω πόσα υπάρχουν για να σου πω το ποιό. Αυτό που ξέρω είναι ότι σε κανονική πίσω κίνηση αν υπάρξει πρόβλημα πρόσφυσης εμπλέκεται ο αυτοματισμός και το αμάξι γίνεται τερτακίνητο με αποτέλεσμα να το επαναφέρει στην σωστή πορεία στον δρόμο.Όταν είμαι στη λάσπη βάζω την τερτακίνηση με το κουμπί(αριστερά από την κολόνα του τιμονιού) και το Drive στις ταχύτητες και πάω.
Άβαταρ μέλους
donald
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 26 Μάιος 2006, 13:05
Τοποθεσία: Πολίχνη Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 26 Σεπ 2006, 15:19

donald έγραψε:Δεν ξέρω πόσα υπάρχουν για να σου πω το ποιό. Αυτό που ξέρω είναι ότι σε κανονική πίσω κίνηση αν υπάρξει πρόβλημα πρόσφυσης εμπλέκεται ο αυτοματισμός και το αμάξι γίνεται τερτακίνητο με αποτέλεσμα να το επαναφέρει στην σωστή πορεία στον δρόμο.Όταν είμαι στη λάσπη βάζω την τερτακίνηση με το κουμπί(αριστερά από την κολόνα του τιμονιού) και το Drive στις ταχύτητες και πάω.

Με λιγα λογια δηλαδη εχεις την αυτοματη τετρακινηση TOD που δινει ροπη σε μπροστα και πισω αξονα αυτοματα(αναλογα με το τι θα αποφασισει ο εγκεφαλος ).Ο περιστροφικος διακοπτης στο πλαι ειναι για να μπει ο υποπολλαπλασιασμος των σχεσεων που βοηθαει στο να εχουμε μεγαλυτερη ροπη απο πιο χαμηλες στροφες και να πηγαινει πιο αργα το αμαξι (δεν νιωθεις οταν γυρνας το διακοπτη να γονατιζει και να μουγκριζει?).Απλα το αμαξι σου ειναι και αυτοματο (χωρις συμπλεκτη).
Διαβασε τις δημοσιευσεις στο σαιτ σχετικα με το TOD και θα καταλαβεις πολλα πραγματα.
Αληθεια εχεις το βενζινοκινητο?
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 26 Σεπ 2006, 19:26

Εγω παντως μπερδευτηκα... Αν εχεις TOD, τοτε δεν υπαρχει το "σε κανονική πίσω κίνηση" που ειπες Donald, το αυτοκινητο σου δεν παει ποτε ΜΟΝΟ πισωκουνα. Απλα παει ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ πισωκουνα, αναλογα με το τι "αισθανεται". Αν το κουμπακι διπλα στο τιμονι εχει 3 επιλογες (ητοι 2H - 4H - 4L), τοτε δεν εχεις TOD, αν απο την αλλη εχει 2 επιλογες (4H - 4L), τοτε ναι, εχεις TOD.

Δεν ειναι καθολου απιθανο να εχεις το απλο συστημα (ανευ TOD). Αυτο το λεω γιατι επισης δεν θεωρω καθολου απιθανο να αφηνεις αντανακλαστικα το γκαζι οταν "υπαρχει προβλημα προσφυσης" οπως λες, με αποτελεσμα το αυτοκινητο να διορθωνει μονο του την πορεια. Τουλαχιστον ετσι γινεται στο δικο μου, που ειναι μη-TOD. Μερικες φορες που πηγα να το παιξω Vatannen, εδωσα μεν θεαμα στους παρευρισκομενους, αλλα υπερστροφη ισχυος και λοιπα κολπα δεν καταφερα να κανω! Μονο αφηνοντας το γκαζι (οχι αποτομα!) διορθωνει. Θεωρητικα παντα, αν εχεις TOD θα πρεπει να διορθωσει το αυτοκινητο εμπλεκοντας τον μπροστινο αξονα, χωρις εσυ να μεταβαλλεις την πιεση στο γκαζι γιατι σκιαχτηκες που "σου εφυγε ο κωλος".
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Δημοσίευσηαπό georgeC5 » 27 Σεπ 2006, 07:09

:-k .. Μήπως τελικά είναι καλύτερα χωρίς TOD ?? εάν ναι το 2H τι σημαίνει ?? μόνο μα μόνο πισοκούνα ??
Άβαταρ μέλους
georgeC5
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 85
Εγγραφή: 29 Αύγ 2006, 13:41
Τοποθεσία: Vironas

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 27 Σεπ 2006, 08:59

Το 2Η σημαινει μονο κινηση στον πισω αξονα με το κανονικο κιβωτιο (οχι κοντες σχεσεις δλδ). Δεν θα το ελεγα οτι ειναι καλυτερο, αυτα ειναι σχετικα. Το μη-TOD απαιτει αυξημενη προσοχη απο τον οδηγο σε περιπτωσεις χαμηλης προσφυσης, ουσιαστικα δλδ στη βρεγμενη (ή κακη τελος παντων) ασφαλτο, γιατι στα αλλα εδαφη εμπλεκεις την τετρακινηση και ξεμπερδευεις.

Στην ασφαλτο ομως το προβλημα της υπερστροφης εντεινεται και απο το πισω διαφορικο περιορισμενης ολισθησης. Τι εννοω: μπαινεις σε μια στροφη με πολλα και αρχιζει να "φευγει" με τον πωπο. Τι ωραια τι καλα λες εσυ, χαμογελας λιγο, στριβεις λιγο αναποδο τιμονακι και πας με το πλάι, συνεχιζοντας να χαμογελας. Ξαφνικα, εκει που δεν το περιμενεις, το LSD φτανει στο οριο εμπλοκης και δινει καμποση ροπη στον εσωτερικο τροχο που δεν την χρειαζεται. Εχοντας ακομα στριμμενο το τιμονι αναποδα νοιωθεις ενα κλωτσημα στο πισω μερος, τα συκωτια σου να κινουνται βιαια και την τριχα σου να σηκωνεται, καθως το αυτοκινητο αλλαζει αποτομα τροχια και εκει που εβλεπες το εσωτερικο της στροφης βλεπεις το εξωτερικο! Αντανακλαστικα αλλαζεις το τιμονι, κανοντας παλι αναποδο και το αυτοκινητο ανταποκρινεται ακομα μια φορα βιαια στην θεληση σου, αλλαζοντας ακομα μια φορα την τροχια του. Αν συνεχισεις ετσι, το αυτοκινητο σε ακολουθει συνεχιζοντας να κανει βιαια "ψαλιδια". Δινεις θεαμα σε οποιον σε βλεπει, μπορει ομως να βρεξεις το εσωρουχο σου ανετα. Αν κινησαι σε αεροδρομιο εχει και την πλακα του, αν εισαι ομως σε δρομο την εκατσες. Η μονη λυση ειναι να αφησεις μαλακά το γκαζι, κανοντας ελαφρυ αναποδο τιμονι και το πλαισιο ειναι ετσι φτιαγμενο να διορθωνει μαλακά το λαθος σου.

Στο TOD τωρα, ολα αυτα δεν ισχυουν, εκτος ισως αν το παρατραβηξεις. Μολις καταλαβει οτι το πισω μερος θελει να παει πιο γρηγορα απο το εμπρος, δινει ροπη στον μπροστινο αξονα και το αυτοκινητο παει ομορφα και ωραια και λιγο με τα τεσσερα, με αποτελεσμα βεβαιως να μην τρομαζεις. Συμπερασματικα, το TOD ειναι καλυτερο σε ολες τις περιπτωσεις, εκτος απο αυτην που θες να ειναι κλειδωμενο 50-50 (χοντρες λασπες, βαθυ χιονι, γλιστερη κατηφορα). Εκει σε σωζει ο Παναγιωτης, μεχρι νεωτερας απο την ΚΙΑ βεβαιως :)
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Δημοσίευσηαπό donald » 27 Σεπ 2006, 13:27

panayiotis έγραψε: Με λιγα λογια δηλαδη εχεις την αυτοματη τετρακινηση TOD που δινει ροπη σε μπροστα και πισω αξονα αυτοματα(αναλογα με το τι θα αποφασισει ο εγκεφαλος ).Ο περιστροφικος διακοπτης στο πλαι ειναι για να μπει ο υποπολλαπλασιασμος των σχεσεων που βοηθαει στο να εχουμε μεγαλυτερη ροπη απο πιο χαμηλες στροφες και να πηγαινει πιο αργα το αμαξι (δεν νιωθεις οταν γυρνας το διακοπτη να γονατιζει και να μουγκριζει?).Απλα το αμαξι σου ειναι και αυτοματο (χωρις συμπλεκτη).
Διαβασε τις δημοσιευσεις στο σαιτ σχετικα με το TOD και θα καταλαβεις πολλα πραγματα.
Αληθεια εχεις το βενζινοκινητο?


Ναι, γιατί η απορία :?:
Τέλος πάντων, για να γυρίσω τον διακόπτη πρέπει να είναι σταματημένο το αμάξι με Ν και τότε γυρίζω τον διακόπτη για να μπει η τετρακίνηση (με ένδειξη στο καντράν).Όταν γυρίζω τον διακόπτη ακούγεται ένα γδουπ από το κάτω του αμαξιού που είναι η ηχητική ένδειξη ότι τίθεται η τετρακίνηση. Αυτά τα ολίγα για τον Ντοναλντάκο(Sorento).
To σχετικό σάιτ το διάβασα αλλά μπερδεύτικα.Πειράζει :?: :?:
Άβαταρ μέλους
donald
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 26 Μάιος 2006, 13:05
Τοποθεσία: Πολίχνη Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 27 Σεπ 2006, 15:00

Ναι, γιατί η απορία
Τέλος πάντων, για να γυρίσω τον διακόπτη πρέπει να είναι σταματημένο το αμάξι με Ν και τότε γυρίζω τον διακόπτη για να μπει η τετρακίνηση (με ένδειξη στο καντράν).Όταν γυρίζω τον διακόπτη ακούγεται ένα γδουπ από το κάτω του αμαξιού που είναι η ηχητική ένδειξη ότι τίθεται η τετρακίνηση. Αυτά τα ολίγα για τον Ντοναλντάκο(Sorento).
To σχετικό σάιτ το διάβασα αλλά μπερδεύτικα.Πειράζει

Απορια γιατι εχουνε κυκλοφορησει λιγα πετρελαια αυτοματα και ελεγα μηπως ειχες πετρελαιοκινητο.Ειναι με σειριακο κιβωτιο?
Τωρα για το αν μπερδεευτηκες η οχι,δεν νομιζω να πειραζει,να ξερεις οτι το ΤΟD ειναι τελειο για την ασφαλτο,για το χωμα για καποιον που δεν εχει εντρυφησει στην λειτουργια των διαφορικων θα του κανει τη δουλεια πολυ καλα .
Μονο κανε μου μια χαρη ,αν τυχον βρεις αλλο Sorento με περιστροφικο κουμπι που εχει και θεσεις 2Η,4Η κανε ενα πειραμα.Βαλτα και τα 2 σε μια πολυ αποτομη κατηφορα χωματινη και θα δεις τη διαφορα.Το δικο σου στην οπισθεν θα σπινιαρει πολυ ,το αλλο θα ανεβει....ετσι απλα.
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

Δημοσίευσηαπό donald » 28 Σεπ 2006, 09:03

Ναι είναι και σειριακό 5τάχυτο.
Δεν έχουμε κανένα γνωστό αμάξι για τέτοια πειράματα. Άμα κατεβούμε στα μέρη σου θα ρθούμε να πειραματιστούμε με τον ειδικό. Για το εγγύς μέλλον λέμε να φτάσουμε μέχρι Εύβοια. :wave:
Άβαταρ μέλους
donald
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 26 Μάιος 2006, 13:05
Τοποθεσία: Πολίχνη Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό panayiotis » 28 Σεπ 2006, 16:15

donald έγραψε:Ναι είναι και σειριακό 5τάχυτο.
Δεν έχουμε κανένα γνωστό αμάξι για τέτοια πειράματα. Άμα κατεβούμε στα μέρη σου θα ρθούμε να πειραματιστούμε με τον ειδικό. Για το εγγύς μέλλον λέμε να φτάσουμε μέχρι Εύβοια. :wave:

Εγω παντως σας περιμενω οποτε θελησετε... :P
Αυτα που λεει ο vayero δεν τα εχω κανει ακομα,για να τα περιγραφει ομως τοσο παραστατικα σιγουρα αυτος τα εχει κανει
73 DE SW3JBY
KIA SORENTO 2.5 CRDI -Ενα TOD Sorento που συνδιαζει την αυτοματη τετρακινηση της Borg-Warner με το μηχανικο κλειδωμα του κεντρικου συμπλεκτη.
Άβαταρ μέλους
panayiotis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 458
Εγγραφή: 30 Σεπ 2004, 20:55
Τοποθεσία: Καλαματα

Δημοσίευσηαπό vayero4_4 » 28 Σεπ 2006, 20:29

Δυο φορες μεχρι τωρα, μια φορα εσκεμμενα και μια χωρις να το θελω. Εκτοτε μολις αρχισει και φευγει αφηνω το γκαζακι μου, κραταω το τιμονι σταθερο και ελαχιστα αναποδο και παω ησυχος στο δρομο μου. Ειναι πολυ δυσκολο να ελεγξεις το αμαξι με το γκαζι και το τιμονι (= υπερστροφη ισχυος) σε τετοια περιπτωση, πρεπει να εισαι πολυ μαστορας. Ειναι και θεοβαρο το ατιμο.

Ενας ακομα λογος για την υπαρξη του TOD και των αλλων συστηματων αυτοματης τετρακινησης.
Kia Sorento 2.5 CRDi - BFG M/T 245/75R16 :l33t:
Άβαταρ μέλους
vayero4_4
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 309
Εγγραφή: 14 Οκτ 2004, 18:56
Τοποθεσία: Ιωάννινα

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Kia & Hyundai

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 23 επισκέπτες