από EAGLE2 » 16 Μάιος 2007, 13:24
Πολυ ωραια ερωτηση!!
Λοιπον αν θες την προσωπικη μου αποψη, το καλυτερο για οff-road οχημα αν εξετασουμε το μοτερ οπως το θετεις ειναι αυτο που βγαζει την περισσοτερη ροπη στις πιο χαμηλες στροφες!!
Για να συμβει αυτο χρειαζεσαι 3 πραγματα , το πρωτο ειναι ο κυβισμος ,οσο μεγαλυτερος ειναι τοσο περισσοτερη ροπη εχουμε ,τελεια και παυλα!!! Το δευτερο ειναι η ιπποδυναμη και ο αριθμος των ιππων σε ενα ορισμενο φασμα στροφων!!! Οσο περισσοτερα αλογα βγαινουν χαμηλα τοσο περισσοτερη ροπη και χαμηλα!!! Π.χ τα 174 του nissan πριν το τσιπ εβγαιναν στις 4000στροφες ενω τωρα με το κιτ τα 200 βγαινουν στις 3500 ,αυτο συνεπαγεται μεγαλη αυξηση της ροπης στη μεγιστη τιμη της αλλα και πολυ καλυτερο τραβηγμα κατω απο 1800 ,- εκει που για να λεμε την αληθεια το navara υστερουσε, αυτο επετευχθει με καινουρια χαρτογραφηση του εγκεφαλου και με ελαφρα τροποποιηση του ψεκασμου καυσιμου στον κινητηρα!!
Το τριτο ειναι τα "περιφερειακα" δηλαδη turbo kai intercooler , οσο καλυτερα και αποδοτικοτερα τοσο επηρεαζεται και η ροπη καθως και η καμπυλη ροπης , με λιγα λογια το turbo kai to intercooler φτιαχτηκαν για να εξοικονομησεις καυσιμο παραγοντας ροπη και αποδοση ενος κινητηρα μεγαλυτερου κυβισμου και ιππων!!! Το navara μπορει να εχει μολις "200 ψωροαλογα " ομως εχει περισσοτερο τραβηγμα απο ενα μοτερ με 350 πολυδιαφημισμενα βενζινοκινητα αλογα!!!
Τωρα για το patrol ,το σιγουρο ειναι οτι ειναι ικανοτερο απο to navara εκτος δρομου,ομως καθαρα λογω γεωμετριας και οχι ροπης κινητηρα, αν ειχε το μοτερ του navara θα κινοταν πολυ καλυτερα εκτος δρομου , και αντιστροφα αν το navara ειχε την καταπληκτικη γεωμετρια του patrol θα ηταν ασταματητο εκτος δρομου, και ξερεις γιατι?? Γιατι τα μοτερ 2,5 και 3,0 λιτρα ειναι πολυ κοντα σε κυβισμο που σημαινει οτι τη διαφορα θα την κανουν τα αλογα και τα περιφερειακα οπου το navara εργοστασιακα προηγηται!! Πρωσοπικα πιστευω οτι το patrol θα αλλαξει μοτερ με περισσοτερα αλογα αλλα θα κρατησει τον τριλιτρο χαρακτηρα του, πολυ πιθανον να μοιραστει και τον ιδιο τριλιτρο κινητηρα που θα φορεσει το navara to 2008!! Ελπιζω να διαφωτισα και οχι να μπερδεψα!!! Ολα ειναι θεμα marketing....... δυστηχως!!! Εδω η toyota η ελεγε για χαριν του marketing οτι τα 100 αλογα της ειναι υπεραρκετα για εππαγγελματιες και σε ενα εξαμηνο το πεταξε 70 αλογα επανω!!!! χαχαχαχαχα!!!