Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Νεο X-TRAIL

Δημοσίευσηαπό gargar » 25 Ιουν 2008, 12:24

Αν και δεν το εχω δοκιμάσει στην L με τον διακόπτη 4κίνησης στο lock θεωρώ οτι ισχύει αυτό που λέει ο ahnold αν το συνδιάσουμε με την απάντηση που έδωσε σε εμένα η nissan. Δοκίμασα σήμερα μόνο για λίγα μέτρα την επιλογή L με τον διακόπτη 4κίνησης στο 2wd και δεν είδα καμία διαφορά με την επιλογή D. Άρα το σύστημα αυτό πρέπει να δουλεύει μόνο με τον διακόπτη 4κίνησης στο lock ή/και όταν το απαιτούν οι συνθήκες (έλλειψη πρόσφυσης κτλ.). Προφανώς λοιπόν με την επιλογή L ο εγκέφαλος αφήνει τις στροφές να πάνε στον κόφτη και μετά αλλάζει ταχύτητα. Αλλά λογικά αυτό πρέπει να γίνεται άπειρες φορές για να μπορεί να προσομειάζει τη λειτουργία υποπολλαπλασιασμού σχέσεων. Απο την άλλη, τι θα γίνει όταν στο σειριακό CVT οι στροφές φτάσουν στα κόκκινα? Δεν θα πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα? Αυτό το χρονικό διάστημα της αλλαγής δεν δημιουργεί ενα μικρό κενό στη ροπή? Αφού δεν υπάρχει συμπλέκτης στο σειριακό CVT πως θα πατινάρεις, βάζοντας δευτέρα, για να ελέγξεις τη ροπή που μεταδίδεται στους τροχούς? Δεν ξέρω αν είναι λογική η σκέψη μου αλλά πιστεύω οτι γι αυτό τα κλασσικά 4χ4 έχουν συνήθως αυτόματο κιβώτιο και υποπολλαπλασιάζουν όλες τις σχέσεις (ή τουλάχιστον τις 2-3 πρώτες που έχει και νόημα να γίνει αυτό).
Επίσης θα ήθελα να μου διευκρινήσει κάποιος τι εννοεί η nissan όταν λέει:
Ahnold έγραψε: Τα διαφορικά και το βοηθητικό σασμάν και στις δύο περιπτώσεις είναι ακριβώς τα ίδια όσον αφορά τη σχέση μετάδοσης.
"

Ποιό είναι το βοηθητικό σασμάν?
Άβαταρ μέλους
gargar
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 01 Απρ 2008, 13:25

Δημοσίευσηαπό TakisK » 25 Ιουν 2008, 13:06

Τα περισσότερα αυτόματα και ιδίως τα σειριακά είτε είναι cvt είτε όχι διαθέτουν συστήματα που τα προστατεύουν από χονδροειδή λάθη στον χειρισμό τους. πχ στο honda jazz cvt το κιβώτιο στην χειροκίνητη (σειριακή) λειτουργία του αρνείται να ανεβάσει ή κυρίως να κατεβάσει παρά το πάτημα στο μπουτόν του τιμονιού άν οι στροφές που θα προκύψουν στον κινητήρα μετά την αλλαγή θα προκαλέσουν πιθανή βλάβη ή βγαίνουν εκτός ενδεδειγμένης λειτουργίας. Σε κίνηση σε ανοιχτό δρόμο με 120 στο χειροκίνητο με 7η και 2500 περίπου στροφές αρνήθηκε να κατεβάσει 4 ταχύτητες (4 πατήματα στο μπουτόν -) αλλά κατέβασε μόνο τις δύο ανεβάζοντας τις στροφές στις 5500 περίπου! Αν το έκανε προφανώς κάτι θα έσπαγε! Μόλις κόψαμε αρκετά κάτω απ΄τα 100 κατέβαζε μιά χαρά!
Αρα σε καμμιά περίπτωση ο υπολογιστής δεν το αφήνει να πάει στα κόκκινα. Οπότε πρέπει να συζητούμε πάντα για λειτουργία εντός επιτρεπτών ορίων που δεν ενεργοποιούνται οι προστασίες.
Στα cvt ο χρόνος αλλαγής είναι Ο (μηδέν). Οι σχέσεις κυριολεκτικώς "ρέουν" αδιάκοπα. Στην σειριακή λειτουργία μόνον, από προκαθορισμένη σχέση στην επόμενη αντιλαμβάνεσαι κάτι σαν σκαλοπατάκι στην απόδοση όμως η ροή της ροπής είναι αδιάκοπη, δεν αποσυμπλέκει ποτέ, απλά η μετάβαση είναι πάλι "ρευστή" μόνο που γίνεται ταχύτατα και το αντιλαμβανόμαστε σαν κλασσική αλλαγή σχέσης.
Βοηθητικό σασμάν;;;; Χρειαζόμαστε επειγόντως σεμινάριο.
Άβαταρ μέλους
TakisK
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 17 Ιουν 2008, 21:28

Δημοσίευσηαπό gargar » 25 Ιουν 2008, 13:50

Κάπου σε έχασα takisk. Δηλαδή η πρώτη του σειριακού cvt είναι ίδια με την επιλογή L. Με την αλλαγή απο πρώτη σε δευτέρα ή το αντίστροφο τι γίνεται?
Οσο για το βοηθητικό σασμάν, αν δεν το καταλαβαίνεις εσυ τότε εγω δεν εχω καμία ελπίδα!!!:)
Μήπως εννοούν την κατ'επιλογή 4κίνηση?
Άβαταρ μέλους
gargar
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 01 Απρ 2008, 13:25

Δημοσίευσηαπό Ahnold » 25 Ιουν 2008, 16:41

Νομίζω ότι το "βοηθητικό κιβώτιο" είναι το Transfer Case, το οποίο ενίοτε μπορεί να λειτουργήσει και ως μειωτήρας. Βρήκα και ένα σχετικό topic.
Άβαταρ μέλους
Ahnold
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 05 Σεπ 2005, 12:04

Δημοσίευσηαπό TakisK » 25 Ιουν 2008, 17:13

Σωστά Ahnold μόνο που δεν μεταφράζεται σε βοηθητικό κιβώτιο. Αυτό εννοούν; Βέβαια το xtrail δεν έχει μειωτήρα. Άν είχε θα το διατυμπάνιζαν εν χορδαίς και οργάνοις...
Απλά μοιράζει την κίνηση μπροστά και πίσω και κλειδώνει.
Άβαταρ μέλους
TakisK
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 17 Ιουν 2008, 21:28

Δημοσίευσηαπό TakisK » 25 Ιουν 2008, 18:19

Φίλε gargar συγγνώμη αν δεν τα καταφέρνω να γίνω σαφέστερος. Έχε υπ΄ όψιν ότι ένα κιβώτιο CVT και ένα ίδιο με σειριακή λειτουργία είναι ακριβώς ίδια (μα ακριβώς) μόνο που το δεύτερο έχει μία δυνατότητα λειτουργίας παραπάνω με την οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ηλεκτρικά οι τροχαλίες του να λειτουργήσουν σε 5 ή 6 ή 7 (ανάλογα τι θέλει ο κατασκευαστής) προκαθορισμένες σχέσεις από τις άπειρες και η μετακίνηση από τη μία στην άλλη γίνεται σειριακά (δεν μπορούμε να παραλείψουμε κάποια) και γίνεται σχεδόν άμεσα. Αυτό επιτυγχάνεται από την αλλαγή διαμέτρου των δύο τροχαλιών (η μία μικραίνει και η άλλη μεγαλώνει). Η θέση L είναι ουσιαστικά η επονομαζόμενη "πρώτη" στάση στην σειριακή λειτουγία (εκεί που η μία τροχαλία έχει την ελάχιστη διάμετρο και η άλλη την μέγιστη). Αν επιλέξουμε την θέση D (καλύπτει όλο το φάσμα λειτουργίας) οι τροχαλίες αλλάζουν διάμετρο όχι ακαριαία αλλά πιό γλυκά και αδιάκοπα όπως διαλέγει ο υπολογιστής.
Επίσης απ΄ ότι έχω δεί ως τώρα μάλλον κανένα αυτόματο σειριακό (CVT ή όχι) δεν διαθέτει επιλογή L (τι να την κάνει). Μπορεί όμως όλοι οι τύποι να διαθέτουν επιλογή S (κρατάνε το μοτέρ σε ψηλότερες στροφές πρίν τις αλλαγές)
Σε αυτά τα σάιτ θα βρείτε κινούμενο γράφημα που είναι κάπως κατατοπιστικό. Επίσης το φιλμάκι με το καρτ δέσ΄το μέχρι τέλους.
http://www.jatco.co.jp/ENGLISH/PRODUCTS/s_cvt.html
http://www.karting1.co.uk/continuously- ... s-test.htm
http://auto.howstuffworks.com/cvt2.htm
Άβαταρ μέλους
TakisK
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 17 Ιουν 2008, 21:28

Δημοσίευσηαπό gargar » 25 Ιουν 2008, 21:08

Δεν φταίς εσυ αν δεν καταλαβαίνω. Απλώς στα τεχνικά είμαι σκράπας.

Την λειτουργία του cvt την εχω καταλάβει (νομίζω) διαβάζοντας κάποια site. Το θέμα μου είναι αν δε χρειάζεται η επιλογή L τότε γιατί την έβαλε η nissan? Επίσης, γα να το καταλάβω καλά, η επιλογή L είναι η πρώτη ταχύτητα που απλώς αφήνει τις στροφές να ανέβουν ψηλά αντί να κάνει την αλλαγή νωρίτερα? Αν όμως αυτό ισχύει τότε τι εννοεί η nissan όταν λέει οτι σε αυτή την επιλογή κρατιέται πάντα η πιο κοντή σχέση? αφού δεν υπάρχει άλλη σύμφωνα με το σκεπτικό σου.
Συγνώμη αν γίνομαι κουραστικός (που γίνομαι είμαι σίγουρος) αλλά πραγματικά δεν καταλαβαίνω. Άσε που αμα κολλήσω κάπου, δύσκολα ξεκολάω. Βέβαια οφείλω να πω οτι περισσότερο πιστεύω εσένα πάρά τη Nissan που ναι μεν απαντάει γρήγορα αλλά τις πληροφορίες τις δίνει με το σταγονόμετρο.

Και θα ήθελα κάποια στιγμή να μου απαντήσεις τι γίνεται στο σειριακό όταν πρέπει να αλλάξεις απο πρώτη σε δευτέρα και είσαι χωμένος στη λάσπη ή το παχύ χιόνι. Επειδή δεν εχω εκτός δρόμου εμπειρία δεν ξέρω αν πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα σε τέτοιες συνθήκες. Η λογική μου λέει πως κάποια στιγμή θα πρέπει αλλά μπορεί να κάνω λάθος.

Αχ βρε ahnold φωτιά που μας άναψες!!! Τι ερώτημα ήταν αυτό???

Βέβαια δεν είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου ούτε θα χαλάσει η εικόνα μου για το αυτοκίνητο αν ισχύει το ενα ή το άλλο, αλλά αφού το κουβεντιάζουμε καλό θα ήταν να το καταλάβουμε οσοι είμαστε άσχετοι στα τεχνικά.
Άβαταρ μέλους
gargar
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 01 Απρ 2008, 13:25

Δημοσίευσηαπό TakisK » 25 Ιουν 2008, 22:22

Gargar μόνο κουραστικός δεν γίνεσαι. Νομίζω πως αν είσαι χωμένος στο παχύ χιόνι και αλλάξεις από 1η σε 2η και το αμάξι εννοείται κινείται, έχει κάποια αδράνεια, απλώς δεν θα γίνει τίποτα υποθέτοντας ότι η κλίση του δρόμου άν υπάρχει θα είναι νορμάλ! Συνεχίζεις με δευτέρα. Για λάσπη δεν ξέρω δεν έχω εμπειρία. Τώρα άν εννοείς ξεκίνημα σε παχύ χιόνι, εσύ που έχεις CVT, συμπεραίνω ότι είναι καλύτερο να το έχεις στο L και κλειδωμένο 4χ4 και αφού αποκτήσεις μία σχετικά ικανοποιητική ταχύτητα περνάς στο D ωστε να λειτουργήσει το κιβώτιο όπως προβλέπεται ανεβάζοντας αν χρειαστεί. Τί άλλο; Τώρα βέβαια άν η κατάσταση είναι εξωπραγματικά δύσκολη τι να σου πώ! Υπάρχουν σάιτ (ένα πολύ καλό είναι το www.nomad.gr ) από το οποίο και τα άλλα μπορείς να πάρεις πολλές γνώμες και απόψεις! προφανώς κάθε κατάσταση αντιμετωπίζεται με περισσότερες της μίας λύσεις.
Πάντως με το πρόσφατο μπόλικο χιόνι σε πληροφορώ ότι την Δευτέρα που το είχε στρωμένο, ξεκίνησα το πρωί από Καστέλλα, ψηλά σχετικά, πήγα Φάληρο στον ηλεκτρικό για την δουλειά και το μεσημέρι ξαναεπέστρεψα και έφτασα σπίτι κανονικότατα χωρίς αλυσίδες. Το χιόνι και πατημένο και απάτητο. Σιγά σιγά στις στροφές χωρίς χαζογκαζιές και απότομα φρένα και κάπως γρηγορούτσικα στις ανοικτές ευθείες. Όχι με 4κίνητο.
Με citroen xsara 1,6 και λάστιχα ενός έτους pirelli euro 2000 MS (ναί σωστά διάβασες, φτηνό λάστιχο της σειράς αλλά M+S) Πιστεύω ότι αυτό έκανε την διαφορά μιας και δεν διεκδικώ την θέση του Gronholm στην ικανότητα οδήγησης.
Σκέφτεσαι λοιπόν μέ ένα σωστό λαστιχάκι τι μπορεί να κάνει το x-trail που είναι 145 κλάσεις καλύτερο;
Θα φοβηθείς πρώτος εσύ και πολύ μετά θα παραδώσει το αυτοκίνητο.

Να σε ρωτήσω κάτι άλλο γιατί υποπτεύομαι ότι δεν έχω καταλάβει κάτι καλά:
Το δικό σου 2,0 είναι CVT όχι σειριακό και έχει θέση L
Το 2,5 είναι επίσης CVT έχει σειριακή λειτουργία αλλά δεν έχει L;;;
Αυτό το συμπέρασμα έχω βγάλει και αν είναι έτσι σωστά θεωρώ ότι το 2,5 δεν έχει θέση L (Εδώ πάει η έκφραση -τι να την κάνει-)
Ξεμπερδευτήκαμε;
Άβαταρ μέλους
TakisK
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 17 Ιουν 2008, 21:28

Δημοσίευσηαπό gargar » 25 Ιουν 2008, 23:08

Απόλυτα! Είσαι αρχηγός!!!
Το δικό μου είναι είναι το 2.0lt cvt χωρίς σειριακό. Το 2.5lt cvt δεν εχει σειριακό και όπως τα έχεις εξηγήσει, μάλλον δεν του χρειάζεται (μόνο ενα συγκριτικό test drive μπορεί να το αποδείξει).

Σε ευχαριστώ για τις εξηγήσεις. Άλλωστε όπως εχω πει πολλές φορές αυτά τα αυτοκίνητα δεν είναι για τα πολύ δύσκολα. Εγω σαν οικογενειάρχης με 3 παιδιά το τελευταίο που θα σκεφτώ είναι να πάω να χωθώ σε παχιά λάσπη η χιόνι, ή να προσπαθήσω να ανέβω κατσάβραχα.
Το πήρα για τους χώρους του και για να μπορώ να μπω σε ένα χωματόδρομο που δεν θα έμπαινα με ενα sedan ή να πατήσω λίγο χιόνι. Να πάω δηλαδή λίγο πιο μακριά απο τον δρόμο και λίγο πιο κοντά στη φύση για μη μεγαλώσουν τα παιδιά μου και δεν μάθουν τι θα πεί δέντρο.

Ο τύπος των ελαστικών που έχεις βάλει κι εσυ (κουφάθηκα όταν το διάβασα) φοριέται και απο το xtrail και πιστεύω οτι συμβάλει κι αυτό στην καλύτερη απόδοση εκτός δρόμου. Και όπως σωστά λες τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ πέρα απο τα όρια του μέσου οδηγού όπως εγω.
Αλήθεια, αποφάσισες πιο θα πάρεις?
Άβαταρ μέλους
gargar
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 01 Απρ 2008, 13:25

Δημοσίευσηαπό ermis1975 » 26 Ιουν 2008, 08:53

Η επιλογή L δεν αφήνει το κιβώτιο να αλλάξει σχέσεις και δίνει δύναμη (στροφές) σαν να είναι 1η.
Είναι για δύσκολες περιπτώσεις μεγάλης ανηφόρας, ρυμούλκησης, ξεκωλήματος.. Τουλάχιστον έτσι το καταλαβαίνω εγώ.
Μια δοκιμή θα είναι ότι καλύτερο.
Άβαταρ μέλους
ermis1975
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 327
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008, 10:34

Δημοσίευσηαπό TakisK » 26 Ιουν 2008, 08:57

Ετσι ακριβώς...
Άβαταρ μέλους
TakisK
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 20
Εγγραφή: 17 Ιουν 2008, 21:28

Δημοσίευσηαπό gargar » 26 Ιουν 2008, 12:20

"Μια δοκιμή θα σας πείσει" που λέγανε παλιά!!!
Απο μένα πάντως μάλλον θα καθυστερήσει αυτή η δοκιμή. Ελπίζω αν κάποιος άλλος το δοκιμάσει να μας ενημερώσει.
Άβαταρ μέλους
gargar
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 01 Απρ 2008, 13:25

θεση L στο cvt

Δημοσίευσηαπό ioannisb1 » 26 Ιουν 2008, 22:27

καλησπερα κι απο μενα.αν μπορω να βοηθησω στη συζητηση εχω να πω πως η θεση L ειναι χρησιμη οταν σε πολυ ανωμαλο δρομο με πετρες και νεροφαγιες θελεις να πηγαινεις αργα διχως να πατας συνεχως το φρενο.αυτο το κανεις με τη επιλογη L.
to δοκιμασα σε δασικο δρομο και πιστεψτε με λειτουργησε πολυ καλα.
Υ.Γ. σορυ που εξαφανηστηκα τοσο καιρο.δουλεια οικογενεια και πολλες εκδρομες με το υπεροχο αυτοκινητο.
καλοταξιδο φιλε gargar!
Άβαταρ μέλους
ioannisb1
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: 30 Οκτ 2007, 23:22
Τοποθεσία: Δραμα

θεση L στο cvt

Δημοσίευσηαπό gargar » 26 Ιουν 2008, 22:40

Καλώστον!!!
Ευχαριστώ για τις ευχές!

Το φαντάστηκα οτι κάπου θα τρέχεις με το καινούργιο αυτοκίνητο. Εγω ακόμα δεν εχω βρεί ευκαιρία να το λερώσω λίγο. Ελπίζω στις διακοπές αν και με 3 μικρά παιδιά (το ενα νεογέννητο) θα είναι μάλλον δύσκολο.

Για πές καμιά εμπειρία να μας βάλεις στο κλίμα.

Αλήθεια, απο κατανάλωση πως είσαι?
Άβαταρ μέλους
gargar
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 33
Εγγραφή: 01 Απρ 2008, 13:25

θεση L στο cvt

Δημοσίευσηαπό madim » 16 Σεπ 2008, 20:53

Καλησπέρα σε όλους. Θα ήθελα να σας πω, πως σας διλαβαζα τον Αύγουστο και με βοηθήσατε στην απόφασή μου. Παρήγγειλα τελικά το X-Trail XS + park assist + προβολάκια, και το περιμένω απο μέρα σε μέρα. Οταν το παραλάβω θα γράψω και εγώ τις εμπειρίες μου. Η απορία μου είναι γιατί σταμάτησε η συζήτηση τόσο απότομα, θα το διαβάσει κανείς αυτό;
Άβαταρ μέλους
madim
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 16 Σεπ 2008, 20:38
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Nissan

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 8 επισκέπτες