Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Τεχνικά θέματα Land Rover.

ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό bios » 17 Νοέμ 2013, 22:53

Γειά σας παιδιά.Ελπίζω να είστε όλοι καλά.
Σήμερα σε ταξίδι μου μύρισε βαλβολίνη. Πιάνω άκρη και πέφτω από κάτω να δω τι γίνεται. Είχε σκορπιστεί βαλβολίνη δεξιά και μπροστά από το βοηθητικό μάλλον(. Κοίταξα όλες τις τάπες σασμάν και βοηθητικού όλες ΟΚ. Επειδή είχε παντού εκεί γύρω βαλβολίνες σκορπισμένες δεν εντόπισα την πηγή της διαρροής. Σταματημένο το L.R (V8 Disco 3.5i) δεν φαινόταν να έσταζε, άρα μόνο εν κινήσει πρέπει να υπήρχε η διαρροή. Υπάρχει περίπτωση να χάνει από φλάντζα στο βοηθητικό εκεί που κομπλάρει ο μπροστινός άξονας; Οι γνώστες ας βοηθήσουν:-?
Άβαταρ μέλους
bios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 17:49
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό superspy » 18 Νοέμ 2013, 01:00

Κάνε ένα καθάρισμα και άστο παρκαρισμένο να εντοπίσεις από που είναι. Ναι μπορεί να χάνει και από την έξοδο του μπροστινού κεντρικού, αλλά το πιθανότερο είναι να χάνει από την ένωση σασμάν κεντρικού.
Όταν ταξιδεύεις και στάζει, πασαλείβεται το σύμπαν...
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό bios » 18 Νοέμ 2013, 17:09

superspy,το άφησα σκουπισμένο αλλά δεν είδα κάποια διαρροή. Υπάρχει όμως αρκετή βαλβολίνη στο πάνω μέρος, στο πάτωμα και στο σασί πάνω από την έξοδο του μπροστινού άξονα στο βοηθητικό. Επίσης καμμένη βαλβολίνη από κάτω ακριβώς, εκεί που στρίβει η εξάτμιση που έρχεται από το δεξί μπλόκ. Στην ένωση μεταξύ κεντρικού και σασμάν δεν είδα διαρροή αν και νομίζω δεν μπορεί να εξηγηθεί από εκεί διασπορά βαλβολίνης τόσο πάνω και δεξιά στο σασί. (Με την ευκαιρία να ρωτήσω μια απορία πως και που στεγανοποιείται η ενωσή τους και δεν έρχονται σε επαφή οι βαλβολίνες τους;;)
Στο θέμα μας τώρα, αν είναι η τσιμούχα του άξονα του βοηθητικού πως επισκευάζεται; Πρέπει να κατέβει το βοηθητικό ή μόνο ο άξονας και με κάποιο εξολκέα κάνεις δουλειά;
Άβαταρ μέλους
bios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 17:49
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό superspy » 18 Νοέμ 2013, 17:32

Το πασάλειμα παντού είναι λογικό αν πράγματι χάνει η έξοδος του μπροστινού από το κεντρικό, καθώς όταν στάζει πάνω στον άξονα που αυτός περιστρέφεται τα στέλνει στο... διάστημα.

Βγάλε τον κεντρικό, ξεβίδωσε το κεντρικό παξιμάδι της εξόδου και δες την τσιμούχα. Το πιθανότερο είναι να θες και ρουλεμαν.

Τώρα μεταξύ σασμάν - κεντρικού τα πράγματα είναι πιο ... μανίκι για να αλλάξεις τα o-ring.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό bios » 18 Νοέμ 2013, 22:07

OK ευχαριστώ. Θα ασχοληθώ το Σ/Κ που θα έχω λίγο χρόνο και βλέπουμε. Όταν ξεβιδώσω τον άξονα πρέπει να τον σημαδέψω για να τον βιδώσω όπως ήταν πάλι ή δεν έχει σημασία; Για το ρουλεμάν θέλω κάποιο ειδικό εξολκέα ή βγαίνει εύκολα;
Άβαταρ μέλους
bios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 17:49
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 18 Νοέμ 2013, 23:19

Μονο αμα βγαλεις τα δυο κομματια του αξονα απο το πολυσφηνο. Δεν χρειαζεται ομως αφου βγαινει ολο μαζι. Οσο για το ρουλεμαν απ οσο θυμαμαι ναι θελει.
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό bios » 19 Νοέμ 2013, 00:37

Είναι η τσιμούχα: FRC7043 seal transfer box output και
το ρουλεμάν: STC1130 bearing ball
για το LT230 από ότι είδα για να τα παραγγείλω. Ισχύουν σαν κωδικοί ή τους έχουν αλλάξει;
Άβαταρ μέλους
bios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 17:49
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 19 Νοέμ 2013, 08:47

το ρουλεμαν να το τσεκάρεις πριν ξεβιδώσεις τον άξονα, κούνα τον πάνω κάτω να δεις αν έχει τζόγο.

ενας μικρός τζόγος (μικρό τακ-τακ) συνήθως δικαιολογείται και δημιουργείται και εύκολα...

αφου βγάλεις το πλακάκι, τσεκάρισε την επιφάνεια που γυρίζει στην τσιμούχα, αν δεν καθαρίζει με scotch brite, θα πρέπει να ψάξεις και καινούριο πλακάκι....

το ρουλεμάν τώρα αν χρειαστεί αλλαγή βγαίνει συνήθως εύκολα, η διαδικασία είναι αφού ξεβιδώσεις και βγάλεις το πλακάκι, βγάζεις μία εσωτερική ασφάλεια που κρατά το ρουλεμάν στην φωλιά, ξαναβιδώνεις το πλακάκι και με δύο λεβιέδες για μοχλό και ένα ξύλο για προστασία του transfer, τραβάς σιγά σιγά έξω όλο το σετ πλακάκι, άξονα εξόδου του transfer και ρουλεμάν...

αφού αλλάξεις το ρουλεμάν το ξαναβάζεις εύκολα με τον ίδιο τρόπο...

έχω την εντύπωση ότι την τελευταία φορά που το άλλαξα και ο τότε μηχανικός μου έδωσε C3 ρουλεμάν (μεγαλύτερη ανοχή) δεν είχα καμμία βελτίωση στον τζόγο (ένα τμήμα του τζόγου δημιουργείται έτσι και αλλιώς από την χαλαρή συναρμογή του ρουλεμαν στην φωλιά του)

οπότε προτίμησε στανταρ ρουλεμαν - οχι C3 - είχα δουλέψει πολλά χλμ πριν με std χωρίς πρόβλημα...

αναλυτικό ρεπορτάζ εδώ... http://www.discoweb.org/tcasebearing/index.htm
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό bios » 19 Νοέμ 2013, 15:57

ekarpod έγραψε:το ρουλεμαν να το τσεκάρεις πριν ξεβιδώσεις τον άξονα, κούνα τον πάνω κάτω να δεις αν έχει τζόγο.

ενας μικρός τζόγος (μικρό τακ-τακ) συνήθως δικαιολογείται και δημιουργείται και εύκολα...

αφου βγάλεις το πλακάκι, τσεκάρισε την επιφάνεια που γυρίζει στην τσιμούχα, αν δεν καθαρίζει με scotch brite, θα πρέπει να ψάξεις και καινούριο πλακάκι....

το ρουλεμάν τώρα αν χρειαστεί αλλαγή βγαίνει συνήθως εύκολα, η διαδικασία είναι αφού ξεβιδώσεις και βγάλεις το πλακάκι, βγάζεις μία εσωτερική ασφάλεια που κρατά το ρουλεμάν στην φωλιά, ξαναβιδώνεις το πλακάκι και με δύο λεβιέδες για μοχλό και ένα ξύλο για προστασία του transfer, τραβάς σιγά σιγά έξω όλο το σετ πλακάκι, άξονα εξόδου του transfer και ρουλεμάν...

αφού αλλάξεις το ρουλεμάν το ξαναβάζεις εύκολα με τον ίδιο τρόπο...

έχω την εντύπωση ότι την τελευταία φορά που το άλλαξα και ο τότε μηχανικός μου έδωσε C3 ρουλεμάν (μεγαλύτερη ανοχή) δεν είχα καμμία βελτίωση στον τζόγο (ένα τμήμα του τζόγου δημιουργείται έτσι και αλλιώς από την χαλαρή συναρμογή του ρουλεμαν στην φωλιά του)

οπότε προτίμησε στανταρ ρουλεμαν - οχι C3 - είχα δουλέψει πολλά χλμ πριν με std χωρίς πρόβλημα...

αναλυτικό ρεπορτάζ εδώ... http://www.discoweb.org/tcasebearing/index.htm


Σου βγάζω το καπέλο....
Ποιό αναλυτικά δεν γίνεται. Θα το προσπαθήσω το Σ/Κ και θα αναφέρω νεότερα. Ευχαριστώ παιδιά.Ευχαριστώ ekarpod.
Άβαταρ μέλους
bios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 17:49
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό panost » 19 Νοέμ 2013, 20:01

ekarpod έγραψε:το ρουλεμάν τώρα αν χρειαστεί αλλαγή βγαίνει συνήθως εύκολα, η διαδικασία είναι αφού ξεβιδώσεις και βγάλεις το πλακάκι, βγάζεις μία εσωτερική ασφάλεια που κρατά το ρουλεμάν στην φωλιά, ξαναβιδώνεις το πλακάκι και με δύο λεβιέδες για μοχλό και ένα ξύλο για προστασία του transfer, τραβάς σιγά σιγά έξω όλο το σετ πλακάκι, άξονα εξόδου του transfer και ρουλεμάν...


Είναι σίγουρο ότι βγαίνει έτσι ο άξονας με το ρουλεμάν ? Στον άξονα επάνω είναι το Dog clutch και εμπλέκεται η φουρκέτα που κλειδώνει το διαφορικό . Στο ρεπορτάζ λέει να τραβήξεις έξω το ρουλεμάν με γάντζους .
panost
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013, 19:29

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 19 Νοέμ 2013, 22:59

Τώρα με προβλημάτισες λίγο...

Η εξαγωγή του ρουλεμάν με τον άξονα μέσα σίγουρα είναι δύσκολη. Μόνο με ειδικό εξωλκέα που θα πατήσει πάνω στον άξονα και θα έχει πολύ λεπτά και ισχυρά πόδια για να μπούν μέσα στο ρουλεμάν - αυτό το τελευταίο λίγο δύσκολο..

Το έχω βγάλει-αλλάξει με την διαδικασία που περιέγραψα δύο φορές στο παρελθόν στο ίδιο αυτοκίνητο. Δεν χρειάστηκε να ζορίσω τίποτε, η συναρμογή του ρουλεμάν στην φωλιά του transfer ήταν βέβαια στο συγκεκριμένο αρκετά χαλαρή, βγήκε με 1-2 κιλά δύναμη στο λεβιέ και μπήκε επίσης πολύ εύκολα γυρίζοντας ελαφρά τον άξονα μέχρι να κουμπώσει και μετά με λίγη ματσόλα για το ρουλεμάν...

Δεν ξέρω αν υπάρχει περιθώριο μέσα στο σώμα του transfer όταν βγεί ο άξονας να μετακινηθεί το dog clutch και αν μπορεί να ξεκουμπώσει η φουρκέτα από αυτό, από ότι θυμάμαι είχα προσπαθήσει να δω αν υπάρχει περιθώριο με το χέρι και δεν κουνιόταν τίποτα. Οταν ξαναβάλουμε τον άξονα πρέπει έτσι και αλλιώς να δοκιμάσουμε την λειτουργία του κλειδώματος για να βεβαιωθούμε ότι όλα κούμπωσαν σωστά. Βλέπω στο manual πάντως ότι σε περίπτωση που αυτό μπορεί να συμβεί (μετακίνηση), υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης από το καπάκι του lock selector για πιάσιμο της φουρκέτας, αλλά αυτό θα είναι λίγο ταλαιπωρία με το transfer πάνω στο αυτοκίνητο...

Χρειαζόμαστε ανοικτό transfer για να το επιβεβαιώσουμε αυτό, δεν ξέρω αν έχει κανείς, εγώ μπορεί να μπορώ να δώ μέσα στην εβδομάδα για λύσιμο της απορίας...

Είχα ξαναπεριγράψει την δική μου διαδικασία στον fatman, δεν ξέρω αν το έβγαλε και εκείνος έτσι - fatman ακούει ???
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό fatman » 20 Νοέμ 2013, 08:10

Το εχω βγαλει 10 φορες τουλαχιστον με αυτον τον τροπο,ειναι και ο πιο ευκολος,τραβας και τον αξονα μαζι,δεν βγαινει τιποτα απο την θεση του,μην ανησυχεις.
Αν και στην δικια σου περιπτωση,θα βγαλεις απλα το παξιμαδι,το πλακακι,θα τραβηξεις την τσιμουχα(με μεγαλο κατσαβιδι λοξα και χτυπημα-προσεχε θα πιτσιλιθεις με λαδι),θα βαλεις την καινουργια και τελος.
Δεν χρειαζεται καν να αδειασεις τις βαλβολινες,θα τρεξει λιγη βαλβολινη οταν βγαλεις την τσιμουχα,μην ανησυχεις,βαλε ενα δοχειακι απο κατω ουτε 200ml δεν θα βγαλει,αν παρκαρεις και λιγο ανηφορικα,ακομα λιγοτερη..
Μποσικα στο εμπρος πλακακι αποκτουν ολα τα βοηθητικα,μην ασχοληθεις να αλλαξεις ρουλεμαν,συνηθως "παιζουν" μεσα στην φωλια τους,τουλαχιστον σε 3 τρανσφερ που ανοιξα(και αλλαζα) κατα καιρους στα 2 disco.
Λυσε τον εμπρος κεντρικο απο την μερια του τρανσφερ και δεσε τον σε μια ακρη,προσεχε γιατι πεφτει ξαφνικα στο κεφαλι αν τον αφησεις ετσι :bricks: και τα βλεπεις ολα :oops:
Ειναι πιο ευκολο απο οτι ακουγεται!
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό panost » 20 Νοέμ 2013, 09:13

Μπράβο παιδιά συγχαρητήρια , φοβερή πληροφορία εφόσον γίνεται !!
Σε γλυτώνει από πολλή δουλειά από το να ακολουθήσεις το μάνουαλ που προϋποθέτει και κατέβασμα του τράνσφερ .
panost
bicycle training wheels
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 01 Σεπ 2013, 19:29

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό bios » 20 Νοέμ 2013, 21:34

Σήμερα που κοίταξα τον άξονα δεν είδα καθόλου μπόσικα όση δύναμη και να έβαλα. Αυτό δείχνει ότι το ρουλεμάν δεν θέλει αντικατάσταση και αλλάζω μόνο την τσιμούχα ή να το αλλάξω προληπτικά;
Άβαταρ μέλους
bios
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 54
Εγγραφή: 19 Φεβ 2009, 17:49
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: ΔΙΑΡΡΟΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΗΣ...

Δημοσίευσηαπό superspy » 20 Νοέμ 2013, 21:35

Συγνώμη, αλλά να υποθέσω ότι το τσεκάρισες με νεκρά, λυμένο το χειρόφρενο και τάκο στους τροχους ε;
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover Tech

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 5 επισκέπτες