Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ DISCO ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Τεχνικά θέματα Land Rover.

ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ DISCO ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 28 Μαρ 2004, 23:13

ΧΑΙΡΕΤΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ CLUB. ΕΙΜΑΙ ΝΕΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΕΥΤΥΧΗΣ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ DISCO 1 (1993). ΦΟΡΑΕΙ RANCHO 9000 ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ, ΚΑΙ ΚΑΤΑ Τ' ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΚΑΝΕ Η ΜΑΜΑ ΤΟΥ. ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΣΧΕΔΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΜΕ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥΣ. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΠΟΔΙΕΣ - ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ, ΕΡΓΑΤΕΣ (ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟΥΣ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ;), ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΣΥΡΜΑΤΟΥ, ΚΑΙ GPS ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΛΛΟ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ. ΗΔΗ ΕΧΩ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1000 ΧΛΜ. ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΟΧΗΜΑ ( ΜΕ ΦΟΥΛ ΕΞΤΡΑ ΟΠΩΣ ΠΟΤΑΜΑΚΙΑ, ΧΩΡΑΦΑΚΙΑ, ΚΑΡΟΔΡΟΜΟΥΣ ΚΛΠ) ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΩΛΩΝΕΙ, ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΛΕΙΠΕΙ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ DISCO-ΒΙΟΥΣ ΚΑΙ ΜΗ.
ΦΙΛΙΚΑ,
DISCOVERER :P
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό vagelis » 29 Μαρ 2004, 09:04

Φιλε γεια σου,καλως ηλθες στην παρεα.
Οι βελτιωσεις που μπορεις να κανεις ειναι παρα πολλες και εξαρτωνται απο την χρηση ,ειναι κουτο να πετας λεφτα για πραγματα που δεν θα χρησιμοποιησης ποτε.
Εγω εχω εργατη πιασμενον στο σασι,επισης το εχω σηκωσει 7 ποντους πισω 5 μπροστα γιατι εβρισκε η κοιλια του σε καποια αναχωματα εχω GPS και VHF.το οποιο θεωρω απαραιτητο για την συνενοηση με τα αλλα αυτοκινητα,επισης συμαντικο ειναι τα λαστιχα,τα οποια και αυτα εξαρτωνται απο την χρηση.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 29 Μαρ 2004, 10:48

Ευχαριστώ φίλε vagelis για την απάντηση σου. Το δικό μου φαίνεται να είναι σηκωμένο ήδη με τα rancho και τα 235/70/16 λάστιχα που φοράει. Ό εργάτης σου για να τοποθετηθεί χρειάστηκε αλλαγή προφυλακτήρα ή όχι; Επίσης είναι νόμιμος (βλέπω ότι το disco έχει χώρο για να μπεί κάτω απο τον προφυλακτήρα); Και τέλος τι ελκτική δύναμη συνιστάς να έχει. 9000 lbs είναι καλά;
Όσο για τα λάστιχα τι να πώ; Διαβάζω εδώ μεσα για FEDIMA αλλά προβληματίζομαι αν θα είναι καλά για τόσο μεγάλο βάρος οχήματος... :?: :?: :wink: :wink:
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό vagelis » 29 Μαρ 2004, 12:41

Λοιπον φιλε μου εγω φοραω λαστιχα 205Χ16 εχουν το ιδιο υψος με τα δικα σου μονο που ειναι πιο στενα.
Απο αμορτισερ μονον δεν νομιζω να σηκωνετε το αυτοκινητο,θελει και ελατηρια.
Ο εργατης μπαινει πισω απο τον προφυλακτηρα ,κανεις ενα ανοιγμα στο πλαστικο και φαινονται μονο τα ραουλα,πιστευω οτι ειναι νομιμος γιατι ειναι πισω απο τον προφυλακτηρα,δεν εξεχει,οποτε δεν αλαζει τα στοιχεια του αυτοκινητου.
Ναι 9000 lbs ειναι αρκετες.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Μαρ 2004, 15:35

Discoverer καλώς μας ήρθες στην παρέα του forum.

ENAΣ ΑΚOΜΗ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ DISCO !!!!!!!!!!!

Σχετικά με τις βελτιώσεις.
Οπως είπε και ο vagelis οι βελτιώσεις μπορούν να είναι ανάλογες με την χρήση
που σκοπεύεις να κάνεις στο όχημα.

Να πρότεινα λοιπόν να αποφασίσεις εσύ πρώτα πώς, πού και για πόσες
αποστάσεις θα χρησιμοποιείς το αυτοκινήτο.
Για να γίνω πιό συγκεκριμένος.
Θα χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο ως αυτοκίνητο πόλεως με δυνατότητα να κάνεις
και μία εκδρομή χωμάτινη?
Η εκδρομή αυτή θα είναι, λέμε ενδεικτικά, 600 χλμ ασφαλτος, 150 χωματόδρομοι
και σύνολο 10 χλμ πραγματικά εκτός δρόμου διαδρομές ?(δηλαδή χωρίς δρόμο,
σοβαρές κοτρώνες, διάσχιση νερών βάθους μεγαλυτερου των 60εκ. για ΑΡΚΕΤΗ ώρα
και απόσταση, μεγάλες ανηφορικές, κατηφορικές και πλάγιες κλίσεις κλπ)
Και θα γίνεται μία φορά στους δύο μήνες για ένα Σαββατοκύριακο ή τριήμερο το
πολύ?

Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο αξίζει να χαλάσεις της οδική συμπεριφορά του
αυτοκινήτου που τον περισσότερο καιρό θα περνάει τον καιρό του στην άσφαλτο
για να το κάνεις να αποδώσει λίγο καλύτερο (οριακές βελτιώσεις αν το
καλοεξέτασεις) για 10 χιλιόμετρα πορείας κάθε όγδοο σαββατοκύριακο ή έστω
και πιό συχνά αλλά σίγουρα όχι σε καθημερινή ή έστω πραγματικά εβδομαδιαία
βάση?

Αν πραγματικά πρόκειται να χρησιμοποιείς το Disco σου (αλήθεια το έχεις
βαφτίσει?) σαν όχημα ΜΟΝΟ για σκληρή off road χρήση τότε αξίζει να το
βελτιώσεις σε πολλούς τομείς.

Αν από την άλλη πλευρά σου αρέσει να το βλέπει φτιαγμένο, αγριεμένο και
ψηλωμένο, τότε επίσης το καταλαβαίνω αλλά μπορεί το φτιάξιμο να περιοριστεί
σε βελτιώσεις όψης και όχι ακραίων ικανοτήτων.

Επίσης υπάρχουν και βελτιώσεις που καλυτερεύουν το αυτοκίνητο και στην εντός
αλλά και στην εκτός δρόμου χρήση (όπως τα ηχομονωτικά κιτ του φίλου Νικου, ή
καλύτερα φώτα με τα υπάρχοντα κάτοπτρα, θερμαινόμενα καθίσματα, καλύτερα
λάδια στα διαφορικά, μία μικρή μετατροπή στο κεντρικό ή το κιβώτιο ταχυτήτων
για περιορισμό της πρόωρης φθοράς τους, αυτόματοι ζυγοσταθμιστές των
κεντρικών αξόνων για λιγότερους κραδασμούς και φθορές στα ρουλεμάν,
τσιμούχες και γρανάζια των διαφορικών και άλλα.

Οσον αφορά τον εργάτη υπάρχει και η δυνατότητα της τοποθέτησης του HUSKY
8500 λιμπρών που φορούσαν τα γνήσια αυτοκίνητα του Camel Trophy. Aυτό
γίνεται με αντικατάσταση του μεσαίου τμήματος του προφυλακτήρα με την βάση
και έχει τά εξής καλά:
1. Oτι ο εργάτης τοποθετείται ακριβώς στο κέντρο, τόσο όσον αφορά τον
διαμήκη αλλά και τον εγκάρσιο άξονα του σασσί (δηλαδή ακριβώς ανάμεσα στην
"σκάλα" του σασσί και όχι λίγο πιό κάτω από αυτή όπως στον κρυφό εργάτη.
2. Λόγω της τοποθέτησης το τύμπανο του εργάτη είναι πλήρως ορατό και
ανετότατα προσβάσιμο με το χέρι έτσι ώστε να κάνεις το μάζεμα του
συρματόσχοινου ή συνθετικού σχοινιού πολύ πιό εύκολα, αποτελεσματικά και
γρήγορα χωρίς να καβαλάνε οι σπείρες του συρματόσχοινου/σχοινιού η μία την
άλλη και προκαλούν φθορές σε αυτό.
(Ο HUSKY παίρνει και συνθετικό σχοινί που είναι πολύ ελαφρύτερο, ασφαλέστερο
και δουλεύεται πιό εύκολα από το γαλβανισμένο μεταλλικό.
Οι απλούστεροι εργάτες με σύστημα φρένου με ταμπούρο στο τύμπανο, λόγω
θερμοκρασιών δεν είναι συμβατοί με το συνθετικό σχοινί έλξης)

Οι 9000 λίμπρες είναι υπεραρκετες για το βάρος του Disco ακόμη και
φορτωμένου. Ο χρυσός κανόνας για ΣΚΛΗΡΟ off roading και χρήση εργατών σε
ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ είναι ο εργάτης να έχει δυνατότητα έλξης (θυμίσου έλξη
όχι ανύψωση) το διπλάσιο του οχήματος με φορτίο. Το Disco είναι περίπου 2800
κιλά με φορτίο οπότε με το snatch block (την τροχαλία διπλασιασμού της έλξης
αλλά και μείωσης της ταχύτητας τραβήγματος και των απαιτήσεων σε amperes
στην μπαταρία σου) είσαι υπερκαλυμμένος και με τον Husky στην πολιτική του
έκδοση των 8500 λιμπρών (καθώς οι Husky του Camel ήταν 10.000 λίμπρες αλλά
και οι πολιτικοί γίνονται 10ρηδες)

(αυτή τη στιγμή φέρνω για καλό μου φίλο μία τέτοια βάση και έναν Husky 8500
αδιαβροχοποιημένο από τον φίλο μου τέχνιτη που έφτιαχνε και επισκεύαζει τους
εργάτες μας στο Camel Trophy Owners Club του οποίου έχω την πατρότητα της
ιδέας ίδρυσης και είμαι ιδρυτικό μέλος)

Μία βελτίωση που σαφώς θα πρότεινα για το Disco, ακόμη και για χρήση στο
δρόμο είναι τα πλαινά σιδερένια σκαλοπάτια/marche-pieds σε αντικατάσταση των
μαύρων διαμηκών πλαστικών που υπάρχουν κάτω από τις πλαϊνές πόρτες. Με αυτά
όχι μόνο εξασφαλίζεις ότι δεν θα έχεις στραβωμένες πόρτες σε περίπτωση που
θα βρεί στα πλάγια η "κοιλιά" του αυτοκινήτου σε περάσματα τύπου "ραμπας"
αλλά και θα έχεις αυξημένη παθητική ασφάλεια σε συγκρούσεις (χτύπα ξύλο) στα
πλάγια από άλλο αυτοκίνητο. Να σημειώσω ότι επειδή η συνεπαγόμενη αύξηση
βάρους (έστω και μικρή) γίνεται κάτω από το επίπεδο του σασσί και πολύ κοντά
(σχεδόν επάνω) στο επίπεδο των αξόνων βοηθάς κιόλας στην μείωση του κέντρου
βάρους οπότε καλυτερεύεις τόσο τις εντός όσο και τις εκτός δρόμου επιδόσεις
και ικανότητες του αυτοκινήτου (κάτι που καταστρέφεις στην κυριολεξία με την
αύξηση του ύψους της ανάρτησης, τις σχάρες οροφής, τα bullbars(σίδερα στον
προφυλακτήρα).
Ετοιμάζεται ομαδική παραγωγή τέτοιων rock sliders βασισμένων σε αυτά που έχω σε μία από τις καμήλες μου, οπότε θα ενημερωθείς για κόστος αν σε ενδιαφέρει.

΄Καλή και συνετή βελτίωση επίσης είναι και η πρόσθεση μία "ποδιάς" εμπρός
από τον εμπρός άξονα και πίσω και κάτω από το ρεζερβουάρ καθώς και πρόσθετα
καλύματα στα διαφορικά των αξόνων. Ισως και μία ενισχυμένη μπάρα τιμονιού αντί της απλής, ευαίσθητης και εκτεθημένης (ούτε μωρή παρθένα να ήταν) που έχει το Disco.


Το αυτοκίνητό σου είναι μοντέλο του 1993 άρα δεν έχεις αντιστρεπτικές δοκούς
για να σου περιορίζουν τις διαδρομές των αναρτήσεων στην εκτός δρόμου χρήση
αλλά και να σου μειώνουν τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές με ταχύτητα
στην εντός του δρόμου οδήγηση.
Μπορούν να μπούν αντιστρεπτικές και μπορεί επίσης να μπεί και κιτ για εύκολη
εμπλοκή και απεμπλοκή τους πριν αρχίσους τα "αγρια" στο χώμα και τις
ραχούλες. Ετσι έχεις τα καλύτερα και για τις δυο χρήσεις του αυτοκινήτου
σου.

Θα χαρώ πολύ να σε ακούσω και από τηλεφώνου αν θέλεις να τα πούμε στο 22950 37637.

Και φυσικά, αν θέλεις, να σε κάνουμε και μέλος του Συλλόγου μας (δεν έχουμε ούτε τέλη εγγραφής ούτε συνδρομές άρα δεν θα σου στοιχίσει τίποτα). Να μαζευόμαστε πολλοί τρελλοί LandRoverοπαθείς μαζί. Ηδη έχουμε φτάσει τους 100 (αλλά πάντα υπάρχει προσωπική επαφή πρίν γραφτεί το νέο μέλος εκτός και αν γίνει σύσταση από δύο άλλα μέλη)
(δεν θέλουμε τους αποκλειστικά ασφάλτινους που τα έχουν για μούρη)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 31 Μαρ 2004, 10:19

Αγαπητέ Παντελή ,
χαίρομαι που σε γνωρίζω και ευχαριστώ για τα σχόλιά σου. Οφείλω να ομολογήσω ότι απο τις περιπλανήσεις μου στο site εδώ και καιρό διαβάζω με προσοχή τις τεκμηριωμένες σου απόψεις. Ας σου δώσω εδώ λοιπόν μερικά στοιχεία -απαντήσεις για να γνωριστούμε καλύτερα και να καταλάβεις τις ανάγκες μου.

Το Disco μου έχει όνομα .... αλλά ελπίζω να μην παρεξηγηθεί κάποιος φίλος. Το λέω ".....Τζαννετάκο" ορμώμενος απο τη γνωστή πολιτική διαφήμιση. Μπορεί να μην είναι sexy αλλά σίγουρα αποδίδει στο όχημα τις ιδιότητες που ήθελε να προσδώσει στον πολιτικό η διαφήμιση. Ο πολιτικός δεν ξέρω - και δεν θα μάθω - άν τις είχε το όχημα όμως σίγουρα τις έχει.

Είμαι γιός αυτοκινητιστή, γεννημένος μέσα σε πούλμαν φορτηγά κλπ. Έχω αναμιξη με ράλλυ, όπως και σε mountain bike. Λατρεύω τα αυτοκίνητα μόνο για τη χρηστικότητα τους ("εργαλεία") και όχι ώς status symbols. Γι' αυτό και κατόπιν εκτενούς μελέτης στράφηκα στην αγορά αυτού του συγκεκριμένου οχήματος. Παρεξηγημένο όσο δεν γίνεται για τις ζημιές που βγάζει και για την καταναλωσή του.
Αν το δείς όμως αντικειμενικά έχουν άδικο οι όποιοι επικριτές. Ναί τα γιαπωνέζικα πιθανώς έχουν μικρότερες σε συχνότητα ή μέγεθος μηχανικές βλάβες (τονίζω το πιθανώς), όμως τα σύγχρονα σουβλάκια δεν έχουν ποτέ τη μεταχείριση που επιφυλλάσσεις εσύ στo Disco σου. Άμα κοπανήσουν κανα δυό φορές όπως κοπάνησα εγώ το Τζανετάκο προχθές στο Λάδωνα θέλω να δώ τι βλάβες θα βγάλουν. Το ίδιο παρεξηγημένα είναι και τα Niva πιστεύω (δεν πουλάνε καλή μούρη στις πλατείες ? δεν γυαλίζουν καλά στο πλύσιμο ? κάτι φταίει). Κάποιοι άλλοι μύθοι αφορούν την κατανάλωση (μιλάω για το Mpi). Σε κάθε είδους διαδρομή απο 100% πόλη έως 80% off-road με κοντά και 5 άτομα μέσα η κατανάλωση παίζει ανάμεσα στα 11,5 - 16 λίτρα στα 100 κμ. Αυτά σε ότι αφορά την εμπειρία μου από την χρήση του οχήματος. Ας πάμε τώρα στις ανάγκες μου για τροποποίηση.
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε για να κινείται σχεδόν αποκλειστικά τα Σαββατοκύριακα ( τι δουλειά έχουν τα αγρια θηρία στην πόλη???) για να μου δώσει την ευκαιρία να δείξω στο γιό μου και στη γυναίκα μου μια άγνωστη για πολλούς Ελλάδα. Ως εκ τούτου - και αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα αγαπητοί φίλοι τζιπόβιοι - ντισκόβιοι - νιβάκηδες κλπ - ταξιδεύει απο 300 έως 1500 χλμ σε άσφαλτο για να κάνει 200-300 χλμ χώμα - ποτάμι - νταμάρι κλπ. Βασική μου μέριμνα είναι η χρηστικότητα η ασφάλεια και η αξιοπιστία του και όχι το να το βλέπω αγριεμένο και μουράτο. Έτσι κι αλλιώς εγώ το χαίρομαι απο μέσα.....
Άρα νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσω απο ποδιές καθώς και τα side skirts που λές ( το αμάξι είναι ήδη ψηλό χωρίς όμως υπερβολές) καθώς και ένα σέτ λάστιχα mud για το χειμώνα. Για τώρα πιστεύω ότι τα Michelin Synchrone που φοράει είναι καλά (θα ήθελα τις απόψεις σου). Επίσης θα ήθελα τις συμβουλές σου για αλυσίδες. Τέλος σε ότι αφορά τον εργάτη είχα μάλλον κατασταλάξει σε χειροκίνητο TIRFOR που έιναι νόμιμος φορητός και πιθανώς φθηνότερος (??). Όμως θα ήθελα λίγα περισσότερα στοιχεία για το Husky (νομιμότητα εγκατάστασης και κόστος) πρίν αποφασίσω. Επίσης θα ήθελα (κατ' ιδίαν αυτά) τις συμβουλές σου για το πού μπορώ να περάσω τα καλούδια (ποδιές, προστατευτικά κλπ).
Αυτά για αρχή. Ελπίζω να μη σας κούρασα αγαπητοί φίλοι.
Φιλικά, :D :D :wink:
DISCOVERER (κατά κόσμο Βασίλης)
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό xontros » 31 Μαρ 2004, 22:58

Καλό το Disco, δε λέω, αλλά λύστε μου μια απορία: βλέποντας τα μοντέλλα στο αγγλικό site, λέει πως το ES Premium έχει το φοβερό "centre diff-lock". Δηλαδή τα υπόλοιπα μοντέλλα έχουν ελεύθερο κεντρικό διαφορικό και κολλάνε με ένα μόνο τροχό χωρίς πρόσφυση?
<i>Brizola Raiders Adventure Team</i>
Άβαταρ μέλους
xontros
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1343
Εγγραφή: 28 Ιαν 2003, 00:54

Δημοσίευσηαπό vagelis » 01 Απρ 2004, 07:12

xontros έγραψε:Καλό το Disco, δε λέω, αλλά λύστε μου μια απορία: βλέποντας τα μοντέλλα στο αγγλικό site, λέει πως το ES Premium έχει το φοβερό "centre diff-lock". Δηλαδή τα υπόλοιπα μοντέλλα έχουν ελεύθερο κεντρικό διαφορικό και κολλάνε με ένα μόνο τροχό χωρίς πρόσφυση?


Φιλε χοντρος δυστυχως οι εγγλεζοι τα ειχανε ολα εξτρα,εγω εχω το ΕS ,στο βιβλιο του το οποιο ειναι μαλλον κοινο για ολα τα μοντελα οταν κανει λογο για κατι συνεχως αναφερει τις λεξεις ,αν εχει,π.χ οταν αναφερεται στους αεροσακους στο ABS στο cruise control,κλπ,παντως για το μπλοκε δεν αναφερει κατι τετοιο και υποθετω οτι το εχει σε ολα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 01 Απρ 2004, 10:24

xontros έγραψε:Καλό το Disco, δε λέω, αλλά λύστε μου μια απορία: βλέποντας τα μοντέλλα στο αγγλικό site, λέει πως το ES Premium έχει το φοβερό "centre diff-lock". Δηλαδή τα υπόλοιπα μοντέλλα έχουν ελεύθερο κεντρικό διαφορικό και κολλάνε με ένα μόνο τροχό χωρίς πρόσφυση?


Καλημέρα,
μάλλον μιλάς για DISCO 2. Κάπου διάβασα και εξεπλάγην ότι το αμάξι είχε SUV-λακοποιηθεί - οι επιταγές του μάρκετινγκ γάρ- και ότι είχε κάτι σαν ηλεκτρονικό κλείδωμα και κάτι τέτοια. Αν θές να ψάξω να το βρώ να στο στείλω. Το Disco I όμως είναι "αντρικό" με full time τετρακίνηση και στάνταρντ μηχανικό κλείδωμα κατ' επιλογήν και στο κοντό και στο μακρύ.
Επίσης μπορείς πίσω να βάλεις torsen. Έχει δηλαδή ακριβώς το ίδιο σύστημα μετάδοσης και τετρακίνησης με το προηγούμενο Range με την εξαίρεση του torsen.
Βέβαια έχω την εντύπωση ότι το κλειδώμα του κεντρικού διαφορικού σε διασφαλίζει μόνο όταν και οι δύο τροχοί του ιδίου άξονα έχουν πρόσφυση. Εάν 'πατάνε' διαγώνια τότε 'κολλάει'. Για να πηγαίνει μέ ένα τροχό πρέπει να κλειδώνουν τα διαφορικά μπρός ή/και πίσω. Το πίσω torsen που είναι περιορισμένης ολίσθησης λύνει αυτό το πρόβλημα για τον πίσω άξονα.
Οι άλλοι φίλοι τι έχουν να πούν? (Παντελή :?: :?: )

Φιλικά,
DISCOVERER
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό pantg » 01 Απρ 2004, 12:00

Να πιάσουμε τα πράγματα με τη σειρά τους.

Οσον αφορά το σχόλιο του xontros (τί κανουν τα ημιαξόνια?????)

Το Discovery series 2 είναι αυτό που είτε έχει είτε δεν έχει δυνατότητα χειροκίνητης εμπλοκής του κεντρικού διαφορικού.
Συγκεκριμένα τα πρώτα μοντέλα του Disco S2 είχαν την δυνατότητα αυτή.
Μετά από περίπου 2 χρόνια παραγωγής (γύρω στο 2000) ο μικρός λεβιές έμεινε μόνο για τις κοντές και μακριές σχέσεις.
Αν όμως κατέβαινες κάτω από το αυτοκίνητο μπορούσε να μπλοκάρεις το κεντρικό διαφορικό καθώς υπήρχε το λεβιεδάκι της αναμονής στο κεντρικό διαφορικό (το γνωστό σε όλους LT230 αλλά σε έκδοση Q)
Mερικοί ιδιοκτήτες έφτιαξαν μόνοι τους σύστημα εμπλοκής μέσα από το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας τα εξαρτήματα που υπήρχαν από τις προηγούμενες εκδόσεις (μέχρι και από αυτοκίνητο του 1989 ταίριαζε) Αλλοι έφτιαξαν έκδοση με ηλεκτρικό σύστημα εμπλοκής με ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό.
Για μην υπάρχει αυτή η δυνατότητα η Land Rover στο μοντέλο του 2002 κατήργησε την αναμονή στο κεντρικό διαφορικό.
Επειδή όμως έπεσε χοντρό κράξιμο από τον ειδικό τύπο και αρκετούς εκ των ιδιοκτητών που ήθελαν να έχουν και αυτήν την δυνατότητα στο αυτοκίνητό τους τελικά στο μοντέλο του 2003 μπορεί κανείς είτε να παραγγείλει το Disco του με την δυνατότητα να εμπλέκει ο ίδιος το κεντρικό διαφορικό είτε είναι στανταρ στις ακριβές εκδόσεις.
Η συλλογιστική της Land Rover ήταν ότι τελικά πολλοί λίγοι εκ των ιδιοκτητών του Discovery series 2 είχαν πραγματική ανάγκη της κατ΄επιλογή εμπλοκής του κεντρικού διαφορικού. Αν προσθέσει μάλιστα κανείς και τις πάρα πολλές περιπτώσεις που η εταιρεία εκλήθει να καλύψει στην εγγύηση κεντρικά διαφορικά που "ψηθηκαν" επειδή οι ιδιοκτήτες των οχημάτων τα ξέχασαν μπλοκαρισμένα και τα χρησιμοποιούσαν στην άσφαλτο καταλαβαίνει κανείς ότι υπάρχει μία λογική στην απόφαση αυτή.
Παράλληλα με το ETC (Electronic Traction Control) και την τοποθέτησή τους και στους δύο άξονες (αρχικά ήταν μόνο στον πίσω) η εμπλοκή του κεντρικού διαφορικού ήταν θεωρητικά περιττή για την πλειονότητα των χρηστών και περιπτώσεων (πέραν των πραγματικά δύσκολων καταστάσεων που όμως σπάνια Disco S2 τις έχει δει)
Με το ETC στους δυο άξονες μπορείς να περάσεις και σε περίπτωση που κάνεις crossaxle (δηλαδή διαγώνιες ρόδες αξόνων στον αέρα ή χωρίς πρόσφυση) καθώς το σύστημα μπλοκάρει τις ρόδες που σπινάρουν.


---------

φίλε και συνάδελφε Discoverer

γράφεις: "Επίσης μπορείς πίσω να βάλεις torsen. Έχει δηλαδή ακριβώς το ίδιο σύστημα μετάδοσης και τετρακίνησης με το προηγούμενο Range με την εξαίρεση του torsen. "

Μπορείς να βάλεις διαφορικό με την ίδια λειτουργία με το TorSen. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα Detroit Locker και το ATB της Quaife.
Προσωπικά συνιστώ και δουλεύω το δεύτερο καθώς είναι μεν ακριβότερο αλλά είναι σαφώς πιό ποιοτικό και αθόρυβο στην λειτουργία του.
Η ΤοrSen παράγει διαφορικά ΜΟΝΟ για γνήσιο εργοστασιακό εξοπλισμό και δεν διαθέτει aftermarket μονάδες (τουλάχιστον όχι ακόμη)
Πάντως τα Quaife είναι εκπληκτικά (έχω ένα στον πίσω άξονα της μίας μου καμήλας από το 1998, ευχαριστώ για το δώρο γάμου Φίλιππε)

Το Range Rover από την δημιουργία του μέχρι το 1989 είχε όντως το ίδιο σύστημα μετάδοσης με το Discovery.
To 1989 όμως για πιό ήσυχη και αυτόματη λειτουργία (αυτόματη εμπλοκή του κεντρικού διαφορικού δηλαδή) αλλάξανε το LT230 (το οποίο επίσης φοράει και το Defender) με το κεντρικό διαφορικό της BorgWarner το οποίο αντί για γρανάζια έχει αλυσίδα και μηχανισμό υδραυλικής σύζευξης.
Σαφώς πιό ήσυχο και εύκολο στην λειτουργία του είναι το αγαπημένο μου κεντρικό διαφορικό (επίσης τοποθετημένο στην μία μου καμήλα που είναι το παιχνίδι μου και το αυτοκίνητο δοκιμής των ακριβών μετατροπών μου)

γράφεις:
"Το πίσω torsen που είναι περιορισμένης ολίσθησης λύνει αυτό το πρόβλημα για τον πίσω άξονα. "
Tό TorSen δεν είναι ακριβώς περιορισμένης ολίσθησης.
Ειναι για την ακρίβεια διαφορικό κατανομής ροπης (δηλαδή της δύναμης που κάνει τη ρόδα να γυρίζει και όχι της απλής κίνησης)
Η διαφορά ακούγεται ασήμαντη αλλά δεν είναι καθώς το κάνει να μην μπλοκάρει ΠΟΤΕ εντελώς ή ξαφνικά αλλά να είναι προοδευτικό και πολύ γλυκό στην λειτουργία του.
Σε ορισμένες οριακές καταστάσεις (υπερβολικό πάτημα του γκαζιού και ξαφνικό σήκωμα της ρόδας στον αέρα) μπορεί αν έχει την τάση να δώσει τη ροπή στην ρόδα αυτή αλλά αν πατήσεις έστω και ελάχιστα το φρένο σου (ή έστω σηκώσεις το "τούβλο" από το γκάζι) η ροπή διανέμεται ξάνα προοδευτικά και στις δύο ρόδες του ιδίου άξονα και έχει πάλι δύναμη κίνησης στην ρόδα που έχει πραγματικά πρόσφυση.


Ελπίζω να μην κούρασα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 07 Απρ 2004, 14:28

Κατ' αρχήν αγαπητέ Παντελή σε ευχαριστώ και δημοσίως για τη βοήθεια που μου προσέφερες καθώς και για τα ανωτέρω σχόλιά σου.
Τώρα με βάση αυτά που συζητήσαμε και τις προτάσεις των υπολοίπων φίλων, οι βελτιώσεις που μάλλον θα κάνω είναι οι εξής

α) Εργάτης - αντί για ηλεκτρικό τελικά θα πάρω Tirfor τον 516D με 30 μέτρα συρματόσχοινο. Μεγάλη αντοχή αξιοπιστία λειτουργικότητα νομιμότητα και χαμηλό κόστος, συν του ότι κάνει και για άλλα πράγματα εκτός οχήματος.
β) Τέσσερεις αλυσίδες βαρέως τύπου
γ) Λάστιχα Μ/Τ για χειμώνα μόνο
δ) Προστατευτικά διαφορικών και ίσως τιμονιού (εδώ με έχεις βάλει σε σκέψεις Παντελή)
ε) Τροχαλίες - ιμάντες κλπ ήδη υπάρχουν
στ)Τοποθέτηση δύο ενισχυμένων σημείων πρόσδεσης μπρός-πίσω
ζ) Κάτι μικρές τροποποιήσεις που μου είπε ο Παντελής για τη στεγανότητα
η) GPS Garmin 60c

Ά πήρα και ένα bike rack που πιάνει στη ρεζέρβα για το mountain bike μου.
Έτσι τώρα θα κουβαλώ μαζί μου και το ...... ΟΧΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ :wink:

Με αυτά νομίζω ότι το disco γίνεται ΣΧΕΔΟΝ άτρωτο για τις ΔΙΚΕΣ μου πάντα ανησυχίες και off-road φιλοδοξίες.

Οποιεσδήποτε άλλες συμβουλές ευπρόσδεκτες.
Εύχομαι σε όλους ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ :D :D :D
Φιλικά,
DISCOVERER
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό pantg » 07 Απρ 2004, 17:03

Discoverer γειά,

ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Σχετικά με το σχέδια σου για την βελτίωση του Disco σου.

α) Εργάτης - αντί για ηλεκτρικό τελικά θα πάρω Tirfor τον 516D με 30 μέτρα συρματόσχοινο. Μεγάλη αντοχή αξιοπιστία λειτουργικότητα νομιμότητα και χαμηλό κόστος, συν του ότι κάνει και για άλλα πράγματα εκτός οχήματος.

Πολύ καλή επιλογή καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενά σου χρειάζεσαι κάτι για την περίπτωση που συναντήσεις κάπου δυσκολία και όχι για να περνάς τη μέρα σου προσπαθώντας να κολλάς και να ξεκολλάς το αυτοκίνητο στα δύσκολα.

β) Τέσσερεις αλυσίδες βαρέως τύπου

Επένδυσε σε αλυσίδες καλής ποιότητας και κυρίως απολύτως συμβατές με τη διάσταση των ελαστικών που θα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο.
Ιδίως τα Land Rover είναι εξαιρετικά ευαίσθητα όσον αφορά την πολύ κοντινή απόσταση στην οποία βρίσκονται τα εμπρός μαρκούτσια των φρένων από τους τροχούς (κυρίως όταν στρίβεις τους τροχούς ή όταν αυτοί συμπιέζονται ή εκτείνονται από τις διαδρομές των αναρτήσεων)
Εναλλακτική και εξαιρετική λύση (αλλά ακριβή) τα SPIKE SPIDERS που πλέον κυκλοφορούν και σε διαστάσεις για μεγάλα 4Χ4 και SUV.

γ) Λάστιχα Μ/Τ για χειμώνα μόνο

Aν θέλεις λάστιχο για χιόνι τότε κάτι συγκεκριμένα για χιόνι και πάγο θα είναι καλύτερο σε αυτές τις συνθήκες. Το Μ/Τ είναι συμβιβασμός που συμπεριλαμβάνει και την λάσπη οπότε θα χάνεις στον πάγο.

δ) Προστατευτικά διαφορικών και ίσως τιμονιού (εδώ με έχεις βάλει σε σκέψεις Παντελή)

Αυτά τα είπαμε και από τηλεφώνου.

ε) Τροχαλίες - ιμάντες κλπ ήδη υπάρχουν

Μην ξεχάσεις και τουλάχιστον δύο γαλλικά κλειδιά (U shackles επί το αγγλικότερο) αλλά να είναι πιστοποιημένα για να μην υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις όταν τα πράγματα θα είναι δύσκολα (δηλαδή τότε που θα χρειαστούν πραγματικά)


στ)Τοποθέτηση δύο ενισχυμένων σημείων πρόσδεσης μπρός-πίσω

Η σωστότερη λύση για το Disco σου είναι η τοποθέτηση τεσσάρων (δύο εμπρός και δύο πίσω) JATE rings. Aυτά είναι ειδικά σημεία αγκύρωσης πιστοποιημένα για στρατιωτική χρήση και είναι τόσο δυνατά ώστε να μπορούν να σηκώσουν το βάρος του αυτοκινήτου.
Μπαίνουν ακριβώς στα σημεία του σασσί του Disco σου που υπάρχουν τα απλά (και πολύ ασθενικά, να μην τα εμπιστεύεσαι) σημεία στήριξης και ρυμούλκησης (οι δύο πίσω κρικοι και το εμπρός δακτυλίδι)
Μαζί με αυτά καλό θα είναι να έχεις και ένα σχοινί μήκους περίπου τριών μέτρων με δύο ματίσματα με γαλλικά κλειδιά (ένα σε κάθε άκρη) έτσι ώστε να ενώνεις τα δύο Jate rings και στο σκοινί αυτό να εφαρμόζεις την έλξη του Τirfor (έτσι αποφεύγεις και την παραμικρή πιθανότητα να στραβώσεις/τεντώσεις το σασσι σου)

ζ) Κάτι μικρές τροποποιήσεις που μου είπε ο Παντελής για τη στεγανότητα

Τσίχλα, λουκούμι και γύψο????????




Χαιρετώ
pantg
 

malaysia1993

Δημοσίευσηαπό CAMEL » 13 Απρ 2004, 00:02

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΠΑΝΤΕΛΗ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣΟΥ. :D :D :D
Άβαταρ μέλους
CAMEL
50cc moped
50cc moped
 
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 12 Απρ 2004, 23:54
Τοποθεσία: PATRA

Δημοσίευσηαπό DISCOVERER » 21 Απρ 2004, 09:05

Δεν είχα πάρει χαμπάρι οτι το wading kit συμπεριλάμβανε και ...λουκούμι. :shock:
Που είσαι Φωτόπουλε με τα καρμπυρατέρ σου!!!΄
Ά και να προσθέσω στον ανωτέρω εξοπλισμό και ένα must have για όλους.
To original workshop manual για το αυτοκίνητο. Άντε τώρα να μείνεις σε κανα κατσάβραχο και απο το τοπικό συνεργείο να ψάχνεις τον Παντελή για ...τηλειατρική :!: Δέ λέει...

Discoverer
DISCOVERER
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 19 Μαρ 2004, 15:28
Τοποθεσία: ΜΑΡΟΥΣΙ

Δημοσίευσηαπό pantg » 21 Απρ 2004, 10:20

Φίλε Discoverer,

το λουκούμε επιβάλεται όπως και ο εποξικός στόκος που είναι μαζί με το duck tape και τα tie raps (ή tie-straps) o απόλυτος βοηθός του ερασιτέχνη μάστορα ή του μάστορα στο πεδίο της μάχης.

Το service manual για το Disco σου το έχω. Αν το θέλεις για φωτοτυπίες να στο στείλω.
Αν το θέλεις γνήσιο και στο classeur του μπορούμε να το βρούμε.

Χαιρετώ
pantg
 


Επιστροφή στο Land Rover Tech

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 11 επισκέπτες