Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Viscous coupling (BW) vs manual locking(Lt230)

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Viscous coupling (BW) vs manual locking(Lt230)

Δημοσίευσηαπό fatman » 18 Μάιος 2007, 09:13

Ιδου η απορεια μου,που θα πρεπει να μου την λυσουν φιλοι range roverαδες και οι pantg,firelord που φορανε BW transfer case στα Disco τους.
Σκεφτομαι (αν και οταν) παω ενα ταξιδι στο εξωτερικο,να μην παω με τα 7.50 16(ή και μεγαλυτερα),αλλα με μαμισια λαστιχα στο υψος.
Λογω κοντου κορωνοπηνιου ομως (4.10),θα πρεπει να μακρυνω το κεντρικο απο 1.41 σε 1.22 και ολα θα ειναι ρολοι - πλην των αργων σχεσεων που θα ειναι 14% κοντυτερες(καλο αυτο).
Να εβαζα λοιπον ενα Lt230 απο V8-tdi disco ή ενα BW απο rangerover.
Οσοι εχετε δουλεψει με BW off-road,ειναι προτιμοτερο απο χειροκινητο κλειδωμα για light καταστασεις,στο δρομο δεν θα ειναι καλυτερο(σε συνδιασμο με τα torsen που φοραω εμπρος-πισω?)
Οεο?
Ξερω για τα προβληματα των κολλημενων VC,αλλα δεν θα ειναι κατι μονιμο και ειναι ευκολοτερο απο αλλαγη κορωνοπηνιων.
Τα BW ειναι πιο αθορυβα λογω της καδενας αντι των ενδιαμεσων γραναζιων του Lt230?
Για μιλατε ορε..
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό jdelis » 18 Μάιος 2007, 09:52

Δεν έχω δουλέψει το BW εκτός δρόμου, αλλά στο Grand Cherokee φοράω το 249 βοηθητικό, που δουλεύει με παρόμοιο τρόπο. Μέχρι στιγμής δεν έχω καταλάβει καμία διαφορά εκτός δρόμου σε σχέση με κάποιο που θα κλείδωνε χειροκίνητα. Πιθανότατα και εντός δρόμου βελτιώνει τη συμπεριφορά, αφού φροντίζει συνεχώς για την ομαλή κατανομή της ροπής.

Στο αγωνιστικό είχα βάλει το Lt230, καθαρά για ψυχολογικούς λόγους (χειροκίνητο κλείδωμα).

Έδωσα ένα BW σε φίλο πρόσφατα, που ετοιμάζει ένα Range για rally. Πήγε στο τελευταίο enduro και έμεινε κατευχαριστημένος. Μου είπε πως σε γρήγορη οδήγηση είναι εκπληκτικό, αφού συμπεριφέρεται σαν κεντρικό περιορισμένης ολίσθησης. Με το 230 είχε είτε υπερστροφή (ξεκλείδωτο) είτε υποστροφή (κλειδωμένο).

Τέλος όσον αφορά την αντοχή του συνεκτικού μακροπρόθεσμα δε μπορώ να σας πω.
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 18 Μάιος 2007, 10:23

Αντρέα,

το BW έχει ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις τόσο στα αργά όσο και στα γρήγορα.
Για την ακρίβεια έχει

ΓΡΗΓΟΡΑ 1.205 : 1 (αντί για 1.214 ή 1.22 : 1 το LT230 στα Disco 1994 - 1998)
AΡΓΑ 3.244 : 1 (αντί για 3.22 ή 3.308 : 1 το LT230 στα Disco 1994 - 1998)

Kατά τα άλλα το BW δίνει καλύτερη συμπεριφορά τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Δίνει την ξενοιασιά ότι μπλοκάρει μόνο του όταν χρειαστεί.

Οι ζημιές που μπορεί να βγάλει είναι να σου κολλήσει ο συνεκτικός συμπλέκτης και να πηγαίνεις συνεχώς "κλειδωμένος" (κάτι σαν αυτό που παθαίνουν τα Freelander 1 δηλαδή) ή να αποκτήσει τζόγους η αλυσίδα μετάδοσης κίνησης. Ο τζόγος στην αλυσίδα μεταφράζεται σε ένα μεταλλικό γουργουρητό όταν αφήνεις λίγο το γκάζι ή πηγαίνεις με σταθερό γκάζι χωρίς να επιταχύνει ή να επιβραδύνει το αυτοκίνητο.
Η αλυσίδα έχει κοντά στα 1000 ευρώ σαν ανταλλακτικό από την αντιπροσωπεία. Σε τέτοια περίπτωση συμφέρει περισσότερο να αλλάξεις το κεντρικό με ένα μεταχειρισμένο λοιπόν που θα έχει εντάξει την αλυσίδα του.
Το VCU υπάρχει σαν ανταλλακτικό σε λογικότερα λεφτά εκτός αντιπροσωπείας αλλά "κολλάει" και δύσκολα. (εμένα πάντως μου έχει βγάλει τέτοια ζημιά και θα το αλλάξω την επομένη φορά που θα πάω στον Πέτρο για να βάλουμε την σωστή ντίζα του Kickdown)

Xαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό alp » 18 Μάιος 2007, 14:25

για τις σχεσεις δεν εχω κατι να πω, αλλα:
range 3,9 V8 auto 4door με χειροκινητο κεντρικο vs
range 3,9 V8 auto 4door με BW
(οπότε και παραπλήσιας απόδοσης και βάρους) είχε διαφορά σε χαλαρά εδάφη καθότι το BW είναι πιο προοδευτικό. περνούσε καλύτερα τη ροπή κάτω...

και από θέμα αξιοπιστίας, πάλι καλύτερα θα το βαθμολογούσα, αν σκεφτείς πως ότι πιο ομαλό, τόσο πιο καλό...
Άβαταρ μέλους
alp
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 369
Εγγραφή: 15 Σεπ 2004, 09:54

Δημοσίευσηαπό pantg » 18 Μάιος 2007, 14:34

Δύο πράγματα βοηθούν

1. Το ότι ο συνεκτικός συμπλέκτης ενεργοποιείται αρκετά πιό γρήγορα από τον οδηγό (θέλει περίπου το ένα τέταρτο της στροφής διαφορά ανάμεσα στο εμπρός από το πίσω διαφορικό)
2. Οτι ακόμη και αν μπλοκάρει πάντα δίνει περιθώριο για να μην "κουρδίσει" το σύστημα μετάδοσης (αυτό που αναφέρθηκε πιο πρίν ότι δεν περιορίζει την ευελιξία και δεν αυξάνει τον κύκλο στροφής όταν "κλειδώνει")

Σε συνδιασμό με το αυτόματο κιβώτιο θεωρώ ότι είναι το καλύτερο σύστημα για μετάδοση κίνησης στα αυτοκίνητα της γενιάς αυτής σε Land Rover/Range Rover.

Mόνη ΙΣΩΣ καλύτερη περίπτωση ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με ένα LT230 με το μπλοκέ κατανομής ροπής τύπου TorSen της QUAIFE (ναι βγάζει και για το LT230 και έτσι γίνεται το κεντρικό αυτό περιορισμένης ολίσθησης ΚΑΙ μπλοκέ 100% κατ' επιλογή μαζί)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό fatman » 18 Μάιος 2007, 14:37

Το βγαζει ακομα η quaife,νομιζα οτι δεν υπηρχε πια..
Πωπω τρια torsenακια,θα εβαζα και ενα μοτερακι-ακλα...
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό fatman » 18 Μάιος 2007, 14:42

Αν δε χρειαζεται και εμπρος κεντρικο αξονα αλλου μηκους,σκεφτομαι να βαλω στην ακρη ενα BW να υπαρχει..
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 18 Μάιος 2007, 19:56

Aντρέα το κεντρικό torsen το είχε στον κατάλογο νομίζω 1200 ή 1500 ευρώ - τζάμπα πράγμα δηλαδή.

Νομίζω ότι υπερβάλλουμε και δεδομένου ότι το torsen δουλεύει ψηλά (αποδίδει σε πολλές στροφές) δεν νομίζω ότι γεννάται θέμα.

Μόνο για λόγους prestige...

Τα bw βγάζουν προβλήματα καδένας και viscous coupling όντως. Tόσα ¨προβλήματα" αντιμετωπίζουμε, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ξάχνουμε και άλλα. Το 230 με καλή οδήγηση δεν παθαίνει τίποτε, οπότε θεωρείται επιτυχημένο για μένα και είναι ωραίο και το κλείδωμα σε ακραίες συνθήκες, αλλά ποτέ κλειδωμένο με πολλά, με πιάνει ρίγος διαβάζοντας τις εμπειρίες του jdelis με τον φίλο του που παραπονιόταν για υποστροφή με κλειδωμένο κεντρικό.

Τι είναι αυτά τα πράγματα σιδεροφάγοι και μετά παραπονιούνται ότι δεν αντέχουν τα land rover. Ένα από τα πιό σημαντικά στα LAND ROVER για την μετάδοση είναι να ξέρουμε πότε και πως κλειδώνουμε το κεντρικό διαφορετικό. RTFM please
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 19 Μάιος 2007, 10:21

Το 230 με καλή οδήγηση δεν παθαίνει τίποτε, ............................................................................................................................


Θα συμφωνήσω μαζί σου, άσε που σε πλάγιες κλίσεις με λασπωμένο ή σαθρό έδαφος είναι καλύτερα να έχεις ολα τα διαφορικά ελευθερα (στις περισσότερες περιπτώσεις).
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 21 επισκέπτες