από pantg » 27 Ιουν 2007, 19:02
Συνάδελφοι γειά,
μετά από χρήση μείγματος πετρελαίου και καθαρισμένων/φιλτραρισμένων τηγανόλαδων σε αναλογία έως και 25 με 30% σε σχέση με το diesel και έπειτα από συζητήσεις με φίλους στην Αγγλία που προχώρησαν στην χρήση 100% SVO (straight vegetable oil, κανονικού φυτικού λαδιού) αποφάσισα να πειραματισθώ με την μία καμήλα.
Και τελικά το αποτέλεσμα φαίνεται να είναι απολύτως θετικό.
Για τους καλοκαιρινούς μήνες δεν χρειάζεται κάτι από πλευράς συμπληρωματικού εξοπλισμού εδώ στην Ελλάδα καθώς η ατμοσφαιρική θερμοκρασία δεν φτάνει σε τόσο χαμηλά επίπεδα ώστε να κάνει το λάδι αυτό πυκνόρευστο.
Στις πιό βόρειες χώρες και ίσως και στις βόρειες περιοχές της Ελλάδος και κατά τους κρύους μήνες, χρειάζεται ένας προθερμαντήρας στο σύστημα παροχής καυσίμου SVO. Aυτός μπορεί να είναι είτε ένας σωλήνας που θερμαίνει το SVO από το τεπόζιτο έως το φίλτρο είτε και ένα πρόσθετο θερμαντικό σώμα το οποίο τοποθετείται είτε γύρω από το φίλτρο καυσίμου είτε επάνω από αυτό. Μάλιστα στα αυτοκίνητα προδιαγραφών χρήσης σε κρύα κλίματα ήδη η Land Rover προσφέρει τέτοιου είδους προθερμαντήρες καυσίμου ακόμη και για το diesel (ΔεινοΣαυρόΖουμο ή ΔΣΖ για συντομία)
Από πλευράς ρύθμισης του κινητήρα και της αντλίας δεν είδα τις τελευταίες εβδομάδες κάποια ανάγκη για αλλαγή. Την θερμοκρασία που είχε ο κινητήρας έχει και τώρα και ανεβάζει πάνω από το μέσον μόνο όταν δέχεται παρατεταμένο ζόρισμα σε ανηφόρες αλλά αυτό συμβαίνει γιατί έχω ανοίξει από παλαιότερα τα μείγματα.
Ομως με την βελτίωση της απόδοσης που έδωσε η χρήση του καλαμποκελαίου όταν ηρεμήσει και δροσίσει λίγο ο καιρός θα "κλείσω" λίγο τα μείγματα για να δω τί συμβαίνει και στις κανονικές εργοστασιακές ρυθμίσεις μείγματος στην αντλία.
------------------
Βαγγέλη,
άλλος φίλος στην Αγγλία ο οποίος έχει TD5 ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει και εκείνος να χρησιμοποιεί 100% SVO. Μόλις έχω νέα του σε ειδοποιώ.
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ δεν θα πρέπει να δημιουργείται πρόβλημα στην αντλία (αντίθετα θα πρέπει να λιπαίνεται πολύ καλύτερα). Ο μόνος ενδοιασμός αφορά την ικανότητα του SVO να μπορεί να διασπάται σε τόσο μικρά σωματίδια και με την ίδια ευκολία όσο το ΔΣΖ από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αυξημένης πίεσης λειτουργίας μπεκ του TD5. Tα οποία ούτως ή άλλως είναι πολύ ευαίσθητα.
Από την άλλη μεριά όμως σίγουρα το καλαμποκέλαιο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί με νερό (όπως συχνότατα συμβαίνει στο Ελλαδιστάν με το πετρέλαιο κίνησης) και σίγουρα είναι σαφώς πιό καθαρό (χωρίς τα σωματίδια χώματος/βρωμιάς/κατακαθιών που βρίσκονται στις δεξαμενές των πρατηρίων.
--------------
Μανώλη,
θα συμφωνήσω απολύτως με το ότι δεν υπάρχει η υποδομή για την κάλυψη των αναγκών της αγοράς αν γίνει ευρύτερα γνωστό ότι το καλαμποκέλαιο, ή οποιοδήποτε άλλο φυτικό έλαιο, είναι κατάλληλο για καύσιμο σε πετρελαιοκινητήρες, έστω και παλαιότερης τεχνολογίας.
Ομως τα πάντα είναι θέμα σχεδιασμού. Οχι ότι περιμένω ξαφνικά να αρχίσουμε να βλέπουμε χωράφια να καλλιεργούνται με καλαμπόκια για κατασκευή καλαμποκελαίου για χρήση ως καύσιμο.
Αλλωστε υπάρχουν σαφώς φθηνότερα φυτικά λάδια, όπως π.χ. το λάδι από τον βαμβακόσπορο. Και προς τα εκεί προσανατολίζομαι μετά την επιτυχή δοκιμή του SVO με αρχή το καλαμποκέλαιο.
----------------
Αντρέα και Μιχάλη,
το καλαμποκέλαιο που χρησιμοποιώ το αγοράζω αυτή την στιγμή από το ΜΑΚΡΟ σε δοχεία των 10 λίτρων προς 0.81 έως 0.85 ευρώ το λίτρο.
Σε σχέση με τα 0.899 έως 1.033 που στοιχίζει το ΔΣΖ ανά λίτρο η οικονομία σε χρηματική βάση δεν είναι τεράστια αλλά δεν είναι και αμελητέα. Το βασικό πλεονέκτημα όμως έχει να κάνει με την σαφώς καλύτερη απόδοση του κινητήρα.
Χαιρετώ