Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αμορτισερ

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Σεπ 2007, 19:09

ekarpod έγραψε:Απίστευτο και όμως πραγματικό.

Και εγώ που έβαλα μπλέ Bearmacht + 2 ιντσες με ονομαστική σκληρότητα πολύ μεγαλύτερη των stock (τα οποία ήταν βέβαια και πολύ πεσμένα μετά από 140 χιλιάδες χλμ που είχε όταν το πήρα) , έπαθα ακριβώς το ίδιο.

Πιό καλή συμπεριφορά σε λακούβες (μαλακή λειτουργία) και λιγότερες κλίσεις και χωρίς αντιστρεπτικές.

Οχι ότι δεν γέρνει, απλά είναι πολύ καλύτερο του stock.

Mετά από 5 χρόνια και 100+ χιλιάδες χιλιόμετρα έχουν πέσει λίγο αλλά ακόμη είναι αποδεκτά στην χρήση.


Μανώλη γειά,

αυτό είναι κάτι με το οποίο όλοι μας την παθαίνουμε εκτός και αν έχουμε την δυνατότητα να δοκιμάζουμε ταυτόχρονα ή με λίγη χρονική διαφορά τον ίδιο τύπο αυτοκινήτου με διαφορετικές λύσεις στις αναρτήσεις τους.
Για να γίνω πιό συγκεκριμένος.....

Το να προσπαθούμε να συγκρίνουμε ένα αυτοκίνητο με άχρηστες από τον χρόνο και την χρήση αναρτήσεις (ελατήρια και αμορτισέρ για τα Landies μας) με την αίσθηση που χαρίζει το ίδιο όχημα μετά από τοποθέτηση και του πιό φθηνιάρικου ή και πιό ακριβού ή εξωτικού συνδιασμού εξαρτημάτων είναι άδικο.
Οπως και να είναι ακόμη και τα πιό φθηνα θα είναι απείρως καλύτερα από τα χαλασμένα τόσο σε συμπεριφορά όσο και σε αίσθηση.

Το κακό είναι όταν οι κακές επιλογές τελικά οδηγούν σε αποτελέσματα που κάνουν τα αυτοκίνητα να αλλάζουν τον χαρακτήρα που θα έπρεπε να έχει ένα αυτοκίνητο μικτής χρήσης με προσανατολισμό περισσότερο προς το χώμα, δηλαδή να είναι σφιχτό αλλά μαλακό. Ετσι βλέπουμε συχνά ιδίως 90άρια που στην κυριολεξία "διαβάζουν" τις ανωμαλίες του δρόμου ακόμη και όταν δεν υπάρχουν. Οπως μου αρέσει να λέω με τις αναρτήσεις αυτές δεν καταλαβαίνεις αν περνάς επάνω από BIC ή μαρκαδόρο αλλά ακόμη και το αν το BIC είναι μπλέ ή κόκκινο.
Και αυτό είναι κρίμα γιατί τότε φτάνουμε και στο σημείο που έθιξε ο Δημήτρης πριν με το θέμα της σκληρότητας και της διαδρομής.
Σε τέτοιες ΑΚΡΑΙΕΣ περιπτώσεις, κατα την γνώμη μου ΛΑΘΟΣ επιλογών, η ανάρτηση είναι τόσο σκληρή που πολύ απλά ΔΕΝ συμπιέζεται κάτω από την πλειοψηφία των συνθηκών και έτσι στην κυριολεξία οι θεωρητικές διαδρομές που χαρίζουν "πάνε στράφι". Εχουν πληρωθεί ακριβά, υπάρχουν αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Παραδείγματα τέτοια δυστυχώς υπάρχουν άπειρα και τα βλέπετε να χοροπηδούν σαν κατσίκια στους αγώνες......
Δυστυχώς οι αγωνιζόμενοι δεν μπορούν να δεχθούν ότι το στήσιμο ενός αυτοκινήτου για trial είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό ενός αυτοκινήτου Raid ή Rallye

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Σεπ 2007, 19:13

KT4X4 έγραψε: Μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι τελείως άδειο νιώθεις ότι η πίσω ανάρτηση είναι κάπως σκληρή.

Χαιρετώ

Κωνσταντίνος


Kωνσταντίνε γειά και πάλι,

την λύση την έχουν βρει εδώ και πολλά χρόνια οι οδηγοί των ημιφορτηγών (βλ DATSUN).
Bάλε ένα σακκί τσιμέντο.
Η ακόμη καλύτερα καμμιά 30αριά καρπούζια πίσω (και να έχεις και αναμένο το A/C για να είναι δροσερά σε παρακαλώ <χιχιχιχιχιχι>)

Εναλλακτικά φόρτωσε εμένα πίσω και σε διαβεβαιώνω ότι ίσως και να "κάτσει" πίσω το Disco <xixixixixixixi>

Xαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Σεπ 2007, 19:31

[quote="giagoulas]Μεγαλύτερες όμως διαδρομές δεν μπορεί να απόκτησες !!!!!!

Και σίγουρα απέκτησες σκληρότητα στην ανάρτηση (σε σχεση με τη μαμισια) μιας και μειώθηκαν οι κλίσεις χωρίς αντιστρεπτική.

Οπώς το καταλαβαίνω εγώ, μεγαλύτερες διαδρομές μπορείς να αποκτήσεις με ελατήρια ιδιας σκληρότητας ή και μαλακότερα αλλά μεγαλύτερα σε υψος σε συνδυασμό με μακρύτερα αμορτυσερ (ή καλύτερα με μεγαλύτερης διαδρομής αμορτισερ.[/quote]


Δημήτρη γειά και πάλι,

Η διαδρομή μίας ανάρτησης έχει να κάνει, όπως ήδη γράφτηκε πιό πάνω, σε πολύ μεγάλο βαθμό με το ανάγλυφο του εδάφους πάνω στο οποίο καλείται να κινηθεί το όχημα.

Εχει να κάνει ΣΑΦΩΣ με την σκληρότητα των ελατηρίων και για το λόγο αυτό τα πολύ σκληρά ελατήρια περιορίζουν την ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ αρχικά της απόκρισης της ανάρτησης στο να ακολουθεί το ανάγλυφο, ιδίως από τον αντικρυστό τροχό διαγώνια ή και στον ίδιο άξονα (ανάλογα με το εμπόδιο που προσπαθείς να περάσεις). Σε περιπτώσεις πολύ σκληρότερων ελατηρίων από ότι χρειάζεται περιορίζεται πραγματικά τελικά και η διαδρομή καθώς το βάρος του οχήματος δεν επαρκεί για να συμπιέσει την ανάρτηση τόσο ώστε να υποχωρήσει εκείνη προσπαθώντας να ακολουθήσει το ανάγλυφο του εδάφους.

Η διαδρομή μίας ανάρτησης έχει επίσης να κάνει με τα σημεία στήριξης των αμορτισέρ. Μπορεί κανείς να κερδίσει διαδρομή προς τα κάτω, θυσιάζοντας την διαδρομή προς τα επάνω (που ουσιαστικά δεν χρειάζεται να είναι και τόσο μεγάλη). Φυσικά λόγω των μοχλικών φαινομένων τελικά κερδίζει σε ονομαστική διαδρομή κιόλας και ας μην αυξάνονται στην πραγματικότητα τα ψυχρά νούμερα της διαδρομής του ιδίου του ελατηρίου. Απλώς το ελατήριο έτσι βγαίνει από την θέση του (για αυτό και έχουμε τους κώνους επανατοθέτησης) και δίνει περισσότερη διαδρομή συνολικά.
Σε αυτή την αρχή λειτουργίας βασίζονται οι αναρτήσεις της γενιάς EVO της Equipe και της Scorpion Racing.

Aλλος ένα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟΣ περιοριστικός παράγοντας της διαδρομής είναι όπως πολύ σωστά είπες η διαδρομή του αμορτισέρ.
Θα φανεί περίεργο αλλά τα αμορτισέρ του εργοστασίου είναι διαφορετικά ανάμεσα στα Range Rover και τα Discovery & Defender.
Tα αμορτισέρ του εργοστασίου για τα κοντά RaRoCl. πολλές φορές σπάνε γιατί έχουν μικρότερη διαδρομή. Εχει γίνει πολλές φορές και θέλει προσοχή (προσωπικά έχω σπάσει δύο φορές τέτοια αμορτισέρ με το Mpi μου)
Για το λόγο αυτό και πάντα όταν βάζουμε ελατήρια +2" πρέπει να συνοδεύονται και από αντίστοιχα αμορτισέρ εκτός και αν γίνουν άλλες πατέντες (Στέφανε για ποιόν χτυπάει η καμπάνα?????? αλλά φυσικά στον Στέφανο οι +2" είναι σταγόνα στον ωκεανό.....)

Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον άλλο σπουδαίο περιοριστικό παράγοντα που είναι οι σύνδεσμοι που συγκρατούν τον άξονα στο πλαίσιο και πιό συγκεκριμένα οι διαμήκεις ράβδοι στήριξης εμπρός και πίσω (radius & trailing arms), η ράβδος παναρ (Ρanhard), οι ελαστομεταλλικοί ή οι από πολυουρεθάνη σύνδεσμοί τους και η τριγωνική βάση στήριξης του πίσω άξονα με την "μπίλια" της (A frame ball).

Για να λειτουργήσει σωστά μία ανάρτηση πρέπει να βρεθεί ο σωστός συνδιασμός εξαρτημάτων για τα πιο πάνω βασικά εξαρτήματα (υπάρχουν και άλλα, νομίζω όμως ότι θα γίνω κουραστικός να τα αναφέρω όλα)
Και κυρίως να βρεθεί η σωστή σκληρότητα των ελατηρίων και η σωστή ρύθμιση των αμορτισέρ ιδίως όταν μιλάμε για αμορτισέρ με ρύθμιση βαθμού απόσβεσης και επαναφοράς.

Ελπίζω να μην έγινα κουραστικός.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 13 Σεπ 2007, 07:06

pantg έγραψε:
Η διαδρομή μίας ανάρτησης έχει να κάνει, όπως ήδη γράφτηκε πιό πάνω, σε πολύ μεγάλο βαθμό με το ανάγλυφο του εδάφους πάνω στο οποίο καλείται να κινηθεί το όχημα.

Εχει να κάνει ΣΑΦΩΣ με την σκληρότητα των ελατηρίων και για το λόγο αυτό τα πολύ σκληρά ελατήρια περιορίζουν την ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ αρχικά της απόκρισης της ανάρτησης στο να ακολουθεί το ανάγλυφο, ιδίως από τον αντικρυστό τροχό διαγώνια ή και στον ίδιο άξονα (ανάλογα με το εμπόδιο που προσπαθείς να περάσεις). Σε περιπτώσεις πολύ σκληρότερων ελατηρίων από ότι χρειάζεται περιορίζεται πραγματικά τελικά και η διαδρομή καθώς το βάρος του οχήματος δεν επαρκεί για να συμπιέσει την ανάρτηση τόσο ώστε να υποχωρήσει εκείνη προσπαθώντας να ακολουθήσει το ανάγλυφο του εδάφους.




Φυσικά και δεν γίνεσαι κουραστικός, άλλωστε πέρα από τα αστειάκια και τις φιλοφρονήσεις που κατά καιρούς ανταλάσουμε , αυτού του είδους οι συζητήσεις είναι ο πρωτεύων λόγος για τον οποίο είμαστε στο φόρουμ, σωστά?
Για το θέμα μας τώρα, πολύ σωστά αναφέρεις την παράμετρο της υπερβολικής σκληρότητας των ελατηρίων, κάτι που εγώ δεν ανέφερα θεωρώντας πως είναι χοντρό λάθος να τοποθετήσει κανείς υπερβολικά σκληρά ελατήρια μόνο και μόνο για να μην γέρνει στην άσφαλτο και να ταλαιπωρεί εαυτόν και όχημα στο χώμα. Σε τέτοιες περιπτώσεις πιστεύω πως είναι προτιμότερο να κάνεις λάθος τοποθετώντας πιο μαλακά ελατήρια, παρά πιο σκληρά.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό KT4X4 » 13 Σεπ 2007, 09:17

Εναλλακτικά φόρτωσε εμένα πίσω και σε διαβεβαιώνω ότι ίσως και να "κάτσει" πίσω το Disco <xixixixixixixi>



Αγαπητέ Παντελή

Ομολογουμένως δεν είχα σκεφτεί τη λύση αυτή αλλά πάντως αν βάλω εσένα δεν θα βάλω μαζί σου και τα καρπούζια γιατί μπορεί και να μην υπάρχουν στο τέλος της διαδρομής (χιχιχιχιχιχι).

Anyway, αυτό που θα πρέπει να επισυμάνουμε γιατί δεν αναφερθεί στην μέχρι τώρα κουβέντα μας είναι οι πιθανές επιπτώσεις στην μετάδοση που μπορεί να επιφέρει η αλλαγή της ανάρτησης με άλλη που ψηλώνει το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα ένας από τους λόγους που επέλεξα την ΟΜΕ ήταν γιατί υποτίθεται το επιπλέον ύψος που έδινε ήταν μελετημένο να μην επιφέρει αναγκαστικές αλλαγές σε κεντρικούς άξονες και άλλα συναφή.

Στην πραγματικότητα μετά από την αλλαγή των ελατηρίων το αυτοκίνητο πήρε 6-7 πόντους αντί των 4-5 που ήταν υπολογισμένο. Η μεγάλη αύξηση αυτή ήταν παροδική, δηλαδή μετά από 1000 περίπου χιλιόμετρα διαδρομών (εντός και εκτός), το ύψος πράγματι σταθεροποιήθηκε στα 4-5 εκατοστά και έκτοτε παραμένει σταθερή σε αυτό το ύψος. Όμως εγώ που αρχικά τρόμαξα από το ύψος και παρατήρησα και κάποιους μικρούς κραδασμούς στον κεντρικό άξονα στις μικρές ταχύτητες, προχώρησα σε αλλαγή του κεντρικού άξονα με πολύσπαστο και φυσικά οι κραδασμοί εξαφανίστηκαν.

Τώρα που το σκέφτομαι ίσως αν περίμενα να επανέλθουν τα ελατήρια στο σωστό ύψος να μην χρειαζόταν αυτή η αλλαγή γιατί πραγματικά οι κραδασμοί αυτοί μόλις που γίνονταν αντιληπτοί και σίγουρα από κάποιον ψείρα αφού όσουν -μη έμπειρους- έβαλα να το ακούσουν δεν καταλάβαιναν διαφορά. Παρόλα αυτά δεν το μετάνιωσα, γιατί ξέρω ότι ο καινούργιος κεντρικός πέρα από την αυξημένη αντοχή του μπορεί να δουλεύει σε γωνίες αδιανόητες για τον εργοστασιακό και επιπλέον μπορεί οι κραδασμοί να μην υπήρχαν με τα ελατήρια στο προβλεπόμενο ύψος αλλά δεν ξέρω τι θα γινόταν εκτός δρόμου όπου ο εργοστασιακός θα δούλευε με αυξημένες γωνίες λόγω της αύξησης του ύψους και των διαδρομών.

Άρα, οι αλλαγές στην ανάρτηση είναι ωραίες και μπορούν να βελτιώσουν θεαματικά την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, αλλά αν επιλέξουμε ανάρτηση που δίνει ύψος να είμαστε προετοιμασμένοι και για πιθανές επιπλέον αλλαγές για να μην έχουμε άλλα προβλήματα.

Χαιρετώ

Κωνσταντίνος
KT4X4
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 09 Μάιος 2003, 11:32
Τοποθεσία: Ν.Σμύρνη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 13 Σεπ 2007, 12:29

φθηνά και πολύ καλά μονής λειτουργίας αμορτισεράκια
το μόνο που χρειάζεται είναι αλλαγή οι πάνω βάσεις!!!

Εικόνα
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 13 Σεπ 2007, 14:59

Θα περίμενα μικρότερη κλίση στο αμάξωμα σε σχέση με τη κλίση της φυσικής ραμπας !!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 13 Σεπ 2007, 15:08

θα έλεγα απλά οτι δεν φαίνεται πόσο ανοιχτή είναι η μπροστά αριστερή ρόδα και το V που κάνει ο δρόμος

θα δω αν βρω άλλη φωτο απο μπροστά για να καταλάβεις τί λέω

χαιρετώ
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό pantg » 13 Σεπ 2007, 15:30

giagoulas έγραψε:Θα περίμενα μικρότερη κλίση στο αμάξωμα σε σχέση με τη κλίση της φυσικής ραμπας !!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:


Τώρα μου θυμίζεις τους γκρινιάρηδες γέρους στα Μάπετς !!!!!! <χιχιχιχιχιχιχι>

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 13 Σεπ 2007, 15:31

Στέφανε βάλε την φωτογραφία με τον φίλο σου που κάθεται δίπλα από το πίσω δεξί τροχό.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 13 Σεπ 2007, 20:50

xixixixixi

Εικόνα
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό MUDDY_DISCO » 14 Σεπ 2007, 15:43

αναρτησεις ε?μεγαλο κεφαλαιο.λοιπον,στο εμποριο υπαρχουν πακετα για ολα τα βαλαντια και για ολες τις απαιτησεις.στο θεμα της αναρτησης νομιζω οτι το μονο που μπορει να πει ο καθενας μας ειανι το τι εχει χρησημοποιησει με βαση τις απαιτησεις του ετσι ωστε οποιος διαβασει να διαλεξει τι του κανει αναλογα με αυτο που θελει να πετυχει.εγω π.χ σιχαινομαι τον αερα στο αμορτισερ κ θελω ενα αμορτισερ λαδιου για του ακαμπτους αξονες του disco μου.μετα απο σχετικο ψαξιμο τα μονα που βρηκα ηταν τα μαμα,τα amstrong,που ειναι κατι σαν τα μαμα,κ τα procomp.προτιμησα τα amstrong φθηνα κ υπεροχα!δεν εχασε τπτ απο την ενδοτικοτητα το disco μου κ απο την ανεση που προσφερει ενα land rover discovery!απο κρατημα,μια χαρα κανενα προβλημα τα εχω συνδοιασει με κιτρινα ελατηρια britpart που σηκωνουν το αμαξι 4,5-5 ποντους.απο λειτουργια κ τα ελατηρια ειναι τελεια!το disco δεν κοπαναει ποτε.βεβαια δεν θυμαμαι των κωδικο των ελατηριων που χαρακτηριζει και τις λιμπρες γιατι η britpart εχει διαφορα ελατηρια με διαφορετικες λιμπρες,αλλα το βρισκω αμα χρειαστει!επειδη τωρα σκεφτομαι να μεγαλωσω κ το κρεμασμα της αναρτησης κ επειδη θα χρειαστω κ μακρυτερα αμορτισερ,κ amstrong δεν υπαρχουν,θα καταφυγω παλι στη λυση britpart οπου τον προηγουμενο μηνα εβγαλε μια νεα σειρα αμορτισερ οπου για μενα πιστευω ειναι πολυ καλυτερα απο τα κριτινα gaz.ειναι χρωματος πορτοκαλι ειναι(δυστηχως)διπλης ενεργειας αλλα η britpart στις προδιαγραφες του λεει οτι αντι για αερα χρησιμοποιει ενα δικο της "ματζουνι" που το ονομαζει μους!κ επειδη αυτο καταλαμβανει λιγοτερο ογκο απο οτι ο αερας μεσα στο αμορτισερ μπορει κ χρησιμοποιει περισσοτερο σε ογκο λαδι απο οτι τα κιτρινα gaz.οπως επισης κ το στελεχος τπυ καλαμιου ειναι 41χιλ. απο τα 35 των gaz.αυτα οσν αφορα τις δικες μου εμεπειριες κ απαιτησεις,για την αναρτηση του disco μου δηλ ενα disco να ειναι λιγο πιο ψηλο,μαλακο,αρκετα ενδοτικο κ να γερνει!!!
Άβαταρ μέλους
MUDDY_DISCO
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 41
Εγγραφή: 03 Σεπ 2006, 22:41

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 7 επισκέπτες