ekarpod έγραψε:Παντελή,
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δεν είμαι ειδήμων, απλά πράγματα είναι αυτά...
Το κεντρικό διαφορικό είναι το μεγαλύτερο προσόν μιάς σωστής τετρακίνησης. Για πιό λόγο να χάνεις το διαφορικό σου και να είναι μόνο μπλοκέ στα κοντά.
Εγώ προσωπικά τα κοντά τα χρησιμοποιώ συνέχεια στο βουνό, φορτωμένος σε δύσκολες διαδρομές με φουρκέτες, γλυστερά περάσματα κοκ.
Για να δώσω και ένα παράδειγμα δηλαδή πως θα ανεβοκατέβεις την Καλιακούδα, με μπλοκαρισμένο το κεντρικό?
Επίσης αυτό που λές με την ροπή δεν ευσταθεί σαν δικαιολογία (των κατασκευαστών) όταν τα εμπρός - πίσω διαφορικά είναι ελεύθερα. Θα είχε νόημα μόνο σε κλειδωμένα διαφορικά. Στα ελεύθερα πάντα βρίσκει διέξοδο η ροπή στον τροχό με την λιγότερη πρόσφυση οπότε και δεν παθαίνεις εύκολα ζημιά.
Προσωπικά δεν μπορώ να βρώ κανένα λόγο - και ΔΕΝ θα έπαιρνα ποτέ αυτοκίνητο - που στα κοντά του θα είχε υποχρεωτικά μπλοκέ το κεντρικό διαφορικό (δεν συζητάμε για "τετρακίνητο" χωρίς κεντρικό διαφορικό, αυτό το θεωρώ τελείως απαράδεκτο μετά τόσα χρόνια συμβίωσης με τα διαφορικά μου...).
Κεντρικό διαφορικό και ξερό ψωμί λοιπόν...
Μανώλη συμφωνώ και επαυξάνω αναφορικά με την προτίμησή σου στα τετρακίνητα με κεντρικό διαφορικό.
Μόνη διαφωνία μου το θέμα της κατανομής της ροπής.
Για το λόγο αυτό και αναφέρθηκα στα μπλοκέ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ροπής (και όχι μόνο κίνησης όπως τα 100% κατ' επιλογή)
Ασε που ο καλύτερος τρόπος να ΣΠΑΣΕΙΣ ή να ΣΤΡΑΒΩΣΕΙΣ ένα ημιαξόνιο είναι όταν με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό σηκώσεις τροχό και με πατημένο το γκάζι πατήσει ξαφνικά ο τροχός σε σκληρό έδαφος (ακόμη αντηχεί το κρακ στα αυτιά μου από το πρώτο ημιαξόνιο που έσπασα έτσι το 1997, κατά σύμπτωση απέναντι από την Καλιακούδα <χιχιχιχιχιχι>)
Αν το κεντρικό έχει εμπλακεί η ροπή (τουλάχιστον) μοιράζεται και στον άλλο άξονα και έτσι τα φορτία μειώνονται.
(βρε συνάδελφε μήπως πρέπει σαν "πολύξεροι - ειδήμονες" να απευθύνουμε τον λόγο ο ένας στον άλλο στον πληθυντικό?????? <χιχιχιχιχιχιχιχι> βλέπω να μας παίρνουν με τα γιαούρτια στην φασολαδοσυνάντηση !!!!!)
Χαιρετώ