από pantg » 04 Φεβ 2006, 03:19
Γιώργο συγγνώμη αλλά θα διαφωνήσω ΚΑΘΕΤΑ μαζί σου όσον αφορά τον χαρακτηρισμό του TD5 ως διαμάντι.
Ειναι ΚΟΙΝΗ παραδοχή από τους ασχολουμένους επί χρόνια με τα LR ότι ο TD5 είναι ο τρίτος χειρότερος κινητήρας της εταιρείας μετά τον 1.8 βενζίνης των Freelanders και τον 2.5 DT (γενιά 19J)
Ο ΤD5 έχει δώσει πολλά προβλήματα (και σοβαρά) και η ροπή του δεν είναι ιδιαίτερη καθώς εμφανίζεται πιό ψηλά και πιό απότομα από αυτή των Tdi. Eιναι μεν πιό πολιτισμένος σε λειτουργία αλλά είναι πιό ενεργοβόρος από τους Tdi, έχει ΠΟΛΥ ακριβότερα αναλώσιμα και σε περίπτωση βλάβης απαιτεί πολύ περισσότερα χρήματα για επισκευές. Αλλο ένα μεγάλο του πρόβλημα είναι η εξάρτηση από τα ηλεκτρονικά (ρυθμίζεται ΜΟΝΟ μέσω ηλεκτρονικού διαγνωστικού) καθώς και η ευπάθεια στα νοθευμένα ή βρώμικα πετρέλαια τα οποία ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ τα μπεκ και την αντλία (ενδεικτικά ΕΝΑ μπεκ του TD5 κοστίζει περισσότερο από όσο και τα 4 των Tdi)
O TD5 επίσης έχει δημιουργήσει ΣΟΒΑΡΑ προβλήματα έως και το 2001 (και λίγο αργότερα) με ελλατωματική κατασκευής της εσωτερικής αντλίας λαδιού η οποία χαλούσε με αποτέλεσμα το κόλλημα του κινητήρα και την ολοκληρωτική του καταστροφή.
Υπήρχαν επίσης προβλήματα με το software (τα οποία λύθηκαν με αντικατάσταση του εγκεφάλου ο οποίος όμως δεν είναι συμβατός από χρονιά παραγωγής σε χρονιά παραγωγής καθώς απαιτεί και αλλαγή σε αντλία, ή μπεκς, ή μονάδα ελέγχου του ιμομπιλαϊζερ, ή στην κεντρική καλωδίωση.
Προβλήματα επίσης εμφανίζει και με τα πολλά νερά και τις υγρασίες τόσο στα ηλεκτρονικά της αντλίας και του εγκεφάλου, όσο κυρίως και με τον μηχανισμό του fly by wire πεντάλ του γκαζιού.
Θετικό του ότι κουρδίζεται σχετικά γρήγορα και εύκολα με τσιπάρισμα ή "γαργάλημα" του εγκεφάλου, τοποθέτηση καλύτερου ιντερκούλερ (ποτέ το πρώτο χωρίς και το δεύτερο), πιό ελεύθερο φίλτρο και ίσως και σνορκελ για πιό ψυχρό και καθαρό αέρα. Επίσης η αφαίρεση του κεντρικού τμήματος της εξάτμισης (μεσαίο καζανάκι) και αντικατάστασή του με απλό σωλήνα βοηθά στην περαιτέρω αύξηση της ροπής με ελάχιστη μόνο διαφορά στον θόρυβο (πιό μπάσο ήχο)
Ετσι μπορεί να φτάσει περίπου στα 170 άλογα και υπάρχουν ακόμη περιθώρια και έως τα 200 (αλλά με πιό αυξημένο κόστος και πιό βαθιές αλλαγές σε κυλινδροκεφαλές κλπ κλπ)
Οι Tdi από την άλλη επίσης κουρδίζονται (το ένα δικό μου είναι γύρω στα 160 με 180 άλογα ανάλογα με το κούρδισμα αντλίας, πιέσεις στο τούρμπο, φίλτρα αέρος, θερμοκρασία περιβάλλοντος κλπ), είναι πολύ αξιόπιστα (με μόνη μελανή κηλίδα τις φλάντζες κεφαλής σε περίπτωση υπερθέρμανσης και την πιθανότητα σπασίματος του ιμάντα εκκεντροφόρου αν δεν γίνει προληπτική αλλαγή στα τακτικά service) και κυρίως έχουν φθηνά ανταλλακτικά και σε μεγάλη ποικιλία πηγών προμηθείας τους.
-----------------
Τελικά τί γίνεται με την ερώτηση του φίλου alp όμως?
Το Disco TD5 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο φτάνει να δεχθείς τα πιθανά προβλήματα από τα πιό εξελιγμένα (άρα και πιό πιθανά να χαλάσουν) συστήματα. Προσπάθησε να αποφύγεις το σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών πίσω (λειτουργεί με υδραυλικό σύστημα υψηλής πίεσης το οποίο χαλάει).
Θέλει επίσης προσοχή στο να επιλέξεις μοντέλο το οποίο θα έχει traction control αλλά θα έχει επίσης και τις αναμονές για να βάλεις τον μηχανισμό χειροκίνητης επιλογής κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού (ο οποίος σε αρκετά αυτοκίνητα μετά το 2001 λείπει, τόσο σαν θέση στο λεβιέ του κεντρικού αλλά και σαν προεγκατάσταση στο ίδιο το γκρουπ του κεντρικού διαφορικού με αποτέλεσμα να ΜΗΝ μπορείς να το βάλεις εκ των υστέρων)
Επίσης αν τυχόν δεν έχει το αυτοκίνητο cruise control μπορεί να μπεί παρά πολύ εύκολα και φθηνά (και αξίζει αν ταξιδεύεις συχνά σε μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο) και μπορείς να βάλεις τα διπλά φώτα (που μοιάζουν με του RaRo L233) πολύ εύκολα (αλλά όχι και τόσο φθηνά)
Προσοχή επίσης στις ηλιοροφές που χαλάνε/στάζουν.
Και στον εμπρός άξονα ο οποίος έχει δυνατότητα επισκευής/αλλαγής των εμπρός σημείων στήριξης στις πλύμνες ΜΟΝΟ δύο φορές το πολύ (και θέλουν αλλαγή κάθε 50.000 χλμ περίπου καθώς μετά αποκτούς τζόγους. Μετά τις δύο αλλαγές πρέπει κανονικά να αλλάξεις ΑΞΟΝΑ. Αρα αυτοκίνητο με 100.000 + χλμ καλό είναι να ΜΗΝ αγοράσεις.
----------------
Τελικά να το αγοράσεις ή όχι?
Ολα εξαρτώνται από το πόσο το θέλεις και πόσο θα πρέπει να το πληρώσεις.
Προσωπικά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο μόνο αν θέλεις ντε και καλά πετρέλαιο και αυτό το μοντέλο. Αν θα το αγόραζα εγώ? Οχι.
Χαιρετώ