Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΦΩΤΙΑ και προστασία

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 05 Φεβ 2007, 14:38

Απο τοτε εχω δυο τρικιλους μαζι μου
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Δημοσίευσηαπό BLLAND2 » 08 Φεβ 2007, 19:15

Μπορεί να σας κουράσω αλλά ρίξτε μια ματιά..........

Θέματα Ασφάλειας: Ασφάλεια στα Φορτηγά-και όχι μόνο-οχήματα

Από τα παλαιότερα χρόνια, οι μεταφορές ήταν ένα σημαντικό κομμάτι για το διεθνές εμπόριο, ξεκινώντας από τις μεταφορές με κάρα & ζώα φτάσαμε σήμερα στον 21ο αιώνα όπου όλα γίνονται σχεδόν με την ταχύτητα του φωτός. Σε ότι αφορά τις οδικές μεταφορές πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Καινούργια πιο μεγάλα και πιο ασφαλή οχήματα αντικατέστησαν τα αργοκίνητα φορτηγά που όλοι θυμόμαστε να σέρνονται στους εθνικούς δρόμους .

Aλλαξαν τα πράγματα όμως ή έχουν παραμείνει ίδια σε ότι αφορά την ασφάλεια ;

Δυστυχώς πολλοί οδηγοί χαίρονται σήμερα την τεχνολογία που προσφέρουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και αφήνονται σε αυτή χωρίς να συνυπολογίζουν τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν όταν δεν τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας στις εθνικές οδούς αλλά και πόσο μάλλον στις μεταφορές εμπορευμάτων σε φορτηγά βαρέως τύπου.

Δεν θα ασχοληθούμε τόσο με τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσεως αλλά με τα βαρέως τύπου φορτηγά τα οποία εκτελούν δρομολόγια τακτικότατα εντός και εκτός Ελλάδος.

Ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οδηγοί οι οποίοι γνωρίζουν για τα μέτρα ασφάλειας που πρέπει να τηρούν στα οχήματα τους σε ότι αφορά την πυρασφάλεια αλλά ακόμα και την οπτική σήμανση των βαρέων οχημάτων. (δεν αναφέρομαι στην ασφάλεια πρόσδεσης ιμάντων ή φθαρμένα ελαστικά διότι αφορά άλλο τομέα της ασφάλειας)

Βάσει νόμου τα φορτηγά και τα λεωφορεία πρέπει να είναι εφοδιασμένα με τουλάχιστον δύο (2) φορητούς πυροσβεστήρες :

«βάσει της υπ΄αριθμ. 32787/2597/13-12-1995 (ΦΕΚ Β΄1028) Απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών, επιβάλλεται ο εφοδιασμός των Λεωφορείων και φορτηγών, καθώς Βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και γενικώς επικίνδυνων υλών, έτσι λοιπόν πρέπει να φέρουν υποχρεωτικώς :

Δύο (2) πυροσβεστήρες καθαρού βάρους έξι (6) χιλιόγραμμων, ξηράς κόνεως ή άλλου εγκεκριμένου από το Πυροσβεστικό Σώμα κατάλληλου κατασβεστικού υλικού, αναλόγου κατασβεστικής ικανότητας.»

Εδώ ακριβώς βλέπουμε ότι εκτός του ότι είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση των πυροσβεστήρων στα φορτηγά οχήματα πρέπει να καταλάβουν όλοι οι οδηγοί τις απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να κάνουν αν αντιληφθούν πυρκαγιά στο όχημα τους.

Ενέργειες σε περίπτωση πυρκαγιάς

ΓΕΝΙΚΑ

Οι πυρκαγιές των αυτοκινήτων γενικά χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνες πυρκαγιές. Για το λόγο αυτό, η πρώτη επέμβαση πρέπει να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, τα δε μέσα κατάσβεσης, ειδικά αυτά που θα χρησιμοποιηθούν κατά την έναρξη της πυρκαγιάς, να είναι πολύ αποτελεσματικά για να επιτευχθεί άμεσα η κατάσβεσή της.
Σε περίπτωση όμως που η επέμβαση δεν γίνει αμέσως, η πυρκαγιά λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και δημιουργεί κινδύνους και για τους επιβαίνοντες και για κάθε άλλον που λόγω ειδικότητας ή αλληλεγγύης θα τρέξει να βοηθήσει. Η αιτία είναι ότι υπάρχουν σε αρκετή ποσότητα καύσιμη ύλη (βενζίνη - πετρέλαιο), λάδια και διάφορα άλλα εύφλεκτα υγρά (υγρά φρένων). Επιπλέον δε, πυρκαγιά που λαμβάνει χώρα σε αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται, δεν γίνεται αμέσως αντιληπτή από τους επιβάτες, πόσο μάλλον από τον οδηγό του φορτηγού που δεν έχει άμεση οπτική πρόσβαση στο πάνω μέρος του φορτίου ή σε τυφλά σημεία, ενώ επιπρόσθετα λόγω του ρεύματος αέρος που δημιουργείται κατά την κίνηση του οχήματος η πυρκαγιά τείνει να λάβει μεγάλη έκταση. Επίσης στη γρήγορη μετάδοση της πυρκαγιάς, ανεξάρτητα από την αιτία που την προκάλεσε, συντελεί και το χρώμα του αυτοκινήτου που καίγεται ταχύτατα και ζωηρότητα.

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ,ότι η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σαν πυρκαγιά εύφλεκτων υλών.

Μέτρα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών σε οχήματα :

1.- Για κάθε κατηγορία οχήματος, πρέπει να υπάρχει ο προβλεπόμενος αριθμός πυροσβεστήρων, όπως καθορίζεται με την υπ’ αριθμ. 32787/2597/13-12-1995 Απόφαση Υπουργού Συγκοινωνιών.

Οι πυροσβεστήρες πρέπει να βρίσκονται σε κατάλληλη θέση που σε περίπτωση που χρειαστούν η επέμβαση να είναι άμεση. Συνήθως οι φορητοί πυροσβεστήρες τοποθετούνται στο εξωτερικό μέρος της καμπίνας του φορτηγού μέσα σε εδικές βάσεις. Προσοχή προαιρετικά θα ήταν άριστη κίνηση, ο οδηγός του φορτηγού να εφοδιαστεί με ένα επιπλέον πυροσβεστήρα διοξειδίου του άνθρακα δύο (2) κιλών για τις ευαίσθητες ηλεκτρονικές συσκευές που υπάρχουν στο εσωτερικό της καμπίνας όπως ( ραδιοτηλέφωνα, ασύρματοι VHF - UHF, πιθανώς συσκευές GPS, ράδιο CD, κλπ) Ως γνωστό ο μόνος πυροσβεστήρας που δεν προξενεί ζημιές στα ηλεκτρικά συστήματα - συσκευές είναι ο διοξειδίου του άνθρακος.

2.- Όταν ξεσπάσει πυρκαγιά στο αυτοκίνητο ο οδηγός , πρέπει να σταματήσει αμέσως αυτό στην άκρη του δρόμου εξασφαλίζοντας την ομαλή πρόσβαση αν είναι δυνατόν για τα επερχόμενα οχήματα. Ο βαθμός ψυχραιμίας που θα επιδείξει εκείνη την στιγμή ο οδηγός και η γνώση, από αυτόν και μόνο, των σημείων απελευθέρωσης του καλύμματος της μηχανής (καπό) και του χώρου αποσκευών (PORT - BAGGAGE), αν είναι Ι.Χ.Ε. θα δώσουν τη δυνατότητα επέμβασης σε οποιοδήποτε σημείο του αυτοκινήτου του χωρίς ζημιά, στην περίπτωση τώρα φορτηγού ισχύουν ακριβώς τα ίδια με τη διαφορά ότι αν η φωτιά εντοπιστεί στο χώρο φόρτωσης τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα λόγω της ταχύτατης εξάπλωσης της πυρκαγιάς.

3.- Κατά το άνοιγμα του Καλύμματος της μηχανής (καπό), ο οδηγός ή οποιοσδήποτε επέμβει, πρέπει να λαμβάνει προφυλακτικά μέτρα, γιατί με το άνοιγμα του καπό υπάρχει κίνδυνος με την είσοδο ατμοσφαιρικού αέρα στο χώρο να δημιουργηθεί μεγάλη φλόγα.

4.- Αμέσως μετά την πρώτη προσβολή της πυρκαγιάς ή αν είναι δυνατό ταυτόχρονα, να αποσυνδέεται σε κάθε περίπτωση ο συσσωρευτής. Μια γρήγορη μέθοδος αποσύνδεσης του συσσωρευτή με λιγότερους κινδύνους είναι το κόψιμο των καλωδίων με ένα κόφτη.

Σε περίπτωση όμως όπου υπάρχουν έντονες αναθυμιάσεις υγρών καυσίμων, δεν πρέπει να επιχειρείται η αποσύνδεση του συσσωρευτού, για την αποφυγή δημιουργίας σπινθήρα που μπορεί να προκαλέσει έκρηξη.

6.- Αν η πυρκαγιά έχει εκδηλωθεί στο στόμιο πλήρωσης της δεξαμενής καυσίμου (ρεζερβουάρ), προτιμότερη είναι η απομόνωση του σημείου με την τοποθέτηση υγρού υφάσματος ή άλλου καλύμματος, παρά η χρήση πυροσβεστήρα.

7.- Σε περίπτωση κατά την οποία η δεξαμενή καυσίμου (ρεζερβουάρ) διατρέχει κίνδυνο να προσβληθεί από τη φωτιά, πρέπει να προσέχουμε για τυχούσα επανάφλεξη που θα δημιουργήσει μεγάλες φλόγες ή για πιθανή έκρηξη.

Τα προφυλακτικά μέτρα που πρέπει να παίρνονται για την ασφάλεια μας σε τέτοια περίπτωση, είναι να ψύχεται η δεξαμενή με νερό ή αφρό από μια ασφαλή θέση.

8.- Όταν η πυρκαγιά έχει προσβάλλει άλλους χώρους του αυτοκινήτου, εκτός του κινητήρα, για την καταπολέμηση της οποίας απαιτείται νερό, αυτό να χρησιμοποιείται με προσοχή για να μην προκληθούν από την αλόγιστη χρήση του επιπλέον ζημιές στο όχημα.

9.- Σε περίπτωση όπου καίγονται τα ελαστικά του οχήματος, κατά το αρχικό στάδιο, πρέπει πάντοτε ο ενεργών την κατάσβεση να στέκεται σε πλάγια θέση και όχι ακριβώς απέναντι από τα ελαστικά, γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού από την έντονη εκτόνωση του υπό πίεση ευρισκόμενου αέρα. Η κατάσβεση επιτυγχάνεται καλύτερα με βολή ομίχλης ύδατος. Η χρήση πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι αποτελεσματική σε περίπτωση που διαθέτετε πυροσβεστήρα αφρού θα μπορέσετε να έχετε μεγαλύτερη κατασβεστική δύναμη.

10.- Η καταπολέμηση των πυρκαγιών γύρω από το σημείο του κιβώτιου ταχυτήτων, γίνεται από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και από πλάγια θέση.

Προσοχή !

Σε περίπτωση που η φωτιά είναι στο χώρο φόρτωσης εμπορευμάτων πριν κάνετε οτιδήποτε ειδοποιήστε την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο τηλέφωνο 199 και μην το κλείσετε αμέσως αλλά ψύχραιμα περιγράψετε τι καίγετε και τι είδους όχημα εμπλέκεται στην πυρκαγιά. Τα παραπάνω μπορεί να σας φαίνονται παράλογα διότι θα σκέφτεστε εκείνη την στιγμή θα πιάσω κουβέντα με τους πυροσβέστες ; και όμως είναι ένα από τα πιο βασικά πράγματα που πρέπει να κάνετε διότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία κρίνει από τις πληροφορίες που έχει τι είδους δυνάμεις θα στείλει. Πιστεύετε ότι την ίδια δύναμη πυρόσβεσης θα στείλει σε ένα φορτηγό που καίγεται η μηχανή του και σε ένα φορτηγό που αναφέρεται ότι μεταφέρει βαμβάκι, ή υγρά καύσιμα ;

Aρα λοιπόν πριν ξεκινήσουμε την όποια κατάσβεση ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ να ενημερώσουμε το 199 για τα παρακάτω :

Που είμαστε
Το φορτηγό έχουμε ( τι μεταφέρει)
Τι καίγεται
Κατόπιν αν δεν εγκυμονεί κίνδυνο για εσάς και αφού έχετε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας ( βλέπε παραπάνω) προχωράτε σε κατάσβεση, αν βλέπετε στην πορεία ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία αργεί και η φωτιά εξαπλώνεται προσπαθήστε να τοποθετήσετε 100 με 150 μέτρα πριν το αμάξι σας το τρίγωνο ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να προειδοποιήσει τους επερχόμενους οδηγούς για τον κίνδυνο που υπάρχει λόγω της πυρκαγιάς στο όχημα σας. Προσοχή μην αμελείτε αυτή την ενέργεια διότι οι επερχόμενοι οδηγοί όταν θα αντιληφθούν το όχημα σας που φλέγεται είναι αργά πια να πάρουν την απόσταση ασφάλειας που χρειάζεται από εσάς με αποτέλεσμα να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς και να δημιουργηθεί ατύχημα. Προσπαθήστε μέχρι να έρθει η Πυροσβεστική Υπηρεσία να φτιάξετε μια ζώνη ασφαλείας τόσο για εσάς αλλά και για του συμπολίτες σας.

Σε καμία περίπτωση μην επιχειρήσετε να μπείτε στην καμπίνα του φορτηγού αν αυτή καίγεται για να πάρετε έγγραφα ή άλλα αντικείμενα , κινδυνεύετε άμεσα με εγκαύματα 2ου και 3ου βαθμού, μην γυρνάτε ποτέ στο χώρο που καίγεται αφού τον έχετε αρχικά εγκαταλείψει.

Αγοράζοντας τα είδη πυρασφάλειας πρέπει πάντα να προσέχετε να πληρούν τα πρότυπα σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό.

Σύμφωνα με το Νόμο (ΚΥΑ ΟΙΚ 16289/330 - ΦΕΚ Β/987/27-5-99), από την 30 Μαΐου 2002 όλοι οι πυροσβεστήρες, ανεξαρτήτως μάρκας και τύπου, πέρα από τη υποχρεωτική πιστοποίηση της ανταπόκρισής τους στο Πρότυπο ΕΝ 3, πρέπει να φέρουν και την ένδειξη CE ανεξίτηλα χαραγμένη στο σώμα του πυροσβεστήρα, με αναφορά του σχετικού «αριθμού συμμόρφωσης». Η ένδειξη αυτή πιστοποιεί ότι ο συγκεκριμένος πυροσβεστήρας ανταποκρίνεται στους ισχύοντες κανόνες ασφαλείας και αξιοπιστίας που ορίζει η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με το Νόμο και τα Εθνικά Πρότυπα.

(Το ΕΛΟΤ ΕΝ/3 είναι το πρότυπο κατασκευής σύμφωνα με την 3η Ευρωπαϊκή νομοθεσία περί πυροσβεστήρων.)

Περισσότερα σχετικά με τα μέσα πυρόσβεσης και τα είδη των πυροσβεστήρων μπορείτε να βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.fireservice.gr & www.fireman.gr

Αν καθοδόν αντιληφθείτε πυρκαγιά σε αυτοκίνητο, προσοχή στα παρακάτω :

Αν είναι πλησίον ο οδηγός ρωτήστε τον αν μεταφέρει εύφλεκτα ή εκρηκτικά αντικείμενα στο αμάξι του, πριν προσεγγίσετε για να βοηθήσετε ενδεχομένως με τον πυροσβεστήρα σας θα πρέπει να γνωρίζετε τι πάτε να σβήσετε.
Ποτέ μην ανοίξετε το καπό της μηχανής για να κάνετε ρίψη με τον πυροσβεστήρα σας έστω και αν υπάρχει μόνο καπνός. Πρώτα ρίξτε μια βολή στην κάτω μεριά της μηχανής με κλίση 45o μοιρών προς τα πάνω και μετά αν ανοίγει το καπό με μεγάλη προσοχή σηκώστε το ( εννοείτε ότι φοράτε γάντια ή έχετε καλύψει τα χέρια σας) περίπου 4 δάχτυλα και από μακριά δείτε αν υπάρχει φλόγα ταυτόχρονα κάντε μια μικρή βολή στο εσωτερικό της μηχανής και σιγά σιγά και προοδευτικά ανασηκώστε το καπό της μηχανής. Το απότομο άνοιγμα του καπό του αυτοκινήτου ή της πόρτας του εσωτερικού (καμπίνας επιβατών) μπορεί να επιφέρει την βίαιη εξάπλωση της πυρκαγιάς λόγω του εισερχόμενου οξυγόνου που εσείς διοχετεύετε ανοίγοντας απότομα.

Αν η πυρκαγιά έχει πάρει έκταση μην επιχειρείτε κατάσβεση, διότι θα θέσετε τον εαυτό σας σε κίνδυνο λόγω του ότι είστε ανεκπαίδευτος / η, και η ποσότητα κατασβεστικού υλικού που περιέχει ο πυροσβεστήρας σας μπορεί να μην επαρκέσει, περιμένετε να έρθει η Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Δυστυχώς όπως και σε άλλα πράγματα στην Ελλάδα η νοοτροπία μας στην αγορά αγαθών είναι με βάση το κόστος και όχι πάντα αδίκως. Πρέπει να είναι όμως έτσι και στα προϊόντα ασφάλειας;

Σαφώς όχι, διότι κάθε προϊόν που προορίζεται για την δική μας ασφάλεια αλλά και των άμεσα εμπλεκόμενων γύρω μας πρέπει να πληρεί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις έτσι ώστε να έχει την μέγιστη ικανότητα στην κατηγορία που εμπίπτει και να διασφαλίζει την απαιτούμενη ποιότητα παροχής υπηρεσιών στον χρήστη του.

Σίγουρα αγοράζοντας ακόμα και ένα κινητό τηλέφωνο, τα κριτήρια αγοράς σας, είναι αν πληρεί εκείνες τις προϋποθέσεις που εσείς θεωρείται σωστές θα διαβάσετε περιοδικά, θα ρωτήσετε γνωστούς και τελικά αφού δείτε και άλλα μοντέλα θα αποφασίσετε για την αγορά του ακριβώς όπως θα κάνατε και για το αμάξι των ονείρων σας. Γιατί λοιπόν όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με την αγορά ενός πυροσβεστήρα, το μόνο που ρωτάμε είναι πόσο κοστίζει; αυτό λοιπόν είναι το κριτήριο μας για ένα προϊόν από το οποίο εξαρτάται η ζωή μας ακόμα και των γύρω μας;

Πρέπει λοιπόν να είμαστε σοβαροί και πολλοί απαιτητικοί στην αγορά ενός πυροσβεστήρα και ειδικά αν πρόκειται να δαπανήσουμε ένα μέρος χρημάτων πρέπει να σκεφτούμε την απόσβεση αυτών των χρημάτων, δηλαδή πόσο αυτό το προϊόν θα κρατήσει χρονικά και ποιες είναι οι ενδεχόμενες τεχνικές περιγραφές του αλλά και η δυνατότητα επισκευής ή αναγόμωσης του εκάστοτε πυροσβεστήρα.

Σας δίνω ένα απλό παράδειγμα ένας πυροσβεστήρας που πωλείτε συνήθως από τα πολυκαταστήματα ή τις λαϊκές αγορές δεν έχει καμία απολύτως εγγύηση καμιά προδιαγραφή που να σας εξασφαλίζει την σωστή λειτουργία του αλλά και παντελή έλλειψη αναγόμωσης ή επισκευής σε περίπτωση βλάβης.

Επιλέγουμε λοιπόν όχι με κριτήριο το φθηνότερο, ή εντυπωσιακό και μεγαλύτερο σε όγκο, αλλά με βασικό μας κριτήριο τις πραγματικές μας ανάγκες για το χώρο που θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε και σαφέστατα τις προδιαγραφές που πρέπει να πληρεί το προϊόν που θα δαπανήσουμε χρήματα.

Θα πρέπει επίσης σαφώς να υπάρχει ενημέρωση στο καταναλωτικό κοινό σχετικά με την συντήρηση και αναγόμωση . Η πορεία ζωής ενός πυροσβεστήρα έχει κάποια στάδια. Τα οποία είναι τα παρακάτω :


Συντήρηση:
Κάθε έτος και αφού δεν έχει χρησιμοποιηθεί ο πυροσβεστήρας μας χρειάζεται από υπεύθυνο και εξειδικευμένο συνεργείο τον λεγόμενο ετήσιο έλεγχο , όπου ελέγχεται η πίεση του, το σωστό βάρος του κατασβεστικού του υλικού , και γενικώς όλος ο πυροσβεστήρας για την καλή του λειτουργία.
Αναγόμωση:
Στις περιπτώσεις που ο πυροσβεστήρας μας έχει χρησιμοποιηθεί έστω και για μια φορά χρειάζεται αναγόμωση , δηλαδή αντικατάσταση του κατασβεστικού του υλικού και όλους τους παραπάνω ελέγχους όπως στην συντήρηση.
Υδραυλική δοκιμή:
Κάθε 5 έτη είμαστε υποχρεωμένοι να παραδίδουμε στο συνεργείο που ελέγχει τους πυροσβεστήρες όλους μας τους πυροσβεστήρες που έχουν κλείσει 5 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής τους και αυτοί να ελεγχθούν στο σύνολο τους καθώς και να περάσουν τεστ υδραυλικής πίεσης.
Καταστροφή:
Τελευταίο στάδιο είναι αυτό της καταστροφής με το πέρας των 20 ετών όπου η ζωή του πυροσβεστήρα μας φτάνει στο τέλος της και πρέπει να καταστραφεί.
Η ενημέρωση δυστυχώς που προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή δεν είναι επαρκής έτσι ώστε να καλύψει τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στην ασφάλεια γενικότερα αν και γίνονται μεγάλες προσπάθειες από διάφορους οργανισμούς και φορείς όπως το ΙΝΚΑ και άλλους , θα πρέπει η όλη ενημέρωση να ξεκινά από την παιδική ηλικία με ενημερωτικά σεμινάρια στα δημοτικά και στα γυμνάσια όπως γίνεται σε όλες τις χώρες που ενδιαφέρονται για την ασφάλεια του πολίτη, ας ελπίσουμε ότι μια τέτοια προσπάθεια θα ξεκινήσει και η Πυροσβεστική Υπηρεσία, ενεργά και όχι στα λόγια.

Τοποθέτηση ενός πυροσβεστήρα γιατί και πώς!

Θα έχετε προσέξει όλοι σας σε διάφορα δημόσια κτίρια ή οργανισμούς ότι έχουν τους πυροσβεστήρες τους σε γωνίες ή δύο και τρεις μαζί στριμωγμένους σε μια άκρη και πάντα τοποθετημένος στο πάτωμα.
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε για ποιο λόγο είναι λάθος αυτό *(θα σας εξηγήσω παρακάτω), πως μπορεί να διορθωθεί; μπορεί να διορθωθεί με τις παρακάτω ενέργειες :


Τοποθετούμε πάντα τους πυροσβεστήρες μας σε θέσεις κλειδιά.
Φροντίζουμε έτσι ώστε η πλευρά με τις οδηγίες χρήσης να είναι μπροστά και εμφανής.
Τοποθετούμε πάντα τους πυροσβεστήρες μας σε βάσεις επιτοίχιες εκτός και αν πρόκειται για τροχήλατους.
Φροντίζουμε έτσι ώστε να υπάρχει επαρκής σήμανση που να υποδεικνύει που βρίσκεται η πυροσβεστική φωλιά ή ο πυροσβεστήρας σε περίπτωση ανάγκης.
* Στην 1η περίπτωση αναφέρομαι για θέσεις κλειδιά, είναι οι θέσεις οι οποίες από την μελέτη πυρασφάλειας έχουν προκύψει ως οι πλέον ενδεδειγμένες , σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάποια μελέτη πυρασφάλειας προσπαθήστε να κάνετε ένα φανταστικό σενάριο υποτιθέμενης πυρκαγιάς και υπολογίστε που θα χρειαζόσασταν ένα πυροσβεστήρα (καλό θα ήταν η επιλογή των σημείων να γίνει από κάποιον έμπειρο σε θέματα πυρασφάλειας)

Στην 2η περίπτωση για ευνόητους λόγους οι οδηγίες χρήσεως πρέπει να είναι εμφανείς και κατανοητές έτσι ώστε ακόμα και ο πιο απλός υπάλληλος ή ιδιώτης να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά τον πυροσβεστήρα. (συνιστώ ανεπιφύλακτα εντεταμένα σεμινάρια πάνω στους πυροσβεστήρες)

Στην 3η περίπτωση ο λόγος που προτείνω όλοι οι πυροσβεστήρες να είναι τοποθετημένοι σε βάσεις είτε επιτοίχιες είτε δαπέδου βάσεις είναι σαφέστατα για να μην φθείρονται από διάφορους παράγοντες όπως ανεύθυνη χρήση από παιδιά (που μπορεί να υπάρχει και κίνδυνος τραυματισμού) , χτυπήματα από καρότσια ή άλλα αντικείμενα πλησίον τους, αλλά το κυριότερο να είναι εμφανής σε περίπτωση ανάγκης. Φανταστείτε να υπάρχει φωτιά και να ψάχνατε σε ποια γωνία είναι πεταμένοι οι πυροσβεστήρες ή να έχουν κρυφτεί από άλλα εμπορεύματα ή αντικείμενα.

4η περίπτωση είναι κάτι το οποίο σε ελάχιστες περιπτώσεις θα συναντήσετε και αυτό μόνο σε μεγάλες εταιρίες ή οργανισμούς που έχουν πάρει πολύ σοβαρά το θέμα ασφάλεια. Υπάρχουν αυτό-φωτιζόμενες ταινίες που επικολλούνται πάνω στους τοίχους και υποδεικνύουν εξόδους ασφαλείας, πυροσβεστικές φωλιές, θέσεις πυροσβεστήρων και άλλα . Σημαντικότατη προσθήκη γα την ασφάλεια αποτελούν αυτά τα προϊόντα μιας και σε περίπτωση συσκότισης αντανακλούν πολύ φωτεινά και δείχνουν τον δρόμο προς εξόδους διαφυγής ή σε περίπτωση φωτιάς τις θέσεις των πυροσβεστικών μέσων.

Δεν θα έπρεπε να παραλείψουμε το σχέδιο πυρασφάλειας το οποίο θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε σπίτι ή εταιρία τοιχοκολλημένο σε ευανάγνωστη θέση και να έχουν ενημερωθεί όλα τα πρόσωπα που διαβιούν στον χώρο.
Υποδεικνύει όλους τους εξόδους διαφυγής σε περίπτωση ανάγκης αλλά και τα εναλλακτικά σχέδια σε περίπτωση θεομηνίας ή πυρκαγιάς. Κάτι το οποίο μπορείτε όλοι να φτιάξετε πολύ εύκολα, συμβουλευόμενοι κάποιον ειδικό του χώρου.
Τελευταία επεξεργασία από BLLAND2 και 08 Φεβ 2007, 19:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
BLLAND2
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 28
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2006, 20:12

Δημοσίευσηαπό disco » 08 Φεβ 2007, 19:27

Ευγε.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 24 επισκέπτες