Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ REDLINE

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό Freelander » 22 Σεπ 2006, 17:11

Βεβαιώτατα!! Και μάλιστα Κάϊζερ που την συμπαθώ...
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό disco » 22 Σεπ 2006, 17:22

:occasion5: Το κλασικό "λιπαντικό" για να μουδιάζει το κεφάλι μας!
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό disco » 23 Σεπ 2006, 08:40

Κατασκευαστής LAND ROVER incl. RANGE ROVER
Μοντέλο Discovery 2.0 Mpi
Κινητήρας P
Έτος 1993-98


Εφαρμογή Υπόδειξη Χωρητικότητα (λίτρα)
Κινητήρας (P) GTX Magnatec 10W-40 5.3
Mηχανική μετάδοση Παρακαλούμε επικοινωνήστε με την τεχνική υπηρεσία της Castrol (f,g,k) 2.7 (f,g)
Αυτόματη μετάδοση
Διαφορικό EPX 80W-90 (b,j) 1.7 (b)
Ψυκτικό υγρό Antifreeze 10
Υγρά φρένων Response Super DOT 4
Σημεία λίπανσης Συνιστάται LM Grease
Εναλλακτικό LMX Grease
Απόκρυψη σημειώσεων Διαστήματα αλλαγής λαδιών


Λιπαντικό / Σημειώσεις χωρητικότητας
f. Κιβώτιο βοηθητικής ταχύτητας LT 230/230Q: 2.3 ltr, EPX 90. Moντέλα πριν από τον Ιαν. του 98, EP 90 / EP 80W-90
g. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων: Κιβώτιο ταχυτήτων R380 από το έτος μοντέλου 1994 έως τον Ιαν. του 98, 2.4 ltr / 2.9 ltr (με/χωρίς ψυγείο λαδιού), TQ D.
k. Μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων πριν από το έτος μοντέλου 1994, TQD
b. Διαφορικά των μπροστινών και πίσω τροχών
j. Πριν από τον Ιαν. του 98: EP 90 / EP 80W-90.


Γενικές σημειώσεις
1. Σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση ισχύος (εάν υπάρχει): Σύγχρονα μοντέλα, TQ Dexron III / TQ D. Παλαιότερα μοντέλα, TQD. Discovery II: χρησιμοποιήστε μόνο τα υγρά που συνιστούνται (επί του παρόντος το Texaco 14315 Ψυχρό Κλίμα – σημείο έκχυσης -61°C). Το υγρό είναι χρωματισμένο πράσινο και χρησιμοποιείται σε ένα κοινό δοχείο υγρού με σύστημα ACE
2. Υποδείξεις για το ιξώδες λαδιού βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων (εκτός πετρελαιοκινητήρων 2,5 Range Rover/Discovery (BMW) και Td5 (Storm) και βενζινοκινητήρων V8 (Thor)): κάτω από -30°C έως 35°C, 5W-30. Κάτω από -30°C έως πάνω από 50°C, 5W-40/5W-50. Από -20°C έως 35°C, 10W-30. Από -20°C έως πάνω από 50°C, 10W-40/10W-50. Από -10°C έως πάνω από 50°C, 15W-40/15W-50. Από 0°C έως πάνω από 50°C, 20W-40/20W-50. Από 5°C έως πάνω από 50°C, 25W-40/ 25W-50
3. Συστήματα ψύξης. Χρησιμοποιήστε Antifreeze σε περιεκτικότητα 50% ή ένα μέρος Antifreeze με ένα μέρος νερού
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 23 Σεπ 2006, 11:08

pantg έγραψε:
ekarpod έγραψε:Eυχαριστώ Παντελή,
..................

για να αντικαταστήσεις το ATF υπάρχουν αρκετά είδη λιπαντικών και όχι μόνο το Redline MTL. Συγκεκριμένα και η ίδια η Land Rover εδώ και χρόνια δίνει λάδι ΜΤ για τα R380 (αλλά και για τα LT77). Εδώ στο Ελλαδιστάν το βρίσκεις δύσκολα και όποτε έχει φανεί το λάδι αυτό της LR ήταν ακριβό.
Εναλλακτικά όμως υπάρχει το αντίστοιχο της Ford ή της ΤΟΥΟΤΑ ή της ΝΙSSAN το οποίο είναι ιδίων προδιαγραφών.
Ιδιο λάδι βγάζει και η ΤΕΧΑCO (μάλιστα η εταιρεία αυτή προμηθεύει την Land Rover) και ίδιο λάδι βγάζει και η CASTROL. Απλώς TEXACO και το συγκεκριμένο της CASTROL και πάλι δεν το βρίσκεις στο Ελλαδιστάν.

Χαιρετώ


Aγαπητέ Παντελή,


To MT της Landrover το έβρισκα εδώ αλλά δεν έχει καμμία σχέση με το Redline MTL.

Το Redline ΜΤL είναι το μοναδικό λιπαντικό στον κόσμο με προδιαγραφές GL-5 που είναι συμβατό με συγχρονιστές κιβωτίων ταχυτήτων (σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή). Επίσης το μοναδικό με ιξώδες 70W-80 και οχι 75W-80 που έχουν το ΜΤ και όλα τα υπόλοιπα που αναφέρεις. Για να το εξηγήσω καλύτερα το 70W είναι ισοδύναμο του 5W των λαδιών (το ATF είναι ισοδύναμο του 5W-20) ενώ το 75W είναι ισοδύναμο του 15W.

Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου με το LT85 (στο 110) αλλά και το LT77 έχω διαπιστώσει ότι η ρευστότητα του λιπαντικού είναι πολύ σημαντική για τους συγχρονιστές και ένα καλό λεπτόρευστο λιπαντικό έχει δραματικές αλλαγές στην αίσθηση του κιβωτίου (εύκολες αλλαγές με κρύο κιβώτιο).

Η LandRover κάποια στιγμή με technical bulletin άρχισε να συστήνει την αλλαγή λιπαντικού στα κιβώτια LT77-R380 από ΑΤF σε MT (λεπτόρευστη βαλβολίνη) για να αντιμετωπίσει καλύτερα προβλήματα που έχουν να κάνουν μάλλον με την συμπεριφορά του ATF το οποίο σαν πολύ λεπτόρευστο δεν μπορούσε να "κρατήσει" ικανοποιητικό φιλμ πάνω στα κινούμενα μέρη και έτσι είχε προφανώς περισσότερες φθορές. To MTF σαν βαλβολίνη GL4 αντιμετωπίζει αυτά τα προβλήματα, αλλά σίγουρα είναι πιό "βαρύ" για τις αντλίες λαδιού των κιβωτίων.

Όσους ρώτησα που το χρησιμοποίησαν σε παλιά κιβώτια, είχαν χειρότερη αίσθηση (ακούγεται λογικό λόγω του πιό πυκνόρευστου λαδιού). Αντίθετα όσοι έβαλαν Redline MTL παγκοσμίως είναι ενθουσιασμένοι, το ίδιο και εγώ...

ΥΓ: σε υπερσύγχρονο τέστ στον πάγκο (δύο σταγόνες να τρέξουν σε πλαστικό φύλλο) το Redline ΜΤL έδειξε μεγαλύτερη ρευστότητα ακόμη και από το ATF . Σε άλλο επίσης προηγμένο τεστ (φασματο-δάκτυλο) ή υφή του δείχνει ότι είναι κάτι ιδίαιτερο...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Σεπ 2006, 14:46

Μανώλη ευχαριστώ για τις πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

Τώρα που χειμωνιάζει με βλέπω να αλλάζω λοιπόν το ΑΤF στο LT77 με ΜΤL.

Πάντως είναι πραγματικά περίεργο ένα λιπαντικό προδιαγραφών GL5 να είναι συμβατό με συγχρονιστές.
Το GL5 είναι γνωστό ότι πρέπει να αποφεύγεται σε περιπτώσεις που υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα από μαλακά μέταλλα και ιδίως μπρούτζο, όπως αν θυμάμαι καλά είναι οι συγχρονιστές τα κιβώτια ταχυτήτων μας.

Πάντως αφού συγκεκριμενα αναφέρει η redline ότι είναι συμβατό δεν νομίζω να δημιουργεί πρόβλημα.

Μιά δοκιμή θα μας πείσει λοιπόν.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 24 Σεπ 2006, 15:21

Μανώλη και Παντελή, τόσο το MTL όσο και το ΜΤ90 δεν είναι προδιαγραφών GL5, αλλά GL4.

Μάλιστα όταν τους έδειξα τα μπουκάλια στο συνεργείο μου είπαν οτι είχαν πολύ καιρό να χρησιμοποιήσουν τέτοιου είδους λιπαντικό για χειροκίνητο κιβώτιο LandRover...

Το ΜΤ90 είναι ελαφρώς πιο λεπτό (75W90) ακόμα και απο το MTL (70W80) Κατα τα άλλα η σύνθεση και των 2 είναι ίδια.

Εξακολουθώ να πιστεύω μετά απο μια εβδομάδα χρήσης, οτι οι ταχύτητες στο freelander μου αλλάζουν αθόρυβα και γλυκά απο την στιγμή που ξεκινάς εως και μετά απο 4ωρο ταξίδι. H διαφορά είναι παραπάνω απο αισθητή. Προηγουμένως χρησιμοποιούσα στα διαφορικά και στο σασμάν τα λιπαντικά που δίνει η αντιπροσωπεία και που αναφέρει το βιβλίο του αυτοκινήτου.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Σεπ 2006, 16:50

[quote="Freelander"]Μανώλη και Παντελή, τόσο το MTL όσο και το ΜΤ90 δεν είναι προδιαγραφών GL5, αλλά GL4.

Το ΜΤ90 είναι ελαφρώς πιο λεπτό (75W90) ακόμα και απο το MTL (70W80) Κατα τα άλλα η σύνθεση και των 2 είναι ίδια.

Αγαπητοί φίλοι,

Σωστά, GL-4 - είδα και το κουτί τώρα - αλλά το MT δεν είναι πιό "λεπτό" από το ΜΤL. Το 70W είναι πάντα λεπτότερο του 75W.

75W είναι η προς τα κάτω προδιαγραφή όλων των καλών λιπαντικών κιβωτίων-διαφορικών. Το 70W είναι η ιδιαιτερότητα του MTL όπως και η προστασία των συγχρονιστών που πολύ σωστά αναφέρεις Παντελή ότι τα συμβατικά λιπαντικά GL4-5 περιέχουν πρόσθετα τα οποία τους φθείρουν. Για αυτό δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Land Rover προτείνει GL-4 λιπαντικό και μεγαλύτερου ιξώδους για αντικατάσταση του ATF.
Τέλος πάντων το κεφάλαιο λάδια είναι τεράστιο και εμείς ημιμαθείς... για αυτό βάζουμε redline και συνεχίζουμε
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Σεπ 2006, 17:26

Mανώλη γειά και πάλι,

μια και πιάσαμε την συζήτηση για το LT77 να σου υπενθυμίσω, αν και σίγουρα θα το ξέρεις, ότι σε κάθε αλλαγή λαδιών του κιβωτίου αυτού καλό είναι να καθαρίζουμε και το φίλτρο που έχει.
Οι περισσότεροι εξειδικευμένοι μάστορες των Land Rovers το ξεχνάνε και όλοι σχεδόν οι γενικοί μάστορες δεν το ξέρουν ότι υπάρχει το φιλτράκι αυτό και δεν το καθαρίζουν.

Ειναι εξαιρετικά απλό να το βγάλεις και να το καθαρίσεις και αν δεν καθαρισθεί κάνει την λειτουργία της αντλίας κυκλοφορίας του λαδιού μέσα στο κιβώτιο πολύ πιό αναποτελεσματική.

Ηταν μία καλή ευκαιρία να το αναφέρουμε και στο φόρουμ και έτσι είπα να το υπενθυμίσω.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 24 Σεπ 2006, 17:43

Αγαπητοί φίλοι,

σε συνέχεια της προηγούμενης καταχώρησης, όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν αν υπάρχει αντίστοιχο φίλτρο και στα νεώτερα κιβώτια ταχυτήτων (R380) που χρησιμοποιήθηκαν στα Disco από το μοντέλο έτους 1995 έως το 2004 και μπαίνουν ακόμη στο Defender (έχει χρησιμοποιηθεί και στα RaRo P38A) θα πρέπει να ξέρουν ότι όντως υπάρχει αλλά πρέπει να λυθεί το πίσω τμήμα του κιβωτίου (άρα να κατέβει στην ουσία το κιβώτιο από το αυτοκίνητο) για να βγεί και να καθαρισθεί.

Αρα είναι στην ουσία σαν να μην υπάρχει οσον αφορά τον τακτικό καθαρισμό του.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 24 Σεπ 2006, 17:45

Eυχαριστώ Παντελή,

το ξέρω για το φίλτρο, όπως επίσης δυστυχώς διαπίστωσα ότι ακόμη και εξειδικευμένα συνεργεία το αγνοούν επιδεικτικά παρότι είναι αστείο πράγμα ο καθαρισμός του...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό Freelander » 24 Σεπ 2006, 23:12

ekarpod έγραψε: το MT δεν είναι πιό "λεπτό" από το ΜΤL. Το 70W είναι πάντα λεπτότερο του 75W.

Έχεις απόλυτο δίκιο το έγραψα ανάποδα. Το ΜΤ90 είναι η πιο παχύρευστη έκδοση του MTL.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 28 Σεπ 2006, 22:20

pantg έγραψε:
ekarpod έγραψε: Μετά από αυτό παρήγγειλα από αμερική μέσω Ιnternet. Στην αμερική πωλείται από 7-12 USD το μπουκάλι. Η εισαγωγή από αμερική με UPS στην πόρτα μας κοστίζει υπολογίζω με όλες τις επιβαρύνσεις περίπου 22 ευρώ (ήδη η πρώτη μου παραγγελία βρίσκεται στον δρόμο σε λίγο θα ξέρω ακριβώς το κόστος)



Μανώλη (ekarpod) καλημέρα,

αν στο φέρει η UPS από την Αμερική ΧΑΘΗΚΕΣ !!!!
Ετοιμάσου να πληρώσεις ένα κουβά χρήματα.
Εκτελωνιστικά μόνο θα σου χρεώσουν γύρω στα 70 με 80 Ευρώ.

Αν φέρνεις κάτι από Αμερική (ή χώρα εκτός Ε.Ε.) και αξίζει πάνω από 20 κάτι Ευρώ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ εκτελωνίζεται ΚΑΝΟΝΙΚΑ και η UPS χρεώνει κανονικά εκτελωνιστικά έξοδα, φόρους, δικαιώματα αεροδρομίου και φυσικά επιπλέον την μεταφορά από το αεροδρόμιο μέχρι τον τόπο παράδοσης.
Την έχω "πατήσει" αρκετές φορές με την UPS και τώρα πολύ απλά τους ζητώ να μου στέλνουν τα πράγματά μου σε φίλο στην Αμερική που μου τα στέλνει σαν προσωπικά δώρα μέσω του κρατικού αμερικανικού ταχυδρομείο με εξπρες αεροπορική αποστολή.
Ερχονται σε 3 με 5 ημέρες και δεν εκτελωνίζονται.
Φθηνά και γρήγορα.

Χαιρετώ


Aγαπητέ Παντελή,

ήρθαν τα Redline με κρατικό ταχυδρομείο, Αξία λιπαντικών 107 usd, μεταφορικά 110 usd και μου τα παρέδωσαν έτσι χωρίς ΦΠΑ και φόρους (τα ΕΛΤΑ με σαφή παραστατικά κλπ κλπ...)

Η ήμουν αρκετά τυχερός (έχει ξανασυμβεί τα κρατικά ταχυδρομεία να παραδώσουν έτσι) ή άλλαξε το όριο. Προς το παρόν κάνουμε την πάπια, δεν ρωτάμε, απλά αλλάζουμε λάδια...

Έτσι λοιπόν στοίχησαν 15 ευρώ το λίτρο περίπου, αντί 30 ή 33 ανάλογα τα κέφια του που ήθελε πέρσι ο γνωστός εισαγωγέας.

Θα δοκιμάσουμε και τον νέο εισαγωγέα με το on-line store και τις φθηνές τιμές που μας έστειλε ο αγαπητός freelander και την επόμενη φορά που θα φέρει κάποιος από Αμερική αλληλοενημερωνόμαστε...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό Freelander » 29 Σεπ 2006, 09:52

Ρώτησα τη Redline σχετικά με το καλύτερο λάδι για το IRD του φριλάντερ και μου απάντησαν τα παρακάτω:

"In your transfer case to more closely match the fluid called for I would recommend the 75W90.
The 75W90NS is a similar product just without the friction modifier, the friction modifier isn't needed for the IRD but can help reduce the friction some.
The Lightweight ShockProof gear lube are designed and generally better suited to race and some speciality use, would be an option but wouldn't necessarily be our recommendation"

Bέβαια ο τρελοΑυστραλός επιστήμονας που μου συνέστησε το redline είναι χημικός και το ανέλυσε περισσότερο, μου είπε οτι έχει κάνει 80χιλ χλμ με Lightweight Shockproof στο IRD του χωρίς απολύτως πρόβλημα. Αυτό το λάδι χρησιμοποιείται σε διαφορικά και κιβώτια μετάδοσης που σχεδιαστικά έχουν προβλήματα πρόωρης φθοράς. Το συστατικό που κάνει τη διαφορά είναι η προσθήκη μικροσκοπικών στερεών σωματιδίιων από πολύ-τετρα-φλουορο-εθυλένιο (!!) τα οποία κάθονται στα γρανάζια και τα ρουλεμάν και τα προστατέυουν από σπάσιμο αφού οι πιέσεις που δέχονται λόγω της ροπής που επιστρέφει απο το VC είναι τεράστιες.
Αυτό το λάδι έχει πράσινο χρώμα κοστίζει 17 ευρώ το λίτρο και το καλό είναι οτι το IRD χρειάζεται μόνο 1.1 λίτρα.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pskoul » 17 Νοέμ 2006, 18:57

Εβαλα το REDINE MTL στο κιβώτιο και η διαφορά είναι παραπάνω από εμφανής, δεν γρατζουνάει την δευτέρα όλες οι ταχύτητες μπαίνουν πιο γλυκά ακόμα και όταν είναι κρύο, ένα βουητό που υπήρχε εξαφανίστηκε, πιστεύω ότι αξίζουν τα λεφτά τους. Την επόμενη φορά Redline και στα διαφορικά και στο βοηθητικό.

Α και το φίλτρο στο lt 77 είχε τα χάλια του αμφιβάλω αν πέρναγε το ατφ από μέσα.

Παναγιώτης
Άβαταρ μέλους
pskoul
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 144
Εγγραφή: 11 Φεβ 2005, 17:57

Δημοσίευσηαπό disco » 17 Νοέμ 2006, 19:23

Να βάλουμε όλοι μερικά λεφτά και να φέρουμε κάνα δυο βαρέλια από δαύτο
1. disco-8ltr.
2.
3.
4.
και πάει λέγοντας. Τώρα που βρήκαμε το κόλπο.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 32 επισκέπτες

cron