fatman έγραψε:Σε ανηφορες και πορεια σε βαθυ χιονι,βαρος και ελειψη ροπης δεν βοηθανε καθολου την κατασταση,εκει δηλαδη που πας στο πολυ χιονι,επειδη δεν εχει ροπη να διατηρησεις την "φορα",κατεβαζεις μια ταχυτητα οποτε αρχιζει και σκαβει.
Στο παγωμενο ακομα χειροτερα αλλα λογω βαρους,παιρνεις φορα,προχωραει-επιπλεει στο σκληρο στρωμα παγου και χρουπ.. βουλιαζεις μεχρι το σασι!
Ειδικα το τελευταιο το εχω αντιμετωπισει με διαφορες διαστασεις και τυπους ελαστικων,και ασφαλτινα,λασπερα,ενδιαμεσα,205 16,225 75 16,245 75 16,255 65 16,τωρα βαζω 750 16 Michelin O/R και βλεπουμε.
Τωρα σε κατηφορα πραγματι ωρες-ωρες σου ερχεται να κατεβεις να πας με τα ποδια!
Στον περιφερειακο του Γαλατσιου πριν χρονια με ενα-ουτε δαχτυλο χιονι κατηφοριζα σαν χεσμενος,ισως να ειναι αυτη η αισθηση που φρεναρεις και τσουλαει 2 μετρα μεχρι να μαζεψει "επιβραδυντικο" βουναλακι χιονιου μπροστα απο την ροδα,στο ενδιαμεσο βεβαια μπορει να εχεις τρακαρει-φουνταρει εκει που τα επιβατικα δεν καταλαβαινουν τιποτα ιδιαιτερο..
Δεν ξερω μας λειπει η προπονηση-πρεπει να ρωτησουμε και αλλους με βαρια οχηματα να δουμε τι παιζει!
Το να κολήσεις σε βαθύ χιονι ελλειψη ροπής είναι τουλάχιστον ακίνδυνο.
Το να κινδυνευεις να φυγεις εκτός δρόμου ή να πέσεις πάνω στο φουκαρά που του έλαχε να είναι μπροστά σου, είναι αλλη ιστορία.
Ακομη πιο δύσκολο είναι όταν φρενάρει ο μπροστινός σου και πρέπει αναγκαστικά να σταματήσεις και σύ.
Πάντως όταν αρχίσεις τις πηρουέτες, το πρωτο πράγμα που νιώθεις είναι εκπληξη. "Δε μπορεί να μου συμβαίνει λες". Να φοβηθείς δεν προλαβαίνεις γιατί τελειώνει γρήγορα.
Γενικώς το πατημα του αυτοκινήτου σε παγωμένο χιονι με φοβήζει, (οταν μάλιστα υπάρχει το χάος απο την εξω πλευρα) , κατι που δεν συνεβαινε με το ακατονόμαστο (Νιβα). Οχι δεν κάνω προπαγάνδα , μπορώ να απαριθμήσω απειρα κουσουρια στο νιβα. Η συμπεριφορά του ομως στο χιονι και τη λάσπη , δεν είναι ανάμεσα σε αυτά.
Χθές βέβαια με τις αλυσιδες εισεπραξα πολλά περίεργα εως υποτιμητικά βλέματα απο άλλους τετρακίνητους.
Με την μέχρι στιμής εμπειρία που ειχα με το ΝΤΙΣΚΟ, εγκώ αλυσίδες τουλάχιστον μπροστά απο εδώ και πέρα. Το θεωρώ πιο υπευθυνο για μένα και τους συναθρώπους μου.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
www.tataclub.gr