από ekarpod » 17 Ιούλ 2009, 16:47
Αγαπητέ Αποστόλη,
άμα αρχίσεις να ψάχνεις σε site για προβλήματα, χάθηκες...
δεν μπορείς να εκτιμήσεις ούτε αυτά που γράφει ο καθένας, ούτε γνωρίζεις το αντικείμενο, ούτε τα μοντέλα, άστο καλύτερα δεν θα βγάλεις άκρη.
για τα LAND ROVER υπάρχουν αυτήν την στιγμή πάνω από 4 μηνιαία περιοδικά αφιερωμένα αποκλειστικά στην μάρκα.
αυτό κάτι λέει, όπως καταλαβαίνεις δεν είναι αρρώστεια, είναι πανδημία...
τώρα για το αν θα σ' αρέσει, κανείς άλλος εκτός από εσένα δεν μπορεί να πεί,
εγώ προσωπικά μετά από 12+ χρόνια συμβίωσης με 2 LR (defender+Disco, παράλληλη σχέση) δηλώνω με γνώση των συνεπειών του νόμου ότι και να τα άλλαζα πάλι LandRover θά έπαιρνα και σίγουρα χωρίς ηλεκτρονικές βλακείες γιατί από κάποια χρονιά και μετά δεν μου αρέσουν καθόλου τα μοντέλα με τα ηλεκτρονικά (γενικής φύσεως αλλά και ελέγχου πρόσφυσης)...
νομίζω και αντικειμενικά πάντως αυτοκίνητα με μόνιμη τετρακίνηση (κεντρικό διαφορικό), σοβαρή ανάρτηση και στήριξη αξόνων, αργό πραγματικό (3,5:1), πραγματικά εύκολη συντήρηση δεν υπάρχουν και πολλά...
τώρα για τα μοντέλα που σε απασχολούν, ν' απαντήσω σε μερικά από τα προηγούμενα θέματα που έθιξες:
οι καταναλώσεις 3.5 και 3.9 είναι παραπλήσιες από ότι ξέρω.
το 3.5 είναι χαμηλής συμπίεσης με πλεονέκτημα την χρήση οποιασδήποτε βενζίνης (δεν ενδιαφέρει σήμερα) και σίγουρα την μακροζωία του κινητήρα.
τα 3.9 είναι υψηλής συμπίεσης, σαφώς πολύ ζωηρότερα, αλλά το αδυνατισμένο μπλοκ είναι πιό επίφοβο σε κρακ (έχουν αναφερθεί κάποια προβλήματα)
όσον αφορά την αξιοπιστία, μπορώ από την δική μου εμπειρία να αναφέρω ενδεικτικά τα εξής για να πάρεις μιά ιδέα:
100.000 στο defender στα χέρια μου και
180.000 στο disco στα χέρια μου
(συνολικά έχουν 125 και 300.000 αντίστοιχα σήμερα)
Ηλεκτρικά (που τόσα λένε για τα LR), ούτε μία καμμένη λάμπα, ούτε μία καμμένη ασφάλεια τόσα χρόνια, μόνο τρόμπες βενζίνης από την χρήση (και την καταπληκτική ποιότητα βενζίνης),
μία τρόμπα βενζίνης στο defender, 2 στο disco, αλλά θεωρούνται αναλώσιμα και είναι και αστείο το κόστος (40Ευρώ)
καταλύτες μεταλλικοί στα 10 χρόνια περίπου και λόγω περίπλου ποταμών...(περίπου 500 Ευρώ)
σωληνάκια βενζίνης στο disco στα 17 χρόνια λόγω εσωτερικής σκουριάς πιθανότατα από νερά στην βενζίνη (250 ευρώ)
ένα δυναμό στο disco (150Ευρώ)
μία αντλία τιμονιού στο disco περίπου (250Ευρώ)
μία τρόμπα νερού και μεταχειρισμένο καθρέπτη (60 και 100ευρώ αντίστοιχα)
τα υπόλοιπα (σταυροί λόγω ψηλώματος κάθε 100.000 περίπου) φρένα (κάποια πιστονάκια στα 15 χρόνια), silent blocks, κάποια ακρόμπαρα και τακάκια περίπου κάθε 100.000, να μην τα λέμε...
έτσι για να πάρεις μιά ιδέα, και να ξέρεις ότι ειδικά το disco όταν το αγόρασα, ήταν φθηνό μέν, αλλά ήταν από εταιρεία και γενικά το είχαν λιώσει...
κουβαλάω μαζί μου χρόνια μιά ηλεκτρονική (50Ευρώ) - δεν έχει χρειαστεί, ένα μοτεράκι τρόμπας βενζίνης, ένα καπάκι ντιστριμπιτέρ και ράουλο καθώς και καποια άλλα μικροπράγματα και είμαι σίγουρος (όσο μπορώ) ότι δεν θα μείνω στο δρόμο από χαζομάρα....
επίσης δεν θα μείνω στο δρόμο αν κοπεί ημιαξόνιο (δεν το έχω καταφέρει ακόμη παρόλο το ζόρισμα - θα ακούσεις κάποιους που τα κόβουν καθημερινά...) λόγω συστήματος μετάδοσης όπως όλα σχεδόν τα σύγχρονα αυτοκίνητα off road, δεν θα μείνω από ECU γιατί είναι απλούστατο και ακόμη και να δημιουργήσει πρόβλημα δεν σ' αφήνει εύκολα στον δρόμο, είμαι ευτυχής που το αυτοκινητό μου, ακούει όταν πατάω το γκάζι και το φρένο αντίστοιχα (καταλαβαίνεις φαντάζομαι τι εννοώ) και γενικά η συμπεριφορά του τόσο στο ταξίδι στο δρόμο, όσο το κυριότερο στα δύσκολα με ικανοποιεί σε πολύ μεγάλο βαθμό (για αυτό και θα ξανάπαιρνα...)
Για τις ιπποδυνάμεις πάλι τα χαρτιά δεν λένε όλη την αλήθεια, συνηθισμένος από το V8 μου, οδήγησα το νέο Defender (Puma-TurboDiesel 2400) με την υποτιθέμενη μεγαλύτερη και σε χαμηλότερες στροφές ροπή...
Καμμία σχέση στην πραγματικότητα, παρότι στον δρόμο είναι πολύ ωραίο και ταξιδεύει σαν disco, ζωηρά και ωραία, πρέπει οι στροφές να είναι πάντα από 2500 μέχρι 4000. Χαμηλά απλά δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με το ατμοσφαιρικό V8 και θεωρώ ότι αν μπορείς να πληρώνεις την ακριβότερη κατανάλωση του V8, είναι γενικά πιό ολοκληρωμένος κινητήρας για την χρήση του αυτοκινήτου και πολύ απλός για να συντηρηθεί στο σπίτι (για μένα πολύ βασικό)
...ουφ, τα υπόλοιπα με απάντηση στο π.μ. σου μόλις ξεκουραστώ από την φρικτή μου εβδομάδα...