Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΕΞΑΕΡΩΣΗ (πάλι;;)

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

ΕΞΑΕΡΩΣΗ (πάλι;;)

Δημοσίευσηαπό Freelander » 15 Φεβ 2005, 17:06

Φίλοι Landroverαδες, για να μη τρελλαθούμε εντελώς, αυτή τη ρημάδα την διαδικασία εξαέρωσης στο κύκλωμα ψύξης, μήπως θα μπορούσε κάποιος να την περιγράψει αναλυτικά, (σαν σε παιδί 5 χρόνων) γιατί διαπιστώνω πως ο καθένας μου λέει το μακρύ και το κοντό του.
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 15 Φεβ 2005, 22:31

φίλε Freelander,

πρώτα από όλα μην ντρέπεσαι να ρωτάς.
Ολοι μας μάθαμε ρωτώντας και διαβάζοντας και όταν μπορέσαμε αρχίσαμε κιόλας να "σκαλίζουμε" τις αγάπες μας. Αλλες φορές με θετικά, άλλες φορές με αρνητικά και άλλες φορές με καταστροφικά αποτελέσματα.

Τώρα για το "σαν παιδί 5 ετών" για να διασκεδάσουμε όλοι θα προσπαθήσω να το γράψω έτσι όπως το ζητάς. (το γέλιο χαρίζει χρόνια και πρέπει να ζήσουμε πολύ για να την σπάσουμε στους εχθρούς μας ε????)

ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟΥ ΠΗΓΑΔΙΟΥ ΠΟΥ ΟΛΟ ΤΟΥ ΕΡΙΧΝΑΝ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΕΜΙΖΕ

(ιστορία βασισμένη σε 23 χρόνια γεμίσματος σε FIAT, LADA, MERCEDES, HONDA, TOYOTA, ALFA ROMEO, HUMMER, LAND ROVER, AUDI, YAMAHA
AΛΛΑ ΠΟΤΕ FREELANDER

Υπάρχει σε πολλά σπίτια στον καιρό μας ένα πηγάδι που το λένε Ιπποποταμάκι γιατί μοιάζει με αυτό το ζωάκι.
Το Ιπποποταμάκι λοιπόν εχει αδυναμία σε δύο πράγματα. Το νερό και τις φλάντζες κυλινδροκεφαλών (ένα μεζεδάκι που δεν το σερβίρουν στα Goodies και που προσπαθούμε να του το σερβίρουμε ΣΠΑΝΙΑ)

Oταν λοιπόν το ιπποποταμάκι θέλει νεράκι απλώς προσθέτουμε όσο χρειάζεται στο μέρος που πρέπει.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΜΩΣ το ιπποποταμάκι διψάει πολύ είτε γιατί έχει κουραστεί, είτε γιατί έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που του δώσαμε νεράκι, είτε γιατί πήγε για "τσίσα" του και άδειασε......

Τότε λοιπόν χρειάζεται να του δώσουμε πολύ νερό να πιεί και φυσικό είναι να το πιάσει φούσκωμα και ρέψιμο....

Ο καλύτερος τρόπος λοιπόν για να μην φουσκώσει πολύ, να μην ρεύεται για ώρες μετά και κυρίως για να πιεί όσο νεράκι χρειάζεται είναι ο εξής.

Ανοίγουμε τους διακόπτες του καλοριφέρ (το πράγμα που κρατάει όσους είναι μέσα στο ιπποποταμάκι ζεστούς το χειμώνα) στην πιό ζεστή ρύθμιση/σκάλα λειτουργίας.

Ανοίγουμε τους εξαερωτήρες στους σωλήνες και στο ψυγείο νερού (πιστεύω ότι θα υπάρχουν σε διάφορα σημεία, όσοι έχετε Freelander και γνωρίζεται πού ακριβώς βοηθήστε).

Προσθέτουμε νερό (το ειδικό υγρό και όχι απλό νερό εννοείται) και αρχίζουμε να γεμίζουμε.
Αν υπάρχουν εξαερωτές χαμηλά αρχίζουμε να τους κλείνουμε όταν αρχίζει να τρέχει νερό από αυτούς και συνεχίζουμε να βάζουμε νερό και να κλείνουμε τους εξαερωτές όσο ανεβαίνει η στάθμη του νερού στις σωληνώσεις και στο μπλοκ του κινητήρα.

Οταν πιά φτάσουμε στο σημείο που έχει γεμίσει το διαφανές (ή μή) τεποζιτάκι συστολής/διαστολής του συστήματος ψύξης (το μέρος στο οποίο σερβίρουμε "νερό" το ιπποποταμάκι) και έχει αρχίσει να βγαίνει "νερό" και από τον εξαερωτή στο ψυγείο "νερού" (αν υπάρχει, βοήθεια οι Freelanderάδες), τότε βάζουμε εμπρός τον κινητήρα και ξαναδίνουμε νερό στο ιπποποταμάκι μας. Αν αρχίζει να φτύνει νερά από την τάπα εξαέρωσης του ψυγείου ή το δοχείο συστολής/διαστολής μην φοβηθείτε. Σε λίγο θα ζητήσει κι άλλο.

Άνεβάστε στροφές και κρατήστε τις σχετικά ψηλά (αφού ζεσταθεί λιγάκι το μοτέρ). Ελέγχουμε πάντα την στάθμη στο δοχείο και το ψυγείο (αν είναι θεατή από το ψυγείο μέσω της τάπας εξαέρωσης που ακόμη δεν έχουμε κλείσει)

Οταν ανοίξει ο θερμοστάτης του αυτοκινήτου (στο Freelander θα πρέπει να αρχίζει να δουλεύει και ο ανεμιστήρας μάλλον), συμπληρώνουμε και πάλι νερό αν χρειάζεται.

Κλείνουμε την τάπα εξαέρωσης του ψυγείου και την τάπα του δοχείου συστολής/διαστολής. ΠΡΟΣΟΧΗ να μη είναι η στάθμη στο δοχείο αυτό πάνω από το επιτρεπτό όριο.

Πάμε μία μικρή βόλτα και ελέγχουμε περιοδικά την στάθμη στο δοχείο συστολής/διαστολής

Αφού πάμε βόλτα σταματάμε το αυτοκίνητο σε ανηφόρα έτσι ώστε το ψυγείο νερού να κοιτάει ψηλά.

Οσο ψηλότερα σε σχέση με την κυλινδροκεφαλή και το καλοριφέρ του αυτοκινήτου τόσο καλύτερα καθώς οι φυσαλίδες αέρα που ίσως ακόμη να υπάρχουν στο σύστημα τείνουν να πηγαίνουν στο ψηλότερο σημείο όπως παρασύρονται από την ροή του νερού στο σύστημα ψύξης.

Αφήνουμε το αυτοκίνητο να κρυώσει και αφού κρυώσει ανοίγουμε την τάπα εξαέρωσης του ψυγείο και προσθέτουμε "νερό" μέχρι να γεμίσει.

Κλείνουμε την τάπα και ισιώνουμε του αυτοκίνητο.

Ελέγχουμε την στάθμη στο δοχείο συστολής/διαστολής για να βεβαιωθούμε ότι αυτή (η στάθμη) δεν ξεπερνά το ψηλότερο επιτρεπόμενο σημείο.
Αν αυτό συμβαίνει αφαιρούμε "νερό" με μία ένεση ή με σωληνάκι (με την μέθοδο του ρουφήγματος/συγκοινωνούντων δοχείων)

Ετσι θα κάνεις την πιό σίγουρη πλήρωση του συστήματος ψύξης με "νερό" και την πιό αποδοτική εξαέρωσή του.

Παίρνει χρόνο αλλά μόνο έτσι γίνεται όσο πιό καλά μπορείς να την κάνεις μόνο σου και χωρίς ειδικά εργαλεία.


Και έτσι το πηγάδι που το λένε ιπποποταμάκι μπορεί να γεμίσει νερό μέχρι την επόμενη φορά που θα διψάσει........

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 16 Φεβ 2005, 16:10

Α, ρε Παντελή, τί θα κάναμε χωρίς εσένα.
Και τι θα κάναμε με τη ζωή που κάνουμε, χωρίς λίγο χιούμορ και χαμόγελο...

Ο ένας μάστορας μου έλεγε οτι η εξαέρωση γίνεται αυστηρά με σβηστή μηχανή. Το έκανα μα πάλι άρχισε τα γουργουρητά χωρίς να χάσει νερά όμως.
Ρώτησα λοιπόν άλλον και μου είπε πως η εξαέρωση γίνεται πιο αυστηρά (με μαστίγιο και μπότες) με αναμένη τη μηχανή και δυνατές γκαζιές για να βγάλει τον αέρα (και το ζώο που κρύβει) απο μέσα του. Το έκανα. Την άλλη μέρα το παγούρι ήταν άδειο... :roll:

Συμπλήρωσα λοιπόν κοντά ένα λίτρο φλού και παραφλού, υγρά και στερεά και το Σ/Κ θα δοκιμάσω τη μέθοδο "Παντελής Γιαμαρέλλος" που είναι και η ορθή.
Ρε μόνοι μας θα τα φτιάχνουμε όλα σε λίγο...
Ντάξει δε λέω το πήραμε το λουστήκαμε και άντε να αλλάξουμε φλάτζα κεφαλής, κεφαλή, δίσκο, πλατώ, διαφορικό, μηχανή, 6 μοτέρ ηλιοροφής, 8 μοτέρ πίσω τζαμιού και όλα αυτά γιατί τα σαμποτάρανε οι ναζί, αλλά να τα αλλάξουμε όταν χαλάσουν σίγουρα όχι επειδή "χαλάνε" συχνά.

Μέχρι τότε θα κάνουμε απλά εξαερώσεις... :lol:



Πάντως ίσως είναι απαραίτητη και η ίδρυση ενός συλλόγου για την περίθαλψη και προστασία του ιποππόταμου...
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 16 Φεβ 2005, 19:09

Μιά χαρά θα τα περνάγατε και χωρίς εμένα καθόσον ουδείς αναντικατάστατος....

Για το χιούμορ και το γέλιο έχω ακούσει κάτι πολύ ωραίο και σωστό.
"Το γέλιο είναι ο ήλιος στον χειμώνα της ζωής"


---

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω η μέθοδος "ΠΓ" να δουλέψει. Τουλάχιστον στα αυτοκίνητά μου που την έχω δοκιμάσει πάντα δούλεψε εντάξει και εξασφάλισε την απουσία φυσαλίδων στο σύστημα.
Απλώς ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟΡΙΦΕΡ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΟΙΚΤΟ.

Το να το φτιάχνεις μόνος εκτός από την ικανοποίηση που σου δίνει σε προσωπικό επίπεδο, έχει σαφώς και άλλα πλεονεκτήματα.
Το οτι γλυτώνεις αρκετά χρήματα,
το ότι εξασφαλίζεις εργασία ποιότητας και κυρίως
το ότι στην δύσκολη στιγμή ξέρεις τί να κάνεις και πώς να διορθώσεις, έστω και προσωρινά, την βλάβη.

----

Για τους ΝΑΖΙ τί να σου πω????
Αλλες φορές τους βγάζω το καπέλο και παραδέχομαι την τεχνική τους αρτιότητα και άλλες φορές με βγάζουν από τα ρούχα μου (και να ήμουν και όμορφος να πεις...) και δεν τους αντέχω.
Πάντως είναι γεγονός πως με το Freelander ο συνδιασμός Γερμανών και Εγγλέζων "έδωσε ρέστα".
Θα σου πρότεινα να αρχίσεις τις δικές σου βελτιώσεις όπου μπορείς.

----

Για το Συλλογο αν πραγματικά το εννοείς θα χαρώ να σε βοηθήσω.
Πάντως πιστεύω (και μιλάω από προσωπική εμπειρία) ότι η φύση του Ελληνα είναι αντίθετη με την φιλοσοφία του συλλόγου (συλλογος = συν + λόγος, όπου η λέξη λόγος έχει την αρχαία έννοια της σκέψης/διανόησης και όχι του ρητού λόγου/ομιλίας.)
Εμείς οι Ελληνες είτε θα μιλάμε όλοι μαζί, είτε θα θέλουμε τους άλλους να τρέχουν για τα δύσκολα και ζόρικα, είτε θα θέλουμε την δόξα και τα λεφτά μόνοι μας.
Για το λόγο αυτό και ο συλλογός μας ΔΕΝ έχει προέδρους και άλλους τίτλους ούτε έχει σχέση με λεφτά καθώς κανείς δεν πληρώνει τίποτα παρά μόνο αν κάτι έχουμε να του δώσουμε (τουλάχιστον όταν πηγαίναμε μόνοι μας εκδρομές, κάτι που τώρα έχω αποφασίσει να μην κάνω με πολύ κόσμο καθώς προτιμώ να μην περιορίζω την πελατεία φίλων, γνωστών και αγνώστων που τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιούνται στον χώρο αυτό.)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Φεβ 2005, 08:17

Φίλε Freelander γειά,

τί έγινε τελικά με το γουργουρητό? Σταμάτησε?

Αν η εξαέρωση δεν είχε αποτελέσματα και το γουργουρητό συνεχίζεται θα σου πρότεινα να ελέγξεις το σύστημα του υδραυλικού τιμονιού και να κάνεις και μία εξαέρωση και εκεί.

Νέες πληροφορίες που πήρα αναφορικά με το θέμα του γουργουρητού προτείνουν την εξαέρωση και του συστήματος αυτού.
Και ναι "συμβαίνει και εις Εσπερίαν" (έκφραση των παλαιοτέρων όταν ήθελαν να πουν ότι κάτι συμβαίνει και εκτός Ελλάδος)

Χαιρετώ και καλημέρα
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 28 Φεβ 2005, 10:53

Kαλημέρα,
Παντελή έκανα όσα είπαμε, σταματάει το γουργουρητό για κάποιες μέρες αλλα ξαναρχίζει.

Συνεχίζοντας τη διατριβή περί υγρών και συγκοινωνούντων δοχείων, παρατήρησα οτι πάντα τις μέρες που γουργουρίζει (το σκασμένο) υπάρχει αέρας εγκλωβισμένος στο μπροστινό κολλάρο πίσω απο τον προφυλακτήρα που πάει στο ψυγείο.
Το κολλάρο αυτό κατα περίεργο τρόπο είναι λίγο πιο ψηλά απο όλα τα σωληνάκια, ελάχιστα ψηλότερα ακόμα και απο αυτό της εξαέρωσης. :roll: Μάλλον εκεί ξέχασανε να βάλουν μια βαλβίδα εξαέρωσης ακόμα οι ακατανόμαστοι.

Εχω σοβαρές υπόνοιες οτι κάτι ίσως να πάιζει με το παγούρι ή την τάπα του.
Γενικά ψάχνω δοκιμάζοντας πράγματα προσεχτικά, τι άλλο να κάνω.
Άλλωστε σε 2-3 συνεργεία που ρώτησα η εντύπωση που μου έδωσαν είναι πως θα μπορούσαν κάλλιστα να μου αλλάξουν μηχανή και το μισό αυτοκίνητο επειδή τους είπα πως ακούω γουργουρητό στα υγρά.
Θα κοιτάξω και το θέμα των υγρών του τιμονιού που μου λες, πολύ σημαντική πληροφορία.

Πάντως υγρά δεν χάνει τα τσεκάρω κάθε μέρα (με αυτά που έχω διαβάσει εδώ έχει αγριέψε το μάτι μου...) η στάθμη είναι σταθερή, θερμοκρασία δεν έχει ανεβάσει ποτέ, ούτε μπερδεύει καθόλου, μόνο στο ξεκίνημα μέχρι να ζεσταθεί, γουργουρίζει.
Μπορεί νάναι και απο τη χαρά του...
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Φεβ 2005, 11:20

Φίλε Freelander γειά και πάλι,

οπως σου έχω πει δεν έχω προσωπική εμπειρία από το σύστημα ψύξης του Freelander αλλά ένα από τα πράγματα που μου έχουν γνωστοποιήσει είναι ότι το σύστημα ψύξης του κινητήρα, το οποίο παρέχει ζέστη και στο σύστημα του καλοριφέρ επίσης ψύχει και το κιβώτιο ταχυτήτων και το IRD.

Aυτό συμβαίνει σίγουρα στα V6 Freelander αλλά δεν ξέρω αν το ίδιο σύστημα υπάρχει και στα 1.8 βενζίνης.

Αν έχεις χρόνο κοίταξε μήπως υπάρχουν ένας ή δύο φανεροί σωλήνες που να στερεώνονται στο κιβώτιο ταχυτήτων-εμπρός διαφορικό-IRD στο αυτοκίνητό σου. Αν ναί πολύ πιθανόν να μην έχει και ιδιαίτερη σχέση με το θέμα του γουργουρητού αλλά αφού κοιτάς καλό είναι να το διευκρινίσουμε και αυτό.
Αν συμβαίνει αυτό υπάρχει τρόπος να κάνεις το καλοριφέρ σου να ζεσταίνει πιό γρήγορα το αυτοκίνητο καθώς μπορείς με ένα Τ να περάσεις το νερό στο καλοριφέρ απευθείας. (το tip αυτό μου το έδωσαν φίλοι Freelanderάδες από την CupO'Teaα και στο στέλνω αν σε ενδιαφέρει)

--------

Το γουργουρητό είναι κανονικό γουργουρητό (γλου-γλου-γλου) ή κάτι σαν μούκρισμα (μπρρρρρ) Αν ακούγεται πιό πολύ σαν μπρρρρ και συμβαίνει ή αλλάζει ο ήχος του οταν στρίβεις το τιμόνι τότε ρίξε μιά ματιά και στο σύστημα του τιμονιού αρχίζοντας με την εξαέρωση και μετά αλλάζοντας τα υγρά (εύκολο και γίνεται με μιά μεγάλη σύριγγα. Τραβάς το παλιό υγρό από το τεποζιτάκι και συμπληρώνεις με καινούργιο. Λειτουργείς το αυτοκίνητο για λίγο και μετά αλλάζεις υγρό άλλη μία φορά)
Εχω διαπιστώσει ότι μετά από χρήση ενός με δύο χρόνων καλό είναι να αλλάζεις τα υγρα του τιμονιού και ένα από τα συμπτώματα που σε ειδοποιούν για αυτό είναι και το μούγκρισμα μέχρι να ζεσταθούν (τα υγρά)

--------

Πολύ μου άρεσε η ιδέα οτι γουργουρίζει από την χαρά του !!!!!

Χαιρετώ
pantg
 


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 8 επισκέπτες