Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

κεντρικο διαφορικο

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

κεντρικο διαφορικο

Δημοσίευσηαπό paliadim » 22 Οκτ 2005, 19:10

Ψαχνοντας λυση στο προβλημα μου βρηκα αυτο το φορουμ για τα landrover. Περιδιαβαινοντας τα διαφορ θεματα διαπιστωσα οτι μαλλον τα εχω δει ολα. Εχω ενα freelander του 1998 με 160000 χλμ σημερα. Εχω καψει φλαντζα στα 80000 και χαλασε το κεντρικο διαφορικο στα 90000 χλμ. Το διαφορικο τοτε δεν το αλλαξα στην αντιπροσωπεια αλλα το επισκευασα αλλαζοντας ολα τα ρουλεμαν (εκτος απο ενα). Σημερα ειμαι παλι για διαφορικο. Ηθελα να ρωτησω εαν η εταιρεια εχει διορθωσει το προβλημα και ετσι να το αλλαξψ στην αντιπροσωπεια ή τι αλλο με συμβουλευετε ως πιο εμπειροι.

Ευχαριστω πολυ
Paliadim
Άβαταρ μέλους
paliadim
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 22 Οκτ 2005, 18:45
Τοποθεσία: Patra

Δημοσίευσηαπό pantg » 22 Οκτ 2005, 20:23

Φίλε paliadim λυπάμαι για τα άσχημα νέα με το κεντρικό σου διαφορικό.

Αναφέρεσαι όμως στο κεντρικό ή στο IRD?
Το IRD είναι μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου.
Το κεντρικό διαφορικό είναι στον άξονα που μεταφέρει την κίνηση από το IRD στο πίσω διαφορικό και μοιάζει με μικρό μαύρο βαρελάκι το οποίο στηρίζεται από δύο ρουλεμάν πάνω στον κεντρικό άξονα.

Αν αγοράσεις από την αντιπροσωπεία και το εγκαταστήσεις σε εξουσιοδοτημένο πληρώνεις περισσότερα αλλά έχεις 12 μήνες εγγύηση στο ανταλλακτικό και την εργασία.
Αν το αγοράσεις εκτός αντιπροσωπείας ίσως να έχεις 12 μήνες εγγύηση αλλά δεν θα έχεις εγγύηση εργασίας εκτός και αν κάνεις συμφωνία με τον μάστορα που θα στο εγκαταστήσει. Θα έχεις όμως χαμηλότερη τιμή.

Τιμές εξαρτώνται από το πού θα το αγοράσεις και κυρίως από το πιό διαφορικό θέλεις/πρέπει να αλλάξεις.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 22 Οκτ 2005, 21:12

Γειά και χαρά και απο μένα φίλε Paladium.
Όπως πάντα πολύ σημαντικό είναι αυτό που ο Παντελής σου είπε πιο πάνω, διευκρίνησε δηλαδή ποιό εννοείς κεντρικό διαφορικό καθώς με την εξαιρετικής διανόησης σχεδίαση που έχει η μετάδοση του αυτοκινήτου μας, κάποιοι με τον όρο "κεντρικό διαφορικό" εννούν το IRD, ή αλλιώς "βοηθητικό" (βρίσκεται κολλητά στο σαμάν) και άλλοι κεντρικό εννούν τον συνεκτικό συμπλέκτη ή Viscous Coupling που σου περιέγραψε ο Παντελής.
Εντύπωση μου κάνει για τα ρουλεμάν που αναφέρεις οτι αντικατέστησες πρίν 70.000χλμ, καθώς αν μιλάμε για το IRD γενικότερα εσωτερικά περιέχει ρουλεμάν αλλα κρίνεται ανεπισκεύαστο, κανείς δεν το ανοίγει (και κάποιος που ξέρω οτι άνοιξε ένα χαλασμένο, το είδε, δεν κατάλαβε τίποτα, έκανε το σταυρό του και το έδωσε για παλιοσίδερα)...
Ρουλεμάν έχει βέβαια ο συνεκτικός συμπλέκτης στα 2 άκρα του που ενώνονται με τον μπρός και πίσω άξονα.
Βοήθησε μας να σε βοηθήσουμε.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό paliadim » 22 Οκτ 2005, 21:28

Αγαπητοι φιλοι εννοω το βοηθητικο διαφορικο. Στη Πατρα υπαρχει μαστορας που το ανοιξε και το επισκευασε, και αντεξε αρκετα,
Paliadim
Άβαταρ μέλους
paliadim
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 22 Οκτ 2005, 18:45
Τοποθεσία: Patra

Δημοσίευσηαπό Freelander » 22 Οκτ 2005, 22:11

Γεια και πάλι,
Τα IRD stα πρώτα αυτοκίνητα (μέχρι το 2000) καταπονούνταν ιδιαίτερα λόγω λάθους σχέσεις μετάδοσης της κίνησης εμπρός-πίσω. Το πρόβλημα το έχει αντιμετωπίσει η εταιρία βάζοντας στα κατασκευασμένα μετά το 2000 τις σωστές σχέσεις κορώνας-πηνίου.

Βλάβη στο IRD, τις πιο πολλές φορές σημαίνει την αρχή (ή το τέλος) μιάς αλυσιδωτής αντίδρασης που περιλαμβάνει κολλημένο συνεκτικό συμπλέκτη, χαλασμένες βάσεις πίσω διαφορικού ή και το πίσω διαφορικό, βλάβη στο σασμάν και στον κεντρικό άξονα.
Αν και εφόσον αντικαταστήσεις το IRD σου, πρέπει να κάνεις ένα σχολαστικό έλεγχο και σε αυτά τα εξαρτήματα. Σε κάποιες παλιότερες συζητήσεις θα βρείς μερικούς τρόπους ελέχου του συνεκτικού συμπλέκτη που μπορείς να κάνεις και μόνος σου αν και απότι κατάλαβα το συνεργείο σου πρέπει να διαθέτει expert μηχανικό που μπορεί να σε βοηθήσει, αφού διαθέτει τις γνώσεις, το κουράγιο και το κυριότερο έχει την όρεξη και το μεράκι να κάτσει να λύσει και να επισκευάσει τη μονάδα του IRD!! Πρόκειται για εξουσιοδοτημένο συνεργείο άραγε;

Εύχομαι να ξεπεράσεις τη ζημιά και να είναι η τελευταία.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό paliadim » 22 Οκτ 2005, 22:16

Γεια και παλι
Εχω και ενα lada που το επισκευαζω σε αυτο το συνεργειο. Οχι δεν ειναι εξουσιοδοτημενο landrover. Αν ακταλαβα καλα πρεπει να βαλω ενα καινουργιο απο την αντιπροσωπεια? Το καινουργιο βοηθητικο εχει τις σωστες σχεσεις μεταδοσεις?
Ευχαριστω
paliadim
Άβαταρ μέλους
paliadim
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 22 Οκτ 2005, 18:45
Τοποθεσία: Patra

Δημοσίευσηαπό Freelander » 22 Οκτ 2005, 22:36

Ναί, τα καινούργια βοηθητικά έχουν τις σωστές σχέσεις μετάδοσης (όσο πιο σωστές γίνονται τέλος πάντων).
Δεν είναι απαραίτητο να το αλλάξεις στην αντιπροσωπεία, πολύ περισσότερο αφού το τωρινό σου συνεργείο είναι τόσο καλό.
Σχετικά με τις εγγυήσεις και την τοποθέτηση, ισχύουν όσα έγραψε ο αγαπητός Παντελής πιο πάνω.

Αν έχεις λίγο χρόνο νομίζω θα ήταν πολύ χρήσιμο να περιέγραφες τα συμπτώματα που σου παρουσιάζει το αυτοκίνητο τώρα που το IRD σου είναι προς αντικατάσταση.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό paliadim » 22 Οκτ 2005, 22:44

Το βασικο προβλημα ειναι ενας χαρακτηριστικος μεταλλικος θορυβος.
Επισης αλλες ναι και αλλες οχι με πρωτη ταχυτητα και ολο το τιμονι στριμενο το αυτοκινητο αλλε φορες ειναι "κουρδιεμενο" και αλλες τρανταζεται ολοκληρο λες και αλλα κανει το μπροστινο συστημα και αλλα το πισω συστημα. Ειδικα η μια βαση του πισω διαφορικου την εχω μονιμα σπασμενη, την αλλαζω και ξανασπαει.
paliadim
Άβαταρ μέλους
paliadim
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 22 Οκτ 2005, 18:45
Τοποθεσία: Patra

Δημοσίευσηαπό Freelander » 22 Οκτ 2005, 23:07

paliadim έγραψε:Το βασικο προβλημα ειναι ενας χαρακτηριστικος μεταλλικος θορυβος.
Επισης αλλες ναι και αλλες οχι με πρωτη ταχυτητα και ολο το τιμονι στριμενο το αυτοκινητο αλλε φορες ειναι "κουρδιεμενο" και αλλες τρανταζεται ολοκληρο λες και αλλα κανει το μπροστινο συστημα και αλλα το πισω συστημα. Ειδικα η μια βαση του πισω διαφορικου την εχω μονιμα σπασμενη, την αλλαζω και ξανασπαει.
paliadim

Φίλε paliadim, μερικά απο τα συμπτώματα αυτά, προσωπικά μου "φωνάζουν" κολλημένο συνεκτικό συμπλέκτη (Viscous Coupling).
Θα σε συμβούλευα να το ελέγξεις οπωσδήποτε.

Χαιρετώ
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό pantg » 23 Οκτ 2005, 09:28

Φίλε paliadim γειά,

θα συμφωνήσω απολύτως με εξ αποστάσεως διάγνωση του φίλου freelander. Με βάση τα συμπτώματα που περιγράφεις το βασικό σου πρόβλημα μάλλον εντοπίζεται στο μικρό μαύρο βαρελάκι στον κεντρικό σου άξονα (το viscous coupling) δηλαδή στο πραγματικό κεντρικό διαφορικό.

Αυτό έχει την τάση να κολλάει κλειδωμένο με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι το αυτοκίνητο όπως είναι οποιοδήποτε τετρακίνητο όχημα με μπλοκαρισμένο το κεντρικό διαφορικό (δηλαδή να σου κάνει τα "τερτίπια" που περιγράφεις)
Ετσι το αποτέλεσμα είναι η τάση μεγάλων δυνάμεων στις βάσεις του πίσω διαφορικού, μετά στις βάσεις του κιβωτίου ταχυτήτων και στο τέλος την φθορά και εν τέλει καταστροφή του μειωτήρα (IRD ή αυτό που εκ παραδρομής αναφέρεται ως "κεντρικό διαφορικό") δηλαδή της μονάδας που σου επισκεύασε ο μηχανικός σου.

Μιλώντας για τον μηχανικό σου θα συμφωνήσω ότι πρέπει να είναι πραγματικός μάστορας και γάτα στην δουλειά του αφού βρήκε το κουράγιο και είχε την όρεξη να το ανοίξει και να το επισκευάσει.
Η κοινή κατάληξη όσων στην Αγγλία το έχουν ανοίξει είναι ότι πράγματι "τρώει" τα ρουλεμάν και στα πρώτα "έτρωγε" επίσης και τα κορωνοπήνια.

---------
Τώρα όσον αφορά το τί θα σου πρότεινα να κάνεις είναι το εξής:

Βάλε πρώτη στο κιβώτιο ταχυτήτων σου και άσε ελεύθερο το χειρόφρενο.
Σήκωσε την μία πίσω ρόδα και μην βγάλεις τον τροχό.
Προσπάθησε να γυρίσεις τον τροχό με τα χέρια.

Αν γυρνάει ομαλά ή έστω με μία ελαφριά αίσθηση κουμπώματος ανά μερικές μοίρες περιστροφής τότε είσαι από εντελώς εντάξει έως σχετικά καλά.
Αν η αίσθηση του κουμπώματος αυτή είναι πολύ μεγάλη ή αν δεν γυρνάει ο τροχός καθόλου ή μόνο κατά πάρα πολύ λίγο (σαν τζόγος δηλαδή) τότε έχει κολλήσει το κεντρικό σου διαφορικό και θέλει άλλαγμα αυτό και όχι (ελπίζω) το IRD σου.

Κεντρικό διαφορικό βρίσκουμε και εκτός αντιπροσωπείας και με εγγύηση 12 μηνών.

Κάνε το τεστ και πες μας.

Αλήθεια έχεις παρατηρήσει και κάποια περίεργη φθορά στα λάστιχά σου (κυρίως στα εμπρός σαν να τρώγονται ανομοιόμορφα)

Αν έχεις οποιαδήποτε άλλη απορία και βιάζεσαι μην διστάσεις να πάρεις τηλέφωνο στο 22950 37637 ή στο 6944 579911.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό paliadim » 23 Οκτ 2005, 20:37

Αγαπητοι φιλοι και παλι γεια χαρα,
Ο τροχος γυρναει κατα παρα πολυ λιγο και με πολυ μεγαλη δυσκολια (θεωρω οτι δεν γυρνα) Τα λαστιχα που φοραω ειναι καινουργια αλλα τα προηγουμενα τα ειχε φαει κατα πολυ και διαφορετικα τοσο που πηγα για ευθυγραμιση. Το αυτοκινητο ηταν ευθυγραμισμενο αλλα τωρα καταλαβαινω οτι εφταιγε το viscous coupling) το οποιο πρεπει να ειναι χαλασμενο απο καιρο.
Βεβαια το γελιο ειναι οτι στα εξουσιοδοτημενα συνεργεια ανεφερα παρπανω απο δυο τρεις φορες οτι το αυτοκινητο κουρντιζεται με το τιμονι στριμενο αλλα η απαντηση τους ειναι οτι ετσι ειναι τα μονιμως τετρακινητα οπως τα landrover και ειναι φυσιολογικο. Σε ανταπαντηση ότι εχω και ενα niva απο το 1990 και δεν κανει ποτε ετσι πηρα την απαντηση οτι το niva δεν ειναι τετρακινητο. Σε ερωτηση γιατι σπανε συνεχεια οι βασεις του πισω διαφορικου (ιδως η μια) εδω δεν πηρα απαντηση. Αλλα τι περιμενω αφου οταν εσπασα ενα μπροστινο αμορτισερ εψαχναν επι δεκα λεπτα να βρουνε τις βιδες που ξεβιδωνει.
Τελος παντων. Αγαπητε Παντελη θα σε παρω τηλεφωνο για διαφορικο εκτος αντιπροσωπειας . Την προηγουμενη φορα βρηκαμε κατι κροατικα, σλοβενικα. ή απο αλλη χωρα, δεν θυμαμαι καλα, αρκετα φθηνα αλλα ο μαστορας τα φοβηθηκε ως προς την ποιοτητα. Τωρα δεν ξερω αν επισκευαζεται γιατι την πρωτη φορα είχαν παρει λιγο τα δοντια του ενος γραναζιου.
Θα ηθελα αν μπορω να κανω μια ερωτηση ακομα. Υπαρχει λυση για το προβλημα του περασματος νερων στα λαδια και τι καψιμο της φλαντζας?

Ευχαριστω πολυ

paliadim
Άβαταρ μέλους
paliadim
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 22 Οκτ 2005, 18:45
Τοποθεσία: Patra


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 15 επισκέπτες