alp έγραψε:pantg έγραψε:Από πλευράς επιδόσεων και καταναλώσεως η αύξηση της διαμέτρου (ή του ύψους) του ελαστικού μπορει να λειτουργήσει θετικά αλλά ΜΟΝΟ σε περιπτώσεις αυτοκινήτων που έχουν πολύ ροπή.
Σε περιπτώσεις αυτοκινήτων που η εταιρεία έχει ήδη βάλει τη χαμηλότερη σχέση μετάδοσης που υπάρχει διαθέσιμη για το μοντέλο αυτό ο υπογράφων δεν θα έβαζε μεγαλύτερο λάστιχο.
καλημέρα και καλη εβδομάδα.
Αν κατάλαβα καλά, τα ψηλότερα ελαστικά ωφελούν την κατανάλωση?
Γιατί, μπορείς να το εξηγήσεις αυτό σε παρακαλώ?
thanx
Φίλε alp,
Τα λάστιχα έχουν δύο διαστάσεις που μπορούν να αλλάξουν την κατανάλωση ενός οχήματος.
Το πλάτος και την διάμετρο/περίμετρο/"υψος".
Οσο μεγαλώνεις το πλάτος τόσο αυξάνεις την αντίσταση την κίνηση προς τα εμπρός. Αυτό σου βελτιώνει το φρενάρισμα σε ορισμένες περιπτώσεις (στεγνός δρόμος με καλης ποιότητας ασφαλτοτάπητα) αλλά για τον ίδιο λόγο σου αυξάνει και την κατανάλωση καθώς αυξάνει η αντίσταση λόγω αυξημένη τριβής.
Αν αυξήσεις και την διάμετρο/περίμετρο/"ύψος" αλλά και το πλάτος και ρυθμίσεις την πίεση του ελαστικού έτσι ώστε να αντιστοιχεί στην πίεση των ελαστικών κανονικών διαστάσεων τότε αυξάνεις και την επιφάνεια του "πατήματος" του κάθε ελαστικού στον δρόμο, οπότε αυξάνεις και την αντίσταση λόγω τριβής (λόγω συνολικά αυξημένης επιφανείας και όχι μόνο λόγω αυξημένης μετωπικής επιφάνειας του σημείου επαφής με την άσφαλτο)
Τώρα όσον αφορά την περίμετρο/διάμετρο/'ύψος" όσο αυτό μεγαλώνει τόσο μεγαλώνουν και οι απαιτήσεις προς τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης για ροπή.
Αν λοιπόν ο κινητήρας σου δεν έχει περίσσευμα ροπής τότε θα πρέπει να τον λειτουργείς σε πιό ψηλές στροφές και άρα καις περισσότερο καύσιμο.
-----------------
Η λύση των κορωνοπηνίων (ΚΡΠ)είναι η μία προσέγγιση (και σχετικά ακριβότερη για εξαρτήματα ποιότητας)
Η άλλη και αν μιλάμε για μικρές αυξήσεις "ύψους" είναι η αλλαγή του κεντρικού διαφορικού με άλλο που έχει πιό κοντές σχέσεις μετάδοσης.
Η καλύτερη λύση βέβαια είναι η αλλαγή των ΚΡΠ καθώς έτσι μειώνονται και οι σχέσεις στα αργά (κάτι που δεν γίνεται με την τοποθέτηση άλλου κεντρικού διαφορικού καθώς οι σχέσεις στα αργά παραμένουν ίδιες και το μόνο που αλλάζει κατά κάποιο μικρό ποσοστό είναι οι σχέσεις στα γρήγορα.
Τώρα όσον αφορά τα Freelanders (από τα οποία και ξεκίνησε η θεματική ενότητα) τα πράγματα δεν λύνονται με KΡΠ καθώς το αυτοκίνητο αυτό στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.8 έχει ήδη τα πιό κοντά KΡΠ που υπάρχουν για αυτό.
Χαιρετώ