Αγαπητοί φίλοι,
με αφορμή την δημιουργία της συζήτησης για την επιθυμία του φίλου blackchris να ψηλώσει το Disco του νομίζω ότι είναι καλό να ανοίξουμε μία θεματική ενότητα για το ψήλωμα των αυτοκινήτων σας.
Κατ' επαναλήψη εδώ και χρόνια έχω γράψει και αναφέρει ΡΗΤΑ την προσωπική μου ΑΝΤΙΘΕΣΗ στις αυξήσεις αυτές ύψους της ανάρτησης πέραν του ορίου της +1 ίντσας ιδίως για τα Discovery Mpi.
Το να βάλει κανείς ένα σετ ελατήρια και αμορτισέρ από ΚΑΙ τις +2" και επάνω δημιουργεί ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ μεταβολές τόσο στην γεωμετρία του συστήματος διευθύνσεως και ανάρτησης του εμπρός άξονα και ανάρτησης του πίσω άξονα όσο και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης προς τον εμπρός άξονα.
Παράλληλα θα πρέπει να γίνεται και αλλαγή στα μαρκούτσια των φρένων με άλλα μακρύτερα.
Αναφορικά με τα μαρκούτσια που διατίθενται νομίζω ότι δεν σας έχουν πει ποτέ ότι τα μαρκούτσια αεροπορικού τύπου έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής (δύο χρόνια περίπου) και ιδίως για χρήση εκτός δρόμου, καθώς το τεφλόν που υπάρχει εσωτερικά (και είναι αυτό που κάνει το πεντάλ μας πιό σαφές λόγω του ότι δεν "φουσκώνει" όπως το λάστιχο όταν πατάμε φρένο) τρίβεται από το ανοξείδωτο πλέγμα.
Ιδίως σε εφαρμογές εκτός δρόμου το πλέγμα αυτό συγκρατεί σκόνη και βρωμιές που επιταχύνουν την φθορά.
Για το λόγο αυτό και τα ΜΟΝΑ αεροπορικού τύπου σωληνάκια που έχουν έγκριση τύπου από το γερμανικό TUV για χρήση τους σε αυτοκίνητα νόμιμα για κυκλοφορία στο δρόμο έχουν στην ουσία τέσσερα στρώματα υλικού.
Ενα σωληνάκι τεφλόν καλυμένο από ελαστικό σωλήνα που καλύπτεται από πλέγμα ανοξείδωτο το οποίο με την σειρά του καλύπτεται από άλλο χοντρό ελαστικό περίβλημα.
Πίσω στις αναρτήσεις τώρα.
Σαφώς και ένα ψηλωμένο αυτοκίνητο δείχνει πιό εντυπωσιακό από ένα στο κανονικό του ύψος. Ομως θα πρέπει να υπολογίσετε, πριν ψηλώσετε το αυτοκίνητό σας, ότι το αυξημένο ύψος συνοδεύεται και από μεγαλύτερη αστάθεια, ιδίως στις υψηλές ταχύτητες και ιδίως όταν φυσούν πλευρικοί άνεμοι, από αυξημένη κατανάλωση, μείωση της τελικής ταχύτητας ή της μέσης ωριαίας ταχύτητας (λόγω αύξησης της οπισθέλκουσας και της μετωπικής επιφάνειας), μειωμένη ευελιξία και ανταπόκριση του συστήματος διευθύνσεως σε ξαφνικούς χειρισμούς (ψηλότερα αναρτώμενη μάζα).
Η τοποθέτηση ψηλότερων ελαστικών είναι για πολλούς ένας από τους βασικούς λόγους που θέλετε να ψηλώσετε τα αυτοκίνητά σας.
Ιδίως όμως για τα Discovery Mpi η χρήση ψηλότερων και φαρδύτερων ελαστικών δημιουργεί και αυτή με την σειρά της προβλήματα αύξησης κατανάλωσης, μείωσης επιδόσεων και τραβήγματος.
ΟΛΟΙ φωνάζουν και διαμαρτύρονται για το Mpi ότι δεν "τραβάει" καλά και δεν έχει όσο ροπή θα έπρεπε. Και μετά τοποθετούν φαρδύτερα και ψηλότερα λάστιχα και το σκοτώνουν εντελώς.
Φυσικά και μπορούν να μπούν άλλα κορωνοπήνια ή να αλλαχθεί το κεντρικό διαφορικό. Ομως τελικά για πιό λόγο ΠΡΕΠΕΙ να μπούν μεγαλύτερα λάστιχα?
Πόσο συχνά θα σκαρφαλώσετε σε μία τεράστια κοτρώνα ή θα περάσετε ένα τόσο μεγάλο χαντάκι?
Μήπως αντί για να ψηλώνετε τα αυτοκίνητα και να βάζετε λάστιχα φορτηγών είναι καλύτερο να έχετε δύο στοιχεία γεφύρωσης ή θα προετοιμάσετε το έδαφος έτσι ώστε να περάσετε από την δυσκολία αυτή με τέχνη και εφευρετικότητα και όχι με τον εύκολο τρόπο του εντυπωσιασμού, των ψηλών αναρτήσεων ή των τεραστίων ελαστικών που σας δημιουργούν προβλήματα και μειονεκτήματα ή πιθανές επιπλοκές με τον νόμο στο 95% της χρήσης του οχήματος και σας δίνουν μόνο οριακά πλεονεκτήματα σε λιγότερο από το 5% της χρήσης του?
------------
Τα παραπάνω είναι σκέψεις που έχω επανειλημένα αναφέρει σε φίλους που ζητούν την άποψη του υπογράφοντος για το θέμα των ψηλωμάτων γενικά στα αυτοκίνητα και με την ευκαιρία της εισόδου πολλών νέων φίλων στο φόρουμ θεωρώ σκόπιμο να συζητηθεί γενικότερα έτσι ώστε να μην πληρώνετε πράγματα που ίσως να μην χρειάζεστε ή θέλετε να τα κάνετε από μιμητισμό περισσότερο και όχι γιατι υπάρχει πραγματικός ουσιαστικός λόγος.
Αν όμως η επιθυμία σας να ψηλώσετε το Landy σας και να του φορέσετε τεράστια λάστιχα είναι μοναδικό αποτέλεσμα της αισθητικής πλευράς του θέματος τότε δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε περισσότερο.
Περι ορέξεως κολοκυθόπιτα..... και τότε κάν'τε το.
Ειναι όντως εντυπωσιακό και δείχνει όμορφο και άγριο (για να τρομάζει γιαγιάδες και να εντυπωσιάζει παιδάκια΄, όπως λέω για τις καμήλες μου)
Απλώς μην πείτε ότι δεν σας ανέφερε κάποιος κάποτε ότι θα υπάρχουν προβλήματα.
------------
Χαιρετώ