Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

ΑΥΞΗΣΗ ΥΨΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

ΑΥΞΗΣΗ ΥΨΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

Δημοσίευσηαπό pantg » 09 Ιαν 2007, 20:06

Αγαπητοί φίλοι,

με αφορμή την δημιουργία της συζήτησης για την επιθυμία του φίλου blackchris να ψηλώσει το Disco του νομίζω ότι είναι καλό να ανοίξουμε μία θεματική ενότητα για το ψήλωμα των αυτοκινήτων σας.

Κατ' επαναλήψη εδώ και χρόνια έχω γράψει και αναφέρει ΡΗΤΑ την προσωπική μου ΑΝΤΙΘΕΣΗ στις αυξήσεις αυτές ύψους της ανάρτησης πέραν του ορίου της +1 ίντσας ιδίως για τα Discovery Mpi.

Το να βάλει κανείς ένα σετ ελατήρια και αμορτισέρ από ΚΑΙ τις +2" και επάνω δημιουργεί ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ μεταβολές τόσο στην γεωμετρία του συστήματος διευθύνσεως και ανάρτησης του εμπρός άξονα και ανάρτησης του πίσω άξονα όσο και στο σύστημα μετάδοσης κίνησης προς τον εμπρός άξονα.
Παράλληλα θα πρέπει να γίνεται και αλλαγή στα μαρκούτσια των φρένων με άλλα μακρύτερα.
Αναφορικά με τα μαρκούτσια που διατίθενται νομίζω ότι δεν σας έχουν πει ποτέ ότι τα μαρκούτσια αεροπορικού τύπου έχουν περιορισμένο χρόνο ζωής (δύο χρόνια περίπου) και ιδίως για χρήση εκτός δρόμου, καθώς το τεφλόν που υπάρχει εσωτερικά (και είναι αυτό που κάνει το πεντάλ μας πιό σαφές λόγω του ότι δεν "φουσκώνει" όπως το λάστιχο όταν πατάμε φρένο) τρίβεται από το ανοξείδωτο πλέγμα.
Ιδίως σε εφαρμογές εκτός δρόμου το πλέγμα αυτό συγκρατεί σκόνη και βρωμιές που επιταχύνουν την φθορά.
Για το λόγο αυτό και τα ΜΟΝΑ αεροπορικού τύπου σωληνάκια που έχουν έγκριση τύπου από το γερμανικό TUV για χρήση τους σε αυτοκίνητα νόμιμα για κυκλοφορία στο δρόμο έχουν στην ουσία τέσσερα στρώματα υλικού.
Ενα σωληνάκι τεφλόν καλυμένο από ελαστικό σωλήνα που καλύπτεται από πλέγμα ανοξείδωτο το οποίο με την σειρά του καλύπτεται από άλλο χοντρό ελαστικό περίβλημα.

Πίσω στις αναρτήσεις τώρα.

Σαφώς και ένα ψηλωμένο αυτοκίνητο δείχνει πιό εντυπωσιακό από ένα στο κανονικό του ύψος. Ομως θα πρέπει να υπολογίσετε, πριν ψηλώσετε το αυτοκίνητό σας, ότι το αυξημένο ύψος συνοδεύεται και από μεγαλύτερη αστάθεια, ιδίως στις υψηλές ταχύτητες και ιδίως όταν φυσούν πλευρικοί άνεμοι, από αυξημένη κατανάλωση, μείωση της τελικής ταχύτητας ή της μέσης ωριαίας ταχύτητας (λόγω αύξησης της οπισθέλκουσας και της μετωπικής επιφάνειας), μειωμένη ευελιξία και ανταπόκριση του συστήματος διευθύνσεως σε ξαφνικούς χειρισμούς (ψηλότερα αναρτώμενη μάζα).

Η τοποθέτηση ψηλότερων ελαστικών είναι για πολλούς ένας από τους βασικούς λόγους που θέλετε να ψηλώσετε τα αυτοκίνητά σας.

Ιδίως όμως για τα Discovery Mpi η χρήση ψηλότερων και φαρδύτερων ελαστικών δημιουργεί και αυτή με την σειρά της προβλήματα αύξησης κατανάλωσης, μείωσης επιδόσεων και τραβήγματος.

ΟΛΟΙ φωνάζουν και διαμαρτύρονται για το Mpi ότι δεν "τραβάει" καλά και δεν έχει όσο ροπή θα έπρεπε. Και μετά τοποθετούν φαρδύτερα και ψηλότερα λάστιχα και το σκοτώνουν εντελώς.

Φυσικά και μπορούν να μπούν άλλα κορωνοπήνια ή να αλλαχθεί το κεντρικό διαφορικό. Ομως τελικά για πιό λόγο ΠΡΕΠΕΙ να μπούν μεγαλύτερα λάστιχα?

Πόσο συχνά θα σκαρφαλώσετε σε μία τεράστια κοτρώνα ή θα περάσετε ένα τόσο μεγάλο χαντάκι?

Μήπως αντί για να ψηλώνετε τα αυτοκίνητα και να βάζετε λάστιχα φορτηγών είναι καλύτερο να έχετε δύο στοιχεία γεφύρωσης ή θα προετοιμάσετε το έδαφος έτσι ώστε να περάσετε από την δυσκολία αυτή με τέχνη και εφευρετικότητα και όχι με τον εύκολο τρόπο του εντυπωσιασμού, των ψηλών αναρτήσεων ή των τεραστίων ελαστικών που σας δημιουργούν προβλήματα και μειονεκτήματα ή πιθανές επιπλοκές με τον νόμο στο 95% της χρήσης του οχήματος και σας δίνουν μόνο οριακά πλεονεκτήματα σε λιγότερο από το 5% της χρήσης του?

------------

Τα παραπάνω είναι σκέψεις που έχω επανειλημένα αναφέρει σε φίλους που ζητούν την άποψη του υπογράφοντος για το θέμα των ψηλωμάτων γενικά στα αυτοκίνητα και με την ευκαιρία της εισόδου πολλών νέων φίλων στο φόρουμ θεωρώ σκόπιμο να συζητηθεί γενικότερα έτσι ώστε να μην πληρώνετε πράγματα που ίσως να μην χρειάζεστε ή θέλετε να τα κάνετε από μιμητισμό περισσότερο και όχι γιατι υπάρχει πραγματικός ουσιαστικός λόγος.

Αν όμως η επιθυμία σας να ψηλώσετε το Landy σας και να του φορέσετε τεράστια λάστιχα είναι μοναδικό αποτέλεσμα της αισθητικής πλευράς του θέματος τότε δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε περισσότερο.
Περι ορέξεως κολοκυθόπιτα..... και τότε κάν'τε το.
Ειναι όντως εντυπωσιακό και δείχνει όμορφο και άγριο (για να τρομάζει γιαγιάδες και να εντυπωσιάζει παιδάκια΄, όπως λέω για τις καμήλες μου)

Απλώς μην πείτε ότι δεν σας ανέφερε κάποιος κάποτε ότι θα υπάρχουν προβλήματα.

------------

Χαιρετώ
pantg
 

ΑΥΞΗΣΗ ΥΨΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ

Δημοσίευσηαπό disco » 09 Ιαν 2007, 20:20

Το άκουσες ρε Στέφανε; :mrgreen:
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό pantg » 09 Ιαν 2007, 20:54

Νίκο το ακούει από τις 20 Μαϊου του 2005.

Αφού όμως το κάνει για το κέφι του και συνειδητά και κυρίως έχει προσαρμόσει και τον τρόπο οδηγησης του "ιπτάμενου Discoυ" στις απαιτήσεις του οχήματος τότε δεν μπορεί κανείς να πει τίποτα.

Αυτό όμως που επίσης έχει κάνει ο Στέφανος είναι ότι έχει δώσει τα χρήματα και έχει αφιερώσει και τον χρόνο, το μυαλό και τον ιδρώτα του για να φτιάξει πολλά πράγματα στο αυτοκίνητο έτσι ώστε να έχει ένα σωστό και όσο πιό ασφαλές γίνεται αποτέλεσμα.

Το αυτοκίνητο αυτό έχει πολλές δοκιμασμένες λύσεις που βρέθηκαν έτοιμες και ακόμη περισσότερες λύσεις που είναι ιδέες και κατασκευή του Στέφανου. Αλλες δούλεψαν από την αρχή σωστά και άλλες χρειάστηκαν εξέλιξη και μετατροπές.

Αν θέλει μας τα λέει ο ίδιος καλύτερα καθώς δεν έχει ο υπογράφων κάποιο λόγο ή δικαιοδοσία να μιλάει εξ' ονόματός του.

Αυτό όμως που μπορώ να σας πω μετά από σχεδόν δύο χρόνια συνεργασίας και μετέπειτα φιλίας με τον Στέφανο είναι ότι έχει ένα πραγματικά δαιμόνιο μυαλό για πατέντες και μετατροπές και χέρια που ακολουθούν.


-----------

Οταν όμως συζητάμε για αύξηση ύψους σε αυτοκίνητα των οποίων οι ιδιοκτήτες τους δεν θέλουν να διαθέσουν τόσα χρήματα, κόπο, χρόνο και ιδέες τους τότε τα πράγματα πρέπει να μένουν σε κάποια λογικά πλαίσια.

Η τοποθέτηση 4 αμορτισέρ και 4 ελατηρίων ή ένος σετ αποστατών δεν είναι το τέλος μία ανύψωσης ανάρτησης όταν αυτή ξεπερνά την 1 ίντσα.
Αντίθετα είναι η αρχή μίας διαδικασίας που απαιτεί και άλλα εξαρτήματα, ανάλογα με το πόσο είναι το ζητούμενο ύψος.

Οι +2 ίντσες απαιτούν ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ έναν εμπρός κεντρικό άξονα με αυξημένη γωνία περιστροφής/λειτουργίας, μακρύτερα μαρκούτσια και σε μερικές περιπτώσεις και εμπρός και κανονικά και πίσω κόντρες.
Υπάρχουν και περιπτώσεις (fatman πες μας) όπου σε +2+" ίντσες (ελατήρια που ονομαστικά έδιναν +2" αλλά τελικά πήγαν ψηλώτερα) και σετ διαφορετικής στήριξης των αμορτισέρ κλπ οι εμπρός κόντρες τελικά δημιούργησαν πρόβλημα στον διαφορετικό κεντρικό και έπρεπε να βγούν καθώς ο εμπρός κεντρικός είναι απαραίτητος.

-----------

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό disco » 09 Ιαν 2007, 21:02

Ουνιμογκ και καθάρισες (αν ψάχνεσαι για έτσι πάνωσήκωμα).

Και νορμαλ το Ουνιμογκ (για να μην έρθει ο " Παντελής τον Ουνιμογκ" και σε κατσαδιάσει ).
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό firelord » 09 Ιαν 2007, 21:02

επαναλαμβανω και εδω πως εχω προσωπικη αντιληψη μπι, του δικου σου παλιου Παντελη, που λειτουργει με 2ιντσες προσθηκες εδω και πολλα χρονια, χωρις περαιτερω τι
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό dimitris-series2a » 09 Ιαν 2007, 21:28

καλησπερα σε ολους! φιλε pantg θελω να μου πεις την γνωμη σου για το δικο μου landy 69`μοντ. . θελω να του αλλαξω τα αμορτισερ. η εμπειρια σου τι προτεινει? ξεχασα να σου πω πως ειναι το κοντο και το χρησιμοποιω και για αγροτικες δουλειες[φωρτονετε συχνα]. φιλε disco το πισω δεξι το εχω σπασει στις σκαλες στο πανεπιστημιο!!
Άβαταρ μέλους
dimitris-series2a
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 22 Δεκ 2006, 19:37
Τοποθεσία: πατρα

Δημοσίευσηαπό disco » 09 Ιαν 2007, 21:37

’Aγριε κακέ Μήτσο :wink:
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό dimitris-series2a » 09 Ιαν 2007, 21:44

τις ανεβηκε ολες φιλε μου ο γερος και με τρειλορ πισω παρακαλω!!
Άβαταρ μέλους
dimitris-series2a
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 22 Δεκ 2006, 19:37
Τοποθεσία: πατρα

Δημοσίευσηαπό disco » 09 Ιαν 2007, 21:48

Οχ........ :shock:

Με τον κινητήρα που έχεις τώρα Μήτσο η με τον παλιό?

(της σχέσεις εννοούσα)

Πολύπλοκη ερώτηση αλλα ξέρεις τι εννοώ .

Αφού τα έχουμε πει ένα χεράκι.:D
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό dimitris-series2a » 09 Ιαν 2007, 21:54

οταν ηταν original!
αλλο ταρακουνημα!μιλαμε για τρελα...
Άβαταρ μέλους
dimitris-series2a
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 125
Εγγραφή: 22 Δεκ 2006, 19:37
Τοποθεσία: πατρα

Δημοσίευσηαπό disco » 09 Ιαν 2007, 21:57

Μάγκες το Σεριες του μήτσου δεν παίζεται .
Είναι αστέρι, το είδα και..........................................μινάρισα :D
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό firelord » 09 Ιαν 2007, 23:09

γιαγια σουπερπαουερ!
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό fatman » 10 Ιαν 2007, 09:24

Ενταξει δεν ειναι τοσο τραγικα τα πραγματα με το ψηλωμα,απλως πρεπει να ξερεις τι να περιμενεις (υπερ και κατα), οπως σε καθε μετατροπη.
Θελει αρκετο ψαξιμο,προσεκτικες κινησεις-αγορες και μια αλλαγη καθε φορα,για να ξερεις και τι φταει.
Φυσικα να βρουμε αν και που θελει βελτιωση το οχημα μας (προσωπικα μετα τα 2.5 χρονια αρχισα να ψαχνομαι) και να εξαντλουμαι τα ορια της μιας μετατροπης,πριν περασουμε στην επομενη.
Στα αμερικανικα φορουμ (Discoweb,Pirate κλπ) θα διαβασετε πιο ψαγμενες αποψεις για το θεμα, τα αγγλικα φορουμ ειναι για τα μπαζα,ασε που ειναι φθηνιαρηδες ( που θα βρω το φθηνοτερο ελατηριο κλπ)
Αν καποιος θελει να κανει καποια συγκεκριμενη μετατροπη, ευχαριστως να βοηθησω-σουμε, γιατι να κατσουμε να κανουμε αναλυση ολων των παραμετρων, ειναι κοματακι δυσκολο.
Πες μου Pantg τι θες να μαθεις (πλακα κανω ετσι??)
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό jdelis » 10 Ιαν 2007, 12:02

Το καλύτερο σχόλιο που είχα διαβάσει σε ένα Αυστραλέζικο forum για τους Εγγλέζους offroaders :

"They have been brainwashed that skinny tires and underpowered engines are the way to go!" :twisted:

Για να ξεκαθαρίσουμε τι συζητάμε : πιστεύω πως η πλειοψηφία των συμμετεχόντων εδώ (που είναι και η σαφής μειοψηφία τετρακίνητων γενικότερα) ενδιαφέρεται (και) για την εκτός δρόμου χρήση των οχημάτων τους. Προσωπικά δεν έχω συναντήσει κανέναν, που κάνει κάποιο σοβαρού επιπέδου offroad, να υποστηρίζει πως ένα (μέτριου επιπέδου έστω) ψήλωμα δεν βοηθάει τα μέγιστα. Βέβαιa εξαρτάται και από το αυτοκίνητο. Ένα Defender για παράδειγμα είναι σαφώς ψηλότερο εξ' αρχής από ένα καινούργιο Wrangler.

Όπως δεν τίθεται θέμα για το αν τα μεγαλύτερα (σε διάμετρο τουλάχιστον) λάστιχα βελτιώνουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Φυσικά κάθε πλεονέκτημα που κερδίζεις κάπου έχει το κόστος του. Αν μακρύνεις τη μετάδοση με τα μεγαλύτερα λάστιχα έχεις πρόβλημα, ειδικά με πιο αδύναμους κινητήρες.

Όλα έχουν σχέση με τη χρήση που κάνεις όμως. Αν πήρες το τετρακίνητο για χρήση καθημερινού αυτοκινήτου κατά βάση, τότε ναι μην κάνεις τίποτα. Αν όμως μιλάμε για εκτός δρόμου χρήση οι βελτιώσεις είναι πραγματικές, αρκεί να γνωρίζεις και τις παραχωρήσεις που γίνονται. Στην οδική συμπεριφορά, στην κατανάλωση, στις επιδόσεις. Και να θυμάσαι πάντα τι οδηγείς, αν θες να ταξιδεύεις με 160+ πάρε ΙΧ ή ένα ωραίο SUV και άστο όπως είναι. Αυτό έχω κάνει με το RAV μου και είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Τώρα αν κάποιος πιστεύει πως με ένα μαμά αυτοκίνητο, χωρίς λάστιχα, αναρτήσεις (και κανα μπλοκέ ίσως) μπορεί να ακολουθήσει σε (στοιχειωδώς) σοβαρή βόλτα ας κανονίσουμε να πάμε μαζί. Στο κάτω κάτω μπορεί να ξέρει να μας δείξει κάτι που όλοι εμείς (οι κουλοί...) που βελτιώνουμε τα τετρακίνητά μας δε γνωρίζουμε. Και δεν μιλάμε να σκάψει τη μισή διαδρομή για να περνάει και ΙΧ, αλλά να τη διασχίσει. :wink:
Άβαταρ μέλους
jdelis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 593
Εγγραφή: 03 Μάιος 2003, 14:33
Τοποθεσία: Ν. Φιλ/φεια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 11 Ιαν 2007, 19:09

Αν και ξεφευγουμε του θέματος, υπάρχουν και άλλες διαστάσεις που δεν θιξαμε.

1) Σημαντική παράμετρος είναι το τι θέλει ο καθένας. Πχ αν το Off-road είναι αυτοσκοπός ή μέσο. Για μένα είναι μέσο. Σε αυτό το τονο, ενδιαφέρομαι να περάσω και όχι πως θα περάσω. (Εντάξει που και που με πιάνει και η όρεξη για μερικές ανωριμότητες)

2) Επίσης είναι πολύ σημαντικός παραγοντας του θέμα του οδηγού (ψυχή, χερια , ποδια και μυαλό). Αν και εξαιρετικά σπανίως παρακολουθώ αγώνες, έχω δει στη πιστα του attart ροζ vitara με λαστιχα ασφάλτου "να ξεφτιλίζει" θηρία.

3) Το να κάνεις περάσματα με σουπερ βελτιομένο-τουμπανιασμένο εργαλείο (Βλ. την ελεγεία του μαυροχρήστου περι τετρακίνητων ειδών) , χάνει την αξία του για μένα. Το να κάνεις εξυπνα περάσματα με ένα στοκ ή ελαφρώς βελτιωμένο αυτοκίνητο , εχει άλλη αξια.

4) Ναι, αν είχα μπολικα λεφτά θα είχα και ένα τουμπανιασμένο disco, μόνο και μόνο για να ευχαριστιέμαι οπτικα - αισθητικά.

Δ.Μ.
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 16 επισκέπτες