Αξιοπιστια... Κατι πολυ σπανιο και υποκειμενικο ταυτοχρονα, γιατι
καποιος θεωρει αναξιοπιστο ενα αμαξι που μενει πχ απο ρελε καλοριφερ ή
καθαριστηρων (παμφθηνη επισκευη,σκατοεκνευριστηκη βλαβη), ενω αλλοι αν δεν μεινουν απο μοτερ και σαζμαν,θεωρουν το αμαξι τους τερας
αξιοπιστιας!
Μεχρι στιγμης εχουν περασει απο τα χερια μου 11 οχηματα διαφορων τυπων.
Στο αμεσο οικογενειακο περιβαλον, εχουμε αλλαξει-αγορασει τουλαχιστον 10τετρακινητα τα τελευταια 15 χρονια.
Τι εχω δει?
Για παραδειγμα το ενα Vitara wagon του 93(γνησιο γιαπωνεζικο) τερας
αξιοπιστιας και στις κωλοσυνθηκες πολης και εξω ΑΛΛΑ μετα τις 150.000
χλμ παρτο πετα το,Εβγαλε καπακι(ρωγμη),μπλοκ λιγο αργοτερα(τρυπα κατω απο την πολλαπλη εισαγωγης),που μεχρι να εντοπιστει ειχαν αλλαχτει
ψυγειο-τρομπες νερου,αισθητηρες κλπ.. Και μηλαμε για ακριβες βλαβες για την εποχη(γυρω στο 94-95).
Σε αυτο και στο ετερο Vitara του 92 που ειχαμε σπασμενες πολλαπλες
εξαγωγης,πληρωνες και αισθητηρα λαμδα,γιατι δεν ξεβιδωνε ο γ@μημενος.
Κατι ρουλεμαν στο βοηθητικο και στο σαζμαν.
Μετα αγοραστηκε ενα 2ltr V6 wagon.
Και αυτο τελειο για παρα πολλα χλμ, αλλα στις 120.000χλμ,οταν το εβαζες
εμπρος, χτυπαγαν οι καδενες χρονισμου(οπως αποφανθει ο μαστορας).Κανουμε ενα προυπολογισμο για οταν ερθει η ωρα - ΠΟΣΟΟΟΟ??? - αντε γεια επωληθη!
Ενα samurai μακρυ γιαπωνεζικο επαγγελματικο που ειχαμε,δεν ειχαμε κανα ιδαιτερο προβλημα,αλλα μετα απο χρονια που πηραμε ενα ισπανικο.. κλαυτα.
Οταν εσβηνε δεν ξαναπερνε (κατι με τον εγκεφαλο), το διχαλο(αν ειναι
δυνατον) του συμπλεκτη που κοπηκε, το ψυγειο που ξεκολλησε και δεν
φτιαχνοταν(κλασσικο),μεχρι και οι μεντεσεδες στις πορτες(καμια σχεση με
το γιαπωνεζικο) ειχαν φθαρει(ουτε ταξι να ηταν).
Ολα αυτα χωρις μετατροπες και σκληρη χρηση,γιατι οταν ηρθαν και
αυτα,ηρθαν και τα αλλα(που παντα πρεπει να περιμενει καποιος οταν
αρχιζει τις μετατροπες!).
Επομενο κεφαλαιο και πιο οδυνηρο - Lada Niva 96 αγορασμενο με πολυ
ιδρωτα 3,4 εκ δραχμες(με δωρεαν a/c αν το πληρωνες - ευτυχως το πηρα
χωρις!)
Στα 800χλμ σκορτσαρισμα ο συμπλεκτης (κλασσικα φταιει ο οδηγος συμφωνα με το συνεργειο).
Στα 1500 αλλαζεται με δικα μου εξοδα-αφου πρωτα στα 1200χλμ που ειχα
ξαναπαει στα κεντρικα, ειχανε χρεωσει αλλαγη συμπλεκτη στην εγγυηση του αυτοκινητου(και καλα ηταν απατεωνας ο τοτε αρχι(δι)μηχανικος).
Κατι παρανοικοι θερμοστατες,κατι μπροστινες δαγκανες, δεν μιλαμε για την ανεκδιηγητη ακριβεια των οργανων(κατι σαν κοντερ Moto Guzzi που ειπε και ο φιλος disco).
Στις 7000 χλμ ανοιγμα βοηθητικου για ρουλεμαν(ο μυθος για τα ρωσικα
ρουλεμαν..αφου ολη η εφαρμογη ηταν για τα μπαζα).
Στις 18000χλμ και αφου ειχαν επισκευαστει οσα ειχαν ντοπιστει,πουληθηκε
με χιλια ζορια(ο επομενος θα εχει να λεει ποσο αξιοπιστα ειναι τα Niva..)
Καποια φεγγαρια(μοναδα μετρσησης και αυτη..),αγοραστηκε ενα μεταχειρο
Niva(νεοτερο μοντελο-λες και δεν τα ξεραμε απο το παλιο..)
Ειχε και αυτο το κατασκευασμα που το ελεγαν a/c(τρομαρα του-μας),απο
αυτο που σου καταργουσε το καλοριφερ το χειμωνα,για να στο προσφερει
απλοχερα το καλοκαιρι!
Απο αυτα τα Niva που ειχε ολο εξαρτηματα που δεν τα ξαναεβρισκες - λες
και ειχε κατασκευαστει μετα απο διαγωνισμο του δημοσιου, αλλο ψυγειο το
ενα ,αλλο αλτενειτορ το αλλο,αλλου τις αναθυμιασεις το ενα πουθενα! το
αλλο κλπ
Μια δουλευε - δυο δεν δουλευε(σωστα και ανθρωπινα) αυτο το αμαξι,καθε
βδομαδα ηθελε το κατιτις του, σαν να εδινα στους γιους μου χαρτζηλικι!!
Αν καινουργιο ειναι 3 φορες μπουRδελο,μεταχειρο (πανω απο 35-40000χλμ)
10 φορες! ειδικα αν μεσολαβησε ιδιοκτητης ζαμαν φου!
Περασαμε στα κορεατικα,ειναι σχετικα καινουργια ακομα,65000χλμ το
Sorento 2.4(το οποιο ειχε αγοραστει 36000 ευρω και μετα ριξανε την τιμη
οι ξεφτιλες) και ενα Santa Fe με 55000χλμ στο ρολοι τωρα.
Το πρωτο,μετα το στρωσιμο απεκτησε τζογο-θορυβο στην μεταδοση,αφηνες
γκαζι και εκανε πιο πολυ θορυβο απο το Disco με τις 150000χλμ.
Κατι βαλανε κατι αλλαξανε,ψιλοεστρωσε αλλα οποτε το οδηγαω το ακουω και μου τη σπαει(επειδη δεν ειναι Disco - ειπαμε ολα ειναι υποκειμενικα).
Κατι μπουρδες εκανε με τον ανεμιστηρα του κλιματισμου(εκανε απεργια
εκεινη την μερα φαινεται),δεν βλεπαμε τιποτα απο τη θολουρα στα τζαμια!
Τσεκαρω ασφαλειες,ρελε τιποτα,βγαζω πολυμετρο το κυκλωμα δουλευε
τζαμι,πολυ ρευμα για την γρηγορη σκαλα,λιγο για την αργη,αλλα
ανεμιστηρας γιοκ.Απο τα νευρα μου τρωει μπουνιδι στην κατω μερια του
μοτερ και ΩΩΩ!!! λειτουργει - θα εχει περασει και 1.5 χρονος.
Θελω να πω οτι ο αμοιρος ο μπαρμπας μου που δεν ξερει που πεφτει αυτο το μοτερ,τι θα θεωρησει - ειναι αξιοπιστο ή οχι?
Σε σχεση με τα Land Rover τωρα?(για να μην στειλει ο Superspy το post
μου σε αλλη ενοτητα).
Το δικο μου 14χρονο Disco για παραδειγμα (τα τελευταια 6 υπο την κατοχη μου),απεδειχθει πολυ πιο αξιοπιστο απο οτι περιμενα,γιατι πρεπει να εισαι και λιγο συνηδειτοποιημενος οταν μπλεκεις με Land rover - παλια
και καινουργια.
Εχω μεινει με ανοιχτα παραθυρα πριν χρονια,στην βραδυνη βολτα της
Τετρακινησης στην πεντελη,το δαγκωσα αλλα αποζημιωθηκα με την φασολαδα που κερναγε ο Γιαννης(Αθανασιου) στο Λασδα τα ξημερωματα.
Τελικα ηταν ενας ρελες στα ποδια του συνοδηγου,μηδαμινο κοστος
αντικαταστασης(μοντ 93 ειπαμε-απλη κατασκευη).
Παρομοια περιπετεια,δεν δουλευε το A/c 15 Αυγουστο πηγαινοντας απο
Καρδιτσα-Λαρισα-Συκουριο-Οσσα(Κυσσαβος)-Κοκκινο νερο-Στομιο κλπ,με τον 7 μηνων γιο μου στο πισω καθισμα.Τελικα πιο πολυ ειχα ενοχληθει εγω απο την ζεστη τοτε!
Παλι ενας ρελες ευτελους αξιας ειχε κανει την δουλεια - εκτοτε
αγορασθηκε workshop manual και ανταλ/κοι ρελεδες και ησυχασα?
Το πιο σοβαρο? που θυμαμαι ηταν κατι σβησιματα στο ρελαντι,που κλασσικα δεν παρουσιαζοντουσαν παντα και ειδικα μπροστα στο μαστορα, τελικα ηταν μια ψυχρη κολληση στις επαφες του steper motor στο airflow meter που κινει την πεταλουδα του γκαζιου,για τη διατηρηση του ρελαντι(πολυ πιο απλο απο οτι ακουγεται!!).
Κατι τσιμουχο-φλαντζο-φιλτρο-αναλωσιμο-καταστασεις δεν τα εντασω στο
θεμα αξιοπιστιας, οπως επισης παρενεργειες μετατροπων(και αυτες
ελαχιστες)
Ενταξει του φερομαι πιο καλα,δεν το χρησιμοποιω να παω στο
περιπτερο,γλυτωνει το "αγγουρι-κινηση μεσα στην πολη-5 χλμ σε 1.5 ωρα", αλλα πιο πολυ λογω μεγεθους και ευελιξιας-παρκιν.
Το θεωρω αξιοπιστο λοιπον,ναι του δινω ελαφρυντικα γιατι με φτιαχνει
οταν το οδηγαω (ισως να ωριμασα κιολας!).
Παλιοτερα καιγοταν μια λαμπα και τα επαιρνα, παντως ειναι το μοναδικο
οχημα που το εχω κρατησει τοσα χρονια (στο ιδιο διαστημα εχουμε αλλαξει
3 της συζυγου και αυτα γιατι μου την σπαγαν ολα! - ηταν αναξιοπιστα και
καλα..)
Κουραστηκα - συνεχιζεται αργοτερα...