Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Αμορτισερ ελατηρια

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Αμορτισερ ελατηρια

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 29 Μαρ 2007, 22:42

Απο οσα ακουω και διαβαζω, θα αφησω το αμαξι σε μαμα υψος. Τωρα φοραει κιτρινα Bilstein. Να τα ξαναβαλω? Τι λετε εχετε κατι αλλο να προτεινετε? Πρεπει να αλλαξω και ελατηρια?Και αν ναι τι? Καμια προταση? δεν εχω ιδεα :cry:

χαιρετισματα

Mudnolis
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Μαρ 2007, 06:31

Φίλε mudnolis καλημέρα,

αν πρόκειται να κάνεις περισσότερο χρήση δρόμου και περιστασιακό offroading σε κανονικές έως και μέτριες καταστάσεις δεν υπάρχει λόγος να αυξήσεις το ύψος της ανάρτησής σου.

Στην ουσία το μόνο που σου προσφέρει κάτι τέτοιο (ανύψωση της ανάρτησης) είναι το αισθητικό αποτέλεσμα κάνοντας το αυτοκίνητο πιό εντυπωσιακό.

Η "ψηλωμένη" ανάρτηση σου επιτρέπει να βάλεις μεγαλύτερης διαμέτρου λάστιχα αλλά αυτό σου δημιουργεί μετά προβλήματα ροπής στο όχημά σου το οποίο αν έχει κάποιο πρόβλημα από κατασκευής του είναι ακριβώς αυτό. Η έλλειψη ροπής και ιπποδύναμης ιδίως σε σύγκριση με τα ίδια μοντέλα με διαφορετικούς κινητήρες (V8 και Tdi)

----------------

Tα BILSTEIN ως αμορτισέρ έχουν δώσει καλά δείγματα γραφής αν και κάνουν το αυτοκίνητο σαφώς πιό "σκληρό" από ότι του ταιριάζει.
Νομίζω ότι την στιγμή που το αυτοκίνητό σου έχει αντιστρεπτικές δεν χρειάζεσαι οπωσδήποτε κάτι τόσο σκληρό.

Η "σφιχτή" ανάρτηση είναι καλή. Οχι όμως και η "σκληρή" (η τελευταία κοπανάει ενώ η πρώτη απλώς δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να πλέει)

Ενα πράγμα που γράφτηκε και πιό πριν είναι ότι στα Landies με ανάρτηση ελατηρίων είναι καλό να αλλάζονται συχνά και τα εξαρτήματα αυτά και όχι μόνο τα αμορτισέρ όπως συμβαίνει στα συμβατικά αυτοκίνητα.
Αυτό οφείλεται τόσο στο αυξημένο μήκος όσο και στις μεγάλες καταπονήσεις που δέχονται από το βάρος του οχήματος και των αξόνων και των ελαστικών (το ξαναείπαμε και αυτό)

Για το λόγο αυτό καλό είναι να αλλάζονται τουλάχιστον σε κάθε δύο αλλαγές αμορτισέρ (για να μην πω κανονικά σε ΚΑΘΕ αλλαγή αμορτισέρ όταν συζητάμε για τα εργοστασιακά ελατήρια)

Βλέπεις αυτά είναι στην ουσία που κάνουν την ανάρτησή σου να απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου ενώ τα συμβατικά αμορτισέρ απλώς τα εμποδίζουν από το συνεχίζουν τις αναπηδήσεις μετά την απορρόφηση του εμποδίου με την συμπίεσή τους (των ελατηρίων) και την αρχική επαναφορά τους.

Στα διπλής ενεργείας αμορτισέρ ελέτχετε και η συμπίεση του ελατηρίου και αυτό βοηθά την αύξηση ζωής του ελατηρίου αλλά καταπονείται περισσότερο το αμορτισέρ.

Για συμβουλές σε μάρκες και τύπους ελατηρίων δεν μπορώ να σου πω κάτι συγκεκριμένο καθώς φέρνω ελατήρια και αμορτισέρ της Scorpion και της Οutback Imports.

Απλώς θα σου θυμίσω την λαϊκή σοφία του "ό'τι πληρώνεις παίρνεις" και αν προτιμήσεις αμορτισέρ DeCarbon να ζητήσεις συγκεκριμένα αυτά για τα αυτοκίνητα 1995 -& 1998 για τον πίσω άξονά σου (κάτι που λίγοι θα γνωρίζουν στην Ελλάδα ακόμη και αν τα πουλάνε)

Αν θέλεις οποιαδήποτε άλλη βοήθεια ή πρόταση που να αφορά τα πράγματα που φέρνω στείλε μου προσωπικό μήνυμα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό fatman » 30 Μαρ 2007, 11:30

Σιγουρα με "φρεσκο" ελατηριακι,θα γινει αλλο αμαξι.
Εγω παντως δυσκολα θα ξαναεβαζα τα μαμα ελατηρια,λογω του "σουζαριστου" που ανεφερα στο αλλο θεμα και ειδικα αν φορτωνεις..
Εκτος και αν υπαρχει "μαμα" medium duty για πισω,ρωτα τον pantg.
Bilstein αν θες το κατι τις παραπανω στην ασφαλτο,αλλα στο χωμα με μαμα ελατηρια,τα μαμισια λαδιου ειναι super-σκετη λιμουζινα,το δικο μου ειναι χωρις αντιστρεπρικες και πλεει ετσι και αλλιως λιγο παραπανω,οποτε ειχα συνηθησει το soft feeling..
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 19 Δεκ 2007, 01:56

Λοιπον το σαββατο επεσα κατω απο το Δισκο και τοποθετησα τα καινουργια αμορτισερ της Britpart cellular Dynamic σε συνδυασμο με ενισχυμενα Heavy Duty ελατηρια πισω της ιδιας εταιριας ενω μπροστα εβαλα αυτα που προτεινονται για τον V8.

Η πρωτη εικονα σε σχεση με τα bilstein οπτικα αρχικα ειναι εντυπωσιακη. Τα Britpart ειναι 50% πιο φαρδια. Στο χωμα-φορτωμα ειναι ακομα καπως σκληρα αλλα πιστευω ειναι ακομα νωρις για να κριθουν. Επεται συνεχεια.

α οσο για την τιμη> 4 αμορτισερ, 4 ελατηρια, ενα αμορτισερ τιμονιου, ενα σετ συνεμπλοκ 2 γρασσα για τις πλυμνες μπροστα και τα μεταφορικα 480 Ευρω....
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό pantg » 19 Δεκ 2007, 08:03

Mudnolis καλημέρα,

τα πίσω κανονικά σου φάνηκαν σκληρά καθώς τα Heavy Duty συνήθως δουλεύουν καλά όταν είναι φορτωμένο το αυτοκίνητο με πολλά και βαριά πράγματα.

Ενημέρωσέ μας και σε καμμιά 10αριά χιλιάδες χλμ για τα Cellular Dynamic. Φαίνονται ενδιαφέροντα και μακάρι να βγούνε καλά σε αντοχή και συμπεριφορά.

Και αν θέλεις κάνε και κάτι άλλο.

Τώρα που τα έχεις φρεσκοτοποθετήσει μέτρησε την απόσταση από το κάτω χείλος της ζάντας έως το φτερό του αυτοκινήτου και στους τέσσερεις τροχούς και γράψε το σε ένα χαρτί. Ετσι θα ξέρεις στο μέλλον αν, πότε και πόσο "έπεσαν" οι αναρτήσεις σου, τουλάχιστον σε ύψος.

Ακόμη καλύτερα μέτρησε και τα νέα αμορτισέρ και ελατήριά σου σε αμορτισερόμετρο για να δεις από τώρα την απόδοσή τους και να έχεις και μία σταθερά για σύγκριση στο μέλλον.

Καλοτάξιδα

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό NIKOSXIOS » 19 Δεκ 2007, 08:57

Πρόσφατα έβαλα αμορτισέρ KONI και έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος αφού έκανα με αυτά περίπου 1000 χλμ. σε χωματόδρομους στα αγραφιοτικα βουνά .
Άβαταρ μέλους
NIKOSXIOS
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 30 Μάιος 2006, 07:48
Τοποθεσία: XIOS

Δημοσίευσηαπό pantg » 20 Δεκ 2007, 02:11

Ωχ Νίκο,

και μόνο που άκουσα το ΚΟΝΙ έπεσαν οι πέτρες από τα νεφρά μου.

Βρε παλληκάρια αν θέλετε σκληρό αυτοκίνητο γιατί μπαίνετε στον κόπο να πάρετε Land Rover......
H μισή χάρη των Landies της γενιάς του Disco 1 βρίσκεται στην αίσθηση του μαγικού χαλιού!!!!!

(όσον αφορά την βελτίωση Νίκο φυσικό δεν είναι ένα σετ καινούργιων αμορτισέρ να συμπεριφέρεται καλύτερα από τα "πεθαμένα" τα οποία αντικατέστησαν?
Κάνε μιά βόλτα με ένα Disco με αμορτισέρ και ελατήρια ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ της μαμάς του και μετά με ένα με ελατήρια μαμάς και ΚΟΝΙ και θα δεις πόσο πιό "ξερό" γίνεται με τα ΚΟΝΙ. Τα εργοστασιακά αμορτισέρ (συνήθως ARMSTRONG) απλώς χαλάνε πολύ πιό γρήγορα από τα ΚΟΝΙ.
Συγκρίσεις που αφορούν και συνδιασμούς ελατηρίων εκτός των εργοστασιακών είναι ούτως ή άλλως άδικες προς τα αμορτισέρ και για αυτό σου ανέφερα καινούργια εργοστασιακά ελατήρια και στις δύο περιπτώσεις)
Γιά άλλες μάρκες αμορτισέρ δεν επεκτείνομαι μιά και την επιλογή σου την έκανες.

Τα Heavy Duty και τα RAID είναι άλλη ιστορία καθώς απευθύνονται σε άλλη χρήση και φυσικά έχουν και άλλες τιμές.

Για να μην παρεξηγούμαι δεν έχω κάτι με τα ΚΟΝΙ. Ειναι πολύ καλά και αξιοπρεπέστατα αμορτισέρ και σε πολύ καλά χρήματα, ιδίως αν σκεφθεί κανείς την πολύ καλή τους ποιότητα και την υποστήριξη που έχουν σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά από πλευράς ποιότητας ή υλικών κατασκευής τους. Απλώς προσωπικά θεωρώ ότι αφαιρούν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από την "γλύκα" της ανάρτησης των Land Rover καθώς είναι σκληρότερα από όσο ίσως θα έπρεπε να έχουν ρυθμισθεί για ένα αυτοκίνητο που έχει έντονο τον χαρακτήρα του μέσου μετακίνησης ανθρώπων με τρόπο άνετο επί και εκτός δρόμου. Από την άλλη πλευρά όμως πρέπει να δεχθούμε ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες των Discos ίσως να θέλουν κάτι περισσότερο προσανατολισμένο στην χρήση στο δρόμο και ίσως με σαφώς πιό σκληρή αίσθηση στην ανάρτηση (άλλο το σκληρή και άλλο το σφικτή όμως)


(αλήθεια υπάρχουν ακόμη χωματόδρομοι στα Αγραφα???? <πονεμένη ιστορία αυτή με αφορμή το άρθρο του Diff-Lock>)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό NIKOSXIOS » 20 Δεκ 2007, 09:57

pantg έγραψε:Ωχ Νίκο,

και μόνο που άκουσα το ΚΟΝΙ έπεσαν οι πέτρες από τα νεφρά μου.



Να και ένα καλό που έχουν τα KONI καθαρίζουν τι πέτρα από τα νεφρα:P :P :P :
Άβαταρ μέλους
NIKOSXIOS
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 30 Μάιος 2006, 07:48
Τοποθεσία: XIOS

Δημοσίευσηαπό stefanbalik » 20 Δεκ 2007, 10:21

NIKOSXIOS έγραψε:
pantg έγραψε:Ωχ Νίκο,

και μόνο που άκουσα το ΚΟΝΙ έπεσαν οι πέτρες από τα νεφρά μου.



Να και ένα καλό που έχουν τα KONI καθαρίζουν τι πέτρα από τα νεφρα:P :P :P :

:laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3:
:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:
΀Ο Ξ™Ξ Ξ€Ξ‘ΞœΞ•ΞΞŸ Ξ˜Ξ—Ξ‘Ξ™ΞŸ
SW7LNC
www.serres4x4.gr
Άβαταρ μέλους
stefanbalik
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 269
Εγγραφή: 15 Μαρ 2006, 10:16

Δημοσίευσηαπό pantg » 20 Δεκ 2007, 20:17

Συνάδελφοι πλάκα στην πλάκα ισχύει.

Το 2002 πήγα τον αδελφό μου βόλτα με την καμήλα του 1994 η οποία τότε "φορούσε" ΚΟΝΙ ρυθμιζόμενα.

Ο σκοπός της βόλτας ήταν να πέσουν οι πέτρες στα νεφρά του.

Πράγμα που όντως πετύχαμε να κάνουμε σε συνδιασμό και με τα διάφορα που είχε πιεί.

Τελικά αποφύγαμε την επέμβαση με μία καλή βόλτα στους δασικούς/αγροτικούς της Μαυροσουβάλας και Καλάμου προς Βαρνάβα.

Τα ΚΟΝΙ άντεξαν για λίγο ακόμη και μετά τα άλλαξα με DeCarbon πριν τοποθετηθούν τα χειροποίητα και σε 36 σκάλες ρυθμιζόμενα που φοράει τώρα.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό NIKOSXIOS » 21 Δεκ 2007, 09:38

Εγω πάντως συνεχίζω να λέω ότι έχω μήνη ικανοποιημένος και το βασικότερο είναι ότι το DISCO δεν χτυπάει :D :D :D
Άβαταρ μέλους
NIKOSXIOS
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 30 Μάιος 2006, 07:48
Τοποθεσία: XIOS

Δημοσίευσηαπό pantg » 21 Δεκ 2007, 16:02

Νίκο καλημέρα και Χρόνια Πολλά,

δεν υπήρχε περίπτωση να μην μείνεις ευχαριστημένος.
Ποτέ δεν ανέφερα (και δεν ισχύει άλλωστε) ότι τα ΚΟΝΙ είναι κακά αμορτισέρ ή ότι δεν βελτιώνουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ιδίως όταν τα συγκρίνεις με ένα σετ χαλασμένων ή πολύ παλαιών αμορτισέρ.

Αυτό που έγραψα (και συνεχίζω να το πιστεύω) είναι ότι αλλάζουν τον "χαρακτήρα" του αυτοκινήτου κάνοντας ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της "αίσθησης μαγικού χαλιού" να μειώνεται προς χάριν της αμεσότερης αντίδρασης στις αλλαγές διεύθυνσης της μάζας του.

Χαιρετώ και καλά Χριστούγεννα σε όλους
pantg
 


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 14 επισκέπτες