Κορίτσια,
Αρρωστος σήμερα, στο κρεββάτι και μάλλον θα σας παιδέψω....
Αρχή με αποκάλυψη μυστικών.
Βλακείες ή χοντράδες που έχουμε κάνει με τα ή στα Land Rover μας.
Πρώτη ασφάλτινη του γράφοντος.
Στην Πατησίων εμπρός από την ΑΣΟΕΕ.
Βρεγμένος δρόμος. Αναγομωμένα 100% χωμάτινα λάστιχα με πέλμα ρόμβο. Τότε υπήρχαν ως διαχωριστικά για την λωρίδα των τρόλεϋ κάτι ψηλά κίτρινα μαύρα λαστιχένια εξογκώματα γύρω στους 15 πόντους ύψος.
ΕΠΙΤΗΔΕΣ (για αυτό και βλακεία για να μην πω χοντρομ@#$@ία) πάω να τα καβαλήσω (να δω αν δεν γλυστράνε τα καινούργια "άγρια" λάστιχα)
Και αρχίζει το Disco (ευτυχώς ήταν το Mpi) τις σβούρες μέσα στην Πατησίων.
Ευτυχώς ο δρόμος ήταν εντελώς άδειος, είχε αρκετό πλάτος και ο καλός Θεούλης μας κράτησε μακρυά από το διάζωμα και ο'τιδήποτε άλλο μέχρι που ήρθε το αυτοκίνητο στα καλά του.
Από τότε μπήκε λίγο μυαλό ανάμεσα από τα αυτιά όταν υπάρχουν 100% χωμάτινα λάστιχα και βρεγμένος δρόμος.
--------
Χιονισμένη (παγωμένη) κουτουράδα.
Στα προκριματικά του CT στον Τσιβλό το 1996.
Με την καμήλα πάμε με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων και υποστήριξης να καλωσορίσουμε τους διαγωνιζομένους οι οποίοι έρχονται με πούλμαν το οποίο δεν μπορεί να ανέβει μία χιονισμένη ανηφόρα.
Εμείς επάνω στην κορυφή της.
Ο δρόμος θέλει προσοχή λόγω πάγου αλλά μόνο κατά τόπους.
Και αρχίζουμε προσεκτικά την κάθοδο προς το πούλμαν.
Αντε όμως που ο πάγος είναι παντού στην κατηφόρα και το camel με σκληρά χωμάτινα λάστιχα ναι μεν κατεβαίνει σταθερά ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ !!!!
Τελικά καταφεύγουμε στην γνωστή μέθοδο φρενάρω στο χιόνι στα πλάγια του δρόμου. Ευτυχώς υπήρχε αρκετό, χωρίς μπαριέρες ή εμπόδια και εξογκώματα και έτσι η καμήλα διατήρησε την γούνα της χωρίς γδαρσίματα και ζημιές.
Από τότε ΑΛΥΣΙΔΕΣ όταν έχει πάγους και χιόνια.
---------------
Ποταμίσιο.
Πρώτο (παρθενικό) πέρασμα υδάτινου περάσματος ΣΟΒΑΡΟΥ βάθους.
1993 στον Ευηνο με το Mpi και μαζί με τον φίλο Γιώργο Λάσδα και το Feroza Club (επίτημο μέλος αν και με το Mpi καθώς ακόμη το ferozaκι παραμένει ίσως το μόνο Ελληνικό που πάτησε τις άμμους στην Σαχάρα)
Πριν γίνει το πέρασμα αποφασίζουμε να γίνει πέρασμα με τα πόδια για διερεύνηση του βάθους μιά και το σημείο τελικά είναι σαφώς πιό βαθύ και το ρεύμα σαφώς πιό δυνατό από όσο περιμέναμε.
Επειδή είχα στα πράγματα στο πορτ μπαγκαζ και την ολόσωμη λαστιχένια φόρμα/μπότες μέχρι το ύψος του στέρνου αποφασίζουμε να περάσω με τα πόδια και ένα σχοινί απέναντι για να δημιουργήσουμε σημείο αγκύρωσης για συρματόσχοινο και απέναντι.
Το μέσον περίπου το ποταμού γλυστράω, πέφτω μέσα, γεμίζει με νερό η φόρμα, τυλίγεται το σκοινί στο χέρι και άντε βουρ για πνίξιμο.
Τελικά ευτυχώς μπόρεσαν και με τράβηξαν γρήγορα έξω.
Μάθημα.
Ποτέ με τέτοιου είδους φόρμες που μαζεύουν νερά μέσα σε ρεύματα για τέτοιου είδους δραστηριότητες.
ΑΜΜΟΛΟΦΟΙ
Με το Feroza (πειράζει που δεν είναι Landy?). Στην Τυνισία το 1993.
Απογείωση (στην κυριολεξία) από κορυφή μικρού αμμόλοφου. Προσγείωση στην μόνο (ίσως) κοτρώνα που υπήρχε εκεί. Αποτέλεσμα μία σαφώς στραβωμένη ποδιά αλλά ευτυχώς τίποτε άλλο. Οι Γιαπωνέζοι είχαν βάλει την αντιστρεπτική μέσα από την ποδιά ακριβώς στο σημείο που χτύπησε η κοτρώνα. Η αντιστρεπτική άντεξε και δεν στράβωσε. Η ποδιά βγήκε, σφυρηλατήθηκε και ίσιωσε τόσο ώστε να μην εμποδίζει την κίνηση της αντιστρεπτικής και ακούγονται τριξίματα.
Μάθημα.
Εκεί που δεν μπορούμε να δούμε τί υπάρχει από πίσω πάμε προσεκτικά (αυτό ισχύει και για τις ανηφόρες γενικότερα τελικά)
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ
Τακάκια που έχουν φτάσει στο μέταλλο και τρίβουν τους δίσκους.
Ο βασικός κανόνας για τα αυτοκίνητα χωρίς ABS που δεν φορτώνονται και πολύ πίσω είναι να αλλάζεις τα τακάκια πίσω κάθε δύο φορές το πολύ που αλλάζεις τακάκια εμπρός.
Αν και αυτά τα σημειώνω συνήθως λόγω μη συχνής χρήσης της μίας καμήλας είχε ξεχασθεί να γραφτεί στο τεφτέρι με τις καταναλώσεις και την συντηρηση/επισκευή του συγκεκριμένου οχήματος.
Οταν λοιπόν ξανάρχισα να το χρησιμοποιώ είχα πρόβλημα με τα φρένα του. Βρε γιατί δεν φρενάρει καλά και τραβάει στα φρένα περίεργα και φεύγει από πίσω????
Τελικά αποδείχθηκε ότι τα τακάκια είχαν απλώς εξαφανισθεί και δεν είχα πάρει χαμπάρι πότε έγινε αυτό (είναι γεγονός ότι τα αυτόματα έχουν μεγαλύτερη όρεξη στα υλικά τριβής των φρένων)
-------------
ελπίζω να μην σας κούρασα και θα χαρώ να διαβάσω και δικές σας κουτουράδες της στιγμής που άφησαν μαθήματα και εμπειρίες.
Χαιρετώ