Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Λαστιχα Cooper

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Λαστιχα Cooper

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 07 Σεπ 2007, 21:02

Ελεγα να παρω τα Discoverer ST αλλα τελικα το σκεφτομαι για τα STT καθως το Ντισκο κινειται καθε δευτερη βδομαδα και η ασφαλτος ειναι μεχρι να φτασω στο βουνο. Τα εχει δοκιμασει κανεις? Απο τιμες που θα βρω καλες? Υπαρχει προβλημα με τη διασταση 225/75/16? Τωρα φοραω 205/80/16. Θα υπαρξει καποια αισθητη διαφορα?
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Λαστιχα Cooper

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 08 Σεπ 2007, 20:06

Για τα STT δεν ξέρω να σου πω από πρώτο χέρι ακούγονται όμως καλά λόγια. Για το στυλ της οδήγησης σου (όπως μας το περιέγραψες στο θέμα της κατανάλωσης) νομίζω πως είναι μία καλή επιλογή. Τα προηγούμενα μοντέλα της σειράς αυτής παρουσίαζαν το σύνδρομο των BF, δηλαδή άρχιζαν να γλυστράνε μετά τα πρώτα 10-15.000 χιλ. Για τον τρόπο που οδηγούμε εμείς όμως νομίζω πως είναι οκ.
Για το θέμα της διάστασης τώρα, όχι, δεν έχεις καμμία ουσιαστική διαφορά, απλά φοράς ένα ελάχιστα μεγαλύτερο λάστιχο.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 09 Σεπ 2007, 12:16

Φίλε mudnolis γειά,

απλώς να προσθέσω σε αυτά που ήδη έγραψε ο dimitrios ότι το φαρδύτερο λάστιχο στην ουσία δεν έχει να σου προσφέρει κάτι ουσιαστικά θετικό αλλά θα σου αυξήσει την κατανάλωση, θα σου μειώσει την τελική (λόγω αεροδυναμικών αντιστάσεων κυρίως), θα σου αυξήσει την πιθανότητα για εμφάνισης υδρολίσθησης όταν βρει βρεγμένο οδόστρωμα, θα κάνει το αυτοκίνητο χειρότερο στο χιόνι και τον πάγο.

Και όπως έχει αποδειχθεί ΔΕΝ θα σου βελτιώσει την συμπεριφορά στις στροφές και δεν θα σου μειώσει την απόσταση στο φρενάρισμα.

Αρα αν μπορείς να μείνεις στα 205 μην πας στα 225.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 09 Σεπ 2007, 23:30

Μου ειναι γνωστα τα μειονεκτηματα του φαρδυτερου ελαστικου μα δυστυχως δεν υπαρχει σε 205. Τουλαχιστον απ οσο ειδα στο ιντερνετ. Αυριο θα τους παρο ενα τηλ. Το ST υπαρχει σε 205 απ οσο ξερω. Μα θελω κατι περισσοτερο χωματινο/ mud.
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 10 Σεπ 2007, 06:50

Δυστυχώς έχεις δίκιο, δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα σε αυτήν την διάσταση.
Οι πρωτοκλασάτες εταιρίες ελαστικών προωθούν τα 225. Σε 205 θα βρείς maxxis και kumho με πέλμα mud. Πιθανόν και σε hankook ενώ λίγο σπάνιο αλλά υπάρχει το michelin 0/R. Πάντως και με 225 δεν θα δεις ορατή διαφορά.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό pantg » 10 Σεπ 2007, 07:48

Φίλε mudnolis καλημέρα,

αν θέλεις υπάρχει συνάδελφος με Disco στο φόρουμ ο οποίος αν θυμάμαι καλά έχει τοποθετήσει STT στο αυτοκίνητό του.

Επειδή δεν το βλέπω τον τελευταίο καιρό ενεργό στα μέρη μας θα του κάνω ένα τηλέφωνο και αν μπορεί να σου γράψει τις εντυπώσεις του.

Στην πρώτη εκδρομή που είχε γίνει μέσω της ενότητας των Landies απο το φόρουμ μας είχε έρθει και μου είχε πει τα καλύτερα λόγια για τα ελαστικά αυτά. Δεν θυμάμαι όμως τη διάσταση. Θα πρέπει να ήταν μεγαλύτερα τόσο σε πλάτος όσο κυρίως σε διάμετρο καθώς έχει και +2" αύξηση ύψους στην ανάρτησή του.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό KT4X4 » 11 Σεπ 2007, 15:19

Αγαπητοί φίλοι για σας. Έχω αρκετό καιρό να γράψω λόγω διακοπών και Καλοκαιριού γενικά. Εύχομαι καταρχήν σε όλους Καλό Χειμώνα (ελπίζω βαρύ για να χαρούμε καμιά βολτούλα σε χοντρά χιόνια), και όπως πάντα να κανονιστεί καμιά εκδρομούλα για να τα πούμε πάλι από κοντά.

Δεν είμαι βέβαιος αν ο Παντελής αναφέρεται σε εμένα αλλά όπως και νάχει εγώ έχω τα Cooper ST σε διάσταση 215/85/16. Τα λάστιχα αυτά τα επέλεξα μετά από αρκετό ψάξιμο και προβληματισμό και τα προμίμησα από τα STT που ήταν η άλλη επιλογή για τους παρακάτω λόγους:

1) Πολύ καλύτερη συμπεριφορά στην άσφαλτο. Το λάστιχο αυτό παρότι ο κατασκευαστής το δίνει 70/30 (χώμα/άσφαλτο), έναντι 80/20 για το STT, στην πράξη ο θόρυβος του είναι ελάχιστος και συγκρινόμενο με τα Bridgestone που είχα προηγουμένως που ήταν MS αλλά σχεδόν ασφάλτινα δεν διαπίστωσα ιδιαίτερη διαφορά στον θόρυβο σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Επιπλέον πολύ καλά κρατήματα στη βρεγμένη άσφαλτο.

2) Μεγάλη χιλιομετρική απόδοση. Σύμφωνα και τα λεγόμενα της εταιρίας η χιλιομετρική απόδοση είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με το STT συνεπώς δεν θα χρειάζεται να αλλάζεις λάστιχα συχνότερα (μιλάμε για 150-170 ευρώ το ένα στην δική μου διάσταση).

3) Καμμία ουσιαστική διαφορά σε απόδοση σε στεγνό χώμα.

4) Καλύτερη απόδοση σε χιόνι (πρόσφυση και φρενάρισμα)

5) Μειονεκτεί στη λάσπη αλλά πίστεψε με οι διαφορές είναι μικρές. Σε διαδρομές που έκανα με πολλή λάσπη μαζί με άλλα αυτοκίνητα που είχαν mud ελαστικά δεν αντιμετώπισα πρόβλημα πουθενά τουλάχιστον όχι περισσότερο από όλους τους άλλους.

Τέλος και σύμφωνα και με την εταιρία το λάστιχο αυτό είναι πιο ενισχυμένο (περισσότερα λινά, μεγαλύτερος δείκτης φορτίου) από το STT.

Τα λάστιχα τα έχω 7 μήνες και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Δεν μετάνιωσα ποτέ που δεν πήρα τα STT, αντιθέτως. Απλά τα δικά μου είναι σε διάσταση 215/85/16 , δηλαδή περίπου 30,5 ίντσες ή 4 εκατοστά μεγαλύτερη διάμετρος από τα 205/80/16 (29 ίντσες). Είναι η μεγαλύτερη διάσταση από πλευράς συνδιασμού πλάτους/διαμέτρου που μπορεί να χωρέσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα σε Discovery με εργοστασιακές αναρτήσεις, αν και θα συνιστούσα όπως έκανα και εγώ μία μικρή αύξηση του ύψους (1-2 ίντσες) για τέλεια αποτελέσματα.

Στη διάθεση σου για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία.

Φιλικά

Κωνσταντίνος
KT4X4
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 09 Μάιος 2003, 11:32
Τοποθεσία: Ν.Σμύρνη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 11 Σεπ 2007, 15:52

Κωνσταντίνε γειά και καλό χειμώνα,

πολύ σωστά νομίζεις ότι αναφερόμουν σε εσένα.

Τελικά ήταν ST και όχι STT ε?

Πάντως ακόμη θυμάμαι τα πολύ θετικά σου σχόλια και το ότι το αυτοκίνητο πήγαινε όπου έπρεπε να πάει στις βολτούλες της περσινής περιόδου.

Να μου φιλήσεις τα κορίτσια σου και έχετε και πολλούς χαιρετισμούς από την Κωνσταντία και τον Ιωνα

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 12 Σεπ 2007, 00:52

Βαζοντας λαστιχα μεγαλύτερης διαμετρου δεν εχει προβλημα η αποδοση του κινητήρα? Ειδικα του Mpi που είναι μικρος! Λογικα θα πρεπει να εχεις μικροτερες τελικες?
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Σεπ 2007, 07:21

Συνάδελφε mudnolis,

To μεγαλυτέρας διαμέτρου ελαστικό δημιουργεί όμως μεγαλύτερες απαιτήσεις τόσο σε ροπή (για την επιτάχυνση) όσο και σε ιπποδύναμη (για την τελική). Ετσι αν παραμείνει ο κινητήρας σου με την ίδια απόδοση σου δίνει χειρότερη επιτάχυνση και στις ίδιες στροφές κινητήρα και ίδια ταχύτητα στο κιβώτιο μεγαλύτερη ταχύτητα κίνησης. Το πρόβλημα με την τελική είναι ότι τις περισσότερες φορές οι μικροί σε κυβικά ή απόδοση κινητήρες δεν έχουν επαρκή δύναμη (ιπποδύναμη) για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν το μεγαλύτερο βήμα και να αποκτήσουν μεγαλύτερη τελική.
Ετσι μπορεί στο κοντέρ να σου δείχνει την ίδια ή και ελαφρώς μεγαλύτερη τελική αλλά ίσως αυτό να είναι πλασματικό

Εχε υπόψη σου ότι το κοντέρ σου θα κλέβει πλέον, ανάλογα με την διαφορά στην διάμετρο (ή το ύψος) που θα έχουν τα πιό μεγάλου μεγέθους ελαστικά σου σε σύγκριση με τα εργοστασιακών διαστάσεων.

Για να επαναφέρεις την τάξη στο σύστημα μετάδοσης υπάρχουν δύο λύσεις αλλά ούτως ή άλλως καμμία από αυτές μάλλον δεν θα σε ενδιαφέρει με γνώμονα το υψηλό τους κόστος.
Η πρώτη, αν η αύξηση της διαμέτρου/ύψους, είναι περιορισμένη είναι η αντικατασταση του κεντρικου σου διαφορικού (κάτι που δυστυχώς γίνεται με τον καιρό όλο και πιο δύσκολο καθώς αρχίζουν τα πολύ "κοντά" κεντρικά διαφορικά να σπανίζουν) και η δεύτερη είναι η αντικατάσταση των κορωνοπηνίων (δηλαδή των σχέσεων μετάδοσης στα τελικά διαφορικά) με πιό κοντά. Η δεύτερη λύση έχει το καλό ότι μειώνει τόσο τις μακριές όσο και τις κοντές σχέσεις.

ΟΜΩΣ (πιθανά καλά νέα τώρα)

Κατέληξε πρώτα στην διάσταση που θέλεις να βάλεις και μετά υπολογίζουμε τις διαφορές με τα εργοστασιακά και βλέπουμε.

Αν η διαφορά είναι της τάξεως του +5% δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχολούμαστε. Συνήθως γύρω στο 10% είναι που αρχίζουν οι διαφοροποιήσεις στις σχέσεις μετάδοσης (από γραναζώματα ή διαφορετικά ελαστικά) να γίνονται αισθητές.

Χαιρετώ


Ετσι
pantg
 

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 12 Σεπ 2007, 07:27

Για τα 225/75 όσο και για τα 215/85 που συζητάμε, οι διαφορές είναι σε αποδεκτά επίπεδα για τον Mpi. Βέβαια όλο και κάτι θα σου κόψουν (ειδικά το 215) αλλά όχι και σπουδαία πράγματα. Να σκεφθείς ότι οι αναγωμόσεις που πολύ από εμάς φοράμε στα Μpi μας όταν είναι καινούργιες ουσιαστικά είναι κάτι σαν 215/85 και ας γράφουν 205/80.
BE NICE, IT'S NICE TO BE NICE!!
dimitrios
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 431
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 08:17
Τοποθεσία: Αγιος Δημητρης

Δημοσίευσηαπό KT4X4 » 12 Σεπ 2007, 09:17

Τα 215/85 που φοράω εγώ μακραίνουν την τελική σχέση μετάδοσης περίπου 4%. Αρχικά φοβόμουν ότι το αυτοκίνητο θα σέρνεται κυρίως σε επιταχύνσεις. Στην πράξη οι διαφορές είναι ασήμαντες. Ούτως ή άλλως το Mpi είναι αργό αλλά το πρόβλημα του κινητήρα εστιάζεται κυρίως στην έλλειψη ροπής, πρόβλημα που γίνεται αισθητό στα ξεκινήματα σε ανηφόρες ή με φορτίο.

Βέβαια με τα κοντά το πρόβλημα ουσιαστικά λύνεται. Η λύση της αντικατάστασης των κορονωπήνιων που ανέφερε ο Παντελής είναι κατά την γνώμη μου η πλέον ενδεικνυόμενη και προσωπικά σκεφτόμουν να το κάνω ακόμη και πριν τοποθετήσω μεγαλύτερα ελαστικά και ψηλότερη ανάρτηση προκειμένου να βελτιώσω τη δύναμη/ροπή του κινητήρα χαμηλά όπου είχε ανάγκη. Δεν το έχω κάνει ακόμα λόγω και του κόστους που είχα φέτος για αναρτήσεις, λάστιχα, κεντρικό άξονα αλλά πιθανότατα να το κάνω του χρόνου μαζί με μπλοκέ διαφορικό πίσω μιας που θα ανοιχτούν τα διαφορικά έτσι και αλλιώς.

Αν δεν κάνω λάθως τα διαφορικά του Discovery (95'-97') έχουν σχέση 3,54:1 και στην αγορά υπάρχουν κορωνοπήνια 3,8:1 (-8% περίπου) και 4,1:1 (-14%) ή και πιο κοντά. Στην δική μου περίπτωση όπου η σχέση έχει μακρύνει περίπου 4%, τα 3,8:1 την επαναφέρουν και μάλιστα την κονταίνουν επιπλέον και 4% περίπου. Τα 4,1:1 θα την μειώσουν επιπλέον 10% που είναι ίσως too much. Σε αυτοκίνητα όμως που έχουν βάλει 235/85/16 ή 7,5R16 λάστιχα που είναι περίπου 32 ιντσών (+10% περίπου της αρχικής σχέσης), τότε τα 4,1:1 είναι τα πιο κατάλληλα.

Πάντως και χωρίς καμία αλλαγή στα κορονωπήνια το αυτοκίνητο κινείται αξιοπρεπέστατα και όσον αφορά την τελική εγώ ούτως ή άλλως ταξιδεύω με 120, άντε 130 οπότε προσωπικά δεν με απασχολεί. Άλλωστε κατά τη γνώμη μου το Mpi δεν είναι για ταχύτητες πολύ μεγάλες γιατί και τον κινητήρα ζορίζεις και η κατανάλωση ανεβαίνει στα ύψη.

Χαιρετώ

Κωνσταντίνος


PS: Παντελή πολλούς χαιρετισμούς και από μας, στην γυναίκα σου και στον γιο σου. Εύχομαι να τα πούμε σύντομα από κοντά.
KT4X4
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 78
Εγγραφή: 09 Μάιος 2003, 11:32
Τοποθεσία: Ν.Σμύρνη, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 12 Σεπ 2007, 09:36

Kωνσταντίνε καλημέρα,

ευτυχώς που τα θυμάσαι από τις προηγούμενες συζητήσεις μας.
Μου έδωσες πάντως μία καλή ιδέα.
Να φτιάξουμε ένα κατάλογο με τις διαφορές σε εκατοστιαία βάση ανάμεσα στις διαμέτρους και τις επίσημες διαστάσεις των ελαστικών και τις προτεινόμενες και υπάρχουσες λύσεις σε κορωνοπήνια και κεντρικά διαφορικά για τα Landies.

Δώστε διαστάσεις ελαστικών που σας ενδιαφέρουν και το κάνω.
Αυτό πιστεύω θα μας βοηθήσει όλους.

Τα 3.8 : 1 υπάρχουν και αν γίνει παραγγελία 3 τουλάχιστον σετ μπορούμε να έχουμε και καλύτερη τιμή για αυτά της ΚΑΜ.

Ενα άλλο πολύ πιθανό πλεονέκτημα των 3.8 : 1 είναι ότι θα μπορεί το αυτοκίνητο να τραβάει και με την πέμπτη ταχύτητα στο κιβώτιο και ΙΣΩΣ έτσι η πραγματική τελική να ανέβει.
Ενα άλλο αρνητικό όμως μπορεί να είναι η αυξημένη κατανάλωση σε ταξίδια με υψηλή ταχύτητα, όμως για τον ίδιο ακριβώς λόγο ίσως να υπάρχει και μείωσή της στις χαμηλές και μέσες ταχύτητες καθώς το αυτοκίνητο θα μπορεί να "δουλευτεί" περισσότερο με την ροπή του.

Και τελευταίο, αν και μη ουσιαστικό για την ροπή και την ιπποδύναμη του Mpi, είναι ότι τα κορωνοπήνια 3.8 : 1 είναι σαφώς ανθεκτικότερα από τα εργοστασιακά. (αυτό αρχίζει και έχει σημασία όταν μπει μπλοκέ καθώς τα φορτία μερικές φορές αυξάνονται ξαφνικά σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης και επανάκτησής της)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 12 Σεπ 2007, 09:56

E, υπάρχουν και 3.91 κορωνοπήνια... (από Αμερική Great Basin Rovers)

Τα έχω στο γκαράζ μου ένα χρόνο, φέτος θα βρώ χρόνο να τα βάλω σίγουρα και τότε θα σας πώ...

Σαν σχέση είναι καλή (για αυτό και τα πήρα άλλωστε) αν θες να βάλεις 7.50*16 (τα έχω πολλά χρόνια, αλλά επειδή είναι V8 δεν με πολυεπηρεάζει)

Στην αλλαγή ελαστικού προτείνω στενά (215/85 ή 7.50) και όχι 235/85 ή άλλα διότι με την αύξηση πλάτους πέρα όλων των άλλων μειονεκτημάτων αυξάνει δραματικά ο όγκος του ελαστικού με συνέπειες στο βάροςκαι στην γενική αδράνεια του τροχού...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 12 Σεπ 2007, 12:00

Βέβαια να τονίσουμε ότι τα κορωνοπηνία στα ασθενικά μας Mpi δεν είναι πανάκεια.

Εχοντας αντίστοιχη εμπειρία απο πειραματισμούς στο νιβα εχω καταλήξει στο εξής.

Ναι θα βελτιωθούν κάποια πράγματα. Σίγουρα λύνουν το πρόβλημα για λάστιχα μεγαλύτερης διαμέτρου .

Σίγουρα ομώς δεν είναι υποκατάστατο για την ελλειψη ροπής.

Αυτό που είχα παρατηρήσει είναι ότι σε παρατεταμένες μεγάλες κλίσεις δεν μπορούσες να έχεις την ιδανική ταχύτητα.

Δηλαδή με 1η ή 2η κοντή είχε το απαιτούμενο τράβηγμα ο κινητήταρας αλλά με περισσότερες στροφές και λιγότερη ταχύτητα απο αυτή που ιδανικά θα ηθελες. Σταδιακά το αυτοκίνητο αρχιζε να σκάβει ...................
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 21 επισκέπτες