από pantg » 25 Σεπ 2007, 06:58
Φίλε Βαγγέλη καλημέρα,
το όλο θέμα έχει να κάνει με την ασφάλεια τόσο του ιδιοκτήτη του οχήματος όσο (και περισσότερο) με την ασφάλεια των ανθρώπων που θα βρίσκονται γύρω από την περιοχή όπου θα δένεται το όχημα για να στερεωθεί ή να ρυμουλκήσει/ρυμουλκηθεί.
Ειναι ακριβώς το ίδιο ζήτημα που γεννάται με το να χρησιμοποιείς πιστοποιημένα ή απλά μη πιστοποιημένα ναυτικά κλειδιά, ιμάντες, συρματόσχοινα και συνθετικά σχοινιά για τις ίδιες διαδικασίες.
Προσωπικά δεν το συστήνω και δεν το κάνω. Προτιμώ να πληρώνω τον εξοπλισμό μου μία φορά και να έχω την συνείδησή μου ήσυχη για το ότι δεν θα σκοτώσω/τραυματίσω κάποιον άλλον ή και εμένα για να σώσω μερικά Ευρώ.
Για να σου φτιάξει ένας μάστορας ένα ζευγάρι ΚΑΛΑ αντίγραφα των JATES τύπου σκάλας θα σου πάρει οπωσδήποτε πάνω από 60 Ευρώ (για τα υλικά και τις κολλήσεις).
Με 90 Ευρώ έχεις τα γνήσια τύπου ναυτικού κλειδιού (τα οποία όμως μπορεί να μην ταιριάζουν στον κοτσαδόρο) και τα τύπου σκάλας με λίγο παραπάνω ή και λιγότερα ανάλογα με τον προμηθευτή και τις ποιότητες υλικών και διαδικασίας που έχει ακολουθηθεί για να μην σκουριάζουν.
Τα JATES στην μορφή σκάλας (όπως αυτά που έχει ο Στέφανος) φυσικά και μπορούν να αντιγραφούν/κατασκευασθούν εύκολα και ίσως και πιό γερά από τα πιστοποιημένα αλλά σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά η αστική ευθύνη πέφτει όλη επάνω στον κατασκευαστή/χρήστη αν αυτά δεν είναι πιστοποιημένα.
Τα κανονικά JATES όμως έχουν διαφορετικό σχήμα (σαν μεγάλο ναυτικό κλειδί), είναι φτιαγμένα από ειδικό κράμα και έχουν πιστοποίηση.
-------------------------------
Η ρυμούλκηση και η στερέωση οχημάτων του βάρους και του όγκου των Landies δεν είναι παιχνίδι και αυτό πρέπει να το καταλάβουν οι ιδιοκτήτες τους. Δεν γίνεται από την μία πλευρά κάποιος που αγοράζει ένα Land Rover σοβαρού όγκου να είναι περήφανος για τον όγκο, το βάρος και τα στοιβαρά του μηχανικά μέρη και από την άλλη να το εξοπλίζει με εξαρτήματα ρυμούλκησης/αγκύρωσης για συμβατικά αυτοκίνητα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις ΣΩΣΤΕΣ και ΑΣΦΑΛΕΙΣ διαδικασίες ρυμούλκησης/στερέωσης των οχημάτων στις οποίες πολύ σπάνια έχω δει να δίνεται η κατάλληλη σημασία (για να μην αναφερθώ στο τί συμβαίνει στους αγώνες)
Από το λάθος αυτό μπορούν να κριθούν ζωές ή η αρτιμέλεια τόσο η δική μας όσο και των άλλων.
Επειδή ο αριθμός των φίλων που έχουν μπεί στις τετρακίνητες δραστηριότητες είναι πλέον μεγάλος και συνεχίζει να μεγαλώνει, επειδή στην εποχή μας τείνει να χαθεί η λογική και η υπευθυνότητα, επειδή οι θερμοκεφάλοι ή απλώς απρόσεκτοι στατιστικά θα γίνουν ακόμη περισσότεροι ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να επαναλαμβάνονται συχνά οι οδηγίες για το πως δεν θα έχουμε ατυχήματα και μετά από αυτά και απαγορεύσεις σε αυτά που αγαπούμε να κάνουμε.
Συγγνώμη αν ακούγομαι "κολλημένος", γρουσούζης, γκαντέμης ή ο΄τιδήποτε άλλο αρνητικό και δυσάρεστο αλλά στατιστικά όταν ανεβαίνουν οι αριθμοί των συμμετοχών σε μία δραστηριότητα που ούτως ή άλλως ενέχει και κάποιο σοβαρό ποσοστό κινδύνου για ατυχήματα με τραυματισμούς πρέπει κατά πολλαπλάσιο βαθμό να αυξάνουμε και τις προφυλάξεις, τον έλεγχο και την σωστή εκπαίδευση για να μπορούμε να συγκρατούμε τον αριθμό των δυσαρέστων γεγονότων χαμηλό και ακόμη καλύτερα να τον εκμηδενίζουμε.
Χαιρετώ