Aγαπητοί φίλοι,
για να είμαστε ακριβέστεροι,
η ροπή του V8 (3500cc) είναι 26 κιλά στις 2800 (carb)
και 28 κιλά στις 3200 (efi)
οι αντίστοιχες τιμές για το 3.9 λίγο παραπάνω...
Οσον αφορά τώρα την ροπή, σαν κάτοχος των δύο αυτών μοτέρ σε 110 και disco αντίστοιχα και επειδή οδήγησα το νέο Defender (puma) με τα 37+ κιλά στις 2000 και τα 125 άλογα στις 3500 έχω να παρατηρήσω τα εξής:
Μέχρι τις 2000 στροφές το αυτοκίνητο είναι τελείως νεκρό (στα χαρτιά καλύτερο από το TD5). Μετά τις 2000-2200 είναι όντως συμπαθητικό άλλα πρέπει να οδηγείς πάντα με τις στροφές ανάμεσα σε 2500-4000...
Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι η υψηλή τιμή της ΜΕΓΙΣΤΗΣ ροπής που αναφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος είναι ένα στοιχείο, αλλά δεν φτάνει...
Σημασία έχει η καμπύλη της ροπής και εκεί νομίζω ότι οι αυτοί οι πιεσμένοι κινητήρες diesel υστερούν.
To V8 με σαφώς χειρότερα χαρακτηριστικά, έχει γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών (800 - 4000+) και απολαυστική λειτουργία.
Δεν είναι δικαιολογία για την βενζίνη που καίει, είναι δυστυχώς ή πραγματικότητα...
Δεν ξέρω πως είναι τα κουρδισμένα diesel, όταν οδηγήσω θα σας πω...