Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

9 Mήνες με το Defender

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 08 Φεβ 2008, 12:33

pantg έγραψε:Τις περισσότερες φορές το καμπανάκι της λογικής ή της αίσθησης κινδύνου χτυπάει πολύ πιό νωρίς από το σημείο όπου οι ικανότητες ενός Land Rover (και των περισσοτέρων άλλων ικανών τετρακινήτων) αρχίζουν να φτάνουν σε μεσαία προς σχετικά σοβαρά επίπεδα.


Aγαπητέ Παντελή,

να διορθώσω λίγο το παραπάνω " και των περισσοτέρων λιγότερο ικανών τετρακινήτων θα έπρεπε να γράψεις...

Χωρίς πλάκα τώρα, βλέπω ότι τα περισσότερα ικανά τετρακίνητα Mitsu, Toyota, Jeep δεν ξέρω τα Mercedes όταν επιλέγουν κοντές σχέσεις έχουν απαραίτητα και κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό.

Είναι σωστό αυτό, πολύξερε Παντελή, γιατί μου φαίνεται λίγο εξωφρενικό για τα "ικανά τετρακίνητα"?
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 08 Φεβ 2008, 15:13

Mανώλη γειά,

Ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου για το "πολύξερος" αλλά το δέχομαι μόνο ως αναφορά στην ξηροδερμία ή το ότι τώρα το χειμώνα διψάω περισσότερο.

Αλλιώς το μόνο που μπορώ να σου πω ό'τι σίγουρα ξέρω είναι ότι μένουν άπειρα να μάθω για να αρχίσω να λέω ότι άρχισα να σκαμπάζω.

----------------

Τώρα όσον αφορά το ουσιαστικό τμήμα των γραφομένων σου.

Ειναι και δική μου απορεία το γιατί σε πολλά τετρακίνητα όταν εμπλέκεις τις αργές σχέσεις πρέπει να μπλοκάρει και το κεντρικό διαφορικό.
Αν δεν με απατά μάλιστα η μνήμη μου το ίδιο ισχύει και για τα Land Rover Series.

Η μόνη λογική εξήγηση που μπορώ να φανταστώ είναι ότι οι κατασκευαστές το κάνουν σκοπίμως γιατί θεωρούν ότι για να θέλεις να κινηθείς τόσο αργά υπάρχει πραγματικός λόγος για να είσαι και τετρακίνητος με κατανομή της κίνησης και στους δύο άξονες.

Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να σκεφτούμε και το θέμα της διανομής της ισχύος και της ροπής η οποία αναγκαστικά πλέον γίνεται και στους δύο άξονες και έτσι διαμοιράζεται.
Ας μην ξεχνάμε ότι με τις κοντές σχέσεις στην ουσία πολλαπλασιάζεται η ροπή που πρέπει να βρεί διέξοδο προς το έδαφος.
Ετσι λοιπόν με το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού περιορίζεται η πιθανότητα όλη η ροπή να βγεί σε ένα μόνο ημιαξόνιο. (περιορίζεται αλλά δεν εξαφανίζεται εντελώς εκτός και αν έχουμε μπλοκέ κατανομής ροπής)

Για το λόγο αυτό και οι περισσότεροι κατασκευαστές ΡΗΤΑ αναφέρουν ότι η εμπλοκή του κεντρικού διαφορικού, το κλειδωμα της τετρακίνησης (στα αυτοκίνητα που δεν έχουν στην ουσία κεντρικό διαφορικό) και μερικές φορές και η εμπλοκή των αργών σχέσεων (όταν κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό ή εμπλέκεται η τετρακίνηση χωρίς κεντρικό διαφορικό) πρέπει να γίνεται ΜΟΝΟ σε συνθήκες εκτός δρόμου ή ολισθηρού οδοστρώματος (που και αυτό μερικές φορές δεν θα έπρεπε απαραίτητα να γίνεται πιστεύω καθώς τότε έχουμε έντονα χαρακτηριστικά "μουρώματος" αν κινείται το όχημα γρήγορα ή η στροφή είναι πολύ κλειστή.


Εσύ τι λές ως ειδήμων? (να σου επιστρέψω το compliment !!!! και το πειραγμάτακι) (σοβαρά τώρα θα ήθελα και την δική σου άποψη)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 08 Φεβ 2008, 16:51

Παντελη στα land rover series υπαρχουν οι πλυμνες που μονον οταν ειναι κομπλαρισμενες συμβαινει αυτο,αν δεν ειναι απλα γυριζει ο κεντρικος και τα ημιαξονια.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό kire612002 » 08 Φεβ 2008, 17:21

πω πω! μου θυμισατε την 5χρονη συμβιωση μου με ενα LD σειρα 3.το defender τοτε τοβλεπα σα καντιλακ.
Και ομως ωρες ωρες μου λειπει!
Άβαταρ μέλους
kire612002
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 67
Εγγραφή: 03 Ιαν 2008, 15:42
Τοποθεσία: glyfada

Δημοσίευσηαπό pantg » 08 Φεβ 2008, 17:24

Βαγγέλη όχι σε όλα τα Series καθώς οι πλύμνες ελευθέρου τροχασμού ήταν έξτρα εξοπλισμός και όχι στάνταρ εξάρτημα από το εργοστάσιο.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 08 Φεβ 2008, 18:02

kire612002 έγραψε:πω πω! μου θυμισατε την 5χρονη συμβιωση μου με ενα LD σειρα 3.το defender τοτε τοβλεπα σα καντιλακ.
Και ομως ωρες ωρες μου λειπει!

Ελα να σου δωσω το δικο μου να κανεις μια βολτα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό vagelis » 08 Φεβ 2008, 18:07

pantg έγραψε:Βαγγέλη όχι σε όλα τα Series καθώς οι πλύμνες ελευθέρου τροχασμού ήταν έξτρα εξοπλισμός και όχι στάνταρ εξάρτημα από το εργοστάσιο.

Χαιρετώ


Παντελη δεν νομιζω να κυκλοφορει κανενα χωρις πλημνες τις βαζανε ολοι για λογους οικονομιας καυσιμου βαλβολινων καθως και για αποφυγη φθορων στα εμπρος κινητα μερη (κορωνοπηνεια,ημιαξονια,σταυρους κλπ).
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 08 Φεβ 2008, 18:53

Παντελή,

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δεν είμαι ειδήμων, απλά πράγματα είναι αυτά...

Το κεντρικό διαφορικό είναι το μεγαλύτερο προσόν μιάς σωστής τετρακίνησης. Για πιό λόγο να χάνεις το διαφορικό σου και να είναι μόνο μπλοκέ στα κοντά.
Εγώ προσωπικά τα κοντά τα χρησιμοποιώ συνέχεια στο βουνό, φορτωμένος σε δύσκολες διαδρομές με φουρκέτες, γλυστερά περάσματα κοκ.

Για να δώσω και ένα παράδειγμα δηλαδή πως θα ανεβοκατέβεις την Καλιακούδα, με μπλοκαρισμένο το κεντρικό?

Επίσης αυτό που λές με την ροπή δεν ευσταθεί σαν δικαιολογία (των κατασκευαστών) όταν τα εμπρός - πίσω διαφορικά είναι ελεύθερα. Θα είχε νόημα μόνο σε κλειδωμένα διαφορικά. Στα ελεύθερα πάντα βρίσκει διέξοδο η ροπή στον τροχό με την λιγότερη πρόσφυση οπότε και δεν παθαίνεις εύκολα ζημιά.

Προσωπικά δεν μπορώ να βρώ κανένα λόγο - και ΔΕΝ θα έπαιρνα ποτέ αυτοκίνητο - που στα κοντά του θα είχε υποχρεωτικά μπλοκέ το κεντρικό διαφορικό (δεν συζητάμε για "τετρακίνητο" χωρίς κεντρικό διαφορικό, αυτό το θεωρώ τελείως απαράδεκτο μετά τόσα χρόνια συμβίωσης με τα διαφορικά μου...).

Κεντρικό διαφορικό και ξερό ψωμί λοιπόν...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 08 Φεβ 2008, 19:45

kire612002 έγραψε:πω πω! μου θυμισατε την 5χρονη συμβιωση μου με ενα LD σειρα 3.το defender τοτε τοβλεπα σα καντιλακ.
Και ομως ωρες ωρες μου λειπει!


Φίλε Kire612002 γειά,

κοίταξέ το ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αυτό σε ψυχίατρο.
Μάλλον για αρχές μαζοχιστικών τάσεων μου ακούγεται.
Αν ισχύει και συνεχιστεί σε βλέπω να πουλάς το Jeep και να ξαναέρχεσαι στην οικογένεια των "Τρελλών Εγγλεζόφιλων"

(σε πειράζω, και τα Jeep θα πρέπει να είσαι μαζοχιστής για να τα αγαπάς)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό pantg » 08 Φεβ 2008, 19:53

ekarpod έγραψε:Παντελή,

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, δεν είμαι ειδήμων, απλά πράγματα είναι αυτά...

Το κεντρικό διαφορικό είναι το μεγαλύτερο προσόν μιάς σωστής τετρακίνησης. Για πιό λόγο να χάνεις το διαφορικό σου και να είναι μόνο μπλοκέ στα κοντά.
Εγώ προσωπικά τα κοντά τα χρησιμοποιώ συνέχεια στο βουνό, φορτωμένος σε δύσκολες διαδρομές με φουρκέτες, γλυστερά περάσματα κοκ.

Για να δώσω και ένα παράδειγμα δηλαδή πως θα ανεβοκατέβεις την Καλιακούδα, με μπλοκαρισμένο το κεντρικό?

Επίσης αυτό που λές με την ροπή δεν ευσταθεί σαν δικαιολογία (των κατασκευαστών) όταν τα εμπρός - πίσω διαφορικά είναι ελεύθερα. Θα είχε νόημα μόνο σε κλειδωμένα διαφορικά. Στα ελεύθερα πάντα βρίσκει διέξοδο η ροπή στον τροχό με την λιγότερη πρόσφυση οπότε και δεν παθαίνεις εύκολα ζημιά.

Προσωπικά δεν μπορώ να βρώ κανένα λόγο - και ΔΕΝ θα έπαιρνα ποτέ αυτοκίνητο - που στα κοντά του θα είχε υποχρεωτικά μπλοκέ το κεντρικό διαφορικό (δεν συζητάμε για "τετρακίνητο" χωρίς κεντρικό διαφορικό, αυτό το θεωρώ τελείως απαράδεκτο μετά τόσα χρόνια συμβίωσης με τα διαφορικά μου...).

Κεντρικό διαφορικό και ξερό ψωμί λοιπόν...


Μανώλη συμφωνώ και επαυξάνω αναφορικά με την προτίμησή σου στα τετρακίνητα με κεντρικό διαφορικό.

Μόνη διαφωνία μου το θέμα της κατανομής της ροπής.
Για το λόγο αυτό και αναφέρθηκα στα μπλοκέ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ροπής (και όχι μόνο κίνησης όπως τα 100% κατ' επιλογή)
Ασε που ο καλύτερος τρόπος να ΣΠΑΣΕΙΣ ή να ΣΤΡΑΒΩΣΕΙΣ ένα ημιαξόνιο είναι όταν με ελεύθερο το κεντρικό διαφορικό σηκώσεις τροχό και με πατημένο το γκάζι πατήσει ξαφνικά ο τροχός σε σκληρό έδαφος (ακόμη αντηχεί το κρακ στα αυτιά μου από το πρώτο ημιαξόνιο που έσπασα έτσι το 1997, κατά σύμπτωση απέναντι από την Καλιακούδα <χιχιχιχιχιχι>)
Αν το κεντρικό έχει εμπλακεί η ροπή (τουλάχιστον) μοιράζεται και στον άλλο άξονα και έτσι τα φορτία μειώνονται.

(βρε συνάδελφε μήπως πρέπει σαν "πολύξεροι - ειδήμονες" να απευθύνουμε τον λόγο ο ένας στον άλλο στον πληθυντικό?????? <χιχιχιχιχιχιχιχι> βλέπω να μας παίρνουν με τα γιαούρτια στην φασολαδοσυνάντηση !!!!!)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 08 Φεβ 2008, 21:46

Αγαπητέ Δρυίδη,

υπάρχουν χίλιοι και ένας τρόποι να σπάσεις ημιαξόνια και όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα του land rover σου, αν θές.

αν πατάς τέρμα το γκάζι εκεί που κινδυνεύει να σηκωθεί ο τροχός σου και συνεχίζεις και το κρατάς πατημένο στον αέρα και έχεις δεί ότι είναι και σκληρό το τερραίν, δεν σου φταίει μετά το ελεύθερο κεντρικό διαφορικό.

αντίστοιχος σιδεροφάγος οδηγός (έτσι τους λέω εγώ-ξέρω και αρκετούς) θα κάνει ευκολότερα και μεγαλύτερες ζημιές, με όσα περισσότερα μπλοκέ του δώσεις...

Καταλαβαίνεις φαντάζομαι το πνεύμα μου

ΥΓ: και ένα κεντρικό torsen ωραίο θα ήταν αλλά είναι πολύ ακριβό πανάθεμά το....
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 08 Φεβ 2008, 22:30

Συνάδελφε Σαμάνε <χιχιχιχιχιχιχι>

Από σιδεροφάγους δόξα τω Θεώ νομίζω ότι έχουμε αρκετούς και ας μην ξεχνάμε πως αν δεν κάνουμε και μερικές ζημιές δεν μαθαίνουμε (ουδείς αλάνθαστος μηδέ ο διαιτητής που έλεγε και ένας καλός καθηγητής χημείας στην Λεόντειο......)
Μετά από το πάθημα αυτό (και αφού ήδη οδηγούσα 15 χρόνια τετρακίνητα) έμαθα να προσέχω περισσότερο με τους τροχούς στον αέρα
Να σημειώσω ότι στο ίδιο περιστατικό δημιουργήθηκε και ρήξη του πολυσφήνου από το κιβώτιο στο κεντρικό (φαντάσου πόσο ζόρι έφαγε...)

Για το λόγο αυτό και αντικαταστάθηκαν τα εξαρτήματα του Disco (LT77 & LT230) με τo αυτόματο κιβώτιο και το Borg Warner που έχουν την καλή συνήθεια και τα δύο να "καταπίνουν" τις στιγμιαίες απότομες καταπονήσεις από απρόσεκτη εφαρμογή δύναμης/ροπής.

Για το κεντρικό TorSen το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι είναι ότι πιό όμορφο και προοδευτικό έχω οδηγήσει και είναι μόνο μηχανικό (τα σύγχρονα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα προοδευτικής εμπλοκής ανάλογα με την επιτάχυνση/torque vectoring συστήματα ανήκουν σε άλλη κατηγορία).
Το RS2 φορούσε TorSen από την μαμά Audi και θα θυμάμαι πάντα τί όμορφα που έδιωχνε τον ποπό του όταν ο οδηγός ήθελε να παίξει (360+ άλογα με 1600 κιλά είναι μία πολύ καλή αναλογία, ιδίως σε αμάξωμα station wagon.....)

Kαι το Borg Warner πάντως δουλεύει πολύ όμορφα και προοδευτικά. Και αυτό μπαίνει ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ και με πολύ λογικό κόστος στο Disco (όπως είναι στην καμήλα του 1993 μαζί με το αυτόματο κιβώτιο. Οποτε θέλεις το οδηγείς. Καμμία σχέση βέβαια με το RS2...... λιγότερα από τα μισά άλογα <είναι κουρδισμένη> και περίπου 35% παραπάνω κιλά, άστα να πάνε από κιλά/ίππο.)

Καλό βράδυ, πάω να δω το "Κοτοπουλάκι" στη ΝΕΤ (Παναγιώτη το έβαλαν για να το γράψεις και να το δείχνεις στο Defender σου !!!!!)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 09 Φεβ 2008, 08:42

Σε ποιά Λεόντειο Παντελή και πότε, δεν νομίζω να βρεθούμε και συμμαθητές...

Εγώ τέλειωσα Νέα Σμύρνη το 1982...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 09 Φεβ 2008, 10:45

Μανώλη καλημέρα,

Πατησίων,επίσης το 1982.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό 4X4sc » 09 Φεβ 2008, 12:46

[quote="ekarpod
Χωρίς πλάκα τώρα, βλέπω ότι τα περισσότερα ικανά τετρακίνητα Mitsu, Toyota, Jeep δεν ξέρω τα Mercedes όταν επιλέγουν κοντές σχέσεις έχουν απαραίτητα και κλειδωμένο το κεντρικό διαφορικό."?[/quote]

Τι γίνεται όταν θέλεις να έλξεις και να μεταφέρεις ένα βαρύ σκάφος ή ένα μεγάλο τροχόσπιτο σε έναν ανηφορικό ή αντίστοιχα κατηφορικό ασφαλτόδρομο με φουρκέτες όπου οι κοντές είναι μονόδρομος;
Μάλλον ψάχνεις για ένα Λαντ Ρόβερ να κάνει τη δουλειά. :P
Άβαταρ μέλους
4X4sc
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 111
Εγγραφή: 23 Οκτ 2007, 09:03

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 16 επισκέπτες