Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Δυναμο-μπαταρια

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Δυναμο-μπαταρια

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 08 Απρ 2008, 23:53

Καθως τοποθετω τον καινουριο μου εργατη φυσικα πρεπει να αλλαξω και την αδυναμη μπαταρια. Η ερωτηση ειναι ποση χρειαζεται ενας 9500 εργατης και ποση αντεχει το δυναμο του ΜΡΙ? Σκεφτομαι για 70αρα η μηπως 100αρα? Για πειτε εσεις τη εχετε?

Ευχαριστω παιδια
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δυναμο-μπαταρια

Δημοσίευσηαπό vagelis » 09 Απρ 2008, 07:28

Το δυναμο ειναι για να φορτιζει την μπαταρια,οσο μεγαλυτερο τοσο πιο γρηγορα τηνφορτιζει.Ο εργατης οταν δουλευει τραβαει κυριως ρευμα απο τημπαταρια,αυτο που χρειαζεσαι ειναι μπαταρια βαθιας εκφορτισης,OPTIMA η καποια παρομοια.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό Mudnolis » 09 Απρ 2008, 10:49

Βαγγελη καλημερα

Αυτο που μου γραφεις ειναι γνωστο, εγω θελω να μαθω τη αποδοση εχει το δυναμο του Δισκου ωστε να βαλω μια αναλογη μπαταρια, δηλαδη μια που να μπορει να την φορτισει πληρως, καθως αν παρω μεγαλυτερη απο αυτη θα εινα απλα αχρηστη, καθως δε θα φορτιστει ποτε πληρως.
Άβαταρ μέλους
Mudnolis
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 28 Μαρ 2007, 22:06
Τοποθεσία: Πεντελη

Δημοσίευσηαπό vagelis » 09 Απρ 2008, 12:01

Το δυναμο φορτιζει παντα την μπαταρια,αν ειναι μεγαλο πιο γρηγορα,αν ειναι μικρο πιο αργα,πχ αν εχουμε δυναμο 70 αμπερ και μπαταρια 70 αμπεροριων θα χρειαστει θεωρητικα 1 ωρα για πληρη φωρτιση,αν ειναι 35 δυο ωρες κλπ.
Εγω εχω 65αρι δυναμο και δυο μπαταριες 100σταρες,οταν δουλευω εργατη τραβαω κι'απο τις δυο και μετα φορτιζω και τις δυο μαζι,μεχρι τωρα δεν ειχα προβλημα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό fatman » 09 Απρ 2008, 14:57

Το καλο με τα mpi ειναι οτι φορανε 100αρι δυναμο(συνηθως), οποτε με μια 80αρα μπαταρια καλυπτεσαι, για πιο extreme winching υπαρχουν αναλογες αναβαθμισεις..
Εικόνα
Porject Jay,L318,L316,L319
Land Rover ...ειναι εθισμος..
Άβαταρ μέλους
fatman
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 1157
Εγγραφή: 03 Δεκ 2002, 21:15
Τοποθεσία: Οπου φθανει...η τσεπη μας.. :)

Δημοσίευσηαπό pantg » 10 Απρ 2008, 20:49

Μανώλη γειά,

η σωστότερη τακτική είναι να βάλεις ΔΥΟ μπαταρίες.
Κάτι που γίνεται εξαιρετικά εύκολα στα Disco.

Απλώς θα πρέπει να βγάλεις την "τρομπέτα" από το φιλτροκούτι και να μεταφέρεις τον υδραυλικό γρύλλο και το τσοκ των τροχών στο πορτ-μπαγκάζ.

Μετά υπάρχουν δύο πράγματα που μπορούν να γίνουν.
1. Να συνδέσεις τις δύο μπαταρίες μεταξύ τους έτσι ώστε να έχεις διπλάσια αμπέρ (και όχι διπλάσια volts)
ή
2. Να συνδέσεις τις μπαταρίες έτσι ώστε η μία (ενισχυμένη βαθειάς φόρτισης) να δίνει ρεύμα στον εργάτη και στα συμπληρωματικά φώτα ή άλλα φορτία που θα του τοποθετήσεις (ψυγείο, μπαλαντέζα, τροφοδοτικό 12 σε 220 volts κλπ και η άλλη η απλή να δίνει ρεύμα στον εγκέφαλο, την μίζα και τα απλά ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Μετά μπορείς να συνδέσεις ένα ρελέ το οποίο θα φορτίζει ΠΡΩΤΑ την βασική μπαταρία (μίζα, εγκέφαλος, βασικά φώτα) και μετά την μπαταρία του εργάτη κλπ.

Η σύνδεση των δύο μπαταριών με τον απλό πρώτο τρόπο έχει δύο βασικά προβλήματα και ένα βασικό πλεονέκτημα.
Το βασικό πλεονέκτημα ειναι ότι είναι φθηνή λύση.
Το πρώτο βασικό μειονέκτημα είναι ότι ξεφορτίζονται ΚΑΙ οι δύο μπαταρίες και έτσι σε περίπτωση που έχεις απώλειες, υπερβολικές καταναλώσεις ή ξεχάσεις κάποια ενεργοβόρο συσκευή ανοικτή τότε θα σου ξεφορτισθεί και η κυρία μπαταρία και θα μείνεις.
Το άλλο βασικό μειονέκτημα είναι ότι με το να φορτίζεις και τις δύο μπαταρίες ταυτόχρονα επιβαρύνεις εξαιρετικά τον "αυτόματο" αλλά και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του δυναμό σου (καθώς οι μπαταρίες σου έχουν πολλαπλάσιες απαιτήσεις σε ένταση ρεύματος (αμπερ) από αυτές που μπορεί να αποδώσει το δυναμό σου.
Το 100άρι δυναμό σου όμως θα είναι αρκετά δυνατό για να μπορεί να φορτίσει για αρκετή ώρα τις δύο μπαταρίες ταυτόχρονα φτάνει να μην δουλεύεις τον εργάτη σου στις αρχικές σπείρες του συρματόσχοινού του, με τα φώτα αναμμένα και άλλες ενεργοβόρες συσκευές συνδεδεμένες και σε λειτουργία.

Αλλος ένας πολύ πιθανός κίνδυνος της σύνδεσης των δύο μπαταριών μεταξύ τους είναι να σου αδειάσει και η δεύτερη μπαταρία όταν μία από τις δύο τύχει να χαλάσει ή να αρχίσει να πέφτει σε απόδοση.

Αρκετός κόσμος προτιμά να τοποθετεί μία δίοδο έτσι ώστε να μην μπορεί να γινει αυτό. Φθηνή και απλή λύση επίσης.

Αν θέλεις να αναβαθμίσεις το δυναμό σου η επομένη επιλογή είναι ένα δυναμό 120 αμπερ. Ο τύπος του δυναμό είναι Α127. Ψάχνοντας σε μεταχειρισμένα μπορεί να βρεις κάτι καλό και φθηνό σε Α127 και 120 ή και παραπάνω αμπερ. Συνήθως τα μεγάλα Ford ή οι Jaguar έχουν τέτοιου τύπου δυναμό και σε αρκετά σοβαρά αμπερ. Θα χρειαστεί ίσως να αλλάξεις μόνο την τροχαλία και να βάλεις την τροχαλία από το δυναμό σου.

Θυμίζω όμως ότι σε πολύ γενικές γραμμές ανά 25 αμπερ απόδοσης χάνεις περίπου 4 άλογα δύναμης από το μοτέρ σου. Και αυτό σε ιδανικές συνθήκες, δηλαδή με τεντωτήρα χωρίς αυξημένες φθορές/τριβές, λουρί σε καλή κατάσταση και κυρίως με δυναμό με ρουλεμάν και τριβείς σε αρίστη κατάσταση. Σε φυσιολογικές συνθήκες για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με αρκετά χιλιόμετρα υπολόγισε μία αύξηση της απαιτούμενης δύναμης περίπου κατά 10 με 20%.

Για την δεύτερη μπαταρία ΔΕΝ θα συμφωνήσω με τον φίλο Βαγγέλη για τις Οptima. Mπορεί να είναι η γνωστή λύση εδώ στο Ελλαδιστάν (και σε πολλά άλλα μέρη) αλλά το καλύτερο που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι οι Odyssey. Στρατιωτικών προδιαγραφών μπαταρίες, πολύ πιό ανθεκτικές από τις άλλες σε κραδασμούς, αποφορτίσεις και επαναφορτίσεις, δουλεύουν και με τους δύο τρόπους (υψηλά αμπερ εκκίνησης και συνεχείς επαναφορτίσεις από κατάσταση σχεδόν πλήρους αποφόρτισης) άρα δεν χρειάζεται να διαλέξεις ανάμεσα σε "χρώματα" καλυμάτων και εφαρμογή τους. Την αγοράζεις, την βάζεις, την χρησιμοποιείς για ΟΠΟΙΑ χρήση θέλεις και την ξεφορτίζεις και ξαναφορτίζεις γύρω στις 1000 φορές (αν την προσέχεις και ο εξοπλισμός σου είναι σωστός και σε καλή κατάσταση)

Εδώ στην Ελλάδα μία συστοιχία φωτοβολταϊκών στοιχείων στην οροφή του αυτοκινήτου μπορεί να βοηθήσει επίσης έτσι ώστε πάντα να έχεις τουλάχιστον αρκετή ένταση ρεύματος για να πάρει εμπρός το αυτοκίνητό σου.

Αλλη καλή πρόταση για να περιορίσεις τα αμπερ που απορροφά το αυτοκίνητό σου και να δώσεις περισσότερη ένταση στον εργάτη σου είναι να αντικαταστήσεις τα φώτα (εξωτερικά και εσωτερικά λαμπάκια και λάμπες) με LED και HID Xenon (ότι τις απλές λάμπες πυρακτώσεως με αέριο Xenon αλλά τα κανονικά εκκένωσης υψηλής τάσεως τα οποία λειτουργούν σε πολύ χαμηλότερα βολτς και αμπερ)

Και φυσικά το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ.
Πάντα καθαρές επαφές στις ηλεκτρικές συνδέσεις, πάντα καθαρές επαφές στις γειώσεις του αυτοκινήτου, ΔΙΠΛΗ γείωση στον εργάτη σου και τα ρελέ του και λειτουργία του εργάτη με όσο το δυνατόν λιγότερες σπείρες τυλιγμένες στο τύμπανο (ΠΑΝΤΑ όμως τουλάχιστον πέντε σπείρες τυλιγμένες πριν το σημείο που το συρματόσχοινο "πιάνει" στο τύμπανο.)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 11 Απρ 2008, 07:22

Εγω εχω εναν διακοπτη που χρησιμοποιηται στα σκαφη,εχει 4 θεσεις,μπαταρια Νο 1,Νο2 και οι δυο μαζι και off, με περιπου τριαντα ευρω εκανες την δουλεια σου.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 11 Απρ 2008, 08:24

Βαγγέλη καλημέρα,

της ΤΑΤΑ είναι ο διακόπτης????? (χιχιχιχιχιχι)

Σοβαρά τώρα πολύ καλή ιδέα αυτή.
Από πλευράς καλωδιώσεως για την φόρτιση των μπαταριών από το δυναμό πώς έχεις κάνει τις συνδέσεις?
Εγραψες ότι τις φορτίζεις και τις δύο ταυτόχρονα.
Ο διακόπτης δεν μπορεί να επιτρέπει και την φόρτιση καθεμιάς ξεχωριστά?

Σε ρωτάω γιατί λίαν προσφάτως μετά από βλάβη στο δυναμό του ενός Camel (το οποίο το έχω με τις δύο μπαταρίες που έχουν τα Camel από το εργοστάσιο) άλλαξα το εργοστασιακό 80άρι δυναμό (μέχρι να το επισκευάσω) με ένα 65άρι που είχα εύκαιρο.
Λίγες ημέρες μετά και ενώ είχα το A/C σε λειτουργία (είναι η "καμήλα" που την έχω μετατρέψει σε πολιτισμένο αυτοκίνητο χωρίς σίδερα) ο αυτόματος "χάζεψε" από υπερθέρμανση προσπαθώντας να φορτίσει τις μπαταρίες και να δώσει ρεύμα και στα μοτέρ του A/C.
Συζητάμε βέβαια για χρήση επί δίωρο μέσα στην κίνηση της Κηφισίας οπότε δεν ήταν και οι στροφές του κινητήρα τόσες ώστε να αποδίδει το δυναμό την τάση και την ένταση που έπρεπε.

Με την αλλαγή του δυναμό και την τοποθέτηση του 80αριού το πρόβλημα λύθηκε.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό vagelis » 11 Απρ 2008, 09:57

Βεβαιως Παντελη, αν τοποθετησεις τον διακοπτη στην θεση ενα απομονωνεται η Νο 2 εντελως και για φορτιση και για εκφορτιση και αντιθετως,επισης αν βαλεις τον διακοπτη στην θεση off δεν εχεις ρευμα πουθενα με αποτελεσμα σε τυχον διαροη να μην εχεις προβλημα εκφορτισης,επισης δεν παιρνει μπρος το αυτοκινητο με αποτελεσμα αν ο κλεφτης δεν ξερει τα περι διακοπτη να εγκαταλειψη την ιδεα,τωρα θα μου πεις πιος θα κλεψει το χρεπι,λεμε τωρα.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Δημοσίευσηαπό pantg » 11 Απρ 2008, 11:09

Bαγγέλη υπάρχουν και μαζοχιστές κλέφτες !!!!! (χιχιχιχιχιχι)

Εχεις μήπως καμμιά φωτογραφία του διακόπτη?

Ειναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιδέα!!!!!!

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό giagoulas » 11 Απρ 2008, 12:00

Παντελή,

παρόμοιο διακόπτη έχω και εγώ στο φουσκωτό μου.

http://eshop.zois.gr/products.aspx?catid=110-030-000


Ζωης ευσταθείου 26,97
-------------------------------------------------------
Ο ιπτάμενος Γιαγκουλας MIG 29
-------------------------------------------------------
Αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πάς, Θα πάς εκεί που κοιτάς.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ

www.tataclub.gr
Άβαταρ μέλους
giagoulas
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 773
Εγγραφή: 21 Ιαν 2004, 00:21
Τοποθεσία: Bombay - Bollywood

Δημοσίευσηαπό vagelis » 11 Απρ 2008, 13:03

Ειναι αυτος που φενεται στα αξεσουαρ μπαταριων.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis


Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 7 επισκέπτες