Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Θερμομόνωση και Ηχομόνωση Defender

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Θερμομόνωση και Ηχομόνωση Defender

Δημοσίευσηαπό Amateur » 27 Ιουν 2008, 16:15

Λόγοι που το τερατούργημά μου άργησε τόσο πολύ:

1) Τον τελευταίο καιρό είχα πήξει στην δουλειά
2) Η εμπειρία μου με κατασκευές και μαστορέματα στο αυτοκίνητο είναι πολύ μικρή και κάποιες συγκεκριμένες εργασίες μου πήραν αιώνες (λέγε με άσχετο)
3) Απολάμβανα τόσο πολύ την διαδικασία που κάποιες φορές ένοιωσα ότι το καθυστερούσα επίτηδες.

Λόγοι που αποφάσισα να βάλω τις φωτογραφίες αν και για τους πιο πολλούς εδώ μέσα η συγκεκριμένη εργασία αποτελεί κατασκευή μόνο μερικών ωρών

1) Για να δώσω θάρρος σε όποιον άλλο ''άσχετο" σαν εμένα θέλει να φτιάξει οτιδήποτε στο αμάξι (κοινώς τα πάντα μπορείς να κάνεις όσο άσχετος και αν είσαι)
2) Για να ακούσω σχόλια για βελτίωση ή επισήμανση μαλ@@ιών που έχω κάνει
3) Γιατί χάρηκα που έκανα την πρώτη σοβαρή δουλειά για τα δικά μου επίπεδα και θέλησα να την μοιραστώ


ιδού λοιπόν οι φωτό σε μορφή Video για να μην επιβαρύνω και το forum .....και θα ακολουθήσουν και μετρήσεις μείωσης θορύβου.

http://www.youtube.com/watch?v=Pg-tMd0OkFM


Θερμοκρασίας δυστυχώς είναι πολύ δύσκολο μιας και το να έχεις σταθερές θερμοκρασιακές συνθήκες για να αντιπαραβάλεις το πριν και το μετά είναι αδύνατο εκτός εργαστηρίου.

Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Θερμομόνωση και Ηχομόνωση Defender

Δημοσίευσηαπό ZooL » 27 Ιουν 2008, 17:15

Μπορεί να μην είμαι LRας, είμαι όμως κι εγώ άσχετος με τις DYI καταστάσεις στ' αυτοκίνητα :)
Το video σου Πάνο, εκτός από πολύ ενθαρρυντικό ;), ήταν και επίδειξη οργάνωσης, μεθοδικότητας και "καθαρής" δουλειάς. Πολύ καλό!

Χ.


ΥΓ: θα μπορούσα μόνο να πω κάτι για το video αυτό καθ' αυτό: οι τίτλοι ήθελαν να μένουν λίγο περισσότερο χρόνο, ώστε να προλαβαίνει κανείς να διαβάσει...

'08 Jeep Wrangler JK Unlimited V6 3.8lt

_____

JPForum.gr
- το Ελληνικό Jeep forum
Άβαταρ μέλους
ZooL
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 628
Εγγραφή: 16 Φεβ 2007, 16:06

Δημοσίευσηαπό Amateur » 27 Ιουν 2008, 18:26

Σε ευχαριστω πολύ!
Ποτέ πάντως δεν είναι αργά να ξεκινήσει κανείς. Εγώ μέχρι πέρυσι δεν ήξερα τι είναι τα καρυδάκια και οι βαλβολίνες....
(καλά όχι ότι τώρα έχω προχωρήσει και πολύ....αλλά κάτι σκαμπάζω)

Για το video έχεις δίκιο - το κατάλαβα και εγώ..απλά φοβόμενος ότι θα βγει πολύ αργό και βαρετό...όπως τα περισσότερα ερασιτεχνικά video το παράκανα....

Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Landless » 27 Ιουν 2008, 18:50

Μην ανησυχείς για τους τίτλους. Όποιος θέλει πατάει το pause και τους μελετά όσο θέλει.
Μπράβο για την υπομονή και την επιμέλεια.
Α, και χάρηκα ιδιαίτερα για την επιλογή της μουσικής επένδυσης του video.

Και κάτι σχετικό... έχει σκεφτεί κανείς να χρησιμοποιήσει μολυβδόφυλλα (από αυτά που επενδύουν τις στέγες ή και πιό λεπτό) σε παρόμοιες πατέντες; Ξέρω ότι ο μόλυβδος χρησιμοποιείται σε καλά κιτ ηχομόνωσης.
Άβαταρ μέλους
Landless
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 11:07
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό pantg » 27 Ιουν 2008, 21:27

Φίλε Landless όντως υπάρχει υλικό για θερμομόνωση και ηχομόνωση με φύλλο μολύβδου.

ΟΜΩΣ αυτό είναι επενδεδυμένο με λαστιχένιο αφρώδες υλικό και από τις δύο πλευρές, αλουμινένιο λεπτό φύλλο με υφασμάτινο ενισχυτικό πλέγμα από την εξωτερική πλευρά, σκληρό λάστιχο και αυτοκόλλητο από την εσωτερική.
Ενας από τους βασικούς λόγους είναι και το να μην είναι εκτεθειμένος ο μόλυβδος μια και το μέταλλο αυτό πλέον θεωρείται (και είναι) έντονα τοξικό και καλό είναι να μην το ακουμπάμε συχνά αλλά και να υπάρχει πιθανότητα να τριφθεί και να το αναπνεύσουμε. (η συχνή επαφή με μόλυβδο προκαλεί δηλητηρίαση άλλωστε)

Αν θέλεις να το δεις ρίξε μια ματιά στην σελίδα materials στο http://www.noisekiller.co.uk

Πάνο εξαιρετική δουλειά !!!!!!

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Landless » 27 Ιουν 2008, 21:44

Παντελή ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Είχα είδη υπόψη μου τα noisekiller από παλαιότερες αναφορές σου σε αυτά.
Σαφώς η χρήση μολυβδόφυλλων σε ιδιοκατασκευή μόνωσης είναι αρκετά πιο περίπλοκη (και επικίνδυνη) υπόθεση για να καταφέρει κάποιος να το κάνει στοιχειωδώς ασφαλές. Σϊγουρα θα απέχει αρκετά από το έτοιμο προϊόν και πιθανόν να μην αξίζει και από οικονομικής πλευράς η όλη φασαρία. Άμα όμως έχεις το μικρόβιο να δοκιμάζεις πάσει θυσία τις ιδέες σου;
Άβαταρ μέλους
Landless
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 11:07
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Ιουν 2008, 08:10

Φίλε landless καλημέρα,

ό'τιδήποτε κατασκευάζουμε με τα χέρια μας και ιδίως αυτά που τα σκεφτόμαστε και σχεδιάζουμε μόνοι μας είναι σχεδόν πάντοτε πιό προσαρμοσμένα στις συγκεκριμένες δικές μας ανάγκες.
Και φυσικά μας δίνουν την ικανοποίηση της δημιουργίας.

Ομως, και για αυτό και αναφέρθηκα στο θέμα της ασφάλειας, πρέπει να προσέχουμε ορισμένα θέματα που πλέον γνωρίζουμε ότι απαιτούν προσοχή.
Το θέμα του μολύβδου και της τοξικότητάς του ήταν κάτι που για αιώνες ο άνθρωπος αγνοούσε. Να θυμίσω μόνο ότι μέχρι πριν από λιγότερο από 100 χρόνια τα καλά ποτήρια μπύρας φτιάχνονταν από κράμα μετάλλου που περιείχε και μόλυβδο.

Τα ηχομονωτικά και θερμομονωτικά υλικά είναι μερικά από τα αντικείμενα όπου ακόμη μπορούν να βρεθούν ύλες που αποδεδειγμένα δημιουργούν πρόβλημα (υαλοβάμβακας = προβλήματα στο δέρμα και τους πνεύμονες, άσβεστος = σχεδόν ολοκληρωτικά απαγορευμένος πλέον, για το μόλυβδο τα είπαμε ήδη). Για αυτό και οι κατασκευαστές πλέον κατευθύνονται σε πιό αδρανή υλικά όπως το φυσικό ή τεχνητό (αλλά ασφαλές) λάστιχο και τα προϊόντα του ή το αλουμίνιο (για ανάκλαση της θερμότητας)

Πάντως θα συμφωνήσω και πάλι απολύτως μαζί σου ότι αυτό που φτιάχνουμε με τα χέρια μας είναι πολλές φορές καλύτερο για τις ανάγκες μας και σίγουρα χαρίζει πολύ μεγαλύτερη ικανοποίηση, ιδίως όταν πετυχαίνει και λειτουργεί σωστά.

Η δουλειά του Παναγιώτη στο "κοτοπουλάκι" δείχνει υπέροχη.
Μια μικρή ένσταση μόνο στην χρήση του ducktape. Δυστυχώς δεν αντέχει για καιρό σε συνθήκες αυξημένων θερμοκρασιών και πολύ ξερής ατμόσφαιρας καθώς στεγνώνει η κόλλα του. Και λειώνει στις υψηλές θερμοκρασίες άρα πρόσεξέ το στην περιοχή κοντά στην εξάτμιση. Ισως μία δεύτερη επένδυση με αλουμίνιο να μπορέσει να εξυπηρετήσει.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Landless » 28 Ιουν 2008, 09:20

Σκέφτηκα κάτι άλλο για αυτό που είπες ότι το Duct tape του Παναγιώτη δεν θα κρατήσει...

Αν έπαιρνε ένα κουτί από εκείνο το brush on υγρό μονωτικό που το εφαρμόζεις με πινέλο (νομίζω υπάρχει και σε noisekiller σωστά; ) και περνούσε ένα -δυό χέρια τα σάντουϊτς που έφτιαξε δεν θα ήταν καλύτερα; Έτσι και πλήρως αδιάβροχα θα γινόντουσαν και θα είχανε ακόμα καλύτερες μονωτικές ιδιότητες.

Αν θες να πας και παραπέρα ακόμα και επικάλυψη από λάστιχο μπορείς να φτιάξεις, υπάρχει κιτ δύο υγρών συστατικών που τα αναμιγνύεις και στερεοποιείται δίνοντας λάστιχο στο επιθυμητό σχήμα.

Να είχαμε και χρόνο να παίζουμε με όλα αυτά...
Άβαταρ μέλους
Landless
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 11:07
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό pantg » 28 Ιουν 2008, 16:53

Φίλε landless γειά και πάλι,

το noisekiller liquid αλλά και το lizard skin δυστυχώς δεν αντέχουν σε μηχανική τριβή.
Επίσης απαιτούν εξαιρετικά καλό καθαρισμό από λάδια, σκόνες κλπ για να έχουν καλή εφαρμογή και καλά αποτελεσμάτα στην μείωση του θορύβου, θερμοκρασίας κλπ και να μην αρχίσουν να ξεφλουδίζουν με τον καιρό.

Για το λόγο αυτό και η χρήση του noisekiller liquid προτείνεται ΜΟΝΟ σε μέρη όπου δεν φτάνει το χέρι εύκολα, αλλά φτάνει ένα πινέλο, και κυρίως προστατεύονται από ταπετσαρία ή κάποιο άλλο κάλυμα το οποίο δεν τρίβεται επάνω τους.

Ομως όπως πολύ σωστά είπες υπάρχουν πάντα τα υλικά δύο συστατικών. Ελαστικά ή σκληρά (ρητίνες ή πολυμερή)

Ομως να υπενθυμίσω ότι όσο πιό σκληρό και στιλπνό είναι ένα υλικό τόσο μειώνονται και οι ηχομονωτικές του ιδιότητες εκτός και αν έχει εξαιρετικά μεγάλο ειδικό βάρος (για το λόγο αυτό και το μολύβι δουλεύει καλά αν και στιλπνό). Φυσικά παίζει σημαντικότατο ρόλο και το πάχος του υλικού αλλά εκεί αρχίζουμε και μπαίνουμε πλέον σε εξειδικευμένες αναλύσεις.

Η πρακτική έχει δείξει ότι ο ελαστικός αφρός σε φύλλα δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με το βάρος, το πάχος, το κόστος του υλικού και το βαθμό μείωσης του θορύβου από κινητήρα ή την κίνηση του οχήματος.
Μία από τις βασικές επιδιώξεις ενός υλικού ηχομόνωσης είναι η απορρόφηση του ήχου και λιγότερο η αντανάκλαση του καθώς ο ήχος που αντανακλάται πολλές φορές επιστρέφει και μερικές φορές δημιουργεί και φαινόμενα συντονισμού (βούισμα ή τρέμουλο)

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Amateur » 29 Ιουν 2008, 09:44

Φίλε Landless, Παντελή,

ευχαριστώ για τα καλά λόγια – δεν περίμενα να εισπράξω τέτοια καλή κριτική από τους πιο παλιούς….οπότε καμάρωσα σαν πιτσιρικάς που του κολλάει η δασκάλα το πρώτο του αυτοκόλλητο στο τετράδιο :) (παλιά και μάλλον ξεπερασμένη μέθοδος επιβράβευσης) μόλις τα διάβασα μιας και είναι η πρώτη μου απόπειρα!

Το θέμα της αδιαβροχοποίησης με απασχόλησε και εμένα και η αλήθεια είναι ότι όταν τα πέρναγα με το Duct tape είχα πολλές αμφιβολίες.

Ωστόσο στα περισσότερα σημεία, όπως καμπάνα, πεταλιέρα, καρότσα κλπ.. από αντίστοιχη δουλειά που έχω κάνει στο εσωτερικό του καπό έχω ανακαλύψει ότι το συγκεκριμένο υλικό, όταν πιέζεται από βάρος ή λόγω ''σφηνώματος'' μεταξύ δύο επιφανειών δεν ξε- κολλάει. Αντίθετα σε 1-2 σημεία που πιεζόταν και το ''έπιασε" και η ζέστη έλιωσε η κόλλα του και έγινε απλά ένα με την επιφάνεια που το είχα κολλήσει (χωρίς να σημαίνει ότι αν το τραβήξεις δυνατά δεν βγαίνει).

Τώρα το θέμα της υγρασίας στα χαμηλά και της θερμότητας από την εξάτμιση όντως θέλουν σκέψη...αλλά να πω την αλήθεια δεν ήξερα τι άλλο να βάλω. Ο χειμώνας θα έρθει...και θα δείξει. Άλλωστε οι διορθωτικές κινήσεις είναι μέσα στο πρόγραμμα.

Πάντως και πριν τις μετρήσεις που θα κάνω μόλις βρω λίγο παραπάνω χρόνο, νοιώθω ότι ο θόρυβος του αυτοκινήτου προέρχεται πλέον από τα παράθυρα (όπως και στα φυσιολογικά αυτοκίνητα ) και όχι κάτω από τα πόδια μου. Βέβαια μπορεί να είναι και το φαινόμενο placebo του δημιουργού 8) 8) Είδωμεν....

Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό HP » 29 Ιουν 2008, 18:10

Συχγαρητήρια για την κατασκευή, είσαι παράδειγμα υπομονής για όλους μας.Και πάλι μπράβο.
HP
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 154
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2007, 13:13

Δημοσίευσηαπό heroicentaur » 30 Ιουν 2008, 00:32

Πολυ ωραια δουλεια μπραβο μια ερωτηση θελω να βαλω κατω στο πατωμα (εβγαλα ταπετσαριες τα παντα) ενα ειδος πλαστικου που να ειναι σε σπρευ μαυρο μονο και μονο για να μην φευγει το χρωμα του πατωματος απο τα τρυψηματα σιγα σιγα. Εχετε καποια ιδεα η καποιο μαγαζι ?
Εικόνα Εικόνα
Άβαταρ μέλους
heroicentaur
250cc
250cc
 
Δημοσιεύσεις: 371
Εγγραφή: 16 Νοέμ 2005, 12:43
Τοποθεσία: Athina

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Ιουν 2008, 14:59

Φίλε heroicentaur,

μία καλή ιδέα είναι αυτό
www.protectakote.co.uk

Παναγιώτη αυτό είναι καλό και για την προστασία του χώρου φόρτωσης στο "κοτοπουλάκι"

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Amateur » 13 Ιούλ 2008, 11:26

Άργησα γιατί είχε πέσει λίγο δουλειά αλλά τα κατάφερα....
Μόλις επέστρεψα από το πεδίο δοκιμών (βλ. δεξιά λωρίδα Αττικής Οδού)

Αναλυτικά αποτελέσματα στον πινακα ...

...αλλά σε γενικές γραμμές στο δικό μου μυαλό οι περιορισμένες μειώσεις των μετρήσεων εν στάση και των χαμηλών συχνοτήτων ......
με την ταυτόχρονη σημαντική μείωση των desibel εν κινήσει και των υψηλότερων συχνοτήτων .....

βασικά σημαίνει ότι ο θόρυβος της μηχανής περιορίστηκε μερικώς...αλλά ο θόρυβος του σασμάν περιορίστηκε εντυπωσιακά....


...τώρα πέρα από τις μετρήσεις θα τα πούμε και μετά το επόμενο 3-4ώρο ταξίδι μου σε εθνική...

όμως πιστέψτε με ...για μένα...σε αυτήν την φάση τα νούμερα μικρή σημασία έχουν.

Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 14 Ιούλ 2008, 19:15

Παναγιώτη γειά,

να υποθέσω ότι έχεις όργανο μέτρησης?

Aν σου είναι εύκολο γράψε μας τις ενδείξεις που έχεις σημειώσει.

Είμαι σίγουρος ότι γνωρίζεις πως η διαφορά στα decibels δεν είναι αναλογική. Η διαφορά ενός decibel σε ένα υποθετικό ενδεικτικό νούμερο αρχικής μέτρησης στα 50 dB ΔΕΝ είναι διαφορά 2% αλλά πάρα πολύ περισσότερο καθώς οι διαφορές στα dB λειτουργούν με λογαριθμική βάση.

Ετσι λοιπόν θα ήθελα να σε παρακαλέσω να επιβεβαιώσουμε ότι οι διαφορές του -5, -10, -20% είναι μετρημένες από το όργανο που χρησιμοποίησες και όχι από την διαφορά ανάμεσα στις ενδείξεις που έλαβες.

Οποιος έχει διάθεση και χρόνο μπορεί να διαβάσει στην πιό κάτω ιντερνετική διεύθυνση αρκετά χρήσιμα πράγματα για τα dB.
http://www.phys.unsw.edu.au/jw/dB.html

Oπως και να είναι όμως όποια μείωση θορύβου στα Defenders είναι πάντα ευπρόσδεκτη.

Χαιρετώ
pantg
 

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 5 επισκέπτες