Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Περιορισμός Διαδρομής Πεντάλ Συμπλέκτη

Γενικές συζητήσεις γύρω από τα Land Rover μας!

(Εδώ υπάρχουν τα περισσότερα θέματα από το παλιό μας forum, μέχρι να γίνει διαχωρισμός στις άλλες κατηγορίες)

Περιορισμός Διαδρομής Πεντάλ Συμπλέκτη

Δημοσίευσηαπό Amateur » 29 Ιουν 2008, 10:03

Καλημέρα σε όλους!

Λόγω της πρόσφατης ηχο-θερμομόνωσης που έγινε στο αμάξι (προγενέστερο post) ..... σε συγκεκριμένα σημεία
1) κάτω από τα πετάλια - πάτωμα,
2) αλλά και πίσω από τα πετάλια - μπουλμές μεταξύ πεταλιέρας και μηχανής

...έχουν τοποθετηθεί φύλλα μονωτικού υλικού τα οποία έχουν περιορίσει ελαφρώς το εύρος στο οποίο πατιέται μέσα το πεντάλ του συμπλέκτη.

Στην οδήγηση και στις αλλαγές ταχυτήτων δεν νοιώθω να μην αποσυμπλέκει κανονικά ..και νομίζω ότι λόγω του φορτηγίσιου χαρακτήρα του κιβωτίου μου θα το ένοιωθα....άκουγα...

Παρόλα αυτά, για να μην γίνει καμιά μ@@@κία....ήθελα να ρωτήσω εάν υπάρχει κάποιος τρόπος να τσεκάρω ότι ο συμπλέκτης αποσυμπλέκει 100% και ότι δεν ακουμπάει κάποιο έστω μικρό ποσοστό.

Σκέφθηκα ότι εάν το σηκώσω σε ράμπα με σβηστό τον κινητήρα και προσπαθήσω να γυρίσω έναν τροχό με το χέρι έχοντας ταχύτητα στο κιβώτιο ...και πατώντας συμπλέκτη θα μπορέσω να καταλάβω από την άνεση που περιστρέφεται εάν αποσυμπλέκεται τελείως το σύστημα.
Αλλά θα ήθελα και την γνώμη σας εάν αυτό είναι ένας αξιόπιστος τρόπος ή όχι...

Τέλος εάν ανακαλύψω ότι δεν αποσυμπλέκει 100%... εκτός του να αφαιρέσω κομμάτια μόνωσης υπάρχει κάποια εναλλακτική; Πχ μπορεί να τραβηχτεί η ντίζα του συμπλέκτη ώστε να αποσυμπλέκει από πιο νωρίς; Άλλες λύσεις;

Ευχαριστώ,

Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό Landless » 29 Ιουν 2008, 11:11

Παναγιώτη,

το πεντάλ του συμπλέκτη σου πριν την τοποθέτηση της μόνωσης που "έπιανε";
Χαμηλά (κοντά στο πάτωμα) ή από τη μέση της διαδρομής και προς τα πάνω;

Αν είναι το δεύτερο σίγουρα δεν έχεις πρόβλημα. Αν είναι το πρώτο εξαρτάται από το πόσο οριακά ήταν τα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, μη πλήρης αποσύμπλεξη, εκδηλώνεται με δυσκολία να κουμπώσει η πρώτη από στάση με τον κινητήρα σε λειτουργία, και με χτύπημα (κροτάλισμα) των γραναζιών όταν πας να βάλεις όπισθεν.
Εντόπισες μήπως επιδείνωση τέτοιων φαινομένων μετά την τοποθέτηση της μόνωσης; Αν όχι τότε είσαι εντάξει. Άλλωστε τα υλικά της μόνωσης είναι συμπιεστά, και επειδή ούτως ή άλλως βάζεις αρκετή δύναμη στο πεντάλ, το πάχος τους στο επίμαχο σημείο θα πρέπει να περιορίζεται στο ελάχιστο.

Είχα την εντύπωση πως ο συμπλέκτης σου είναι υδραυλικός και όχι με ντίζα, κάνω λάθος? Πάντως στα παλαιότερα Rover και Land Rover ο υδραυλικός συμπλέκτης ρυθμίζονταν και στην πάνω και στην κάτω αντλία. Δεν ξέρω αν έχει διατηρηθεί το σύστημα στα Defender αλλά αν χρειαστεί είναι εύκολο να το βρεις. Άνοιξε και κάνα manual βρέ :D
Άβαταρ μέλους
Landless
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 14 Νοέμ 2006, 11:07
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευσηαπό Amateur » 29 Ιουν 2008, 12:33

Η αλήθεια είναι ότι έπιανε προς τα πάνω και για αυτό δεν ανησυχώ τόσο.

Στον θόρυβο δεν έχω παρατηρήσει κάποια διαφορά ούτε κάποια επιπλέον δυσκολία στην 1η από νεκρά ή στην όπισθεν.

Απλά θέλω να είμαι 1000% σίγουρος μιας και το κιβώτιό μου είναι σε άριστη κατάσταση και θέλω να το κρατήσω έτσι!

Υπάρχει κάποιος τρόπος να είσαι και 1000% σίγουρος πέραν του ακουστικού;


Για την ντίζα θα παραδεχτώ ότι μάλλον έκανα χαζή υπόθεση αφού ξέρω ότι ο συμπλέκτης μου ελέγχεται όντως από 2 αντλίες! :oops:


Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 30 Ιουν 2008, 14:52

Παναγιώτη γειά,

κάνε και μιά καλή εξαέρωση γιατί πολλές φορές το πεντάλ κατεβαίνει και από αυτόν το λόγο.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Amateur » 30 Ιουν 2008, 15:24

Παντελή ευχαριστώ αν και η διαδρομή έχει μικρύνει από την μόνωση και όχι επειδή έχει χαμηλώσει το πεντάλ (αν κατάλαβα καλά τι έννοείς)

Κανένας τρόπος να τσεκάρεις στα σίγουρα ότι αποσυμπλέκεις σωστά υπάρχει;

Μήπως θα μπορούσε κάποιος να περιγράψει σε 1-2 γραμμές την διαδικασία εξαέρωσης μιας και αναφέρθηκε....ή να μελετήσω λίγο το manual;

Πάνος
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό pantg » 02 Ιούλ 2008, 19:18

Πάνο γειά,

συγγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση αλλά αυτές τις ημέρες τρέχω για την προετοιμασία του μικρού για την κατασκήνωσή του, φτιάχνω κάτι πραγματάκια στον "μπέμπη" (την μιά μου καμήλα, αυτή που έχεις δει), εκπαιδεύω τον νέο μου σκύλο και έχω και την ενημέρωση για το ΤΑΤ (μιά και έχουμε και την ελληνική ομάδα είναι εθνικό καθήκον αυτό και προηγείται)

Εχουμε λοιπόν και λέμε για το "κοτοπουλάκι" σου.

Το πεντάλ του συμπλέκτη έχει ορισμένη διαδρομή. Αυτό που μείωσες εσύ είναι την διαδρομή προς τα κάτω μιάς και αυξήθηκε το πάχος της μόνωσης.
Ξέρεις πόσο περίπου παχύτερη έγινε η μόνωση?

Θεωρητικά ο συμπλέκτης σου θα πρέπει να αρχίζει να αποσυμπλέκει από τα μέσα και λίγο πιό κάτω.

Αν θέλει εξαέρωση απλώς θα αποσυμπλέκει πιό κάτω καθώς το σύστημα να "χαζεύει" λόγω της υπάρξεως του αέρα.

Μία καλή εξαέρωση λοιπόν, γιατί μπορεί να μην έχει γίνει ή να την θέλει μετά από τόσο καιρό που το έχεις, μπορεί να σου κάνει και το πεντάλ να "ανέβει" (με εισαγωγικά καθώς στην ουσία δεν ανεβαίνει το πεντάλ αλλά ανεβαίνει το σημείο από το οποίο θα αισθάνεσαι αντίσταση στο πάτημά του και θα αρχίζει να δημιουργείται πίεση στο σύστημα και ως εκ τούτου και να σπρώχνει το εμβολάκι της κάτω αντλίας το δίχαλο.

Τώρα για την εξαέρωση.

Ο απλούστερος τρόπος είναι να την κάνεις από τον εξαερωτήρα που θα δεις επάνω στην κάτω αντλία.

Οπως είπες και εσύ το σύστημα έχει δύο αντλίες. Μία επάνω (βρίσκεται δίπλα στο σέρβο των φρένων και έχει δικό της τεποζιτάκι) και μία κάτω (βρίσκεται βιδωμένη στην "χελώνα" που συνδέει τον κινητήρα με το κιβώτιο ταχυτήτων και την βρίσκεις εύκολα ακολουθώντας τα σωληνάκια από την επάνω αντλία με το μάτι σου.

Η συνηθέστερη μέθοδος εξαερώσεως είναι από τον εξαερωτήρα στην κάτω αντλία. ΟΜΩΣ πολλές φορές μαζεύει και η επάνω αντλία αέρα. Και τότε ο εύκολος τρόπος είναι να τον διώξεις ξεβιδώνοντας ελαφρά το σωληνάκι που φεύγει από την επάνω αντλία.

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!!! Η μέθοδος αυτή θέλει ιδιαίτερη προσοχή (όπως και η εξαέρωση γενικότερα) έτσι ώστε να μην αφεθεί το πεντάλ να επιστρέψει στην θέση του όσο ο εξαερωτήρας (ή η βίδα που κρατάει το σωληνάκι στην θέση του) είναι ξεσφιγμένα. Αν γίνει αυτό τότε θα ρουφήξει αέρα το σύστημα.

Για ευκολότερη, ταχύτερη και ΚΑΛΥΤΕΡΗ εξαέρωση υπάρχουν και συστήματα που βοηθούν στο να την κάνεις και με μερικά από αυτά μπορείς να κάνεις εξαέρωση ακόμη και μόνος σου. Πράγμα που με την παραδοσιακή μέθοδο πολύ απλά είναι αδύνατον εκτός και αν μπορείς να πατάς πεντάλ ταυτόχρονα με το να δουλεύεις στον χώρο του κινητήρα. (κάτι σαν Τιραμόλα δηλαδή.....)

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!

Η διαδρομή του εμβόλου προς το δίχαλο δεν ρυθμίζεται από το εμβολάκι που βγαίνει από την κάτω αντλία. Ρυθμίζεται όμως από ένα μηχανισμό με δύο βίδες που πιάνουν επάνω στον "οδηγό" του ρουλεμάν του συμπλέκτη και οι οποίες δέχονται την πίεση προς τον οδηγό αυτό από το δίχαλο.
Αν δεν έχει γίνει καλή ρύθμιση εκεί τότε πιστεύω ότι το πεντάλ σου θα απαιτεί και μεγάλη διαδρομή αλλά και δεν θα απελευθερώνει καλά.

Δεν γνωρίζω αν μπορεί να γίνει και κάποια μικρή ή μεγαλύτερη ρύθμιση και ανάμεσα στην επάνω αντλία και το πεντάλ καθώς δεν έχω κάνει τέτοια δουλειά σε 90άρι (πώς να χωρέσω άλλωστε????)
Στο Disco όμως που έχω αλλάξει αντλία συμπλέκτη και ξέρω υπάρχει ένα παξιμάδι το οποίο βιδώνοντάς το περισσότερο ή λιγότερο μπορείς να ρυθμίσεις λίγο τόσο το τελικό ύψος (πού βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας) όσο και κατ' επέκταση το σημείο στο οποίο αρχίζει να "πιάνει" ο συμπλέκτης (ή μάλλον να αισθάνεσαι αντίσταση από την πίεση που αρχίζεις να ασκείς στην αντλία)

------------------

Το τεστ που πρότεινες για το έλεγχο του αν απελευθερώνει ο συμπλέκτης μου φαίνεται αρκετά λογικό. Ομως δεν θα διασφαλίζει ότι απελευθερώνει πλήρως και δεν υπάρχει κάποιο "γλύστρισμα". Ας μην ξεχνάμε ότι άλλη η δύναμη ενός ανθρώπου και άλλο τα λυσσασμένα, ρωμαλέα, αγγλικά άλογα (τί λέω???? μπας και με πείραξε η ζέστη???)

Χαιρετώ και ελπίζω να βοήθησα λίγο.
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 03 Ιούλ 2008, 08:35

pantg έγραψε:
Δεν γνωρίζω αν μπορεί να γίνει και κάποια μικρή ή μεγαλύτερη ρύθμιση και ανάμεσα στην επάνω αντλία και το πεντάλ καθώς δεν έχω κάνει τέτοια δουλειά σε 90άρι (πώς να χωρέσω άλλωστε????)
Στο Disco όμως που έχω αλλάξει αντλία συμπλέκτη και ξέρω υπάρχει ένα παξιμάδι το οποίο βιδώνοντάς το περισσότερο ή λιγότερο μπορείς να ρυθμίσεις λίγο τόσο το τελικό ύψος (πού βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας) όσο και κατ' επέκταση το σημείο στο οποίο αρχίζει να "πιάνει" ο συμπλέκτης (ή μάλλον να αισθάνεσαι αντίσταση από την πίεση που αρχίζεις να ασκείς στην αντλία)



Kαλημέρα σε όλους,

αν ανοίξεις το καπάκι του κουτιού που φιλοξενεί την πάνω αντλία, υπάρχουν δύο παξιμαδια από τα οποία με πολύ κόπο και με τροχισμένα γερμανικά (κλειδιά) μόνο -μιά και ο χώρος είναι εξαιρετικά περιορισμένος - μπορείς να ρυθμίσεις λίγο το ύψος του πεντάλ. Δηλαδή να το σηκώσεις λίγο ψηλότερα για να κερδίσεις την χαμένη διαδρομή.

Αν όμως αποσυμπλέκει ψηλά - όπως είπες - το οποίο δεν είναι καλό παρεπιπτόντως, αυτό δεν χρειάζεται...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό pantg » 03 Ιούλ 2008, 10:16

Μανώλη καλημέρα,

ευχαριστούμε για τις οδηγίες. Πάντα χρήσιμες και φυσικά πάντα ευπρόσδεκτες.

Οσο για τον ελάχιστο χώρο το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως επαναλαμβάνεται για άλλη μία φορά η γνωστή αγγλική σαδομαζοχιστική τακτική.
Προσβάσιμα εξαρτήματα μόνο για δάκτυλα νάνων και ειδικά για να μπορείς με χάρη και ευγνωμοσύνη στο αγγλικό μεγαλείο να κόβεις τα δάκτυλά σου και να τους βρίζεις πατόκορφα !!!!!

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό ekarpod » 03 Ιούλ 2008, 16:49

pantg έγραψε:Μανώλη καλημέρα,

ευχαριστούμε για τις οδηγίες. Πάντα χρήσιμες και φυσικά πάντα ευπρόσδεκτες.

Οσο για τον ελάχιστο χώρο το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι πως επαναλαμβάνεται για άλλη μία φορά η γνωστή αγγλική σαδομαζοχιστική τακτική.
Προσβάσιμα εξαρτήματα μόνο για δάκτυλα νάνων και ειδικά για να μπορείς με χάρη και ευγνωμοσύνη στο αγγλικό μεγαλείο να κόβεις τα δάκτυλά σου και να τους βρίζεις πατόκορφα !!!!!

Χαιρετώ


Παντελή υπάρχουν και χειρότερα, μην ξεχνάς ότι στην κόλαση Αγγλοι είναι οι μάγειροι και Γάλλοι οι μηχανικοί...

Τα Γαλλικά αυτοκίνητα είναι σαφώς χειρότερα για τον μηχανικό από προσωπική εμπειρία...
Άβαταρ μέλους
ekarpod
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 706
Εγγραφή: 14 Απρ 2006, 14:12
Τοποθεσία: Λαγονήσι, Αττική

Δημοσίευσηαπό Amateur » 04 Ιούλ 2008, 10:40

Παντελή - Μανόλη ευχαριστώ!

Θα παιδευτώ και θα επιστρέψω με τα αποτελέσματα.

Παντελή ...όχι ότι είναι ανησυχητικό...αλλά έχεις σκεφθεί ποτέ ότι ένα μεγάλο ποσοστό του "σκληρού δίσκου" του εγκεφάλου σου καταλαμβάνεται από manual της Land Rover;
8)
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό B.T » 04 Ιούλ 2008, 14:21

ekarpod έγραψε:
pantg έγραψε:
Δεν γνωρίζω αν μπορεί να γίνει και κάποια μικρή ή μεγαλύτερη ρύθμιση και ανάμεσα στην επάνω αντλία και το πεντάλ καθώς δεν έχω κάνει τέτοια δουλειά σε 90άρι (πώς να χωρέσω άλλωστε????)
Στο Disco όμως που έχω αλλάξει αντλία συμπλέκτη και ξέρω υπάρχει ένα παξιμάδι το οποίο βιδώνοντάς το περισσότερο ή λιγότερο μπορείς να ρυθμίσεις λίγο τόσο το τελικό ύψος (πού βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας) όσο και κατ' επέκταση το σημείο στο οποίο αρχίζει να "πιάνει" ο συμπλέκτης (ή μάλλον να αισθάνεσαι αντίσταση από την πίεση που αρχίζεις να ασκείς στην αντλία)



Kαλημέρα σε όλους,

αν ανοίξεις το καπάκι του κουτιού που φιλοξενεί την πάνω αντλία, υπάρχουν δύο παξιμαδια από τα οποία με πολύ κόπο και με τροχισμένα γερμανικά (κλειδιά) μόνο -μιά και ο χώρος είναι εξαιρετικά περιορισμένος - μπορείς να ρυθμίσεις λίγο το ύψος του πεντάλ. Δηλαδή να το σηκώσεις λίγο ψηλότερα για να κερδίσεις την χαμένη διαδρομή.

Αν όμως αποσυμπλέκει ψηλά - όπως είπες - το οποίο δεν είναι καλό παρεπιπτόντως, αυτό δεν χρειάζεται...
land rover ειναι αποψη για το 4χ4
Άβαταρ μέλους
B.T
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: 09 Ιουν 2007, 10:51
Τοποθεσία: Αθήνα - Πόρτο Ράφτι

Δημοσίευσηαπό B.T » 04 Ιούλ 2008, 14:27

Αν αποσυμπλέκει ψηλά τι γίνεται;
Στο δικό μου disco αυτό ακριβώς συμβαίνει.
Ευχάριστω.
Β.Τ
land rover ειναι αποψη για το 4χ4
Άβαταρ μέλους
B.T
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 99
Εγγραφή: 09 Ιουν 2007, 10:51
Τοποθεσία: Αθήνα - Πόρτο Ράφτι

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Ιούλ 2008, 15:22

Amateur έγραψε:Παντελή - Μανόλη ευχαριστώ!

Θα παιδευτώ και θα επιστρέψω με τα αποτελέσματα.

Παντελή ...όχι ότι είναι ανησυχητικό...αλλά έχεις σκεφθεί ποτέ ότι ένα μεγάλο ποσοστό του "σκληρού δίσκου" του εγκεφάλου σου καταλαμβάνεται από manual της Land Rover;
8)


Παναγιώτη να είσαι καλά και μακάρι να μπορέσεις να λύσεις το πρόβλημα,

Οσον αφορά το θέμα της "κατάληψης" χωρητικότητας.

θα ήταν πραγματικά ανησυχητικό έχεις δίκαιο.
Το καλό όμως είναι ότι δεν υπάρχει καν εγκέφαλος οπότε το πρόβλημα είναι στην ουσία μη υπαρκτό !!!!! (χιχιχιχιχιχιχι)

Τα σοβαρότερα τα λέμε μπροστά από μερικά κιλά κοψιδάκια στην επομένη συνάντηση.

------------------

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Amateur » 04 Ιούλ 2008, 17:28

B.T έγραψε:Αν αποσυμπλέκει ψηλά τι γίνεται;
Στο δικό μου disco αυτό ακριβώς συμβαίνει.
Ευχάριστω.
Β.Τ


Νομίζω είναι ένδειξη για αλλαγή συμπλέκτη αλλά νομίζω οι υπόλοιποι θα σε κατατοπίσουν με μεγαλύτερη σιγουριά.
Άβαταρ μέλους
Amateur
125cc Vespa GTR
125cc Vespa GTR
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 07 Απρ 2007, 12:15
Τοποθεσία: Βριλήσσια, Αθήνα

Δημοσίευσηαπό vagelis » 04 Ιούλ 2008, 17:48

Κανονικα πρεπει να υπαρχει ενα μποσικο περιπου 2 ποντους και μετα να αρχιζει να απομονωνει,οταν παψει να εχει μποσικα και απομονωνει απο ψηλα πας για δισκο.
THE BEST 4X4XFAR

SIII 88 YELLOW HREPI

EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΑΤΑ
ΝΕΚΡΟΙ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΑΙ.
ΛΑΖΑΡΕ ΠΡΟΔΟΤΗ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ.
Άβαταρ μέλους
vagelis
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2521
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2003, 07:58
Τοποθεσία: N.Iraklio Attikis

Επόμενο

Επιστροφή στο Land Rover About

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 13 επισκέπτες