Έχοντας πραγματικά παραμελήσει το Defenderάκι και με επικείμενο ταξίδι στα εξωτερικά, έκανα μια λίστα με τα πράγματα που είχα υπολογίσει ότι έπρεπε να κάνω:
Αλλαγή λαδιών κινητήρα
Φίλτρα λαδιού + περιστροφικό
Λάδια σασμάν
Βαλβολίνες το γύρω (κεντρικό + διαφορικά μπρος – πίσω)
Τακάκια πίσω
και τέλος ψιλοκαθάρισμα
λίγο πριν ξεκινήσω είπα να ρίξω και μια ματιά στα ρουλεμανάκια στις μεταλλικές σφαίρες μπας και μαζέψω λίγο το μπροστινό.
Ε, ξεκινώ ένα απόγευμα από τις σφαίρες.
Λύνω (τροχούς, προστατευτικά, μπαλάκια / μπάρες, σωληνάκι φρένων κλπ), βγάζω το αξονάκι της κορυφής δεξιά, βγάζω ροδέλα, σφίγγω, μετράω, μπα θέλει και άλλη ροδέλα έξω.
Να μην τα πολυλογώ δεν μου έκανε τελικά καμία ροδέλα από τις υπάρχουσες, οπότε το κλείνω με σκοπό να πάρω μερικές.
Ε, την επόμενη μέρα λέω, δε λύνω την άλλη πλευρά πρώτα μπας και μου περισσέψει από εκεί κάποια οπότε θα κάνω τη δουλειά μου.
Το αυτό λύνω τα παραπάνω γνωστά, βγάζω το αξονάκι, κοιτάω μέσα στο ρουλεμάν... Ώπ μαλακία θα έκανα γιατί βλέπω να λείπει ένα μπιλάκι (κυλινδράκι) θα έπεσε μέσα η παπαριά.
Όπως βρίζω θεούς και δαίμονες καθαρίζω το αξονάκι και βλέπω ότι είναι καταταλαιπωρημένο σε μια πλευρά.
Εντέλει δεν μου είχε πέσει μέσα το μπιλάκι (πως θα μπορούσε άλλωστε) αλλά είχε σπάσει κάποια στιγμή, είχε περάσει ενδιάμεσα στο αξονάκι (και το είχε φάει) και τελικά ίσως να το έβρισκα μέσα στη σφαίρα.
Οπότε βγάλε μουαγιέ, δίσκο, άκρο, μπιλιοφόρο μετά ημιαξονίου, όπου βρέθηκαν μέσα στην σφαίρα τα υπολείμματα από το μπιλάκι.
Βγάλε και τη σφαίρα έξω γιατί είναι σε κακά χάλια εξωτερικά.
Πάρτα όλα στο πάγκο και με το απολογισμό:
Θέλω καινούργια σφαίρα, ρουλεμάν τουλάχιστον το πάνω, φλάτζες, τσιμούχα σφαίρας και ημιαξονίου αλλά και... μπιλιοφόρος καθώς είναι σε κακά χάλια.....
Landroverμαστοράκι σε δράση
Έπειτα απο έναν γρήγορο υπολογισμό απο τα χρήματα που δεν υπήρχαν αποφασίσω να περιοριστώ σε ένα πάνω ρουλεμάν, καινούργια μπαλάκια (τρία) για τις μπάρες και να βάλω στο κάτω αξονάκι ένα από αυτά τα ρουλεμάν που είχα καβάτζα εδώ και 10+ χρόνια (Ινδίας περικαλώ) να ξεθάψω επίσης γνήσια τσιμούχα σφαίρας που είχα.
Με τη σφαίρα η οποία είχε σχεδόν νύχι 1+ χιλιοστό δεν ήμουν για το 100αρικο, οπότε έπεσε καθαρισμός ευλαβικός να φύγει το νύχι, γυάλισμα και ελπίδα για την επόμενη φορά.
Έλυσα τον μπιλιοφόρο σε κομμάτια και φαίνεται ότι είχε φάει τα ψωμιά του.
Οι μπίλιες σε μέτρια κατάσταση, αλλά το κλουβί και ο εσωτερικός μπιλιοφόρος σε άθλια κατάσταση με πατήματα και εξογκώματα.
Είχα στα χέρια μου έναν britpart που πάντα κουβαλώ για ώρα ανάγκης, σφικτός όσο δεν παίρνει αλλά άλλο τα 35 ευρώ που έκανε αυτός και άλλο τα 300 που έκανε ο γνήσιος και φαίνεται κατευθείαν.
Έπεσε σβουράκι να καθαρίσουν τα εξογκώματα και οι άκρες και επανασυναρμολόγηση στον μπιλιοφόρο, με νέο γράσο και πολύ ελπίδα να βγάλει ακόμα 10000+ χιλιόμετρα και αν έρθουν καλύτερες μέρες να πάρω τα πολυπόθητα Ashcroft, αλλιώς όταν θα διαλύσει θα μπει η έσχατη λύση της britpart....
Καθάρισμα σε όλα τα εξαρτήματα και επανασυναρμολόγηση με τον πιτσιρικά να “βοηθά”.
Με το άκρο ρυθμισμένο και κομπλέ, επέστρεψα στο απέναντι όπου ρύθμισα τελικά το πάνω αξονάκι και τα κιλά αντίστασης λίγο πάνω απο τα προτεινόμενα των 1.7kg.
Καθαρίστηκαν οι βόλτες στις μπάρες τιμονιού, μπήκε γράσο χαλκού, τοποθετήθηκαν τα μπαλάκια ρυθμίστηκαν οι μπάρες στα προτεινόμενα αρχικά μήκη (92.5 μπροστά, 123 πίσω) και τελικά μπήκαν οι μπάρες πάνω στο όχημα και έγινε μια επαναρύθμιση ώστε η σύγκλιση / απόκλιση να πλησιάσει την ιδανική (+1 χιλιοστό διαφορά σύγκλιση εμπρός). Βέβαια θα πρέπει να πάει και ευθυγράμμιση, αλλά στο αρχικό test drive πήγε πολύ καλά.
Α... έβαλα και το καινούργιο γνήσιο -μια περιουσία - αμορτισέρ τιμονιού....
Μετά σειρά είχαν οι άξονες μετάδοσης, βγήκαν απο το όχημα, καθαρίστηκαν και μπήκε γράσο.
Θυμίζω ότι η land rover αναφέρει ότι οι άξονες πρέπει να γρασάρονται στον “πάγκο” και όχι στο αυτοκίνητο, οδηγία που ακολουθώ έτσι και αλλιώς καθώς πάνω στο αυτοκίνητο παίρνουν εξαιρετικά δύσκολα γράσο.
Κάπου εκεί θυμήθηκα ότι έχουν στραβώσει τα λαμάκια στερέωσης κάτω των πίσω ελατηρίων και είπα αφού έχω έτοιμα τα νέα ενισχυμένα ας τα αλλάξω και αυτά.
Πίσω τροχός έξω, κρέμασμα του ελατηρίου να βγει απο τη θέση του και κάπου εκεί βλέπω ότι έχει ραγίσει η πίσω βάση απο το αμορτισέρ (fox). Έξω και το αμορτισέρ, καθάρισμα βάσης ελατηρίου επανατοποθέτηση και τοποθέτηση του εφεδρικού αμορτισέρ της πλάκας (terrafirma +5) μαζί με τη βάση του.
ΟΚ ας πιάσουμε και την αριστερή πλευρά, πάλι μια απο τα ίδια λύσιμο, καθάρισμα, αλλαγή αμορτισέρ – κομπλέ αλλά αυτή τη φορά υπο βροχή
Έχω αναλώσει αρκετό χρόνο με τα πρώτα δύο και τελικά αυτή τη φορά προμηθεύτηκα το Νο3...
Για το Νο4 θεωρώ - ελπίζω- ότι έχω ακόμα καιρό...
Ας πάμε μια βόλτα να γεμίσουμε και το ρεζερβουάρ εν όψη ταξιδιού.
Όλα καλά απο συμπεριφορά, αλλά γυρνώντας σπίτι, ανακαλύπτω ότι έχει ξεραθεί και διαλύσει ο σωλήνας εξαέρωσης του ρεζερβουάρ (αυτός που επιστρέφει στην τάπα) και με το ρεζερβουάρ γεμάτο χάνει λίτρα πλέον.
Την επόμενη το πρωί η μόνο λύση ήταν να λυθεί το ρεζερβουάρ (δηλαδή να βγει ο κοτσαδόρος, η προστατευτική αλουμινένια ποδιά και μετά να λυθεί η γνήσια ποδιά) και να κατέβει το μισό κάτω (80 κιλά).
Έλα όμως που δεν υπάρχει ο αντίστοιχος σωλήνας πουθενά (να αντέχει και το πετρέλαιο).
Τελικά χρησιμοποιήθηκε σωλήνας λαδιού υψηλής πίεσης (20ΑΤΜ) η οποία όμως ήταν τόσο δύσκαμπτη που αναλώθηκαν +2 ώρες για να μπει.
Ωραία, ας αλλάξουμε τώρα τα λάδια + βαλβολίνες (+χ ώρες ώστε να καθαριστούν ευλαβικά και τα περι κεντρικού, σασμάν και αξόνων.
Τα πίσω τακάκια;
Μπα.... άσε την επόμενη φορά!