Αγαπητέ φίλε free?lander,
Aν θεωρείς τις ΕΠΙΣΗΜΕΣ ενδοεταιρικές ανακοινώσεις της ίδιας της Αγγλικής Land Rover ως κινδυνολογίες τότε μπορείς κάλλιστα να θεωρείς το ίδιο και για το προηγούμενο posting μου.
Τα όσα ανέφερα για περιορισμό της προμήθειας νέων κορμών και κυλινδροκεφαλών κινητήρων σειράς Κ (δηλαδή αυτών που χρησιμοποιούν τα Freelander 1.
έχουν ΗΔΗ αρχίσει να εφαρμόζονται στο δίκτυο επισήμων dealers της Land Rover την Αγγλία.
Μήπως θα έπρεπε να σε βάλει σε σκέψεις και η χθεσινή ανακοίνωση της επίσημης αντιπροσωπείας της MG/Rover στην Ελλάδα για επάρκεια ανταλλακτικών και δυνατότητας κάλυψης των ήδη υπαρχόντων στην Ελλάδα αυτοκινήτων καθώς και ο ΣΑΦΗΣ διαχωρισμός της Land Rover από την MG/Rover στην ίδια αυτή καταχώρηση στον ημερήσιο τύπο????
Η ΜG/Rover σαφώς και έχει επάρκεια ανταλλακτικών στην Ελλάδα και κανείς δεν το αμφισβητεί αυτό καθώς η εταιρεία που την εκπροσωπεί δεν είναι τυχαία και έχει μακρά ιστορία στην αυτοκίνηση της χώρας μας.
Το ίδιο ισχύει και για την αντιπροσωπεία της Land Rover.
To θέμα μας όμως είναι το τί γίνεται σε επίπεδο προμηθευτών του μητρικού εργοστασίου και όχι σε επίπεδο dealers και εισαγωγέων.
----------
H Ford έχει ΗΔΗ ξεκαθαρίσει ότι στο μέλλον ΟΛΟΙ οι κινητήρες των οχημάτων με το σήμα της LAND ROVER θα προέρχονται από την FORD ή από εταιρείες της PAG, δηλαδή από Volvo, Aston Martin, Jaguar ή θα είναι αποτελέσματα συνεργασιών των πιό πάνω εταιρειών ελέγχου της Ford και διαφόρων τρίτων, όπως για παράδειγμα το TDV6 ο οποίος προέρχεται από συνεργασία της Jaguar/Ford με την γαλλική Peugeot.
H ίδια ακριβώς στρατηγική εφαρμόζεται HΔΗ και για τους άξονες και τα διαφορικά όπου η FORD αποφάσισε για λόγους οικονομίας κλίμακος και αξιοπιστίας να εγκαταλείψει τα αγγλικού σχεδιασμού και κατασκευής εξαρτήματα και προμηθευτές και να τα αντικαταστήσει με αντίστοιχα της αμερικανικής εταιρείας DANA. Aπτά παραδείγματα ο πίσω άξονας των Defenderς από το 2003 και μετά ο οποίος αντικατέστησε τον γνωστό Salisbury (αν και αυτός ακόμη ήταν στην ουσία παλαιός τύπος αξονα DANA) καθώς και τα διαφορικά του νέου Range Rover, Range Rover Sport και φυσικά του Discovery LR3.
To νεό Freelander είναι σχεδόν σίγουρο ότι ήδη φοράει κινητήρες Ford ή PAG.
Για τα τωρινά Freelanders σίγουρα θα υπάρξει λύση και ήταν σαφέστατα κατανοητό από τα γραφόμενά μου αλλά και τις απαντήσεις των φίλων του forum ότι η λύση "κοτέτσι" αναφέρθηκε σαν αστείο και μόνον.
Οσον αφορά δε την αλλαγή του ονόματος πάνω στον κινητήρα των τωρινών Freelander από ROVER σε LAND ROVER αυτό ΣΙΓΟΥΡΑ δεν βελτίωσε τα προβλήματα με τις καμμένες φλάντζες και τα ραγισμένα καπάκια. Η αλλαγή σε σχέση με τον αισθητήρα θερμοκρασίας και τον θερμοστάτη ελάχιστα βοήθησε αλλά και πάλι και αυτή εφαρμόσθηκε σε όλους τους κινητήρες σειράς Κ και όχι μόνο σε αυτούς των Freelander.
H αλλαγή στο όνομα επάνω στον κινητήρα των Freelander είχε να κάνει αποκλειστικά και μόνο με θέματα ταυτότητας προϊόντος και φυσικά ακόμη περισσότερο με τον ουσιαστικό αλλά και τυπικό διαχωρισμό της Rover από την Land Rover μετά την πώληση της δεύτερης στην Ford από την προηγούμενη ιδιοκτήτριά της την BMW και τις διάφορες περιπέτειες που κρατούν ακόμη και τώρα για την πρώτη (Rover)
----
Σε αυτό που συμφωνούμε αναμφισβήτητα και κάθετα είναι ότι λίαν συντόμως θα δούμε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες μετατροπές σε Freelanders.
To πρόβλημα είναι όμως κατά πόσον αυτές θα γίνουν δεκτές από τα ΚΤΕΟ στο Ελλαδιστάν καθόσον δεν ξέρω αν θα βρεθεί μηχανολόγος με τέτοια κότσια ώστε να βεβαιώσει την ασφάλεια μιάς τέτοιας μετατροπής και τις όσες ευθύνες μία τέτοια βεβαίωση φέρει μαζί της.
Πάντως σαφώς και γίνεται μιά και το Freelander έχει αρκετό χώρο για να χωρέσουν διάφοροι κινητήρες και δεν νομίζω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να ταιριάξουν και πάνω στο γκρούπ κιβωτίου και εμπρός διαφορικού/IRD.
----
Θά επιθυμούσα όμως να είσαι λίγο πιό προσεκτικός στην επιλογή των χαρακτηρισμών σου για τα γραφόμενά μου. Ο'τι αναφέρω προέρχεται ΠΑΝΤΑ από ενδοεταιρικές επαφές, πηγές και ανακοινώσεις και ΠΟΤΕ δεν γράφω κάτι το οποίο δεν είναι ηλεγμένο. Αν κάτι αποτελεί προσωπική μου εκτίμηση αυτό ΠΑΝΤΑ αναφέρεται ρητά.
Οι επαφές με το εργοστάσιο εδώ και 12 χρόνια, οι σχέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο με τους άλλους συλλόγους Land Rover, οι επαφές με τα τμήματα εξέλιξης και ειδικών αυτοκινήτων αλλά και τους μεγαλύτερους βελτιωτές ευτυχώς έχουν δώσει την δυνατότητα αυτή και όποτε δίνεται η ευκαιρία και είναι σκόπιμο και σωστό όλες οι σχετικές πληροφορίες ανακοινώνται τόσο στους φίλους ιδιοκτήτες των οχημάτων της Land Rover όσο και στην επίσημη αντιπροσωπεία.
Οπότε ΦΥΣΙΚΑ δεν δέχομαι και απορρίπτω τον χαρακτηρισμό σου για "κινδυνολογία" και θα ήμουν ευτυχής και απόλυτα ικανοποιημένος αν τον απέσυρες δημοσίως όπως και δημόσια τον έθεσες στο forum αυτό.
Να σημειώσω τέλος ότι τέτοιους χαρακτηρισμούς καλό θα ήταν να τους απευθύνεις επωνύμως και υπογεγραμμένους και όχι καλυμένος πίσω από ένα ψευδώνυμο και ανυπογράφως.
Χαιρετώ και Καλό Πάσχα