από pantg » 30 Ιαν 2006, 22:29
Γιώργο γειά,
σου απάντησα το πρωί αλλά τώρα ελέγχοντας και πάλι το forum δεν βλέπω την καταχώρηση που έκανα το πρωί (Σπύρο παρόλο που είχα κάνει κανονικό log in μου ξαναζήτησε password κλπ, το έδωσα και ξαναέκανα post. Εμφάνισε ότι το δέχθηκε αλλά τώρα δεν υπάρχει πουθενά)
Εχουμε λοιπόν και λέμε.
1.η θερμοκρασια του κινητηρα δειχνει πιο χαμηλη κι αυτό το συμπεραινω όχι από την αχρηστη βελονα εσωτερικα αλλα με την αισθηση που αποκομιζω ανοιγοντας το καπω.
Ευχάριστο αυτό. Πάντως μπορεί να οφείλεται και στο ότι ακόμη μάλλον στρώνεις και δεν ζορίζεις τον κινητήρα. Αλλωστε μην ξεχνάς ότι έχει κρυώσει και η θερμοκρασία περιβάλλοντος.
2.ο κινητηρας λειτουργει λιγο πιο αθορυβα αλλα μονο στο ρελαντι –μονο έναν νέο ρυθμικο ηχο κανει ,σαν πετρελαιου…- αλλα μετα κι ειδικα από τις 3800σαλ σκουζζζζει με τραχυ ασχημο χειροτερο από παλια ηχο!
Αυτό ακούγεται λίγο ανησυχητικό. Συζήτησέ το με το συνεργείο που σου τοποθέτησε τον εξ εγγυήσεως κινητήρα.
3.καποια οσμη μου ερχεται στο εσωτερικο,μαλλον από το αντιπηκτικο υγρο του κυκλωματος ψυξης ,είναι ανυσυχητικο? ή μηπως προερχεται από υπολλειματα του πορτοκαλι υγρου που επεσαν γυρω του κινητηρα κατά την αλλαγη συστηματος ψυξης και τωρα απλα εξατμιζονται?(o kινητηρας δεν εχει ποτε πλυθει)
Δες σε παρακαλώ μήπως έχεις διαρροές από το τεπόζιτο υπερχείλισης και δεν έχει μόνο ραγίσματα. Επίσης κάνε έναν έλεγχο ότι είναι σωστά σφιγμένα τα κολλάρα και οι σωληνώσεις του συστήματος ψύξης και κυρίως στα σημεία που μπαίνουν μέσα στο χώρο επιβατών (για το καλοριφέρ) και στο ψυγείο του κινητήρα και της μετάδοσης (κάτω κοντά στο κιβώτιο ταχυτήτων και IRD)
4.το υγρο δε της 3ης αποριας απαιτει μικροσυμπληρωση με περιπου 0,1λιτρα/1000χμ για να σταθεροποιηθει η σταθμη του στο γεματο ραγαδες –δεν αλλαχθηκε αυτό – πλαστικο δοχειο αποσυμπιεσης με τη νεα ταπα…
Tα είπαμε πιό πάνω για το δοχείο. Δες αν θέλεις μήπως τυχόν και χάνει. Πάντως πιό παλαιά Freebies είχαν την τάση να δακρύζουν στις κολλήσεις. (όπως και στα Discovery με τα μαύρα τεπόζιτα υπερχείλισης)
5.η καταναλωση πηγε λιγο πιο κατω –από τα 11,6 στα 11,2 λιτ/100χμ- λογικο μαλλον αφου στο στρωσιμο του ο κινητηρας δεν πιεζοταν πανω από 4000σαλ…
Από την άλλη πλευρά συνήθως οι κινητήρες έχουν λίγο πιό αυξημένη κατανάλωση (λόγω τριβών/σφιγμένου ακόμη μοτέρ) όταν στρώνονται και μετά που ανοίγουν/κάθονται τα μέταλλα μειώνουν λίγο την κατανάλωση. Μήπως εννοείς ότι τώρα που άρχισε να στρώνεται έγινε οικονομικότερος?
6.οι συντονισμοι πλαστικων- συναυλια τριγμων - αυξηθηκαν κι ειδικα από το πισω μερος και στο φασμα στροφων λογω συντονισμου από 3700-4300σαλ,αφου μετα ο ηχος του κινητηρα μεστος κι εκκωφαντικος ως ειναι, υπερκαλυπτει τα παντα,ακομα και το ραδιο-σιντι…
Οι συντονισμοί αυτοί μπορεί να οφείλονται και σε κραδασμούς από το σύστημα μετάδοσης. Ειναι άλλο ένα σύμπτωμα μαζί με αυτά που αναφέρεις παρακάτω και για το οποίο θα μιλήσουμε επίσης παρακάτω. Πάντως για να μειώσεις τα τριξίματα στα πλαστικά μπορείς να βάλεις με ένα πινελάκι ταλκ ή κορν φλάουερ (μαγειρικής) ανάμεσα στα σημεία που εφάπτονται πλαστικά ή ελαστικά τμήματα. Ετσι θα λιπάνεις το σημείο εκείνο χωρίς να βάζεις λάδια ή σιλικόνες ή γράσσο. Ολα αυτά έχουν την τάση να μαζεύουν σκόνη και τελικά να κάνουν τα πράγματα χειρότερα, άσε που συνήθως διαλύουν/λυώνουν τα πλαστικά/λάστιχα.
7.ακουω από το πισω αριστερο μερος καποιον περιεργο ηχο –σαν γκουπ?- χωρις να μπορω να αποφανθω –ισως μεταδοση,αναρτηση,πλαστικα?Επισης σε αργες μανουβρες με μικρη ταχυτητα και τερμα το τιμονι ,το πισω μερος σαν να φρεναρει-κοιτω το χειροφρενο νομιζοντας ότι το εχω αφησει δεμενο!Ετσι είναι κανονικα η τετρακινηση ή κατι παει στραβα?
Αυτό είναι ΑΣΧΗΜΟ και μάλλον θα χρειαστεί να αλλάξεις το κεντρικό διαφορικό σου πριν σου δημιουργήσει πρόβλημα στο πίσω διαφορικό ή στην μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/μειωτήρα/εμπρός διαφορικού (IRD για συντομία). Αυτό που νοιώθεις οφείλεται σχεδόν σίγουρα στο ότι έχει κολλήσει το κεντρικό σου διαφορικό. Το "γκουπ" είναι μάλλον η πιό εμπρός από τις τρεις βάσεις του πίσω διαφορικού σου η οποία θα πρέπει να έχει σπάσει/ξεκολλήσει/ανοίξει και σίγουρα θα θέλει αντικατάσταση. Αν το προλάβεις μάλλον δεν θα χρειαστεί να αλλάξεις το πίσω ή το εμπρός σου διαφορικό (τα οποία συνήθως χαλάνε από μη αντικαστατάσταση κολλημένου κεντρικού διαφορικού). Θα πρέπει να ελέγξεις επίσης και τα ρουλεμάν του κεντρικού άξονα (ίσως αυτά να σου δημιουργούν και τους κραδασμούς που οδηγούν στα τριξίματα). Τα ίδια συμπτώματα (κραδασμούς και τριξίματα) μπορεί να έχεις και από χαλασμένο/σπασμένο αντικραδασμικό αντίβαρο (το δεύτερο μικρότερο βαρελάκι που βλέπεις προς το πίσω ήμισυ του κεντρικού άξονα που συνδέει το εμπρός με το πίσω διαφορικό)
Το τεστ της πίσω σηκωμένης ρόδας το έχουμε πει πώς γίνεται. Αν βαριέσαι να ψάχνεις πάρε τηλέφωνο.
8.οταν ο κινητηρας σβηνει ακουγεται καποιο γουργουρητο ή κοχλασμος υγρού από εμπρος και για λιγα δευτερα…(δείγμα κακής αποσυμπίεσης κυκλ. Ψύξης?)
Σύμφωνα με μαρτυρίες φίλων στο forum παρόμοια γουργουρητά μειώθηκαν αισθητά μετά από σωστή και καλή εξαέρωση του συστήματος ψύξης του κινητήρα. Το Freelander είναι λίγο μπελαλίδικο στην εξαέρωσή του και πολύ πιθανόν στο συνεργείο που σου άλλαξαν τον κινητήρα να μην ασχολήθηκαν τόσο όσο χρειάζεται για να γίνει πλήρης εξαέρωση. Την διαδικασία την έχω περιγράψει σε σχετική θεματική ενότητα. Αν δεν θέλεις να ψάξεις πάρε επίσης τηλέφωνο.
9.μετα από 3,5 ετη συμβιωσης εχω να δηλωσω ότι για την κινηση στην πολη απαιτειται μια σχεση στο κιβωτιο μεταξυ 2ης – 3ης αφου με 2η στο κιβωτιο σκουζει για επιτευξη ικανοποιητικης ταχυτητας-υψηλες στροφες- ενώ με 3η οι στροφες πεφτουν σε αργες ταχυτητες με αποτελεσμα απωλεια ροπης και χτυπηματα στον κινητηρα αλλα και στο σστημα μεταδοσης και στα πλαστικα –τριζει ολοκληρο με 3η και σαλ<1300. Βεβαια η ροπη γνωριζω ότι από πολύ χαμηλα -2750σαλ- εχει μεγιστο, κατι που είναι πολύ καλο με 1η στο κιβωτιο κι εκτος δρομου, οπου και χωρις γκαζι ο κινητηρας «ερπει» χωρις να σβηνει ποτε ακομα και με αρκετη ανωφερεια! Οποτε τι να τα κανεις τα «κοντα» ,όμως μεσα στην κινηση καταντα σπαστικο ότι προανέφερα…
Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι είτε να αλλάξεις το κιβώτιο ταχυτήτων σου είτε τα κορωνοπήνια με αυτά άλλου μοντέλου που έχει μακρύτερες σχέσεις. Ετσι όμως θα θυσιάσεις το καλό τράβηγμα του ιπποποταμάκου σου. Από την άλλη βέβαια θα επιβαρύνεις λιγότερο το κεντρικό διαφορικό (ένας από τους βασικούς λόγους που χαλάει είναι η διαφορά που υπάρχει μεταξύ σχέσεις κορωνοπηνίων του εμπρός από το πίσω διαφορικό και η οποία είναι μικρότερη στα μοντέλα που δεν φορούν τον βενζινοκινητήρα 1.800 κυβικών). Θα έχεις επίσης χαμηλότερα επίπεδα θορύβου από την κινητήρα στην ίδια ταχύτητα κίνησης και σχέσης κιβωτίου (θα δουλεύει σε χαμηλότερες στροφές το μοτέρ) και ίσως κάποια μείωση της κατανάλωσης (όχι απαραίτητα όμως καθώς μπορεί να χρειάζεται να δουλεύεις το μοτέρ πιό απαιτητικά για να αντισταθμίσεις τις αυξημένες απαιτήσεις σε ροπή)
10.συνεχιζω ακομη να χαμηλωνω –σβηνω- το ραδιοσιντι για να ακουσω τι νέο εχει στο ρεπερτοριο της η αναφερθεισα συναυλια σκληροπλαστικοτριγμων
Εναλλακτικά μπορείς να ηχογραφήσεις την συναυλία και να την ακούς στο ραδιοCD κάνοντας συγκριτικό της προηγούμενης εκτέλεσης με την ζωντανή (αστειεύομαι)
Τα τηλέφωνά μου είναι 22950 37637 και 6944 579911 και μπορείς να με καλέσεις αν θέλεις μέχρι τις 22.00
Χαιρετώ