Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

προβληματα μεταδοσης freelander

προβληματα μεταδοσης freelander

Δημοσίευσηαπό gangan » 08 Ιουν 2015, 20:13

ξερουμε καποιον γιατι εχω πληρωσει ενα καρο λεφτα και παλι εχω προβλημα?
Άβαταρ μέλους
gangan
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 45
Εγγραφή: 13 Σεπ 2006, 14:04
Τοποθεσία: αθηνα

Re: προβληματα μεταδοσης freelander

Δημοσίευσηαπό superspy » 09 Ιουν 2015, 07:59

Καλημέρα Κώστα

Δώσε μας λίγο παραπάνω πληροφορίες.
Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: προβληματα μεταδοσης freelander

Δημοσίευσηαπό gangan » 17 Ιουν 2015, 22:48

εχουμε στην παρεα ενα ξαδελφο του οποιου του αλαξανε αξωνα κεντρικο γιτι του εβγαζε κραδασμο παρολο τον καινουργιο συνεχιζει του ειπαν μετα οτι φταιει το ρουλεμαν το αλλαξανε και αυτο ο κραδασμος συνεχιζει
.
Άβαταρ μέλους
gangan
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 45
Εγγραφή: 13 Σεπ 2006, 14:04
Τοποθεσία: αθηνα

Re: προβληματα μεταδοσης freelander

Δημοσίευσηαπό superspy » 18 Ιουν 2015, 20:25

To Free παρουσιάζει κάποια θέματα στη μετάδοση αν δεν γίνουν τα απαραίτητα έγκαιρα στα service.
Ο κραδασμός δεν έχει άμεσα σχέση απο τον άξονα (εκτός αν μιλάμε για εντελώς κατεστραμένο) αλλά κυρίως από τον τρόπο που λειτουργεί το συστημα και τις "ζημιές" που μπορεί να έχει κάνει.

Δεν έχει κεντρικό διαφορικό με γρανάζια αλλά συμπέκτη σιλικόνης ο οποίος βρίσκεται μόνιμα ενεργοποιημένος.
Όταν αρχίσει να "ξεραίνεται" τότε ζορίζονται όλα τα σημεία της μετάδοσης.
Δες τις βάσεις στήριξης του πίσω διαφορικού. Δες αν έχουν κοπεί ή έχουν μεγάλο τζόγο στην εμπρός βάση του πίσω διαφορικού.
Κάνε έναν έλεγχο στο μαύρο βαρελάκι με τον ελαστικό δακτύλιο (πίσω απο το "κεντρικό") δες σε τι κατάσταση είναι το ελαστικό.


Εικόνα

Επίσης κάνε το test για την κατάσταση του "κεντρικού". Σήκωσε έναν πίσω τρόχο, βάλε πρώτη μέσα και προσπάθησε να γυρίσεις τον τροχό με το χέρι. (εννοείται σβήστό μοτέρ χωρίς χειρόφρενο και με προέκταση).
Αν ουσιαστικά δεν μπορείς να γυρίσεις τον τροχό τότε πας για το κεντρικό.
Αν γυρίζει με δυσκολία αλλά ομαλά είναι εντάξει.
Αν γυρίζει με σκαλοπάτια σύντομα θα χρειαστεί αλλαγή.

Δες εδώ λεπτομέρειες (έχει και ανταλλακτικά αν και έχουν διαφορετική άποψη)

http://www.bellengineering.co.uk/5.html




My VCU's temperature measured 23 degrees before and after the testing. VCU temperature is an important factor which will produce different results, for the same VCU. My Freelander hadn't been driven over night to allow the VCU to cool to an ambient temperature. At the time of testing my VCU was 11.5 years old. It's an original Land Rover VCU supplied when my Freelander was manufactured in 2001. It's stamped GKN. Current mileage at the time of testing was 32,000 miles. My Freelander is a 2001 Freelander 1 v6.

Test results:

Weight in kg / Time in seconds

3.0 kg . . . . . . . 80.0 seconds
4.1 kg . . . . . . . 49.5 seconds
5.0 kg . . . . . . . 35.5 seconds
6.2 kg . . . . . . . 25.0 seconds
7.1 kg . . . . . . . 20.0 seconds
8.0 kg . . . . . . . 16.0 seconds
8.9 kg . . . . . . . 14.0 seconds
10.0 kg . . . . . . 12.0 seconds
11.0 kg . . . . . . 10.0 seconds
12.4 kg . . . . . . 8.0 seconds
13.8 kg . . . . . . 7.0 seconds

A quick refresher of what we're trying to achieve here:

Q. What vehicles do the test results apply to?
A. Freelander 1. Other vehicles fitted with VCU's can perform the same test, but their results will differ due to rear diff gearing and their vehicles VCU design characteristics.

Q. Why are we doing this test?
A. To collate results from different VCU's in order to see if there's a common result trend.

Q. What would we like to get out of the results?
A. Hopefully a common trend which members could compare their test results too, in order to spot premature failure of VCU's before they fek up their Freelanders transmission (possible failure of IRD and/or rear diff).

Q. What does the test do?
A. It applies a known steady pressure (force) to the VCU (via the rear diff) while we time how long it takes for the bar to turn 45 degrees to the horizontal. This will give us a value in seconds we can use to compare different VCU's, whilst performing the same test.

Q. How do you do the test?
A. Chock front wheels. Release handbrake. Doesn't matter if it's a manual or automatic gearbox, or what position the gearbox is in. Jack up one rear wheel. Remove plastic centre wheel cap. Fit a 1.2m bar (made up of ratchet and wood) with a 32mm socket on the drive shaft nut. Raise bar and add a known weight. Allow the bar to start turning before the 45 degrees start point, in order to take out the slack in the transmission. Time the bar while it turns 45 degrees to the horizontal. Use masking tape markers to help you with the 45 degrees and horizontal stop/start positions. Place a sheet of cardboard between the Freelander bodywork and bar if you're worried about the paint work being damaged.

Q. What's your bar made of?
A. 32mm socket, small metal extension bar, ratchet to attach the length of wood to the drive shaft nut and length of wood with a nail in the end. Use several tie wraps to secure the wood to the ratchet. Measure a distance of 1.2m from the pivot point (extension bar) to the end of the wood. Cut the wood at the 1.2m point and put a nail in the end to use as a hook. Apply known weights to the end of the wooden bar (I used tie wraps hooked over the nail).

Q. Why have you repeated the test with different weights?
A. This gives an overall view of the performance of the VCU with different weights applied. It also allows us to compare other people's results if they've used a different weight.

Q. Can I do the same test too?
A. Yes. If we all carry out the same test and pool our results we will gain a better feeling of the average time to perform the test, as a comparison against others.

Q. Can you perform a similar test on a VCU on a bench?
A. Yes. I have done this already and will put up the results and video soon.






Εδώ έχει και μια μεθοδολογία

Εικόνα
Grand Erg Oriental...


Στάσου.... Μύγδαλα!
Άβαταρ μέλους
superspy
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 6828
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2002, 07:57
Τοποθεσία: Όπου πατάνε οι τροχοί μου!

Re: προβληματα μεταδοσης freelander

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 19 Ιουν 2015, 10:41

Να κοιτάξεις και τη βάση του IRD. Αν είναι ξέσφιχτη ή κομμένη, ό,τι άλλο και να αλλάξεις, κραδασμούς θα έχεις.
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Re: προβληματα μεταδοσης freelander

Δημοσίευσηαπό gangan » 28 Ιουν 2015, 18:49

Ευχαριστω πολυ τα μετεφερα.
Άβαταρ μέλους
gangan
80cc big bore scooter
80cc big bore scooter
 
Δημοσιεύσεις: 45
Εγγραφή: 13 Σεπ 2006, 14:04
Τοποθεσία: αθηνα


Επιστροφή στο Freelander

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχει 1 επισκέπτης