Off-Road.gr

Θέματα Ευρετήριο Δ. Συζήτησης Αρχεία

Κατι βρονταει στο Freelander, αλλά τι;

Κατι βρονταει στο Freelander, αλλά τι;

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 04 Σεπ 2006, 14:02

Στις αποτομες στροφες (φουρκετες), εχοντας "κοψει" ολο σχεδον το τιμονι, και ακριβως τη στιγμη που εχω αφησει το φρενο και γκαζωνω, ακουγεται απο κατω ενας θορυβος (κατι σαν γκρρρ...) και συγχρονως τρανταζεται το πατωμα (και το καθισμα).
Ελεγξα τις βασεις του διαφορικου, ενταξει. Τις μεσαιες τριβες, μηπως εχει λασκαρει καμια, ενταξει κι αυτες.
Στο συνεργειο βρηκαν μια βαση, αυτη στο IRD, κομμενη και την αλλαξαν. Το προβλημα ομως παραμενει.
Αρχισαν να μου λενε οτι υπο τις συνθηκες που προανεφερα, λειτουργει το TC ή το ABS και γι' αυτο ο θορυβος και οι δονησεις. Προφανως για να με ξεφορτωθουν, αφου δεν μπορεσαν να το λυσουν. Αλλά ολοι ξερουμε πώς λειτουγουν και πώς ακουγονται TC και ABS. Και αυτο που ακουω εγω, ειναι κατι αλλο.
Μηπως υπαρχει αναλογη εμπειρια;
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Δημοσίευσηαπό pantg » 04 Σεπ 2006, 16:31

Δημήτρη γειά,

μάλλον κτύπησε και πάλι το σύνδρομο του "κολλημένου" VCU.

Το "γκρου" και οι κραδασμοί που ακούς είναι το αυτοκίνητο που διαμαρτύρεται γιατί το κεντρικό σου διαφορικό δεν αφήνει τους εμπρός να κινούνται με διαφορετικό βαθμό περιστροφών και "κουρδίζει" την μετάδοση ζορίζοντας τις βάσεις αλλά και τα εξαρτήματα της (της μετάδοσης).
Συνήθως πρώτες υποκύπτουν στην κακομεταχείριση οι βάσεις του πίσω διαφορικού (με πρώτη αυτήν που βρίσκεται πιό κοντά στον άξονα μετάδοσης) αλλά μερικές φορές αυτό συμβαίνει, όπως στην περίπτωσή σου, στις βάσεις του IRD. Αυτό με κάνει να φοβάμαι ότι ίσως το IRD σου να έχει αρχίσει να υφίσταται καταπονήσεις και εσωτερικά.
Σε παρακαλώ λοιπόν να κάνεις τους εξής δύο ελέγχους.


Πρώτος έλεγχος το γνωστό τεστ του κεντρικού διαφορικού.
(Το γνωστό τέστ για να μην ψάχνεις είναι:
βάζουμε πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο, λύνουμε χειρόφρενο, σηκώνουμε μία από τις δύο πίσω ρόδες και προσπαθούμε να την γυρίσουμε. Αν γυρίζει με αρκετή έως πολύ δυσκολία και δεν έχει "σκαλοπατάκια" ή κάνει "σκαλοπατάκια" αλλά σε λογικό βαθμό και η ρόδα γυρνάει τότε εντάξει. Αν όμως δεν γυρνάει και έχει και λίγο τζόγο τότε το κεντρικό συνεκτικό διαφορικό έχει "κολλήσει" και θέλει αλλαγή)

Δεύτερος έλεγχος. Εξαγωγή και έλεγχος του λιπαντικού του IRD.
Mην το πετάξεις. Ζήτησε να σου το αδειάσουν σε ένα ΚΑΘΑΡΟ δοχείο και δες αν έχει πολλά ρινίσματα ή κομμάτια μετάλλου. Αν είναι εντελώς καθαρό από ρινίσματα και κομμάτια μετάλλου ξαναβάλε του στο IRD, εκτός φυσικά και αν θέλεις να το αλλάξεις με πιό καινούργιο μιά και ούτως ή άλλως το έβγαλες ή αν έχει πλησιάσει στα χιλιόμετρα ή στον χρόνο αλλαγής του.
Αν έχει όμως ρινίσματα ή κομμάτια μετάλλου τότε μάλλον θα έχεις και φθορές στο IRD που ίσως σύντομα ή και σε αρκετό χρόνο θα απαιτήσουν επισκευή. Συνήθως αυτό που χαλάει είναι τα ρουλεμάν με το κορωνοπήνιο να ακολουθεί κατά πόδας.

Κάνε επίσης και έναν έλεγχο στις πιέσεις των ελαστικών και σιγουρέψου ότι είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, όπως και οι διαστάσεις τους.

Κάνε τηλέφωνο στο 22950 37637 ή στο 6944 579911 αν θέλεις περαιτέρω εξήγηση ή βοήθεια.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό Freelander » 04 Σεπ 2006, 20:38

Σωστός ο Παντελής φίλε green, ο συνεκτικός συμνπλέκτης σου aka VC είναι υποψήφιος.
Στο συνεργείο δεν το τσέκαραν αυτό; Σιγά να μην το τσέκαραν...

Το λάστιχο στη μπροστινή βάση του πίσω διαφορικού χαλάει συχνά έτσι κιαλλιώς, είναι απο τα αδύνατα σημεία μιας και o πίσω άξονας έχει συχνά αρκετή δουλειά χάρη στις σχέσεις μετάδοσης.
Όταν σηκώνουμε το αυτοκίνητο σε ράμπα, καλό είναι να κουνάμε δυνατά τον άξονα απο μπρός εως πίσω προς όλες τις κατευθύνσεις για τυχόν τζόγους ή χαλασμένες βάσεις.

Καλό χειμώνα να έχουμε.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 06 Σεπ 2006, 13:17

Φιλε Παντελη
το τεστ του κεντρικου το ειχα κανει και παλιοτερα μετα απο υποδειξη σου, στο εξουσιοδοτημενο που πηγαινα τοτε. Μαλιστα, το ειχα πει στο... αφεντικο, και μου ειπε πως δεν ειχε ιδεα γι' αυτο το τεστ, αλλά αφου το σκεφτηκε λιγο, το καναμε μαζι. Ο πισω τροχος δεν γυρνουσε. Και τα πραγματα εγιναν ακριβως οπως τα λες. Χωρις χειροφρενο, πρωτη ταχυτητα και ενας απο τους πισω στον αερα.
Τοτε, σκεφτηκε να το κανει και σε ενα αλλο Freelander, καινουργιο, το οποιο ηταν εκει κατα συμπτωση, για πρωτο σερβις. Περιμενα διαφορετικο αποτελεσμα, μια που το αυτοκινητο ειχε ολα κι ολα χιλια χλμ., μα δυστυχως ουτε και αυτος ο τροχος γυρνουσε. Βεβαια, αυτο δεν αποκλειει την πιθανοτητα να ηταν κολλημενο και το VCU του καινουργιου.
Δεν ηξερα τι να πω, στη συνεχεια, και το αφησα ετσι.
Τοτε ομως δεν ακουγα το θορυβο που ανεφερα στην αρχη, στις στροφες. Να υποθεσω οτι βρισκοταν ακομα σε καπως καλυτερη κατασταση το VCU, ενω τωρα εγινε ενα σωμα; Και οπως θα περιμενε κανεις, ουτε και τωρα γυριζει ο τροχος στο ιδιο τεστ.
Σε λιγο θα αλλαξω και και το λιπαντικο στο IRD και φυσικα θα ελεγξω το παλιο και θα ενημερωσω.
Χαιρετω.

Αληθεια, ποσο εχει ενα καινουργιο VCU?
///το κιτρινο τρακαρισμενο Disco που ειδα στο συνεργειο μοιαζει πολυ με αυτο στις φωτο που δημοσιευσες. Δικο σου ειναι;///
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 06 Σεπ 2006, 15:25

Λοιπον, αφαιρωντας το λιπαντικο απο το IRD, διαπιστωσα οτι στον μαγνητη της ταπας ειχε μαζευτει ο χαρακτηριστικος "πολτος" απο λεπτοτατα ρινισματα μεταλλου, φυσιολογικο θα ελεγα, αλλά μεσα σ' αυτον, ευκολα μπορεσα να ανιχνευσω και λιγο μεγαλυτερα κομματακια, οταν το ετριψα αναμεσα στα δαχτυλα μου.
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Δημοσίευσηαπό disco » 06 Σεπ 2006, 17:47

Ξέρεις τι είναι αλλα δεν θέλεις να το πιστέψεις. Προσωπική μου γνώμη είναι να βάλεις όπισθεν να στρίψεις το τιμόνι όλο από την μια μεριά και από την άλλη και κανε μερικούς κύκλους προς τα πίσω μήπως ξεκολλήσει. Μετά ξανάκανε το test που σου είπε ο Παντελής. Οι Θεοί μαζί σου.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό pantg » 07 Σεπ 2006, 20:19

Φίλε workshop_rover γειά,

αν πήγες στον Τζατζιμάκη τότε ναι όντως είδες την καμήλα μου.
Το τεστ με τον τροχό πρέπει να το κάνεις γυρνώντας τον με ηρεμία και όχι αρχίζοντας απότομα.
Αυτό το διεπίστωσε πρώτος ο axilleas τον οποίο και ευχαριστώ για την επισήμανση.

Δεν θα συμφωνήσω όμως με την πρόταση του φίλου Disco καθώς το να κάνεις όπισθεν και πάλι δεν θα ξεκολλήσει το VCU αλλά απλώς να ζορίσει το σύστημα μετάδοσης. Αλλωστε ένα από τα πρώτα συμπτώματα του κολλημένου VCU είναι να κάνει τον θόρυβο στην όπισθεν.
Λόγω της ήδη υπάρχουσας διαφοράς στην σχέση μετάδοσης μεταξύ εμπρός και πίσω διαφορικού (έχουν διαφορετικό βήμα στο κορωνοπήνιο) αν κινείσαι με όπισθεν και στρίβεις η διαφορά αυτή μεταβάλεται ακόμη περισσότερο με αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερο ζόρισμα στην μετάδοση.

Χαιρετώ
pantg
 

Δημοσίευσηαπό disco » 08 Σεπ 2006, 09:29

Ακριβώς! Έτσι θα είναι σίγουρος αν έχει η δεν έχει πρόβλημα.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα

Δημοσίευσηαπό workshop_rover » 17 Σεπ 2006, 15:08

Γεια και χαρα σε ολους.
Αργησα να απαντησω γιατι στο μεταξυ ειχα φυγει για τις προγραμματισμενες ολιγοημερες διακοπες μου.
Στο συνεγειο οπου ξαναπηγα για να αλλαξω το λιπαντικο του IRD, συζητησα και το θεμα για το τεσταρισμα της VCU. Και ο Σπυρος και ο Σαββας (για οσους ξερουν για ποιους μιλαω), ηταν απολυτοι. "Δεν γυριζει ο σηκωμενος πισω τροχος ο,τι και να κανουμε, ακομα και αν η VCU ειναι ολοκαινουργια και αριστη στη λειτουργια της", μου ειπαν.
Δεν μπορουσα να επιμεινω περισσοτερο. Ο,τι βρεξει ας κατεβασει, ειπα, και εφυγα.
Στη Σεριφο οπου βρεθηκα την επομενη μερα δεν ακουσα ουτε μια φορα το συγκεκριμενο θορυβο (που εμοιαζε να προερχεται απο ταλαντωση του κεντρικου αξονα καθως περιστρεφεται). Και ανεβοκατεβηκα πολλες φορες τον ασφαλτινο προς και απο τη Χωρα που ειναι ολο σροφιλικια με φουρκετες. Θες η βαση του IRD, θες το λιπαντικο του που αλλαχτηκαν, να συνεβαλαν στην εξαφανιση του φαινομενου; Μπορει. Μπορει ομως και οχι. Θα δειξει...
workshop_rover
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 489
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2006, 13:45

Δημοσίευσηαπό firelord » 18 Σεπ 2006, 09:13

καλη τυχη!
SV4LAX
ARES (amateur radio emergency services) Mobile stations
SV4LAX-8 Discovery
SV4LAX-9 Freelander
QRV SV4F Mount Pelion
info www.qrz.com
www.sz4srm.gr RADIO AMATEURS CLUB MAGNESIA
Άβαταρ μέλους
firelord
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 2982
Εγγραφή: 29 Σεπ 2004, 19:20
Τοποθεσία: Volos

Δημοσίευσηαπό Freelander » 18 Σεπ 2006, 09:52

workshop_rover έγραψε:Και ο Σπυρος και ο Σαββας (για οσους ξερουν για ποιους μιλαω), ηταν απολυτοι. "Δεν γυριζει ο σηκωμενος πισω τροχος ο,τι και να κανουμε, ακομα και αν η VCU ειναι ολοκαινουργια και αριστη στη λειτουργια της"

Δεν ξέρω ούτε τον Σπύρο ούτε τον Σάββα, αυτό που ξέρω είναι οτι κάθε 5 χιλιάδες χλμ γυρνάω τον πίσω σηκωμένο τροχό στο αυτοκίνητο μου με 1η ταχύτητα στο κιβώτιο και λυμένο χειρόφρενο κανονικότατα.
Μάλιστα πλέον δεν τον γυρνάω κάν με τα χέρια. Απλά βγάζω το καπάκι απο το κέντρο της ζάντας και με ένα μεγάλο καρύδι που βάζω στο παξιμάδι του ημιαξονίου γυρνάω έτσι ολόκληρο τον τροχό κανονικά και όμορφα χωρίς ζόρια και χωρίς να λερώνουμε χέρια.
Εκτός απο το δικό μου έχω κάνει την δοκιμή σε άλλα δύο αυτοκίνητα των οποίων ο τροχός επίσης γύριζε κανονικότατα. Όλα αυτά χωρίς να είμαι κανας μποντι-μπιλντεράς ούτε να ζορίζομαι ιδιαίτερα.
Να τονίσω οτι πρίν αλλάξω το κολλημένο VC στο αυτοκίνητο μου, τότε πράγματι ο τροχός ΔΕΝ γύριζε.

Άλλα συμπτώματα πού είχα πρίν την αλλαγή του VC ήταν μια δυσκολία στο να γυρίσεις φούλ το τιμόνι σε χαμηλές ταχύτητες, αύξηση κατανάλωσης, ανομοιόμορφη φθορά ελαστικών, φαγωμένες βάσεις πίσω διαφορικού και δονήσεις-κραδασμοί γύρω στα 40χαω απο τις ταλαντώσεις του κεντρικού άξονα που είχε πάντα πολύ περισότερη δουλειά να κάνει.

Οι άγγλοι για να βεβαιωθούν για όλα τα παραπάνω, αφαιρούν και τους 2 άξονες απο το IRD ώς το πίσω διαφορικό μαζί με το VC κάνοντας στη ουσία το freebie 2κίνητο εμπροσθιοκίνητο. Δεν το έχω κάνει αλλα οι μαρτυρίες λένε οτι και οι πιό δύσπιστοι όταν κάνουν μία βόλτα με αυτό τον τρόπο πείθονται για το τί φταίει.
Mέλος ελληνικού TataClub
Άβαταρ μέλους
Freelander
450cc
450cc
 
Δημοσιεύσεις: 617
Εγγραφή: 06 Δεκ 2004, 13:10
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Δημοσίευσηαπό disco » 18 Σεπ 2006, 14:41

Πάλι καλά που δεν βάζουν τον σκύλο μέσα στο VCU οι άγγλοι.
VoiP-Τηλ.-Skype
discopatra
Άβαταρ μέλους
disco
690cc
690cc
 
Δημοσιεύσεις: 1742
Εγγραφή: 11 Ιούλ 2005, 09:10
Τοποθεσία: Πατρα


Επιστροφή στο Freelander

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη. Υπάρχουν 6 επισκέπτες